منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة

منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة (http://www.copts.net/forum/index.php)
-   المنتدى العام (http://www.copts.net/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   نحن مسلمين كذاااااااااااااااابين......(مدموج) (http://www.copts.net/forum/showthread.php?t=24774)

جون جرجس حنا 26-03-2007 08:27 PM

انا عن نفسي مقتنع جدا بالدين الاسلامي ياخوة الدين حق كان الكهنه والشماسين والقسيسين وارهبان يكرهوني في الاسلام وعندما عرفته عرفت الحق والنور نور الايمان انتم في ضلال المسيحيه خلصوا انفسكم بسرعه الاسلام حق

makakola 27-03-2007 05:53 AM

[B][SIZE="4"](hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt:

ضربة معلم يا servant5 (dig:{ [/SIZE][/B]

Mrs 2ana 7or 27-03-2007 06:34 AM

[B][COLOR="Blue"]عيب يا جون (الشهير بابو لمعة) حتروح النار كده
هى مامتك مش علمتك الكدب حرام
تؤ تؤ تؤ محروم من 3 حوريات و4 غلممان يا ذنديق[/COLOR][/B]

menaa2005 27-03-2007 06:37 AM

[SIZE="5"]صدقنى انت عسل وحلو قوى وكلنا هانأسلم على روحنا من كتر الضحك ولكن لى سؤال : هل اسمك الكامل احمد محمد بن كـــلاب اسوة بإسم رسول الله انا مش بشتمك ولكنها الحقيقة وافتح الحديث [COLOR="SeaGreen"]محمد ابن كـــلاب - محمد بن عبد الله بن عبد المطلب بن هاشم بن قصي بن كـــلاب [/COLOR][url]http://sirah.al-islam.com/display.asp?f=hes1000.htm[/url]
وبعدين الاخوة كلهم بيسألوا سؤال معروف اجابته وهو : لماذا تركت المسيحية؟
والاجابة بعون الله ان الاخ كان عنده بواسييير ولم يكن قادر على الخراء فدخل الاسلام لأن رسول اللات جاء ليعلم المصلمون حتى الخراء واوعى تزعل اهه الحديث برضه
[COLOR="seagreen"]ان صاحبكم ليعلمكم حتى ‏ ‏الخراءه ‏ ‏قال اجل ‏ ‏نهانا ان نستقبل القبله بغائط او بول او ‏ ‏نستنجي ‏ ‏بأيماننا او نكتفي بأقل من ثلاثه احجار [/COLOR][url]http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?hnum=41&doc=3[/url]
اما عن المسيحية فمن حقه يسيبها لانه لو فجر نفسه مش هاياخد حوريــــــــات والاخ عمال يقول حبيبى رسول اللات اكيد عايز يبقى زى زاهر حبيب الرسول كان برضه مغرم برسول اللات وكل شوية يقول فين حبيبى رسول اللات وكان تعبان قوى لغاية ماالتزم رسول الله صلعم واحس بالراحة . وكلنا بندعيلك اللهم تلتزم رسول اللات مثل زاهر رضى الله عنه علشان تستريح وتريحه وماتنساش انك لا تمنع الماء علشان حبيبك رسول اللات مايزعلش ووحياة النبى الكذاب عندك تبقى تقبله على قد ماتقدر وتلبس حاجة فضفاضة وواسعة واهه الحديث احسن تحسب ان احنا بنشتم [url]http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?Doc=4&Rec=4365[/url]
واخيرا سلامى الى حبيبك رسولك اللات رسول النكاح والخراء
اما الهنا فماينفعكش لانه طاهر وقدوس ومحبة وخير مش قاتل ومتكبر ونجس .[/SIZE]

جون جرجس حنا 27-03-2007 09:34 AM

يااخوة منظمه الاقباط الغت تفعيلي لانني اصبحت خطر عليهم قمت بتفنيد الحقائق قلت الحقيقه اشهرت اسلامي ادعوا علي بعض مشرفين المنتدي انني مسلم واقول اني اسمي مسيحي لاتوجد مجال حريه نحن نتحاور انا لااشتم احد انا اقول حقائق لماذا ظلمتوني كيف تقولون حوارات اديان وتخافون مني تشطبون تعليقي بسرعه انا اعتبر نفسي منتصر وانا جاهز لاي حوار الدين الاسلامي دين حق

