PDA

View Full Version : الجوامع و الإزعاج المطلق !!!

jesus4all
14-08-2003, 02:19 PM
الجوامع و الإزعاج المطلق

انا ساكن في الجيزة و بالأخص نطاق جنوب و مساكن شعبية .. جامع جمبي ما كنش بيادن معرفش مين صاحب فكرة مؤذية يخلي الجامع يادن... المستفز في الامر ان لا يوجد ادني إعتبارات للمريض او الطالب او الاوقات .. الميكرفون عالي جدا بشكل غريب و المؤدن بيطول في الادان كنوع من العند .. ناهيك عن قدان الفجر اللي بيكون المكروفون اعلى من المعدل القياسي للودان و في وقت قاتل .. الميكرفون موجه ناحيت المساكن . يعني اكبر معدل ازعاج سكاني غير مسبوق.. غير انك لو بتتكلم في التليفون مش ممكن تسمع الطرف التاني بيقول ايه ... شيء غير ادمي و مستهين براحة و سكينة الناس .. ربنا يرحمنا و يهدي إخوانا و يعرفوا ان فيه اعتبارات انسانية للنايم و للمريض و للدارس ..

knowjesus_knowlove
14-08-2003, 02:49 PM
كان هذا الإزعاج الإسلامى هو السبب الرئيسى فى سخطى على الإسلام وشيطانه بعد أن قام هواة إزعاج خلق الله بتركيب ميكرفون الشيطان فى بلكونة الشقة ومنذ ذلك الحين بدأ جحيم الحياة فى مصر فكان الحل إما الدخول فى صراع مع عبدة الشيطان أو ترك الجمل بما حمل. إخترت الحل الأخير مع تصميمى على محاربة هذا الشيطان من على بعد حتى يتم القضاء عليه...........

hanna3
15-08-2003, 02:36 AM
1
دي لا صلاة ولا حاجة ديزي ما تقول تطاهرات تفكرك باليهود قبل المسيح مجرد نفاق ليس الا متصورين انهم بيغيظونا الخوف بس من الرائحة الكريهه لما الموذن يحزق قوي
اما لما هاجرت قلت ربنا هايرحمني من التخلف العقلي دا
وبحمل الهم لما انزل مصر اجازة
طيب ما هو الاسلام ازعاج للعالم كلة
لسة قاري ان فية كاتب ليبرالي حر اسمة رضا هلال نائب رئيس تحرير الاهرام خطفوة
علي كل حال لو سمعت الاذان لا تقرب من المسجد لان اللي بيدن بيحزق قوي وبيخلي الرائحة كريهه جدا ابعد لان رائحة الثلاث زلطات تنبعث منة
الاسلام=ازعاج +سرطان +قتل +سرقة

1

Unbreakable_81
15-08-2003, 06:22 AM
مساكين عارفين ان دينهم كل الناس قرفانة منه قوم عاوزين يدخلوه ودان الناس بالعافية

والله لما يعملوا ايه

yaweeka
15-08-2003, 08:29 AM
كاتب الرسالة الأصلية : Unbreakable_81
مساكين عارفين ان دينهم كل الناس قرفانة منه قوم عاوزين يدخلوه ودان الناس بالعافية

والله لما يعملوا ايه

(brv1:

Shady
15-08-2003, 02:04 PM
طب أنت بتشتكى من جامع واحد
أنا أعرف واحد صاحبي مزنوق بين 3 جوامع
و وقت الأدان كل مؤزن بيحاول يغطي علي صوت الباقى
أنا لما بكون عندة في وقت أدان العشا ما بسمعش أي حاجة مع العلم أن المنطقة شعبية وكلها دوشة
لكن أصوتهم بتخرص كل حاجة
تخيل بقى الصوت عند أدان الفجر عامل أية
و اذا حد كلمهم مسيحي او مسلم يكون الرد أنت كافر ؟؟؟

(DOK:) (DOK:)

knowjesus_knowlove
15-08-2003, 03:03 PM
اللهم أخرس أصوات المؤذنين.....آمييييييييين
وعطل ميكروفونات مساجد المسلمين...........آمييييييييين

وإجعل كل مسلم ذاهب إلى الصلاة يضل طريقه يارب العالمين.....آمييييييييين

saker_america
15-08-2003, 06:04 PM
حد منهم يقدر يعلى صوتة او يعمل كدة فى امريكا
مش هيقدر وهياخد على قفاه و مش هيقول بم

(do:) (do:) (do:) (do:)

jesus4all
17-08-2003, 10:26 AM
انا متأكد أن غالبية الي ساكنين في المنطقة مش طايقين الجامع و أولهم المسلمين .. بس ذي ما قال المشاركين أن الجبن و الرعب في قلوب الناس دي أنها تقول الكلام ده

انا شايف ان اللي وراء الجامع ناس بتحاول تجيب رجل .. لتحليل الإعانات و الأموال الواردة له

knowjesus_knowlove
18-08-2003, 12:16 AM
انا بأة شايف ان اللي وراء الجامع هو شيطان الإسلام الذى يزن فى الودان لبث سمومه فى قلوب البشر

koukikou
18-08-2003, 04:46 AM
وزارة الأوقاف قالت إن الصوت العالى ده يسىء للإسلام و إنهم هيعملوا رقابة شديدة و يعاقبوا أى شيخ جامع يلاقوه بيستعمل الميكروفون بطريقة مزعجة (الكلام ده كان فى أول صفحة فى جريدة الأخبار)
لكن أنا متهيألى إنهم ما يعرفوش إن فيه جوامع فى الجيزة و لا شبرا و لا مصر الجديدة و لا مدينة نصر و يمكن ما يعرفوش عن الجوامع اللى فى القاهرة كلها و الرقابة الصارمة إنشاءالله هتكون على الجوامع اللى فى تومباكتو(DOK:)