منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة

منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة (http://www.copts.net/forum/index.php)
-   المنتدى العام (http://www.copts.net/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   نحن مسلمين كذاااااااااااااااابين......(مدموج) (http://www.copts.net/forum/showthread.php?t=24774)

جون جرجس حنا 19-03-2007 07:21 PM

نحن مسلمين كذاااااااااااااااابين......(مدموج)

[B]وممكن يحدث ايه المشكله يعني ممكن تكون حقيقه او خرافه

ممكن كان وممكن لا الحقيقه اين هي العقل والمنطق والعلم[/B]

[SIZE="4"][COLOR="Red"]تم نقل جميع مشاركاتك السابقة واللاحقة فى هذا الموضوع حتى يعلم الجميع كيف يدافع المسلم المؤمن عن دينه بالكذب والتقية [/COLOR][/SIZE]

جون جرجس حنا 19-03-2007 07:40 PM

العقيده فكر واقناع ربما هداه فكره الي حقيقه اذا كان علي صواب هداه الله

جون جرجس حنا 20-03-2007 09:10 AM

في مثل قديم قال ولا تعاتب اللئيم ولاترقع القديم ده للي مش مقتنعين بالكعبه المشرفه انا اسلمت الن لا اله الا الله

جون جرجس حنا 20-03-2007 09:24 AM

روجينا بتقول صح ان في رده كثير لنل لي اخان اسلموا ده حقيقه

جون جرجس حنا 20-03-2007 12:53 PM

[COLOR="SandyBrown"][QUOTE][QUOTE][U][I][B][/B][/I][/U][/QUOTE][/QUOTE][/COLOR]لو كان الرسول موجود ماكان هنا او هناك حروب لانتشر العدل والتقدم لعم السلام لعرفتم معني الديمقراطيه الحقيقيه للاقباط قبل المسلمين وبدون تجريح انتو المتهكمين لا تقراؤ بجد انتم في غفله او علي قلوبكم غلف

جون جرجس حنا 20-03-2007 01:04 PM

الا رسول الله ستعلمون عندما تصل الحلقوم وتشخص الابصار من هو رسول الله سيدي وحبيب قلبي محمد طب القلوب وعافيه الابصار

جون جرجس حنا 21-03-2007 09:06 AM

سلام ونعمه من الرب ياخوه محدش ليه دعوه بالقران خلينا في حورانا القران كتاب مقدس مثل الانجيل ده رائي
[SIZE="4"][COLOR="Red"]ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
[B]بلاش كذب يا تقية
لسة إمبارح كاتب مشاركة إنك أسلمت، وكاتب مشاركة إن إتنين من إخواتك أسلموا
هو الكدب ده فى دمكم؟[/B][/COLOR][/SIZE]

جون جرجس حنا 21-03-2007 09:36 AM

الاخوة الافاضل انا ماروي الحديث فهو 1-حديث ضعيف ليس له اسناد فهو اكيد اسرائليات اومسيحيات 2-وان فسرت الحديث ده لو مش رسول او زعيم مثل محمد بن عبد الله لو واحدمن الشارع مش هيقول في حديث امام احد فلان هتك عرضي طبعا ده افتراء علي محمد بن عبد الله علي فكره انا كنت مسيحي واسلمت

honeyweill 21-03-2007 10:59 AM

[COLOR="Blue"][SIZE="6"]
انت بقي سارق اسم مسيحي قدوه بانكح الخلق ولا مكر كامكر الماكرين علشان في اعتقادك المريض انك هتتفعل باشتراكك ده بسرعه
يبني انت فاكر المنتدي ده زي منتدياكم الاسلاميه الفاضيه الي بتنش ومش بترضي تفعل اسماء المسيحين وباطردهم وتكتب خنزير تحت اسمه
انتا مفكرنا زيهم هنا وطيين زي انكح الخلق محمد ابن امنه الميت [/SIZE][/COLOR]

MENA_111 21-03-2007 04:30 PM

ملعون ابوكو ولاد *** يا ولاد الوسخه انتو هتعيشو ما طول عمركو عيشين احسن من المسلمين فى البلد وكمان مش عجبكو يولاد العرص

