منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة

منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة (http://www.copts.net/forum/index.php)
-   العلوم وتكنولوجيا الاتصالات (http://www.copts.net/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   اشحنى بلوشى ببلاش يعنى لعملاء موبينيل عن طريق ثغره موبينيل (http://www.copts.net/forum/showthread.php?t=17988)

مفتري مان 23-10-2006 08:37 PM

اشحنى بلوشى ببلاش يعنى لعملاء موبينيل عن طريق ثغره موبينيل

اخواني واخواتي عملاء شركة موبينيل بداخل القاهرة والمحافظات التابعة لها
اقدم اليوم لكم ثغرة جديدة تقوم بشحن رصيد تليفونك المحمول
وانا نزلت الثغرة بعد ان اكتفيت منها
والثغرة عبارة عن كود بسيط يتم وضعة وبعد ذلك بتم الضغط على زر اتصال وفي نفس الوقت تاتي لك رسالة بخبرك برصيدك الجديد وانت وحظك تشحن كارت بـ100 تشحن كارت بـ50 بـ25 انت وحظك يعنى الموضوع عامل زى موضوع ال 3310 لما تشيل الشريحه والجهاز قايد وتفضل تتكلم ببلاش من غير شريحه بس الشركه اتغلبت على الثغره دى ودى ثغره لسه جديده احب اقدمهلكم
بس عندي رجاء من المشرفين لا تشككو في الموضوع بتاعي لان الموضوع بجد جامد ولا تحزفو الموضوع وتستغلو الثغرة لنفسكم
اليكم الكود

[COLOR="Red"]******************[/COLOR]

بعد الكود من بداية العلامة #الاولى الى العلامة # الثانية ويتم الضغط على زر اتصال
واستقبل الرصيد الجديد
ارجو الاستفادة منها باسرع وقت وحاول تجرب اكتر من مره عشان ممكن الموضوع مينفعش من اول مره جرب وانت وحظك حاول يمكن تنفع معاك وممكن تنفع مع غيرك ومتنفعش معاك يعنى انت وحظك من الاخر والحق قبل ما تتقفل الثغره بسرعه

InnerPeace 23-10-2006 08:55 PM

[CENTER][SIZE="4"]ماانت علشان مفترى عايز تنصب على الناس وتقبل حاجة مش بتاعتك
الكود ده بيحول رصيد لرقم [COLOR="Red"](*************)[/COLOR]
رجاء للادمن حذف الكود مع تثبيت الموضوع للتنبيه
والاخ دا يتحول للتحقيق (noo:)) [/SIZE][/CENTER]

3nter 23-10-2006 10:20 PM

[B][SIZE="7"][COLOR="Blue"]الواد ده نصاب يا جدعان
البت سلوى السكرتيره عملتها وراح الرصيد بتاعها كله
وعماله تلطم وتولول
على رصيدها اللى راح
[/COLOR][/SIZE][/B]

boraee 24-10-2006 01:21 PM

[SIZE="4"]فعلا دى طريقة مش تمام وفى نفس الوقت تعتبر سرقة ......................................[/SIZE])bom:)

AleXawy 24-10-2006 02:25 PM

[B]يبدو ان الاخ اسم علي مسمي !!

مفتري مان يا جدعااااااااان !!
[/B]

churchill2 24-10-2006 03:30 PM

[B]علي فكرة دي خدعة ولاد الكذابة وضعوها في كل المنتديات و الفكرة تتلخص في انك اذا سمعت كلامهم واتبعت هذة الخطوة سيتم تحويل رصيدك كلة الي رصيد ابن الكذابة دة [/B]
[B]وعلي فكرة انا اطلب من الأدارة ان تبعث بنسخة من هذا الموضوع مضاف اليها نمرة الواد دة-اللي حطها- ,عشان يوقفوا لة الخط فورا وممكن كمان يتأخد في مباحث التليفونات [/B]

samozin 26-10-2006 01:47 PM

نصاب

[QUOTE=مفتري مان;183104]اخواني واخواتي عملاء شركة موبينيل بداخل القاهرة والمحافظات التابعة لها
اقدم اليوم لكم ثغرة جديدة تقوم بشحن رصيد تليفونك المحمول
وانا نزلت الثغرة بعد ان اكتفيت منها
والثغرة عبارة عن كود بسيط يتم وضعة وبعد ذلك بتم الضغط على زر اتصال وفي نفس الوقت تاتي لك رسالة بخبرك برصيدك الجديد وانت وحظك تشحن كارت بـ100 تشحن كارت بـ50 بـ25 انت وحظك يعنى الموضوع عامل زى موضوع ال 3310 لما تشيل الشريحه والجهاز قايد وتفضل تتكلم ببلاش من غير شريحه بس الشركه اتغلبت على الثغره دى ودى ثغره لسه جديده احب اقدمهلكم
بس عندي رجاء من المشرفين لا تشككو في الموضوع بتاعي لان الموضوع بجد جامد ولا تحزفو الموضوع وتستغلو الثغرة لنفسكم
اليكم الكود

[COLOR="Red"]******************[/COLOR]

بعد الكود من بداية العلامة #الاولى الى العلامة # الثانية ويتم الضغط على زر اتصال
واستقبل الرصيد الجديد
ارجو الاستفادة منها باسرع وقت وحاول تجرب اكتر من مره عشان ممكن الموضوع مينفعش من اول مره جرب وانت وحظك حاول يمكن تنفع معاك وممكن تنفع مع غيرك ومتنفعش معاك يعنى انت وحظك من الاخر والحق قبل ما تتقفل الثغره بسرعه[/QUOTE]

