PDA

View Full Version : بمناسبة مولد النبى ... عملية أرهابية مروعة

Remon16
13-05-2003, 02:22 AM
بمناسبة المولد النبوى الشريف قام جند الله و اشاوس *** بعملية ارهابية مروعة فى السعودية وقاموا بأربعة تفجيرات فى مناطق مختلفة يقطنها غربيون و اخرى لا يوجد بها امريكان او غربيون وسقط الكثير من الضحايا والمصابين من جراء هذة العملية الأرهابية وجارى احصاء الخسائر البشرية و المادية و التى اوضحت ان الخسائر من السعوديون ايضا وضمت نجل وكيل إمارة منطقة الرياض
اتباع **** بيئلولو كل سنة وانت طيب على طريقتهم
و الملاحظ ان جميع الصحف و مواقع الأنترنت اطلقت على هذة العملية
انفجارات ارهابية و عمليات انتحارية "أشمعنا دول مقلتوش عليهم استشهاديون و دخلتوهم الجنه ولا عشان جت فيكم المرة دى"

bush
13-05-2003, 03:24 AM
ينصر دينك يا عم ريمون

أحسن يا مسلمين أعملوا كده

بوش حيجيكوا ويديكوا على قفاكم يا أتباع ....

zoom
13-05-2003, 03:58 AM
ايوه طبعا العمليات الارهابية هي بمثابة حبوب لتنشيط الحرب الامريكية علي الارهاب
(noo:)) (noo:))

(kill: (kill:

Unbreakable_81
13-05-2003, 04:44 AM
تفجيرات فى السعودية على الامريكان؟؟؟؟؟؟؟ احمدك ياااااااااااااارب معنى كده ان امريكا اهتبتدى تفكر ازاى تخلص على السعودية

Smiley
13-05-2003, 07:56 AM
فعلا يا انبريكابول..كل ما اتباع محمد عملوا البلاوي دي اكتر كل ما امريكا اسرعت بتخليص العالم من السعودية رأس الارهاب العالمي.

more....more !!!!
10():

NEW_MAN
13-05-2003, 11:22 AM
كاتب الرسالة الأصلية : Unbreakable_81
تفجيرات فى السعودية على الامريكان؟؟؟؟؟؟؟ احمدك ياااااااااااااارب معنى كده ان امريكا اهتبتدى تفكر ازاى تخلص على السعودية

بل قل

رحمتك يارب

لقد راح ضحية هذه التفجيرات عشرة من الضحايا واربعين من الجرحي

ارحمنا وارحمهم يا رب بمحبتك الواسعة

bush
13-05-2003, 11:26 AM
مساكين الامريكان كانوا عاملين حفله صغيره حول بركة السباحه الرئيسيه في المجمع وحدث الإنفجار الذي قلب الدنيا عليهم

منك لله يا بن لادن منك لله يا مجرم

iwcab-11
13-05-2003, 01:54 PM
على فكرة ماحدش يعرف كام واحد ماتوا وكام واحد إتجرحوا فى حملة أمريكا الأخيرة على العراق ؟

NEW_MAN
13-05-2003, 02:04 PM
الاخ يوساب

هل تريد ان تقول ان هذه كتلك ؟؟؟

ام تريد ان تقول ان هذه بتلك ؟؟؟

لم افهم سؤالك ، ليتك توضح

iwcab-11
13-05-2003, 08:00 PM
لمدة 13 سنة قامت أمريكا بإبادة العراق حتى ضربت الفوضى فى كل جوانب الحياة هناك ، ولم يهتموا حتى بمعرفة عدد الضحايا والخسائر التى حدثت فى الحرب الأخيرة ، وعندما تستعمل أمريكا كل هذا العنف الجنونى لا تتم إدانتها وعندما يضرب الأصوليون المسلمون 3 مبانى تنقلب الدنيا .. إذا كان العنف حرام فيجب أن يكون حراماً على الكل ، وإذا كان حلال يجب أن يكون حلالا للكل

fanous2102
13-05-2003, 08:22 PM
مش متفق معاك يا يوساب اذاكان العنف بالعنف يبقى حلال فرقعه المساجد ونهب أموال المسلمين والا حلال لهم حرام علينا (do:) (do:) (do:)

NEW_MAN
14-05-2003, 12:28 AM
عزيزي يوساب

الى الان لم افهم الربط بين الموضوعات بالطريقة التي تربطها بها انت

وعندما تستعمل أمريكا كل هذا العنف الجنونى لا تتم إدانتها وعندما يضرب الأصوليون المسلمون 3 مبانى تنقلب الدنيا .. إذا كان العنف حرام فيجب أن يكون حراماً على الكل ، وإذا كان حلال يجب أن يكون حلالا للكل

