PDA

View Full Version : مش عارفة

tigeregypt
05-04-2006, 10:00 AM
فجاة عنيا دمعت ةحسيت باشتياق رهيب لمصر
فعلا
يا احلي اسم في الوجود يا مصرhttp://www.w6w.net/album/206/w6w200504161049053c12a3498.jpg

The_Lonley_Wolf
05-04-2006, 10:52 AM
و انا كمان واحشتنى مصر مع انى عايش فيها
وحشنى التراب و الروايح الغريبة اللى فى الجو
وحشنى مقالب الزبالة الجميلة و زحمة المواصلات المقرفة
و حر الصيف اللى يجنن
و عواصف الربيع الترابية الساحرة
و كله كوم و اهلها اللى بيخانقوا دبان وشهم و سلوكياتهم الشاذة الغريبة دول كوم تانى وحشونى جدااااااااا
يارب كل واحد عايش بره ووحشاه مصر ييجى و يفضل عايش فيها للأبد عشان يستمتع بالحاجات اللى قلتها دى كلها فى وقت واحد

tigeregypt
05-04-2006, 11:23 AM
(hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt:

Christian
05-04-2006, 11:54 AM
و انا كمان واحشتنى مصر مع انى عايش فيها
وحشنى التراب و الروايح الغريبة اللى فى الجو
وحشنى مقالب الزبالة الجميلة و زحمة المواصلات المقرفة
و حر الصيف اللى يجنن
و عواصف الربيع الترابية الساحرة
و كله كوم و اهلها اللى بيخانقوا دبان وشهم و سلوكياتهم الشاذة الغريبة دول كوم تانى وحشونى جدااااااااا
يارب كل واحد عايش بره ووحشاه مصر ييجى و يفضل عايش فيها للأبد عشان يستمتع بالحاجات اللى قلتها دى كلها فى وقت واحد

و انت حد قال لك تسكن فى الحتة اللى انت فيها cr::

موسي الأسود
05-04-2006, 12:48 PM
ألم يوحشك اختي تيجر الارهاب الاسلامي في مصر (sml22)
الم يوحشك الدقون الطويلة اللي بتخطف البنات في مصر وتهجم علي الكنائس
عزيزتي مصر ماتت بالنسبة لنا و لا عزاء للمعزيين من الف و اربع مئة سنة

The_Lonley_Wolf
05-04-2006, 05:05 PM
و انت حد قال لك تسكن فى الحتة اللى انت فيها

انت عاوز تقول ان مصر كلها بتبرق و ريحتها شامفوو و الحتة اللى انا فيها هى الوحيدة اللى معفنة؟؟

Gregory
05-04-2006, 09:06 PM
قريت قبل كده شعر حلو معرفش مين كتبه

مصر بلدى ما أتغيرتش
ما أتبدلتش
أللى أتبدل هو أنا
و أنت و هما و كلنا
أتغيرت فينا المعانى
و الأمانى
حتى الدقايق و الثوانى
حتى المراكب و الموانى
حتى القلوب
ماباقيتش فيها أحاسيس تدوب
أو تبتسم وقت الغروب
بلدى ماهياش السبب
بلدى مازرعتش الخرايب
بدل العنب
بلدى مالعبتش بضماير
بلدى ما لعبتش بمصاير
بلدى لسة بنت حلوة
شعرها مجدول ضفاير
بس احنا أللى مالناش نصيب
غاويين تعاسة
غاويين نخيب
غاويين نعيش دور الضحية
غاويين نخون حتى الحبيبة
أو الحبيب

Aphex
06-04-2006, 08:36 AM
الوطن و الانتماء و حاجة الانسان للأنتماء قوية و راسخة جدا..
و من دون الشعور بالانتماء لأي وطن يحس الانسان بالضياع..
الوطن كلمة بيعرف معناها اللي يتغرب...
كل شئ في وطنك و انت في الغربة هتقول وحشني...حتي مقالب الزبالة هتوحشك.
الناس اللي كنت بتكرههم هيوحشوك..
علي رأي الاغنية:
كنت فاكرة يا مصر اني تعبت منك
و اكتشفت اني محال استغني عنك
حتي دوشة صوت جيراني
و الزحام وحشوني تاني

