منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة

منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة (http://www.copts.net/forum/index.php)
-   المنتدى العام (http://www.copts.net/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   إلى جميع إخواني أقباط المهجر: أخبروني عن اللجوء السياسي إلى فرنسا فقد مللت حياتي!! (http://www.copts.net/forum/showthread.php?t=6714)

شبيب رامه 07-06-2005 07:00 PM

إلى جميع إخواني أقباط المهجر: أخبروني عن اللجوء السياسي إلى فرنسا فقد مللت حياتي!!

[B]
[SIZE=4][COLOR=Blue]إلى إخواني أقباط المهجر

هذه هي الحقيقة

أرجوكم أنقذوني مما أنا فيه

أنا شاب مصري في مقتبل العمر متعلم وسدت جميع الطرق في وجهي

بصراحة شديدة أشعر بأن هذا البلد تحول إلى جحيم ولم أعد أطيق البقاء فيه كل شيء ممنوع

من معتقل إلى معتقل ومن سجن إلى سجن من أجل أسباب تافهة

نصف من اعرفهم إما سجنوا أو في السجن الآن

سمعت أن الغرب يقبل اللجوء السياسي وأنا فعلا مقيد هنا

أريد ممن لديه خبره أن يخبرني بالتفصيل الممل كيف أهاجر وأغرب عن هذا البلد فلم أعد أطيق البقاء فيه

سأتركه لمبارك وجروه والمرتشين والحرامية والمنتفعين

أتوق إلى الحرية أتوق إلى الحرية أتوق إلى الحرية

أخبروني بالله عليكم بالتفصيل الممل كيف أقدم اللجوء إلى فرنسا أو أي بلد أوربي مثل اسكندنافيا

المهم أن أجد بيئة أستطيع أن أمارس العمل السياسي فيها

أيضا أتمنى أن يتم التطرق إلى ما هي حدود العمل السياسي المسموح بها في الغرب

بالانتظار على أحر من الجمررررررررررررررررر.

أخيكم

شبيب رامه[/COLOR][/SIZE][/B]

fanous2102 07-06-2005 07:11 PM

مش كفايه كدب يارمه

bolbol 07-06-2005 08:06 PM

[SIZE=5]لو فعلا صادق في كلامك انا ممكن اوديك الكنغو عند صحابي هناك

رقم تليفوني :**********

[SIZE=3][COLOR=DarkOrange]ممنوع كتابة اي ارقام هاتفية او بيانات شخصية
المشرف.[/COLOR][/SIZE]

خسارة مشرف المنتدي عايز يفرح فيك

يلا حصل خييييير[/SIZE]

youssef1122 07-06-2005 10:33 PM

وايه ذنب فرنسا

[SIZE=6][COLOR=Blue] الاخ /شبيب رامه (bob:)

يا خبروايه ذنب فرنسا

نعمل فيك خير ونعمل فى فرنسا شر ممكن تروح بوركينا فاسو

[/COLOR][/SIZE] )dnc:( )dnc:( (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt:

Zagal 07-06-2005 11:17 PM

[COLOR=Red][SIZE=5][B]لو رحت فرنسا هايقلعوك النقاب والحجاب وتخبط راسك فى كل باب

ولو رحت امريكا مش هاتقدر تجوز غير واحده او يرقصوك على تخته

لو رحت بلاد الموزتبيق مش بعيد يقطعوك و ياكلوك بالفريك

لو رحت السعوديه رجليك هاتحفى للهرب من الداخليه وياويلك لو ماكنت من الوهابيه

لو رحت كوالالمبور راح يقتلوك ويعلقوك على السور

(BAY:) (BAY:) (BAY:) (BAY:) (BAY:)

خليك مكانك وبلاش تقرف غيرك ... وكفايه علينا اننا مستحملينك[/B][/SIZE][/COLOR]

knowjesus_knowlove 08-06-2005 12:04 AM

[SIZE=5]مملكة المراحيض العربية الإسلامية يسرها قبولك كلاجئ سياسى يارمة..
كل ماتحتاجه هو تقديم طلب رسمى معتمد بختم السيفون [/SIZE]

