PDA

View Full Version : هل هناك مشكلة في عمل الregisterفي مصر

churchill2
30-06-2004, 11:31 AM
صديق لي عرفتة بالمنتدي وقال لي أنة هيعمل registerولكنة أتصل بي بعد ذلك وقال لي كل شئ كان ماشي حلو ولحد خطوةأرسال ايميل تنشيط العضوية فهم قالوا لي أنهم سيبعتون أيميل ولكن لم يبعتوا اي شئ ولكني قلت لة ربما أرتكبت خطا ما
فقمت أنا حاولت أعمل register تاني بأي أسم كدة ولكنة برضة لم يبعت لي أيميل تنشيط العضوية ارجو الأهتمام فربما قام أخوانا البعدة بعمل شئ ضد register في المنتدي
والبحث عن حل بديل أن كان فعلا قد حدث ذلك

knowjesus_knowlove
30-06-2004, 11:26 PM
أعتقد أن إيميلات طلبات التسجيل فى المنتدى تذهب لبريد تيمو وأعتقد إنه غير قادر على فتحها والرد عليها نتيجة لما حدث له..

رجاءا من المهندس مايكل منير إختيار شخص آخر لإدارة المنتدى على أن يكون من خارج مصر هذه المرة...حتى يقضى الله أمرا كان مفعولا

churchill2
03-07-2004, 01:45 PM
أرجو أخذ الموضوع بأهمية أكبر ليس لي ولكن لكل الأصدقاء الذين يفشلون في التسجيل بمصر

amoni
03-07-2004, 05:48 PM
أرجو أخذ الموضوع بأهمية أكبر ليس لي ولكن لكل الأصدقاء الذين يفشلون في التسجيل بمصر
Do u want me to register you from here? then u could change the password anytime u want

pm me if u want that and tell me the nick name u wana i will try to register you in with my IP address

knowjesus_knowlove
03-07-2004, 06:26 PM
المشكله هى فى تنشيط الإشتراك وليس التسجيل يامرمر...
رسالة التسجيل تذهب إلى تيمو من أى مكان فى العالم ولكن لآنه لايفتح إيميله فهو لايستطيع إرسال رسالة تنشيط الإشتراك والباسوورد لمن سجل...

هذه هى المشكلة على ما أظن وإن بعض الظن إثم...

ZORO 2004
05-07-2004, 11:53 AM
فعلا يا اخوتى لقد قمت بالاتصال بصديق فى مصر و طلبت منه التسجيل و قام التسجيل مرتين و كل مره لم يستلم الايميل للتنشيط و قد اخبرنى بهذا و كان يشك فى البدايه ان الايميل هو السبب و قام بتغييره.. برجاء الاهتمام او الغاء ضرورة التسجيل فى المنتدى لمجرد القراءه و قصر التسجيل على المشاركه فقط

churchill2
08-07-2004, 03:41 PM
أتمني من الأخوة القائمين علي المنتدي أن يتبعوا الأسلوب الأمريكي في الأستماع الي الشكاوي وسرعة الأستجابة وأن يبتعدوا عن الأسلوب المصري المعتاد(ودن من طين وودن من عجين)

Mico
09-07-2004, 02:05 AM
الأخ churchill2

نعتذر بشدة عن التأخير و الحقيقة لا اعرف ما هو الحل التقني لهذه المشكلة فقمت بعرض الأمر علي المهندس مايكل منير و بإنتظار رده.

نأسف مرّة اخري.

ZORO 2004
12-07-2004, 05:50 AM
ياجماعه لازم تفتكروا ان اهالينا فى مصر مش قادرين يشتركوا و انا لما بكلم حد فيهم لسه بيقولوا ان الموضوع لسه واقف.. برجاء سرعة الاستجابه

churchill2
13-08-2004, 05:30 PM
المشكلة مازالت قائمة رغم اجراء التحديثات علي المنتدي

ZORO 2004
14-08-2004, 04:13 AM
يا جماعه نفسى فى حاجه و ناس كتير طلبتها من زمان و انتوا مش راضيين تعملوها و هى جعل المنتدى مفتوح للقراءه لكل الزوار و قصر الاشتراك على من يرغبوا فى اضافة مشاركات فقط.. المنتدى كده بقى ميت لان مالهوش اعضاء جدد هيدخلوا.. يبقى لازم تتصرفوا و تخلوه مفتوح لاى قارئ عادى و قصر الاشتراك فقط على من يرغب فى اضافة موضوع او تعليق.. برجاء اخذ الموضوع بجديه لان بقالكم فوق الشهر فى الحكايه ديه.. يعنى المفروض تحسبوا عدد الناس اللى ماقدروش يعملوا اى اشتراك فى الفتره ديه و يبقى ده هو عدد الافراد اللى خسرهم المنتدى برغم مايحققه من نجاح