عمانؤيل 21-03-2007 05:43 PM

يا ريت تدخل باسم غير الاسم ده معلش اصله اسم غالى علينا 0 وطبعا مفيش حد اسمه مينا يطلع الفاظ قذره زى كده 0 انت محمدى وكلامك يدل على ذالك ومع ذالك 0
الله يسامحك0

besoo 21-03-2007 06:08 PM

[QUOTE] ملعون ابوكو ولاد *** يا ولاد الوسخه انتو هتعيشو ما طول عمركو عيشين احسن من المسلمين فى البلد وكمان مش عجبكو يولاد العرص
[/QUOTE]

[B][COLOR="Magenta"]
رجاء الى الاشراف
برجاء عدم مسح المداخله للمحمدى مينا حتى يتعرف باقى الاعضاء المسلمين على اخلاق اخوانهم فى الدين ( الكذب و السفاله )

[/COLOR][/B]

جون جرجس حنا 21-03-2007 06:50 PM

عيب عليك ياهوني ده حتي اسمك حريمي وباين عليك بتحب اللون البمبي وروج ليلي علوي انا مقدرش اقول حاجه ياعباد الصليب

جون جرجس حنا 21-03-2007 07:03 PM

يحضرة المحترم انت للاسف انسان بدون علم وعلمك قشور كيف تعيش في مجتمع لا توءدي في واجباته ده اللي بياجر شقه بيوءدي واجاباته كمستاجر وهو دفع الاجره للمالك سيدي الفاضل انت تحب ان تعيش بمفردك عجيييييييييييييييييييييييييييبه

جون جرجس حنا 22-03-2007 07:31 PM

انا اسلمت في هذا المنتدي لاني عرفت الحقيقه الغائبه كانت طويله الرب خلصني من نفاق كان بداخلي والحمد لله

besoo 22-03-2007 07:48 PM

[QUOTE=جون جرجس حنا;214304]انا اسلمت في هذا المنتدي لاني عرفت الحقيقه الغائبه كانت طويله الرب خلصني من نفاق كان بداخلي والحمد لله[/QUOTE]

[FONT="Arial Black"][SIZE="5"][COLOR="Magenta"]

طيب قلى ايه اللى خلاك اسلمت
يمكن ربنا يهدينى على ايديك لنعمه الاسلام

[/COLOR][/SIZE][/FONT]

boraee 23-03-2007 04:43 AM

[SIZE="6"][B][COLOR="Blue"]كتب الاخ جون جرجس حنا
[QUOTE]انا اسلمت في هذا المنتدي لاني عرفت الحقيقه الغائبه كانت طويله الرب خلصني من نفاق كان بداخلي والحمد لله[/QUOTE]

واسمح لي اقول لك الف مليون مبروك يا راجل على نعمة الاسلام وارجو وانت تتوضئ او تتيمم او تمسحها بثلاث ظلاطات او تنكح ما طاب لك من النساء او تقاتل اللذين لايئمنون بالله ولا اليوم الآخر ولا يدينون دين الحق ..او وانت في الجنة وامامك 70 مزة صاروخ ان تدعو لاخوتك الصابقين والكفرة الحالين ..اخوتك المسيحيين ..وان تكتب لنا الاسباب القاطعة التي ادت بك الي اختيار الاسلام والف شكر [/COLOR][/B][/SIZE]

besoo 23-03-2007 07:14 AM

[QUOTE=boraee;214332][SIZE="6"][B][COLOR="Blue"]..او وانت في الجنة وامامك [COLOR="Red"]70[/COLOR] مزة صاروخ [/COLOR][/B][/SIZE][/QUOTE]

[FONT="Arial Black"][SIZE="5"][COLOR="Magenta"]

ايه يا عم برعى (flowers)
انت هتحمرق على الغـــلام فى مزتين ولا ايه
متسمعش كلام الاستاذ برعى يا غـــلام
انت من حقك 72 مزه
و لو اللات ضحك عليك و اداك 70 مزه بس
ارفع عليه قضيه و متسكتش على حقك

(hhhhhhhh) (hhhhhhhh) (hhhhhhhh) (hhhhhhhh) (hhhhhhhh)
[/COLOR][/SIZE][/FONT]

elmafdy 23-03-2007 07:51 AM

[QUOTE=جون جرجس حنا;214304]انا اسلمت في هذا المنتدي لاني عرفت الحقيقه الغائبه كانت طويله الرب خلصني من نفاق كان بداخلي والحمد لله[/QUOTE]