اذا كانت امريكا تصرفاتها وتحركاتها نابعة من ارادة سياسية وعسكرية كدولة

واذا كان ما يفعله الاصوليون المسلمون ( كما سميتهم ) نابع من ايمانهم بان هذا ما يأمر به الله

فكيف يكون مقياسك يجب ان يكون حلال على الكل او حرام على الكل ؟؟؟

حد قال لك ان امريكا بتعمل شيء حلال او حلله الله ؟؟؟؟؟

ارجو ان تفصل بين امريكا كدولة تحركها مصالح سياسية

والاصوليون المسلمون الذين تحركهم نوازع قرآنية اسلامية

ليست هذه كتلك يا يوساب

تحياتي

Unbreakable_81
14-05-2003, 03:58 AM
ايه ايوساب مال دى بدى مفيش مجال للمقارنة طبعا

اميركا كانت بتحارب الارهاب و عاوزة تخلص الناس منه ولا لازم كنت تشوف القنابل الذرية بتاعة صدام عشان تصدق؟؟؟؟

و اللى عملته القاعدة امبارح ده حركة ارهابية محضة ناس مدنين لا ليهم فى الطور ولا فى الطحين قاعدين يحتفلوا بعد يوم شاق من العمل راح جيه شوية **** و نسفوهم يبقى دى زى دى؟؟؟؟؟

افهم بقى من كده انك شايف بن لادن قديس و القاعدة دى منظمة نزيهة؟؟؟؟؟؟

ربنا يطولك فى عمر بن لادن بتاعك اللى فرحان بيه ده ياعم

iwcab-11
14-05-2003, 04:04 AM
الدين الإسلامى هو دولة ، الأمريكان بيدافعوا عن الدولة الأمريكية والمسلمين بيدافعوا عن الدولة الإسلامية ، الأمريكان عاوزين يسيطروا والمسلمين عاوزين يسيطروا ، أمريكا تستعمل العنف والمسلمين يستعملوا العنف ، سياسة أمريكا عالمية والدين الإسلامى عالمى ( أى يطلب العالم ) ء

NEW_MAN
14-05-2003, 04:18 AM
المسلمين مرجعيتهم ان ربنا بيقولهم اعملوا كده
وهو لا يمكن مناقشتهم فيه

فهل الامريكان يقولون ان هذه اوامر الله ؟؟؟

اي هل ممكن مراجعة امريكا فيما تفعله ؟؟؟

Unbreakable_81
14-05-2003, 04:57 AM
امريكا عاوزة تسيطر عالعالم عشان هى عارفة صالح العالم لو مافيش قوة رادعة فى كوكب الارض العملية هاتبقى سبهللة و بعدها باسبوع هايبيد البشر نفسهم بنفسهم

اميركا مش محتاجة فلوس مثلا فعشان كده عاوزة تسيطر على العالم

اميركا الارهابية ياسيد يوساب بتدى معونات للمسلمين الفقرا كان ممكن يسيبوهم يموتوا فى ستين داهية بس الناس دى عندها ضمير عشان كده بقت زى مانت شايف

اميركا دى لو بنت *** زى مابتقول كان ربنا زمانه خفس بيها الارض من زماااااااااااااان

الغريب بقى ان احنا ناخد معونات من اميركا و بعد كده نقعد نشتم فيها ده جزاءها يعنى عشان مابتكبر دماغها ؟؟؟؟؟ لازم حكم قمعى عشان نحترم اللى قدامنا؟؟؟؟؟؟

zzaghlul
14-05-2003, 05:13 AM
يا يوساب حرام عليك ارحمنا شوية
انت تعلم ان الاسلام يريد السيطرة علي العالم فاذا كانت امريكا في نظرك عايزة نفس الشيئ واذا كان واحد بس
سوف ينجح فلتكن امريكا لان الاسلام لو سيطر علي العالم فسيكون مصير الجميع مماثل لما حدث ويحدث في
العالم الاسلامي والعربي لا وجود للعقل تخلف علي كل المستوات لا امل في مستقبل وحياتك الابدية
سوف تضيع ايضا لان مش كل الناس عندها مقدرة القديسين الشهداء وسوف يضيعوا
لكن امريكا بتأكل العالم كله بما فيه العالم الاسلامي والعربي
ياريت الامور تتضح معاك شوية لانك ماشي في سكة ما حدش فاهمها وانا بدأت اشك في حقيقة
هويتك او حتي قدراتك العقلية سامحني لكن كلامك ما يقولهوش الا العرب المخاليل والمسلمين
مغسولي العقول او قل المعدومي العقول