smile
06-04-2006, 09:37 AM
انا اللى وحشنى فى مصر الناس اللى بحبوهم وعايشين فيها

نفرتيتى
12-04-2006, 06:36 AM
مع انى ضحكت من التعليقات واللى شايفة انها صح بس صدقونى كلكم ومع احترامى لاراء الجميع
اللى يتربى فى مصر ومرة واحدة يبعد ويعيش بره ويشوف قرف بره هيبقى عنده اشتياق رهيب لمصر رغم اللى فيها وقصدى لقرف بره هو انك تبقى عايش لوحدك حتى جارك متعرفوش ولو شفته صدفه مش بتقولوا لبعض صباح الخير، يا جماعة اللى عايش بره ووحيد فى بلد متقدمة ومفيهاش روايح وله زحمة ولا ............ولا.......... هيحس بالكلام اللى بقوله ده وهيتمنى يرجع بلده تانى بكل الارف اللى فيها على الاقل يلاقى كنيسة جنب بيته يلتجئ ليها لما يكون متضايق او يشوف ناس يعرفهم ويخرج معاهم، دة كفاية الجو بيبقى حر بالنهار ويجى بليل يبقى الجو حلو وتقدر تعمل اللى انت عايزه ده فيه بلاد نار جهنم الفرن بتاعهم مفتوح علطول ومش بيتقفل خالص.
كفاية بقى تريقه على مصر دوروا على الحاجات الحلوة وله بس فلحين تقولوا الحاجات الوحشة اللى فى بلدكم.

سامحونى
واحده بتحب مصر

faraway5050
12-04-2006, 07:09 AM
مع انى ضحكت من التعليقات واللى شايفة انها صح بس صدقونى كلكم ومع احترامى لاراء الجميع
اللى يتربى فى مصر ومرة واحدة يبعد ويعيش بره ويشوف قرف بره هيبقى عنده اشتياق رهيب لمصر رغم اللى فيها وقصدى لقرف بره هو انك تبقى عايش لوحدك حتى جارك متعرفوش ولو شفته صدفه مش بتقولوا لبعض صباح الخير، يا جماعة اللى عايش بره ووحيد فى بلد متقدمة ومفيهاش روايح وله زحمة ولا ............ولا.......... هيحس بالكلام اللى بقوله ده وهيتمنى يرجع بلده تانى بكل الارف اللى فيها على الاقل يلاقى كنيسة جنب بيته يلتجئ ليها لما يكون متضايق او يشوف ناس يعرفهم ويخرج معاهم، دة كفاية الجو بيبقى حر بالنهار ويجى بليل يبقى الجو حلو وتقدر تعمل اللى انت عايزه ده فيه بلاد نار جهنم الفرن بتاعهم مفتوح علطول ومش بيتقفل خالص.
كفاية بقى تريقه على مصر دوروا على الحاجات الحلوة وله بس فلحين تقولوا الحاجات الوحشة اللى فى بلدكم.

سامحونى
واحده بتحب مصر

يا اخت نفرتيتي انا بحب مصر زيك او اكثر منك بشويه بس احب اصحح لكي معلومه صغيره انا بالغربه من 25 سنه وبازور مصر باستمرار وباحب اشوف اصدقائي المسلمين والمسيحيين وازور الاديره واكل من خيرها ولكن وللاسف كل سنه بارجع مصر الاقي الناس بتتغير اخلاقيا للاوحش والاسوء والحقد والكراهيه ازدادت وصدقيني انتي في الغربه لو عايزه تستثمري وقتك سوف تلاقي الف حاجه وحاجه وعلي فكره انا مع جيراني وبالرغم من اننا من جنسيات كتيره بس فيه موده بيننا كذلك الكنائس محتاجه خدمات كتير بس اللي يساعد من افتقاد لخدمه اخوه الرب

ربنا يحمي اولاده في كل مكان

lidos4love
12-04-2006, 11:01 AM
مصر ستبقى الى الابد بلاسلام والمسيحيه سنبقى دائما مع بعضنا البعض ليس لنا غير بعض لا امريكا ولا غير مصريون فقط مصريون فقط مصريون فقط اللهم اجمع شملنا اللهم اجعل المحبه تسود بيننا