[CENTER][SIZE="8"][B][COLOR="Sienna"]يختى كميـــــله [/COLOR][/B][/SIZE]

(OPN:} (OPN:} (OPN:}

[SIZE="4"][COLOR="Navy"]طب ما تقول لنا احنا كمان يا عم الكتكوت ايه الحقيقه الغائبه دى يمكن نسلم احنا كمان [/COLOR][/SIZE][/CENTER]

elmahalla 23-03-2007 08:50 AM

المسلمين دول عسل اوى

[B][CENTER][SIZE="5"][QUOTE=جون جرجس حنا;214304]انا اسلمت في هذا المنتدي لاني عرفت الحقيقه الغائبه كانت طويله الرب خلصني من نفاق كان بداخلي والحمد لله[/QUOTE]

الحمدلله ممممممممممممممم دا انت اسلمت بسرعة اوى)danc:{ )danc:{

واسلمت هنا فى المنتدى دا كمان ما شاء الله

انا اعرف واحد مسلم اسلم خمس مرات

المهم عنوانك ايه لازم نموتك ونشرب من دمك

لازم نطبق عليه حد الردة يا اخوة انشالله بالبريد الالكترونى

(kill: (kill: (kill: (kill: (kill: [/SIZE][/CENTER][/B]

john mark 23-03-2007 09:25 AM

كذاب ده مسلم من قبل ما يتولد
بدليل مشاركاته والي يدخل المنتدي هنا مياسلم لو علي رقبته لانه المكان الوحيد الي عرفنا فيه حجات كتير
اصل هما عندهم كدب في تلاته حالات منها الحرب وهنا حرب في تفكيره المريض

عمانؤيل 23-03-2007 09:45 AM

مساكين كذبه وصدقتوها أسلام أيه وزفت أيه خليكو واقعين وفسروا قرئانكم بصدق كله خرفات وجنس وهو السبب الحقيقى وراء تمسككم بالاسلام لانه بيدعو الى الجنس 0
زنبك على جنبك يا مسلم0

knowjesus_knowlove 23-03-2007 11:14 AM

[CENTER][SIZE="5"]

لعنة اللات عليك يامحمد وعلى أتباعك مشايخ الشيطان ...
أضاعوا حياة ومستقبل الشباب المسكين وجعلوه يكذب ولكنه كعادة كل غـــــــلمان محمد لايستطيع أن يتقن الكذب

[url]http://www.copts.net/forum/showpost.php?p=213839&postcount=13[/url]

.[/SIZE][/CENTER]

جون جرجس حنا 23-03-2007 11:38 AM

ايه ياجماعه يهديكم ربكم كل ده علشان اسلمت وعرفت الحقيقه انا كنت غلطان وفكرتي عن يسوع كانت غلط الله واحد مش ثلاثه كان لم يلد ولم يولد وسبب اسلامي سوال انطرح علي النتدي وفكرت فيه مين كان بيحكم العالم ويسوع في بطن امه ليه الرب مخلصشي يسوع من الصلب هو في اب يسيب ابنه يصلب وحجات كتير الله يخلصكم الي الحقيقه والله انا مسلم الان

جون جرجس حنا 23-03-2007 11:57 AM

يبني ربنا يهديك انت بتالف قران كلامك عبيط جدا وثير للضحك قل انه وحي يوحي كلام رب العالمين

elmafdy 23-03-2007 12:09 PM

[QUOTE=جون جرجس حنا;214412]ايه ياجماعه يهديكم ربكم كل ده علشان اسلمت وعرفت الحقيقه انا كنت غلطان وفكرتي عن يسوع كانت غلط الله واحد مش ثلاثه كان لم يلد ولم يولد وسبب اسلامي سوال انطرح علي النتدي وفكرت فيه مين كان بيحكم العالم ويسوع في بطن امه ليه الرب مخلصشي يسوع من الصلب هو في اب يسيب ابنه يصلب وحجات كتير الله يخلصكم الي الحقيقه والله انا مسلم الان[/QUOTE]

[COLOR="Navy"][SIZE="4"]يا حبيبى عيب , احنا هنا دكاتره و مهندسين و ناس ناجحين سواء جوه مصر او فى امريكا و اوروبا و كل بلاد العالم , يعنى ناس بنفهم , ما ينفعش فلاح ساذج زيك يعمل علينا ناصح و يدعى انه مسيحى و اسلم و احنا نصدقه , ما حدش يا حبيب ماما مصدق انك كنت مسيحى و اسلمت , اخونا K K كتب كده من قبل ما تكمل التمثيليه الخايبه بتاعتك دى , و كلنا كنا بنقرأ الهطل اللى انت كاتبه من أول يوم و نضحك على سذاجتك و خيبتك .

