PDA

View Full Version : طريقة اخفاء الاي بى

smile
30-06-2004, 02:56 AM
طريقة اخفاء الايبي طريقه مضمونه 100%

دى طريقة اخفاء الايبي ومضمونه وسهله

وانا مجربها على وندوز98

روح لستارت واللي هي ابدأ وبعدين تشغيل واللي هي run

تمام اكتب command

راح تفتحلك نافذة الدوس اكتب فيها drwatson واضغط انتر

راح تشوف ايقونه تحت شريط المهام

لحد هني تمام دلوقتى روح لستارت ومن ثم run
واكتب winipcfg

راح يطلعلك مربع وفيه عنوان الايبي بتاعك

تمام فوق في في سطر مكتوب عليه PPPAdapter وجمبه في سهم نزل السهم واختار
الكلمه الثانيه واضغط موافق

وخلاص ادخل النت وانت متخفي

bola
30-06-2004, 07:34 AM
بسهولة كدا ومن غير برامج اضافية
لا اظن العملية سهلة بهذه السهولة
أكيد فيه حاجات اقوي
ياريت تلاقي حاجة اقوي
ياريت تجرب البرنامج دا - دا بيغير الأي بي بتاعك علطول طول ما انت في النيت

smile
01-07-2004, 02:04 AM
بسهولة كدا ومن غير برامج اضافية
لا اظن العملية سهلة بهذه السهولة
أكيد فيه حاجات اقوي
ياريت تلاقي حاجة اقوي
ياريت تجرب البرنامج دا - دا بيغير الأي بي بتاعك علطول طول ما انت في النيت

طاب جربها بس وشوفها انا جربتها وهى شغاله 100 فى 100

basem37
01-07-2004, 05:30 AM
ياعم انا جربتها ولسه IP بتاعى موجود . دخلت على موقع بيظهر IP ولاقيته لسه موجود زى ماهو. على العموم هى مش سهلة كده لأنه فيه برامج تغير IP بس مش تخيفيه خالص . لأنه ماينفعش تخفى IP .

net_man
14-07-2004, 09:59 AM
بسم الله القوى

الاخ العزيز / smile

شكرا لمشاركاتك الجميلة ... واسف على ابتعادى الفترة الماضية نظرا لانشغالى فى الاعداد للماجستير والاساتذة لا يرحموا وكل يوم لهم طلبات ..

واحب ان اعرفك ان drwatson له استخدام تانى ولا يخفى IP ولكن جرب البرنامج اللى وضعه الاخ بولا ..
وعموما فان عملية اخفاء IP عموما لا تنجح ... ولكن يمكنك استخدام المواقع التى تخفى تصفحك وقد سبق ووضعتها فى المنتدى

تحياتى وشكرا للجميع

smile
15-07-2004, 02:57 AM
بسم الله القوى

الاخ العزيز / smile

شكرا لمشاركاتك الجميلة ... واسف على ابتعادى الفترة الماضية نظرا لانشغالى فى الاعداد للماجستير والاساتذة لا يرحموا وكل يوم لهم طلبات ..

واحب ان اعرفك ان drwatson له استخدام تانى ولا يخفى IP ولكن جرب البرنامج اللى وضعه الاخ بولا ..
وعموما فان عملية اخفاء IP عموما لا تنجح ... ولكن يمكنك استخدام المواقع التى تخفى تصفحك وقد سبق ووضعتها فى المنتدى

تحياتى وشكرا للجميع

بس انا سمعت ان فى طريقة لتغير الاى لى باستمرار على الانترنت هل الكلام ده صح ولا غلط وهل ممكن نغير الاى بيه باستمرار

fanous2102
15-07-2004, 07:04 AM
هناك برنامج(سوفت وير) يغير الااي بى كل خمس دقائق بس لايعمل الا مع المشتركين عن طريق التليفون مش فاكر شفته فين لكن هادور لك عليه على مااتذكر تلاقيه فى download.com

ZORO 2004
17-07-2004, 04:08 PM
هناك برنامج(سوفت وير) يغير الااي بى كل خمس دقائق بس لايعمل الا مع المشتركين عن طريق التليفون مش فاكر شفته فين لكن هادور لك عليه على مااتذكر تلاقيه فى download.com

طب اسم البرنامج ايه اصلا؟؟ و بعدين انا نزلت البرنامج اللى الاخ حطه فى الموضوع ده بس متهيألى مش بيغير اى حاجه. و كمان نفسى فى اسم الموضوع اللى فيه المواقع اللى بتجب ال آى بى.. علشان انا مش عارف اجيبه.. شكرا

fanous2102
18-07-2004, 08:22 PM
كل ماتريد معرفته بااip addrees
هناhttp://www.visualware.com/personal/downloa...tml#visualroute

ZORO 2004
19-07-2004, 08:49 AM
Thanks too much !