churchill2
14-08-2004, 05:21 AM
اظن ان فتح المنتدي بدون registerسوف يزيد من فرص دخول المسلمين واظن ان الهدف من عمل الregisterهو تصعيب الدخول علي المسلمين
انا نفسي لما اجي ادخل في منتدي اسلامي واري ان هناك خطوات كثيرة للدخول الية لا اضيع وقتي واتوقف عن عمل الregister
ولكن عندما يري قبطي اي منتدي يتكلم عن الأقباط سوف يهتم ولن تمنعة صعوبة خطوات الregisterعن الدخول الي المنتدي
لكن المشكلة دلوقتي ان المنتدي ممنوع دخولة علي الكل اقباط وغير اقباط وهذة كارثة
وللأسف لم يهتم احد من القائمين علي المنتدي حتي الأن ورغم اجراء التحديثات علي المنتدي

churchill2
25-08-2004, 04:09 PM
الجهاز الذي انا اكلمكم منة عامل علية automatic sign in
لذلك فأنا ينكنني الدخول علية دون كتابة الباسوورد التي في الحقيقة لا اعرفها فقد بعتها لي المنتدي ولم اختارها بنفسي
و في الفترة اللي فاتت لم اتمكن من الدخول الي المنتدي لاني كنت اعاني من مشاكل في جهازي الشخصي وقد حاولت الدخول من net cyberولم اتمكن لاني لا اعرف كلمة السر و المنتدي لا يبعت لي برسالة كلمة السر
لذلك فأذا حدث اي شي لجهازي الشخصي وهذا مرجح جدا فأننا لن اتمكن من الدخول ثانية للمنتديforever

knowjesus_knowlove
26-08-2004, 06:24 PM
من هو المسئول عن المنتدى الآن ومتى سيتم فتح باب التسجيل يا شباب؟؟
التأخير والإهمال فى حل المشاكل سيقضى على المنتدى...رجاء التصرف بسرعة ...

ZORO 2004
27-08-2004, 09:27 AM
صدق اللى قال:: المصرى هيفضل مصرى.. النيل رواه.. و التناحه جواه.
بقالنا شهور عمالين بننده فى مالطا و ماحدش سائل فينا.. عادى ..المصريين اهم واحنا واخدين على كده

اظاهر كده و الله اعلم علشان مانظلمش حد فيه( ريحة يهوذا جديد).. والله اعلم
(sml2) (sml2) (sml3) (dig:{ (sml9) )bom:) )msk:) (brv1: (sml11) (sml18)

Pharo Of Egypt
27-08-2004, 11:20 AM
لو فيه واحد حد يقدر يتصل بتيمو ويطلعه من العسل اللى نايم فيه .. ياريت ..

أصله عقبال عندكم الأستاذ تيمو بيحب اليومين دول (sml20) (sml26) .. وأتخطب .. أقصد خطب .. ومش فاضى ..
)hayP)
كلمة فى ودانك يا تيمو ..

بكرة تندم ياجميل (sml16) )Aa:) (bob:) (dig:{

تحياتى (sml22)

ZORO 2004
31-08-2004, 12:06 PM
يا جدعان عاوزين نعمل مظاهره ضد التهاون و التخاذل الموجود ده.. ليه مش عاوزين تصلحوا المنتدى؟؟ و لو حتى على الاقل نقلتوه لسيرفر تانى او شوفتوا اى طريقه... المفروض كلنا نعمل المظاهره ديه و كلنا نشترك فيها حتى لو عملناها كمان فى المواقع المخصصه لكده بس هتبقى فضيحه بجلاجل.. علشان كده نعملها هنا الاول و بعديها نشوف.. و انا هعمل فى المنتدى العام المظاهره ديه. اشتركوا لو انتم غيورين (sml8) (sml8) (sml8) (sml8) (sml14) (sml14) (sml14) (sml7) (sml7) (sml7) (bob:) (bob:) (bob:) (bob:)

knowjesus_knowlove
31-08-2004, 02:24 PM
هذه الرسالة للباشمهندس مايكل منير....

جهدك المشكور و نجاحك فى عمل المنتدى كان خطوة أولى لتوحيد الأقباط تحت منبر واحد للتعبير عن آراؤهم... ولكن البداية وحدها لاتكفى...لابد من المثابرة و الإستمرارية فى هذا العمل و الحفاظ عليه وإلا لما كان هناك داعى لعمله من البداية...

برجاء إختيار شخص آخر للعمل كبديل لتيمو فى حالة غيابه...لايصح أن يتوقف كل شئ إعتمادا على شخص واحد...أين باقى المشرفين ؟

برجاء الإسراع فى إيجاد البديل...