bush
14-05-2003, 05:23 AM
الإسلام مش عايز يسيطر على العالم بس .. لا هو عايز يحتل العالم ويمارس فيه مرضه وشذوذ تفكيره ..
ماهي وصية نبي الإسلام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وصى كل مسلم ان يجاهد أي يقاتل لنشر الإسلام وارغام كل البشريه على الدخول بالأسلام ... بغض النظر عن كيفية الجهاد
قتل تفجير خطف كله سيان

المهم هو نشر الإسلام بالغصب !!!

iwcab-11
14-05-2003, 06:32 AM
يا أخ نيومان ممكن مراجعة المسلمين ونقولهم إن ربنا ماقالش كده ، وممكن مراجعة أمريكا وإظهار أن ما فعلته فى العراق على مدى 13 سنة ظلم فى ظلم
اللى بيسيطر على حياتنا والعالم هوه ربنا واللى إحنا عايزين كل واحد يقبل بسلطان الله فى حياته
اللى بيأكّل أمريكا والعالم هوه ربنا ، وكل عظمة الغرب وامريكا ( العظمة الحقيقية وليس عظمة وسائل القتل والدمار ) سببها المسيح وتعاليمه فإذا إعتقدوا إنه فيه عظمة بعيد عن ربنا فالأيام ستثبت إنهم ماعندهمش عظمة ولا حاجة
المعونات اللى بتديها أمريكا هى معونات سياسية مشروطة ، ولا توجد معونات لوجه الله لأن الدولة الأمريكية لا يهمها الله وهو غير موجود رسمياً فى هذه الدولة

yaweeka
15-05-2003, 11:24 AM
كاتب الرسالة الأصلية : iwcab-11
يا أخ نيومان ممكن مراجعة المسلمين ونقولهم إن ربنا ماقالش كده

day dreams and wishful thinking

احلام اليقظة وتمنى

Pharo Of Egypt
15-05-2003, 01:32 PM
كاتب الرسالة الأصلية : iwcab-11
..... ممكن مراجعة المسلمين ونقولهم إن ربنا ماقالش كده ،

هايخافوا منك علي طول .. مش كده؟؟ بتفكرني بالمرحوم فصفص المدهش ... الله يرحمه ... الفاتحة علي روحه ... هم هم هم ...وش وش وش .... ولا الضالين ..... آمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــن

(do:) (do:) (do:) )Aa:) )Aa:) )Aa:)

iwcab-11
15-05-2003, 02:30 PM
أنا سامعها بودنى فى البالتوك أبونا سرفنت قالهم كده : ربنا ماقالش كده

koukikou
16-05-2003, 02:53 PM
إيه يا أخ يوساب شكلك بتهزر بس لسة مش عارف تستخدم "سمايلى" علشان نعرف إنك بتهزر )aAA:)

لكن لو ما بتهزرش تبقى مصيبة

ساعتها يبقى العيب على أبونا سرفنت

لأنهم بيسمعوا كلامه خالص و هو مقصر فى واجبه و لم يقل لهم قبل ما ينزلوا تدبيح فى الخلق إن ربنا ما قالش كده!!
(DOK:)

hanna3
17-05-2003, 04:01 AM
علي فكرة يا اخ يوساب احنا كاقباط لنا 1400 عام مضت بنقول للاعزاء المسلمين عيب كدة ما يصحش وهم نازلين قتل وضرب فينا وخطف بناتنا الي ان اصبحنا نحن الاقلية وهم الاغلبية
اما امريكا فهي ماما امريكا لانها ترضع المسلمين ثلاث رضعات مشيعات لزوم الاخوة
ان امريكا انقذت المسلمين من الفناء في العالم كلة ابتداء من افغانستان لولا دخول امريكا لمات 3 مليون من المجاعة الي مصر المحروسة التي تاكل من امريكا الفطور والغدا لكن اجنا اللي بندفع العشاء وعادة معظم المصريين بيناموا خفيف ولا بلاش
هذا ليس حبا وكرامة في امريكا علي العكس انها كارثة علي المسيحيين في كثير من الاحيان
وبلاش اللي نعيدة نزيدة
سلام المسيح لشعب المسيح
(DOK:) (DOK:)

iwcab-11
17-05-2003, 09:18 PM
لا أعتقد إن المسيحيين أو الكنيسة تحدثت عن الإسلام بوضوح عبر التاريخ .. بسبب الإرهاب الإسلامى ، فيه كلام حصل بعد ظهور الإنترنيت فقط