شبيب رامه 08-06-2005 02:37 AM

[CENTER][B][COLOR=Blue][SIZE=4]ياجماعة حرام أنا بتشحطط في ألف شحطوطة وإنتوا بتهزروا وتتشمتوا في أخوكم

ياإخوان أنا حاسس إنكم بتفتكروا إن أنا مش نظيف والريحة بتاعتي مش كويسة ولما بتكلم بطلع زبد وأتكلم بحماس وبزعق على طول

لكن الكلام دا مش صحيح

فأنا من أكثر الناس عناية بنظافتي الشخصية حتى إن في ناس بيقولوا إلبس غامق لأن الوسخ مش بيبين عليه لكن أقول ليهم إن وسخ موجود وشايفه أحسن من وسخ موجود ومش شايفه)Aa:)

كما إنني أضع بجوار سريري برطمانة تمر ونصف كأس ماء يوميا علشان البني آدم لما بيصحى من النوم بتكون ريحة بقه مش كويسة وأنا شخصيا لاأستطيع الكلام بعد الاستيقاظ من النوم حتى لا أشعر بقرف شديد بل آكل تمرة وأشرب نصف كأس ماء...

ياجماعة أرجوا أن تنظروا إلى حالي بعين تقول: "حرام زي دا يقعد في بلد زي دا" وأرجوا أن لاتنوا فيني السوء بسبب كتاباتي في المنتدى فالكتابات دائما تعطي انطباع غير صحيح.. في انتظاركم[/SIZE][/COLOR][/B][/CENTER]

Safnat_Fa3nash007 08-06-2005 02:51 AM

+++

[SIZE=4][B][CENTER]الفيلم الذي حطم الملايين :

"شبيب يريد طبيب "

لو كنت فعلا جاد انا ممكن ادبرلك لجوء سياسي في العراق ههههههههههههههههههه

يا عم كل البلاد مفتوحه ارسل مكتوب لاي وزاره خارجه وهي ستساعدك .....

سلام من اخوك 007[/CENTER][/B][/SIZE]

شبيب رامه 08-06-2005 02:52 AM

[QUOTE=شبيب رامه][CENTER][B][COLOR=Blue][SIZE=4]Aa:)
آكل تمرة وأشرب نصف كأس ماء...[/SIZE][/COLOR][/B][/CENTER][/QUOTE]
[SIZE=5][B]آه... نسيت أقول حاجه مهمة بالنسبة لما سبق ماما (sml23) (sml10) يتحزرني بشكل دائم إن عادتي هذه [SIZE=8]"حتفتح"[/SIZE] بنكرياسي الخاص (dig:{ (do:) .. فأرجوا ممن لديه خبره في الطب أن يخبرني بمدا صحة هذا الكلام[/B] [/SIZE]

شبيب رامه 08-06-2005 04:13 AM

[QUOTE=Safnat_Fa3nash007][SIZE=4][B][CENTER]

يا عم كل البلاد مفتوحه ارسل مكتوب لاي وزاره خارجه وهي ستساعدك .....

سلام من اخوك 007[/CENTER][/B][/SIZE][/QUOTE]

[SIZE=5][CENTER][B]ياعم انت أهبل إنت عايزني أختتم [SIZE=8][COLOR=YellowGreen]مشواري[/COLOR][/SIZE] السياسي [COLOR=Red]بالخيانة العظمى[/COLOR][/B][/CENTER][/SIZE]

Safnat_Fa3nash007 08-06-2005 05:32 AM

+++

[QUOTE=شبيب رامه][SIZE=4][CENTER][B]ياعم انت أهبل [SIZE=8][COLOR=YellowGreen][/COLOR][/SIZE] [COLOR=Red][/COLOR][/B][/CENTER][/SIZE][/QUOTE]