الواد نصب على الناس قبل كده فى منتديات تانيه
وخلاهم يحولولوا له الرصيد بتاعهم
واتكشفت لعبته

samozin 26-10-2006 01:51 PM

تحذير

[QUOTE=churchill2;183215][B]علي فكرة دي خدعة ولاد الكذابة وضعوها في كل المنتديات و الفكرة تتلخص في انك اذا سمعت كلامهم واتبعت هذة الخطوة سيتم تحويل رصيدك كلة الي رصيد ابن الكذابة دة [/B]
[B]وعلي فكرة انا اطلب من الأدارة ان تبعث بنسخة من هذا الموضوع مضاف اليها نمرة الواد دة-اللي حطها- ,عشان يوقفوا لة الخط فورا وممكن كمان يتأخد في مباحث التليفونات [/B][/QUOTE]

موبيننيل بعتت تحذير على إلإيميل لأعضاء الجروبات المسيحيه اللى ظهر فيها الموضوع

موسي الأسود 27-10-2006 07:02 AM

[B][SIZE="4"][COLOR="DarkRed"]ياريت هوست يحط رقم تليفون الشخص دا وسهل جدا نوقف الخط بتاعه وكل ما يشغله من موبينيل نوقفه تاني

سهل جدا ذلك بان تدخل له هذا الكود خطأ عشرة مرات يتوقف الخط نهائيا و بعد عدة مرات تحرق الشريحة و عليه استبدالها . [/COLOR][/SIZE][/B]

AleXawy 27-10-2006 12:44 PM

[QUOTE=موسي الأسود;183723][B][SIZE="4"][COLOR="DarkRed"]ياريت هوست يحط رقم تليفون الشخص دا وسهل جدا نوقف الخط بتاعه وكل ما يشغله من موبينيل نوقفه تاني

سهل جدا ذلك بان تدخل له هذا الكود خطأ عشرة مرات يتوقف الخط نهائيا و بعد عدة مرات تحرق الشريحة و عليه استبدالها . [/COLOR][/SIZE][/B][/QUOTE]

[B][SIZE="4"][COLOR="Blue"]يا موسي يا جــــــــــــــامــد 10)10

ايه يا عم الذكاء ده ! [/COLOR][/SIZE][/B](sml9)

boraee 03-11-2006 06:13 AM

[B]دا كداب والموضوع دة هجس اساساً وصاحب الرقم ارتفع رصيده في يومين الي 2000 جنية .............[/B]

elasmar99 09-06-2007 05:02 PM

مبروك مقدما على ال 100 جنيه

ياجماعة هناك تغرة من شركة موبينيل مجرد ارقام بتكتبها بيجيلك بعد 10 دقايق رسالة تقولك لقد تم شحن 100 جنيه لحسابك انا جربت تجربوها باقصى سرعة قبل الموضوع ما يتعرف اكتب الارقام دى بالظبط وبعديها علامة اتصال

[COLOR="Red"]++++++ تم حذف الكود لكى لا يجربه احد ++++++[/COLOR]

وعلى فكرة الى قبل ال100 الاولى دى علامة النجمة الى فى الموبايل ...
ياريت تقولولى على النتيجة بسرعة ومبروك مقدما على ال 100 جنيه

smile 09-06-2007 10:16 PM

[B][COLOR="Green"]يا باشمهندس الكود بيحول من رصيدك لرقم التليفون ده3876196 012
100 جنيه يعنى كل ما تعمل كده يخصم من رصيدك 100 جنيه وسلم لى ع موبينيل[/COLOR][/B]

elasmar99 10-06-2007 05:20 AM

[QUOTE=smile;227812][B][COLOR="Green"]يا باشمهندس الكود بيحول من رصيدك لرقم التليفون ده3876196 012
100 جنيه يعنى كل ما تعمل كده يخصم من رصيدك 100 جنيه وسلم لى ع موبينيل[/COLOR][/B][/QUOTE]

[SIZE="6"][COLOR="DarkRed"]ينهار إسود ومنيل بستين نيلة. مين إبن ستين في سبعين صاحب النمرة الى سرق فلوسي؟؟ واحد صاحبي حول امبارح فوق الــ 2000 جنيه على نمرة الحرامــي إبن الحــرامــية[/COLOR][/SIZE](hrt: (hrt: (hrt: (hrt:

وليد عبد المسيح 20-06-2007 10:09 PM

[B][SIZE="5"][COLOR="Navy"]سلام و نعمة ...

أتعملت تلك الحركة في صديق لي , و لكن من عملها فيه عملها بأحتراف , حيث أنه سجل حساب علي أحد مواقع الأنترنت التي ترسل رسائل قصيرة و جعل أسم هذا الحساب هو (موبينيل) , و في كل مرة يحول صديقي الغلبان مبلغ الي صاحب الرقم يقول صاحب الرقم بأرسال رسالة من هذا الحساب الي صديقي تقول ( تم شحن رصيدكم بمبلغ كذا - المرسل موبينيل) و صديقي الغلبان فرحان و يقول : دي فرصة ألحق بسرعة ....(sml19) (sml19) (sml19) (sml19) (sml19)

سلام و نعمة .[/COLOR][/SIZE][/B]

جميع الأوقات بتوقيت امريكا. الساعة الآن » 02:37 AM.