موسي الأسود 27-03-2007 10:12 AM

[QUOTE=جون جرجس حنا;215288]يااخوة منظمه الاقباط [SIZE="5"][COLOR="Red"]الغت تفعيلي [/COLOR][/SIZE]لانني اصبحت خطر عليهم قمت بتفنيد الحقائق قلت الحقيقه اشهرت اسلامي ادعوا علي بعض مشرفين المنتدي انني مسلم واقول اني اسمي مسيحي لاتوجد مجال حريه نحن نتحاور انا لااشتم احد انا اقول حقائق لماذا ظلمتوني كيف تقولون حوارات اديان وتخافون مني تشطبون تعليقي بسرعه انا اعتبر نفسي منتصر وانا جاهز لاي حوار الدين الاسلامي دين حق[/QUOTE]

[B][SIZE="4"][COLOR="DarkRed"]الغت تفعيك ازاي يا كذاب و انت لسه بتكتب هنا ....
مش تبطل كذب يا كذاب ...
استني عمك KK يزفك و يلم عليك العيال
ويقولك الكذاب اهه

انت فين يا KK (flowers) [/COLOR][/SIZE][/B]

elmafdy 27-03-2007 10:40 AM

[SIZE="5"][COLOR="Navy"][B]على رأى اخى الحبيب مكا كولا , فعلا ضربة معلم يا سيرفنت 5 , دلوقتى بقى عندنا نموذج عملى رسمى للكذب الاسلامى المسمى بالتقيه , و ما أظنش حد من اخوتنا المسلمين يقدر يقول تلت التلاته كام فى موضوع التقيه دلوقتى .

المفدى [/B][/COLOR][/SIZE]

honeyweill 27-03-2007 11:06 AM

[COLOR="Blue"][SIZE="6"]مفيش مداخله ليه مكتبش فيها انا كنت مسيحي والان محمدي .....تحسه محدث او عايز يوصلنا رساله انه انا كده علشان يلفت النظر
يا حبيبي الي عايز يدعو يدعوا من سكات بلا احمد بلا جون
............................................
عندك انا اهه متنصر والمنتدي والنت كله عارف ومش بقول الا في الضروره
لكن بكلم ديما علي اني مسيحي الولاده وانا بقي بجد اسمي الحقيقي احمد ودلواتي جون صدقني واسأل بعض المشرفين عارفين ومغيرتش اوراق رسميه ولا نيله لسه خليكوا انتوا اكدبوا واحنا المتنصرين الي بجد ننغذ عملي
يابني ميدخلش الاسلام الا حريم خطف نكاح وخلافه او زواج
يابني دينك منعني اني اسيبه في الوقت الي بيرحب بالي ياسلم في البلاد الي هما مسيطرين عليها عارف ليه ؟ علشان دين ظالم عمله انسان ظالم
يا حبيبي انت كنت مسيحي طيب بنقول حاجه اربعين مره في الصلاه {{yawka]]

اسمها ايه .....................ومتغشش متبقاش كداب وغشاش ههههههههههههه
مسكين
بيحب واحد فاخذ لطفله عندها ست سنين )Aa:) [/SIZE][/COLOR]

besoo 27-03-2007 12:11 PM

[QUOTE=موسي الأسود;215298][B][SIZE="4"][COLOR="DarkRed"]الغت تفعيك ازاي يا كذاب و انت لسه بتكتب هنا ....
مش تبطل كذب يا كذاب ...
ويقولك الكذاب اهه

انت فين يا KK (flowers) [/COLOR][/SIZE][/B][/QUOTE]

[FONT="Arial Black"][SIZE="5"][COLOR="Magenta"]

علشان تبقى تصدقنى بعد كده
...................................................................
[/COLOR][/SIZE][/FONT]

shosho_angl 27-03-2007 01:43 PM

تصدق انا هلكت من الضحك على كلامك يا جون بجد هلكت ربنا يشفيك

ما سمعتش اسماء فى الحوار اللى اتقدملها بعد ما اسلم قالها الحقيقة علشان عندكم جواز كتير وطلاق