بس على فكره , أنا عن نفسى سعيد جدا بوجودك , لأنى ها اجمع كل مداخلاتك اللى باين منها بوضوح كدبك من أول سطر كتبته لغاية النهارده , و ها نخليها هنا فى المنتديات تبقى دليل مادى على ان المسلمين ناس كدابين , حتى لما بيدعوا لدينهم بيدعوا بالكذب , احنا ياما اتكلمنا عن مبدأ التقيه اللى رسولك حطه علشان يحلل الكذب , لكن اخواتك المسلمين كانوا بينكروا و بيقولوا اننا بنتبلى و بنفترى عليهم , لكن دلوقتى بقى عندنا دليل عملى من واحد مسلم اهطل فاكرنا برياله زيه .

الله يحظك يا أخى , ده أنت ضحكتنا عليك ضحك .(hrt: (hrt: (hrt:

المفدى [/SIZE][/COLOR]

جون جرجس حنا 23-03-2007 12:42 PM

انا كنت مسيحي واسلمت مش مصدقين ليه يسوع ليس اله انه بشر كيف تحكم في الكون وهو في بطن امه كيف نركه الب يصلب وهو ابنه

makakola 23-03-2007 12:48 PM

[b][size="4"][quote=جون جرجس حنا;214435]انا كنت مسيحي واسلمت مش مصدقين ليه يسوع ليس اله انه بشر كيف تحكم في الكون وهو في بطن امه كيف نركه الب يصلب وهو ابنه[/quote]

عندما تكذب علينا وتقول أنك كنت مسيحى، يجب عليك أن تقول لنا لمذا تعتنق الإسلام وليس أنك تركت المسيحية

ترك المسيحية لا شئ به، لكن إعتناق الإسلام هو الضلال بعينه

لماذا لم تعتنق اليهودية أو البوذية أو اللادينية؟[/size][/b]

موسي الأسود 23-03-2007 03:52 PM

[B][SIZE="4"][COLOR="DarkRed"][QUOTE=جون جرجس حنا;214435]انا كنت مسيحي واسلمت مش مصدقين ليه يسوع ليس اله انه بشر كيف تحكم في الكون وهو في بطن امه كيف نركه الب يصلب وهو ابنه[/QUOTE]

يا حاج ابو جون العب غيرها )noP) عيب يا غــــلام تبيع الميه في حارة السقايين .
يا ابني احنا متربيين في حواري مصر و شفنا الكفت (sml22) .

انت اسلمت خلاص ... ماشي يا حبيب عيشة هات شهادة اسلامك من الازهر .
هو مش الازهر بيعطيك شهادة بانك اسلمت و اشهرت اسلامك )Aa:) و بتغير البطاقة الشخصية )Aa:)
وكل دا تم في يومين تلاتة . )Aa:) .

طيب ايه رايك ترجع المسيحية تاني و اكلم لك البابا يعينك في جمعية خلاص النفوس )Aa:) .

تجنن و انت بتمارس الكذب اقتداءا بابيك الكذاب و ابو الكذاب ( الشيطان )
وكذبك امر طبيعي و حتمي فكثيرا ما صدافنا امثالك من اتباع التقية المصرح بجوازها قرانيا . [/COLOR][/SIZE][/B]

honeyweill 23-03-2007 04:13 PM

[B][COLOR="Blue"]مفيش مسيحي يدخل الاسلام الا علشان الجنس او مصلحه فما بالنا بواحد متخلف
بيقول انه كان مسيحي وال ايه مين الي كان بيتحكم في الدنيا والمسيح طفل شوفتو الهبل
كلام المسلمين الاهبل
ولكن انا هرد عليه
يابني الجسد المقدس وهو في بطن العذرا كان ناسوت ولاهوته يحرك العالم كله
مش ثلاثه الهه يا [COLOR="red"]### [/COLOR]يابني محدش مسيحي ميعرفش كده والي بيدخل الاسلام بيكون زي كقلتلك لان الاسلام مبقنعش عيل والانتشار بالسيف زمان خلاص
جار عليه فبدا خطف زارهاب وجنس تجاره نكاح اسلامي
[COLOR="Red"]###########################[/COLOR] [/COLOR][/B]

