منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة

منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة (http://www.copts.net/forum/index.php)
-   المنتدى العام (http://www.copts.net/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   طلب مساعدة (http://www.copts.net/forum/showthread.php?t=41362)

Rania Fawzi 22-05-2011 07:56 AM

طلب مساعدة

ssssssssss13

بسم الاب الابن الروح القدس اله واحد
عاوزة مساعدتكم لو حقيقية وبصدق مش عاوزة فلوس او اي حاجة بس طالبة حماية تقدروا تحموني ؟
تقدروا تساعدوني في محنتي بانتظار رددودكم ..................
ssssssssss1

el chife 22-05-2011 08:08 AM

مشاركة: طلب مساعدة

[color="black"][b]الله يحمى شعبة بقوة صليبة
مانوع المساعدة لمد يد العون ![/b][/color]

zzaghlul 22-05-2011 08:20 AM

[color="navy"][size="5"]الي الاخت رانيا
ايه نوعية المساعدة المطلوبة؟
بتقولي طالبة الحماية ....الحماية من ايه ومن مين بالظبط؟
ارجو التوضيح اكتر[/size][/color]

makakola 22-05-2011 09:05 AM

[b][size="5"]الكتاب المقدس يقول
[color="blue"]ملعون من إتكل على ذراع بشر[/color]

الحماية والإتكال تكون من وعلى الله وحده

الإنسان يمكن أن يسرد مشكلته طالبا حماية وعون المسيح، والمسيح يمكن أن يدبر من يمد له يد العون[/size][/b]

Rania Fawzi 22-05-2011 11:10 AM

[quote=el chife;379443][color="black"][b]الله يحمى شعبة بقوة صليبة
مانوع المساعدة لمد يد العون ![/b][/color][/quote]

يمكن اكون اتجرئت اني كتبت بس صدقوني انا متنصرة جديد وخايفة ومش عارفة اعمل اية تقدروا تدلوني على الصح وتوفروا لي حماية لانهم لو عرفوا ممكن يقتلوني
وازاي اتأكد ان اللي بيكلمني مسيحي صادق
شكرا لاهتمامكم وسرعة ردكم واستجابتكم

Rania Fawzi 22-05-2011 11:12 AM

[quote=zzaghlul;379444][color="navy"][size="5"]الي الاخت رانيا
ايه نوعية المساعدة المطلوبة؟
بتقولي طالبة الحماية ....الحماية من ايه ومن مين بالظبط؟
ارجو التوضيح اكتر[/size][/color][/quote]

حرية اداء عقيدتي الجديدة وروحتي وجيتي من الكنيسة ازاي اكون مطمنة
هو دا اللى انا بطلبه
شكرا للاهتمام

Rania Fawzi 22-05-2011 11:15 AM

[quote=makakola;379447][b][size="5"]الكتاب المقدس يقول
[color="blue"]ملعون من إتكل على ذراع بشر[/color]

الحماية والإتكال تكون من وعلى الله وحده

الإنسان يمكن أن يسرد مشكلته طالبا حماية وعون المسيح، والمسيح يمكن أن يدبر من يمد له يد العون[/size][/b][/quote]

وانا مطلبتش غير كدا بس الرب بيباركنا وبييسر امرنا ويسهلو بحماة دينه ورمز عقيدته
وانا طالبة عون المسيح عن طريقكم شكرا للاهتمام

el chife 22-05-2011 11:30 AM

[quote][quote=rania fawzi;379454]يمكن اكون اتجرئت اني كتبت بس صدقوني انا متنصرة جديد وخايفة ومش عارفة اعمل اية تقدروا تدلوني على الصح وتوفروا لي حماية لانهم لو عرفوا ممكن يقتلوني
[color="red"]وازاي اتأكد ان اللي بيكلمني مسيحي صادق[/color]
شكرا لاهتمامكم وسرعة ردكم واستجابتكم[/quote][/quote]
وازاى نعرف ان حضرتك صادقة فى انك متنصرة
عموما ربنا يكون معاكى لو دة صحيح وهو اللى يدافع عنك كما دافع عن الكثير من اخوتنا المتنصرين والذين أمنوا برب المجد دون خوف أو نخوع
ثقى ان يد الله لن تتركك فليس لدينا سلاح الا الايمان والصليب الذى يحرق كل مخططات الشيطان وتذكرى هذا النص ([color="red"]الرب يدافع عنكم وانتم صامتون[/color])

Rania Fawzi 22-05-2011 12:09 PM

[quote=el chife;379459]وازاى نعرف ان حضرتك صادقة فى انك متنصرة
عموما ربنا يكون معاكى لو دة صحيح وهو اللى يدافع عنك كما دافع عن الكثير من اخوتنا المتنصرين والذين أمنوا برب المجد دون خوف أو نخوع
ثقى ان يد الله لن تتركك فليس لدينا سلاح الا الايمان والصليب الذى يحرق كل مخططات الشيطان وتذكرى هذا النص ([color="red"]الرب يدافع عنكم وانتم صامتون[/color])[/quote]