اكيد انت زيه مش تقولى ربنا هداك ومحمد ومش عارف ايه

قولى سبب مقنع انك اسلمت انت اصلا مسلم من اصل اسلامى

ربنا يشفي

hopaea 27-03-2007 03:12 PM

يا جماعة بالراحة عليه كده الواد يمموت منكوا
إن شاء الله بكره يكبر ويبأة مسيحي و يبص على الكلام الكان بيكتب و يضحك و يجى يقول لنا شوفتوا قد ايه احمد كان عبيط

knowjesus_knowlove 28-03-2007 01:11 AM

[QUOTE=موسي الأسود;215298][B][SIZE="4"][COLOR="DarkRed"]الغت تفعيك ازاي يا كذاب و انت لسه بتكتب هنا ....
مش تبطل كذب يا كذاب ...
ويقولك الكذاب اهه

انت فين يا KK (flowers) [/COLOR][/SIZE][/B][/QUOTE]

[CENTER][SIZE="5"]

يانصــــارى ياكفرة
)noP)

أنتم ليه مش مصدقين إن الأخ جون آمن فعلا بالرسول

أنا كمان أسلمت من زمااااااااان

حتى شوفوا هنا

[url]http://copts.net/forum/showthread.php?t=2901[/url]

.[/SIZE][/CENTER]

garang 28-03-2007 02:40 AM

[COLOR="Blue"]
[SIZE="5"]
تعرف المشكلة الكبري في المسلمين انهم متصورين ان لهم في العالم اي قيمة
ويحاولوا خلق مناخ ارهابي ليشعر بهم العالم اي نحن هنا
وهم لا شئ اطلاقا
والاخ عادي كذاب دا شئ طبيعي مع اي مسلم لان كتابة نفسة حمال اوجة
واصلا الهه ينسخ كلامة بنفسة ويغير كلامة عادي
اما اكبر كذبة قالها(( انهم علموني ان اكرة المسلم في الكنيسة من صغري ))
هنا فقط عرفت انة كذاب ومسلم وولد مسلما لان بعض من المسلمين يسقطون ما عليهم نفسيا علي الاخرين فبينما نعلم اولادنا المحبة والتسامح يعلموا اولادهم الكراهية والحقد
ياتي هذا المهبول ليوءكد الاسقاط النفسي عاديمتصورين اننا مثلهم لكن لا باس لو عندة رغبة حقيقية في المجادلة المنطقية ورغبة لمعرفة الايمان المسيحي علية ان يقرا اولا الموضوعات المسيحية وسيجد كل الاجابات علي اسئلتة الساذجة المكررة والتي اصبح الكلام فيها ممل )Aa:)
وبالمناسبة لو كنت مسلم ومهذب ومحترم سنرحب بك عادي hi:)

[/SIZE]
[/COLOR]

elmahalla 28-03-2007 07:15 PM

المسلمين دول عسل اوى

[B][CENTER][SIZE="6"][QUOTE=جون جرجس حنا;215182]انا بقي العكس كنت مسيحي وهداني الرب للاسلام انا كنت افكر كثير في حاجات غيرت مفهومي كيف ان الرب يتمثل في روح بشر لماذا ماالذي يجبره علي ذلك انه اذ اراد شيء ان يقول له كن فيكون من كان يحكم العالم وهو في بطن امه كيف للرب ان يقضي حاجته يتبول ويتبرز ان هذا فيه اشمئزاز كيف ترك الرب الاب يعني ابنه يسوع يصلب طب ليه كان ممكن ينقذه طب سابه ليه حاجات مثل ذلك جعلتني اتجه للاسلام وحد فيه دين الحق والصدق عكس ما كنا ندرسه في النيسه وربانا عليه ابئائنا واخيرا عندما اكتشفت ان ابونا الانبا..... كان علي علاقه غير شرعيه بامراءه كنت اعرفها اكتشفت بزيف هذا الدين الرب يهديكم مثلي للاسلام هداكم الله امين[/QUOTE]

ابونا الانبا(sml22) (sml22) (sml22) (sml22)

مين دا )noP) )noP)

قولنا الاسماء لو تقدر

وبكدا عرفت زيف الدين

تحب اكلمك عن الشعراوى تسلم اكتر(sml12) (sml12) [/SIZE][/CENTER][/B]

جون جرجس حنا 29-03-2007 06:19 PM

ياخ موسي الاسود يوجد لعب في وجودي بامنتدي لماذا هل لانني اشهرت اسلامي انا حر

جميع الأوقات بتوقيت امريكا. الساعة الآن » 02:15 PM.