[B]
[SIZE=5]افهم من هذا ان هذه الكلمه موجها لي ؟؟؟

اذا كان الجواب نعم فعلم ان على نفسها جنت براقش وإلا فعليك بالاعتذار الفوري يا ....... ويا ....... ويا ....... . (noo:)) (noo:)) (noo:)) (noo:)) (DOK:) (DOK:) (DOK:) (DOK:) (DOK:) (DOK:) (DOK:) (DOK:)

احسنلك اتعيد التفكير في هذا الكلمه لانها سوف تفتح عليك طاقه لا تغلق إلا برفشك بكل الكلام العذب الذي املكه ........ ماشي يا عميل رقم 100 في امن الملخويه (MM:} [/SIZE] [/B]

knowjesus_knowlove 08-06-2005 08:20 AM

[SIZE=5]أنا سأساعدك يارمة لأنك **** نظيف ولا تستعمل المسواك المقرف فى الصباح إسوة برسول القرف...

نصيحة لك إنك تقدم على عقد عمل فى الدولة التى تحب أن تلجأ لها سياسيا... جرب وحاول وممكن البلية تلعب معاك وصاحب العمل يشوف فيك قدرات لايراها فى باقى المتقدمين للوظيفة

إيه رأيك تقدم فى الوظيفة اللى قلت لك عليها قبل كده :

رئيس فريق الولدان المخلدون فى الجنة الإسلامية ... لأن الصحابى الجليل زاهر كبر فى السن وإترقى وأصبح من المؤمنين البالغين ....

يلا إتصل برضوان حارس الجنة وجرب حظك...

حد يساعده و يجيب له عنوان الجنة ياشباب[/SIZE]

شبيب رامه 08-06-2005 02:41 PM

[QUOTE=Safnat_Fa3nash007][B]
[SIZE=5]برفشك بكل الكلام العذب الذي املكه ....(MM:} [/SIZE] [/B][/QUOTE]
[B][SIZE=6][COLOR=SlateGray]أنا حسيبك تثرثر من اليوم لحد بكره (noo:)) )hayP) وبعدين حقول ليك: "واو مثير للاهتمام" )moa:{ وبعدين حسيبك لحال سبيلك فتقعد ملوما محسورا و ستحتقر نفسك لأني اخذتك على قد عقلك و "حلقتلك".....[/COLOR] [/SIZE] [/B]

Safnat_Fa3nash007 08-06-2005 02:59 PM

+++

[QUOTE=شبيب رامه][B][SIZE=6][COLOR=SlateGray] "حلقتلك".....[/COLOR] [/SIZE] [/B][/QUOTE]

[COLOR=Blue][SIZE=5]
[B]هو الولا زُبيب رامه بيشتغل حلاق يا جدعان يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه

بالدور يا شباب كلكوا حيحلقلكم الولا زبيب .... صفوا واحد واحد وبالترتيب مش عايزين دفش ومزاحره .......

هو بالاماره انت ابتاخد فوق زي تحت ولا ايه (يعني الرأس من فوق زي الرأس من تحت ولا ايه) .................. (kill:

طب اسمع مني احلقلي من تحت وانا اعطيك حسابك بعد 9 اشهر بعد ما تحبل وتجبلنا توم(توأم)
واحد انسميه شبيب ..... زُبيب (brv1:
والاخر انسميه رامه ..... قمامه (brv1:

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

حلاق بالذمه مش مكسوف )Aa:)

يلا يا شباب شبيب طلع حلاق ذقن من فوق وحلاق ***** من تحت ههههههههههههههههههه (DOK:) (DOK:)

اصله طلع حلاق ولا احسن من كده يعني قص + مص ههههههههههههههههه (sml22) (sml22) (sml1)

احترس من 007 واجدد اعجابي بهبلك يا ابله (sml15) [/B] [/SIZE] [/COLOR]

layalnader 08-06-2005 03:38 PM

Ya Ostaz 007 Balash El Kalam El Mo2ref Da Fi Al Montada , We En Kan El Rab Howa Kowatak We Tasbe7atak Fla A3taked En El Tasbe7a Fiha Haza El Kalam
Wa Shokran
Nader

جميع الأوقات بتوقيت امريكا. الساعة الآن » 02:07 PM.