PDA

View Full Version : الفرج ثمن الاسلام و ياله من ثمن

The_Lonley_Wolf
10-04-2006, 10:04 AM
http://www.alarabiya.net/Articles/2006/04/09/22726.htm

مش مهم تقتنع بالأسلام ولا حاجة المهم بس أنك تسلم و خلاص عشان تتجوزنى
دى قدام دى
مهرى أنك تتحول للأسلام و مش مشكلة انت مقتنع ولا مش مقتنع

بس تفتكرى كده الاسلام بالنسبة له دين و منهج فى حياته ولا مجرد تمن "رخيص" بيتدفع عشان يوصل للى هو عاوزه؟؟

بيرخصوا و يصغروا دينهم و يرجعوا يعيطوا و يقولوا الأسلام مستهدف من الغرب

دى لو واثقة من دينها كانت خلته يقتنع دواعية بالأسلام و ليس بالضغط و "رهن" المواضيع ببعضها البعض

لقد اشهر اسلامه على الفور من اجل ان يتزوجك ولم يعرف عن الاسلام سوي الاسم مغظم الامريكان ليس لهم دين ولا يهمهم ان يعتنقو ايه دين حتي لو كان دين البوذيه او عبده الشيطان يجب عليك ان تدخلي في فتره خطبه له لمده سنه علي الاقل حتي تتاكدي انه يقوم لصلاه الفجر ويمر شهر رمضان لتعرفي هل هو فعلا اسلم ام هي كانت فقط نزوه غريزيه اراد تحقيقها باي ثمن واريد ان اسالك سؤال ؟ ما بال ملايين الشباب السعودي والاف الشباب المسلم عندك في السعوديه الم يعجبك احد منهم ؟ هل سالتي هذا الامريكي كم صديقه كان له قبلك ؟ اتمني ان لا يكون ايضا قد اعجبك شقاره او زرقه عيونه وفقط اردتي ان ينطق بكلمه الاسلام حتي .........الخ؟

احمد العنزي |09/04/2006 م، 20:44 (السعودية)، 17:44 (جرينيتش)
يقول التقرير بأنه اسلم لكي يتزوج بها ، الم يسلم لإيمانه بالله سبحانه وتعالى وان محمد صلى الله عليه وسلم خاتم الانبياء والمرسلين عجبا امرها . ابحث عن زوجة سعودية للزواج واسمع اخبار ان بنات بلدي يتزوجن الأمريكان واخريات يشتكن من الامريكان بعد ان تزوجن بهم وارتدوا عن الاسلام . ليتها تزوجت مسلم اسلم لله بأيمان وليس اسلامه من اجلها .

تاييد
ZAKARIA |09/04/2006 م، 20:8 (السعودية)، 17:8 (جرينيتش)
نعم انا معك اختي وفاء في فعلك الجميل مع الامريكي الدي اسلم على يديك الغاليتين وان ما فعلته يعطي الدليل القوي على قوة اسلامك وتعطينا درسا قويا لبنات جليك اللدين يلهتون وراء الاوربي مهما كانت ملته ولا يعطون للدين قيمة في هدا الامر المهم ZIKABIKA@HOTMAIL.COM

الفرس من خيالها
شهم دندشي سوري للععظم |09/04/2006 م، 20:7 (السعودية)، 17:7 (جرينيتش)
بارك الله فيكي يا وفاء والله محيي البطن اللي حمللك والله انك بنت اصول وجزاكي الله الف خير بهداية احمد الى الطريق الصحيح

knowjesus_knowlove
10-04-2006, 03:24 PM
أنا ****** غير مختون وقد كنت أنوى إشهار إسلامى حبا فى إمرأة مســـلمة إلا أن هذه الرسالة من ((((faesal من جده ... مبروك يابنت بلادي بس لاتنسي ان يكمل جميع اركان الأسلام واهم شرط الطهاره(الختان) وهذا اختبار جاد لزوجك فأن اتمها فنتمنى لكم التوفيق ........ )))) أفزعتنى جدا وأنا أتخيل نفسى أعانى ألم عملية الختان فى مثل هذا العمر ... والذى قد يحدث مضاعفات صحية بسببها قد تؤدى إلى ضياع كل أملى فى الحياة ... فهل هناك فتوى بإستثنائى من هذا الألم حبا فى رسول الله؟؟؟

رد كتبته وكنت سأرسله للعربية ولكنى إكتشفت أنهم أغلقوا باب التعليقات (sml22)

watani
10-04-2006, 03:40 PM
رد كتبته وكنت سأرسله للعربية ولكنى إكتشفت أنهم أغلقوا باب التعليقات (sml22)

...كل املك في الحياة؟؟؟؟؟؟؟
اذن ابشر يااخي، فانت مسلم بالفطرة...والعلامة هي دي

ولو ضاع املك، انشاء الله يكون لك مستقبل ك غ لا م

(hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt:

الذهبيالفم
10-04-2006, 03:50 PM
المسلمين بيستعملوا طرق رخيصة ودنيئة للدخول في الإسلام ، مش رؤئ من الله ، وأحلام سماوية ، او اقتناعات عقلية منطقية تمس الروح و القلب و العقل .

knowjesus_knowlove
11-04-2006, 11:09 AM
(hrt:

فعلا عندك حق ياوطنى ياخويا وده يثبت إن حمادة عمل تعاليم مطاطة ترضى كل الأذواق
فمثلا لو كنت لازلت محتفظا بأملك فلك نصيب المؤمنين من حور عين و غــــــلمان ...
أما لو ضاع أملك فلك نصيب الغــــــلمان من مؤمنين أقوياء لايكلوا ولايملوا ...

وعلى كل لون يا باتيستا