Remon16
20-05-2003, 09:53 AM
انا عايز اعرف بس اية الهدف من هذة العمليات الأرهابية يعنى هل الهدف هو اخراج الرعايا الأجانب من المملكة طب ما العرب و السعوديون و المسلمين ماليين أمريكا و أوروبا و بعدين الناس دى موجودة بتديرلكم مصحالكم و منشأتكم بدل منتوا ذى البهايم مش عارفين تعملوا حاجة
او الهدف هو القتل و الذبح فقط.... و المبرر كلام أهبل لا يقنع حتى طفل صغير
او الهدف منها هو ان تشعروا ان العالم يعرفكم او يخشاكم او تصبحوا حديث العالم بعد ما ذهبتوا الى مزبلة التاريخ
دائما تبدأون بالعدوان و بعد ما تاخدو على افاكم تشتكوا و تبكوا
أرهابكم طغى....وشركم وصل الى ذروتة
و لو قامت عليكم الدول هذة المرة لن تتركم حتى تريح البشرية من شروركم و سمومكم
فالرب غير محتاج لمدافع دموى عنة
فهل يحتاج السيد لعبد للدفاع عنة ....اما هى افكاركم المسمومة و غيرتكم العمياء من كل ما هو احسن

فتعايشوا مع دول العالم بحب وسلام ..حتى لا يأتى اليوم الذى يتحدث العالم عنكم على انكم فايرس قاتل
وتم القضاء علية وسحقة....نهائيا.

knowjesus_knowlove
11-06-2003, 03:48 PM
إيه ده يا أخ يوساب؟ أنا مش مصدق إن ده رأيك ؟ هل أنت فى كامل قواك العقليه ؟

إرحمنا يالله

sammy
11-06-2003, 09:35 PM
يوساب ياأخى الحبيب
اسمحلى اولا اهنئك على انك لك رأى مختلف حتى عن المسلمين اللى زعلوا من التفجيرات. يعنى بمعنى آخر واعذرنى اسلف من السلفيين انفسهم أو على رأى سمعته اسفل من السفليين
لكن منافحتك سطحية لان العراقيين انفسهم فرحانين بتحريرهم ومش زعلانين من تحرير الكويت من 13 سنة ولا من ايران بحرب الثمان سنوات ولا بالغزو الامريكى وبيعتبروا المسؤل عن ضحايا تلك الحروب هو صدام حسين ودكتاتوريته وجنونه( انا مش موافقهم انا باعرض وجهة نظرهم فقط)
فعشان نفهم بس انت بتمثل مين؟؟؟ ان كنت بتمثل السفليين آه ممكن نتناقش معاك وتشرح لنا وجه المقارنة والتشابه بين فعل امريكا والسفليين أم انت تنظر بعين المراقب المحايد؟
وعندها يجب ان توضح لنا هل تدمير ابراج منهاتن عمل مبرر؟ هل تدمير سفارتى امريكا ومقتل الفين من الافارقة ومعهم عشرين امريكيا عمل مبرر؟ وهل تدمير مجمعات السعودية ومقتل 45 بينهم عشرة امريكان عمل مبرر؟ أم هو عنف اعمى؟؟؟ وهل بتماثل مع الحروب الامريكية فى اى شبه؟؟؟
سأرد عليك قبل ان تسأل نعم انا ارى ان حروب امريكا عمل مبرر بل واقل من المفروض... عليها ان تدافع عن نفسها بضرب كل من سولت وتسول له نفسه ان يعتدى على شعبها أو احد افراده
وبعدين ياأخى الم تر كيفية استقبال الاكراد للامريكان بالحب والترحاب لانهم منعوا الطيران والجيش العراقى من ابادتهم فى شمال العراق؟؟؟
تصدق ياوساب انا لم اكن اكره صدام حسين وارى ان امريكا اخطأت العنوان وانى لو كنت مكان امريكا لاعطيت صدام سلاح نووى وانا اعلم انه ما كان سيستعمله الا لضرب الكويت والسعودية والخليج الذين لا يهمنى امرهم كثيرا. بل كان من شأن غزوه لهم ان يقضى على السفلية فى عقر دارها.
لكن اتضح لى ان امريكا لديها قلب ارق من قلبى واحساس ارقى من احساسى. ياترى ماذا كان سيكون موقفك لو حصل الذى انا فكرت فيه؟؟؟
سلام