جون جرجس حنا 23-03-2007 05:25 PM

انا جون حنا انا كنت مسيحي واسلمت لكن احب اعرف احبابي ابحثوا جيدا يسوع عندما كان في بطن امه من كان يحكم الكون كيف تركالب ترك يسوع يصلب حاجات كثيره دفعتني لان ابحث عن الحوار والحقيقه الاسلام هو دين الحق

جون جرجس حنا 23-03-2007 05:40 PM

يااحبابي عندما كنت مسيحي كنت اصدق مايقولون ولكن بعد مانور الله بصيرتي بنعمه الاسلام طبعا كل هذه خرافات الله والذات الالهيه تلبس قناع امر يثير الاشمئزائز طبعا الله فوق كل هذه الشبهات اذا اراد امر ان يقول له كن فيكون سبحانه ليت قومي يفقهون

جون جرجس حنا 23-03-2007 05:52 PM

الله يهديك للحق والنور انشاء الله ياعبد الله مش ابن الله

جون جرجس حنا 23-03-2007 06:04 PM

ياحبيب كمل كتاب التفسير انت للاسف بتاخد بالعنوان مثل الجرائد الصفراء قال اجتمع ان يكون حرام ايها [B][COLOR="Red"]############ [/COLOR][/B]ههههههههههههههههههههه

جون جرجس حنا 23-03-2007 06:17 PM

انا الحمدلله اعتنقت الاسلام لاني تمحصت الحقيقه وعرفتها كيف ومن حكم الكون بل ومن كان رب الكون عندما كان يسوع في بطن امه 2
-كيف لرب ان ياخذ طبيعه البشر انما امره اذا اراد شيئا ان يقول له كن فيكون 3كيف ترك الاب ابنه يصلب بل الجدي ان يدافع عنه كيد المعتدين

جون جرجس حنا 23-03-2007 06:43 PM

والله ديه تمثليه ممكن تعمل فيلم هندي او كابوي اي حاجه علي العموم انا كنت مسيحي واسلمت واسمي الان احمد ولكن في الرقم القومي جون واتمني ان اكون اسمي احمد في كل حاجه ياحبيبي ده كله هجص يبين كم تعلمته زمان في الكنيسه وان طفل من هو المسلم وطريقه كرهه ازاي مش جديده وحتي لو هنالف قصص صلي الله عليك سيدي وحبيبي ونور قلبي محمد طب القلوب وعافيه الابصار

جون جرجس حنا 23-03-2007 06:50 PM

ياحبائي انها كدبه كبيره وشكلها غير حضاريوغير منظمه او مرتبه انا في من الايام كنت مسيحي وهداني ربي وتعلمت زمان في الكنيسه هذه الروايات التي تنم الحقد علي سيدنا محمد وعلي المسلمين انا غيرت اسمي من جون جرجس الي احمد محمد

جون جرجس حنا 23-03-2007 07:03 PM

لوبي مسيحي ايه ده اوهام من جد وحد صاحب الرسالهخ فاشل الشغل موجود عيب عليك يبرنس منجلشي في لوبي

جون جرجس حنا 23-03-2007 07:13 PM

كل ده اونطه احب اعرفكم انا جون جرجس اسلمت ليه وبقي اسمي احمد اقول لكم1 من كان يحكم العالم ويسوع في بطن امه 2لماذا لا نقدس الحمار مثل الصليب الحمار ركبه يسوع والصليب صلب عليه يسوع 3كيف ترك الاب له المجد في الاعالي ابنه يصلب ولا يتحرك لكي يخلصه

جون جرجس حنا 23-03-2007 07:13 PM

كل ده اونطه احب اعرفكم انا جون جرجس اسلمت ليه وبقي اسمي احمد اقول لكم1 من كان يحكم العالم ويسوع في بطن امه 2لماذا لا نقدس الحمار مثل الصليب الحمار ركبه يسوع والصليب صلب عليه يسوع 3كيف ترك الاب له المجد في الاعالي ابنه يصلب ولا يتحرك لكي يخلصه

جميع الأوقات بتوقيت امريكا. الساعة الآن » 04:36 AM.