PDA

View Full Version : مجلة نيوزويك

iwcab-11
15-05-2003, 10:16 AM
سس

Pharo Of Egypt
15-05-2003, 04:37 PM
كاتب الرسالة الأصلية : iwcab-11
سس

يعني إيه سس دي تطلع؟؟؟

(do:) (bob:) (MM:}

iwcab-11
15-05-2003, 09:52 PM
بصراحة أنا كتبت الرسالة وبعدين حبيت أعدلها لقيتها هتأخد غلبة .. قلت ألغيها لقيت خاصية الألغاء مش شغالة فرحت ماسح الرسالة لكن إضطريت أبقى بعض الحروف وألا التعديل مش هينفع
وبعدين الأزرار المحطوطة للتحكم فى الخطوط مش عارف طريقة تشغيلها إزاى فياريت لو حد يعرف يقولنا
والسلام

koukikou
16-05-2003, 02:58 AM
الأخ العزيز يوساب أنا هأقول اللى أعرفه علشان الأخ تيمو ضيع و قته الثمين علشان يشرح لى إمبارح ولكن أنا متأكد إنك هتفهم أسرع منى [ro}
إنت تختار الحجم أو اللون أو الخط أو أى حاجة عايز تستعملها و تعمل كليك عليها
سيظهر لك بانل فوق خالص - تكتب جواها اللى إنت عايزه (اول جملة مثلا يعنى) و بعدين تعمل إنتر أو أوكى هتلاقى اللى كتبته فيها إنتقل إلى مكان الكتابة الأساسى فى وسط الصفحة و هتختفى البانل اللى فوق

إذا أردت إضافة إختيار آخر..
إعمل هايلايت على كل المكتوب ( و معه أيضا الكود تبع لإختيار الأول) و قصه (إعمله كت يعنى)
و بعدين إعمل كليك على الإختيار التانى (لون أو وهج أو حجم أو أى حاجة)
سيظهر مرة أخرى فى أعلى الصفحة البانل - تعمل فيها بيست (لصق) و بعدين كليك أوكى
هتلاقى الكلام إنتقل إلى مكان الكتابة الأساسى مضافا إليه الكود الجديد الذى طلبته

يمكنك تكرار هذه العملية لإضافة إختيارات جديدة
مع ملاحظة إنك تكتب بقية الرسالة بعد الكلمات المكتوبة مباشرة - أى بين الأكواد

أى أسئلة برة الكلمتين دول هأسيبها للأستاااااذ الكبير يرد عليهاhi:)

iwcab-11
16-05-2003, 07:04 AM
طيب شكراً .. هأحاول أجربه دلوقتى
بس نسيت تقول إنه بعد ما نعمل تحديد نعمل كوبى
وكمان بالنسبة لخاصية إلغاء الرسالة .. ليه مش شغالة ؟
وفيه خاصية إعلام بريدى وبتكون شغالة ولازم ألغيها كل مرة فياريت تخلوها مش شغالة واللى عاوزها يبقى يعّلم عليها
وشكراً

iwcab-11
16-05-2003, 08:41 AM
كنت فرحان بمجلة نيوزويك فى الأول لكن فى الأعداد الأخيرة إبتدييت أحس إنها مجلة مادية وكل موضوعاتها لا تخرج عن حدود المادة وده بيخلى الواحد يشعر بالجفاف المميت رغم إن الصور بتكون دايما غنية ومعبرة وتعتبر كل صورة عبارة عن رسالة فى حد ذاتها
فى العدد الأخير فيه مقال عن موقع التويثة النووى العراقى وفيه كمية كبيرة من المواد المشعة وما حدث أن القوات الأمريكية قامت بتجريد حراس الموقع من السلاح وبعد كده وصلت جموع الناهبين ففتحوا العلب التى تحتوى على المواد النووية وسرقوها ونقلوها لبيوتهم وحصل تلوث فى الموقع
وفيه فقرة عن الجنرال فرانكس بتقول :
لكن فرانكس لم يكن عديم المشاعر تجاه الصور التى تظهر وحشية القوة الأمريكية إذ أصدر أوامره إلى المتحدثين بالتوقف عن عرض الشرائط التى تظهر الأسلحة الدقيقة وهى تحطم أهدافها ، وفى الوقت نفسه فإنه قادر على أن يكون بلا رحمة أذ كان يقول لقادته حين يطبقون على الأعداء إظهروا الخشونة معهم فإن لم يستسلموا بحلول المغيب إقتلوهم
وفيه حديث مع الأسد ومع الحديث صورة زى صورة عبد الناصر لما زار دمشق فالأسد يظهر كبيراً وهو واقف فى بلكونة فى الدورالتانى ويحيى الناس الكثيرين الواقفين فى الشارع ويظهرون كالنمل وهو كالعملاق وهى صورة تعبر عما كان موجود فى الحقبة الناصرية