معاك حق من فين تعرف وتتأكد اني مسيحية مليون بالمية مش عارفة اية الدليل الصادق اللي ممكن اقدمه يمكن بيوم اقف ادامك واقول لك انا رانيا فوزي والرب باركني وحفظني
شكرا للاهتمام

الحمامة الحسنة 22-05-2011 12:13 PM

[center][b][size="5"][color="navy"]الأخت الفاضلة هل هذا إسمك الحقيقي أم إسم مستعار لعضويتك؟
عموماً المسيح هو إللى بيحمي أولاده
ويقول لنا كل يوم( لاتخافوا)
لأننا محمولين على الأذرع الأبدية
ومحفوظين في حدقة عينيه ومنقوشين على كفه
ثقي أنه ليس هناك أحد يستطيع حمايتك إلا رب المجد وحده[/color][/size][/b][/center]

Rania Fawzi 22-05-2011 12:19 PM

[quote=الحمامة الحسنة;379461][center][b][size="5"][color="navy"]الأخت الفاضلة هل هذا إسمك الحقيقي أم إسم مستعار لعضويتك؟
عموماً المسيح هو إللى بيحمي أولاده
ويقول لنا كل يوم( لاتخافوا)
لأننا محمولين على الأذرع الأبدية
ومحفوظين في حدقة عينيه ومنقوشين على كفه
ثقي أنه ليس هناك أحد يستطيع حمايتك إلا رب المجد وحده[/color][/size][/b][/center][/quote]

رانيا مستعار انما اسم ابويا مش متغير حقيقي مليون بالمية ومصدقكي ان اللي بيحميني وحيحمني حتى من نفسي رب المجد شكرا للاهتمام

الحمامة الحسنة 22-05-2011 12:26 PM

[quote=rania fawzi;379463]رانيا مستعار انما اسم ابويا مش متغير حقيقي مليون بالمية ومصدقكي ان اللي بيحميني وحيحمني حتى من نفسي رب المجد شكرا للاهتمام[/quote]
[center][b][size="5"][color="navy"]
رجاء محبة عدم كتابة أي بيانات شخصية عنكِ
ولو حتي لأي إنسان يطلب منكِ بياناتك
ربنا يحافظ عليكِ ويبارك حياتك
ويحفظك من كل شر
أتمني إنكِ تستمري وتتواصلي معنا
لنطمئن دايماً عليكِ حبيبتي
[/color][/size][/b][/center]

zzaghlul 22-05-2011 02:36 PM

[color="navy"][size="5"]بصي يا اخت رانيا ....كل المتنصرين بيعانوا وربنا دايما بيتمجد فيهم طالما هم عارفين ثمن اتباع السيد المسيح له المجد وهو الام وصليب حتي الموت اذا كان دي ارادته كنا حدث مع اخت لينا اسمها مادلين اللي اهلها قتلوها في الاسكندرية ...
عموما اقصي ما يستطيع اي مسيحي ان يفعله لاجلك هو اسداء النصح بانك تكوني حكيمة يعني زي الاخت الحمامة الحسنة قالت لا تعطي ببياناتك لاي انسان اطلاقا وخليكي حذرة في كلامك مع اي حد خصوصا في الانترنت لانك لا تعلمي حقيقة المحاور علي الطرف الاخر ....بل اقدر اقوللك اكتر من كدة اذا كنتي محجبة استمري في لبس الحجاب والمسيحية في قلبك بشرط ان لا تنكري المسيح اذا سألك احد لكن تجنبي الوصول لنقطة السؤال الان الي ان يدبر لكي الرب المكان الامن يعني باختصار تاني كوني حكيمة وذكية في كل تصرفاتك ولا تتعجلي المواجهة الي ان يريد الرب.[/color]
الرب يسوع المسيح له المجد يحرسك واعلمي ان احنا ليس من حقنا ان احنا نشكك فيكي الي ان يثبت العكس وعليه بنهدي ليكي النصيحة باعتبارك صادقة في كلامك.[/size]

TERMINATOR 22-05-2011 05:42 PM

[b]
الاخت الفاضلة ربنا يبارك حياتك ويثمر فيها بنعمته ، وتشددى وتقوى فهو الوحيد القادر على ان يبارك حياتك ويحميك من اى سوء .
ولكن خلينا نسمع منك اختبار ايمانك بربنا يسوع المسيح وكيف انار الله قلبك بنور الحقيقة .
لكى يتمجد اسمه القدوس امام كل العالم
[/b]

abomeret 22-05-2011 05:50 PM

[b][quote=terminator;379487][b]
الاخت الفاضلة ربنا يبارك حياتك ويثمر فيها بنعمته ، وتشددى وتقوى فهو الوحيد القادر على ان يبارك حياتك ويحميك من اى سوء .
ولكن خلينا نسمع منك اختبار ايمانك بربنا يسوع المسيح وكيف انار الله قلبك بنور الحقيقة .
لكى يتمجد اسمه القدوس امام كل العالم
[/b][/quote]

فعلا يارانيا كلنا عاوزيين نعرف إختبارك وكيف لمس المخلص قلبك .. ربنا معاكى .. وخدى بالك من نفسك .. المسيح يحفظك ...[/b]

جميع الأوقات بتوقيت امريكا. الساعة الآن » 07:44 PM.