منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة

منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة (http://www.copts.net/forum/index.php)
-   المنتدى العام (http://www.copts.net/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   هل تبحث عن متبرع كبد او كلى ؟؟ (http://www.copts.net/forum/showthread.php?t=10438)

liverdonor 21-01-2006 11:01 AM

هل تبحث عن متبرع كبد او كلى ؟؟

Dear plzzz send this message for every one plzzzzzzzz
I am an Christian Egyptian man who lives in Egypt. I am 29 years old; my date is1976. My tall is 66.5 inches my weight is 65.34 pounds. My blood type is O. I have a healthy body. I do not have any illness from related family. I do have a good ability of given away my liver or kidney for people who really need it. I am ready to have an examination to show that I am able to give away my kidney or my liver. I just want to have a emigration to live forever in the USA or Canada or U K. And have a place with some of money to live, and that is not because I want to have some business. I just want to help my Mother and my girlfriend from the hunger and poorness and I really need help to make a good life for them. If you could help me with that, I really appreciate it. Thanks for your support.

انا شاب مصرى اعيش فى مصرى ابلغ من العمر 29 سنه ت الميلاد 1976طولى 169 سم الوزن75كيلو جرام
وفصيله دمى اووه اتمتع بصحه جيده ليس لدى اى مرض وراثى او مرض مزمن اريد عرض التبرع بجزء من الكبد او الكلى
لاى شخص فى العالم (انا مستعد لعمل جميع الفحوصات ولكل الاختبارات ولكل شى )مقابل الحصول على اقامه دائمه فى امريكا او كندا او انجلترا وتدبير مسكن مناسب فى بلد الاقامه ومبلغ من المال انى افعل ذلك من اجل اسرتى وحبيبتى من اجل ظروف انسانيه وليس من اجل التجاره فارجو المساعده وان يكون المبلغ جيد لبدء حياه جديده

My contact Details and e-mail address
#####
Best regards,

liverdonor 21-01-2006 12:35 PM

تبرع بجزء من الجسد ام الذل؟

[QUOTE=CR@ZY][COLOR="DarkGreen"][B]مقدرش اقول الا ربنا يساعدك ويعينك يا اخ
للدرجة دي الوضع ممكن يوصل انك تبيع جزء من جسمك وصحتك في مقابل اقامة او هجرة في امريكا
للمرة التانية بدعيلك ربنا يساعدك ويعينك من اجل اسرتك عموما من غير تبرع ولا حاجة [/B][/COLOR]

[IMG]http://www.stickpage.com/images/stickpagecjlogo.gif[/IMG][/QUOTE]

عزيزى لا تعتقد اننى لست متعلم او انى حاصل على تعليم متوسط انا حاصل على ليسانس وكنت بعمل تمهيدى ماجستير من كام سنه المشكله انه لظروف عائليه خاصه وظروف ارتباط بشخص صعب الحياه فى مصر الان وكمان مش قادر اوفر لاسرتى اللى تعبت علشان كتيير الراحه وبدل ما اقعد اطلب مساعده من حد مش مساعده ماديه اقصد ولكن مساعده من اجل السفر وخصوصا انى محتاج اكون فى امريكا او كندا فى الوقت ده من اجلى اشياء كثيره وما احد عاوز يساعدك وكانك بتتسول منهم انا بعمل كده علشان والدتى اللى تعبت كتيير علشانى ومش حاسه بالامان ولا بان فى مستقبل كويس ومن اجل حبيبتى مش قادر ارتبط حتى بيها وحتى ظروف كتيير انا مش بطلب مساعده من احد مش عاوز خلاص وعود زهقت من الكلام انا بطلب ان لو شخص محتاج حقيقى تبرع انا مستعد التبرع اهون من الذل واهون من الانتحارز

princepino 21-01-2006 01:12 PM

(bay:)) حبيبى سلام المسيح الذى يفوق كل عقل معاك امين الرب يبارك حياتك امين

حقيقى بجد انا اول مره اجد حد بيحب حد للدرجه دى علشان يفرط ويضحى بجزء من جسده من اجله يا بخت اللى بتعمل كده علشانهم ربنا يساعدك ويباركك امين يا سيدى يسوع المسيح
مش عارف اذا كان اللى بتعمله ده صح ام لا بس فكرنى بان المسيح فى عظيم حبه ضحى بحياته من اجلنا.

حبيبى اوعدك هارسل رسالتك لجميع من اعرفهم لاساعدك واتمنى الجميع يعمل مثلى كمساعده مننا لك

princepino 21-01-2006 02:25 PM

ممكن

عزيزى هل ممكن انك تتبرع لحد موجود فى مصر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

minasab 21-01-2006 07:23 PM

اسف لو رديء غير متوقع لك
الحقيقه انت لا تملك هذا الجزء من جسدك لتبيعه فهو ملك الرب الهك الذي خلقك
تستطيع التبرع بيه مجانا اذا اردت لتخفف الام انسان و لكن لا تقبل ثمن لما لا تملكه

اعتقد الافضل ان تصلي للرب الهنا لكي يحسن اوضاعك و لا تيأس ابدا
و لا تظن ابدا ان المال او الاقامه او الهجره هي ما تستطيع حل مشكلتك
لتعرف ايضا ان الحياه دوما عباره عن نوبات من الراحه و الالم
اثناء الالم لتطلب الله ليخفف عنك و اثناء الراحه اشكر الله و اطلب ان لا يدخلك في تجربه
و شكرا

MUMMY 22-01-2006 04:58 AM

[B][COLOR="Purple"]انا ارسلت رسالة بالفعل لاكتر من مستشفي في امريكا مبدئيا ولو ان لازم طبعا ارسال صور اشعة وتحاليل وحاجات زي دي انا عايز اساعد مش اكتر

وعزيزي minasab كل واحد عندة هم وظروف صعبة وهو بيحاول يخرج من ازمة فابسط شيء اننا نحاول نساعدة ولو بالمحاولة وكدة اشرف مليون مرة ان يشحت او ينتحر زي ما قال دة رأيي

[/COLOR][/B]

princepino 22-01-2006 06:35 AM

[QUOTE=MUMMY][B][COLOR="Purple"]انا ارسلت رسالة بالفعل لاكتر من مستشفي في امريكا مبدئيا ولو ان لازم طبعا ارسال صور اشعة وتحاليل وحاجات زي دي انا عايز اساعد مش اكتر

وعزيزي minasab كل واحد عندة هم وظروف صعبة وهو بيحاول يخرج من ازمة فابسط شيء اننا نحاول نساعدة ولو بالمحاولة وكدة اشرف مليون مرة ان يشحت او ينتحر زي ما قال دة رأيي

[/COLOR][/B][/QUOTE]
سلام المسيح لك حبيبى الرب يعوض تعب محبتك امين انا اضم صوتى لصوتك (sml21) (sml21) (sml21) (sml21) (sml21) hapbirth:)
ويعوض تعب محبه كل شخص قائم بعمل فى هذا المنتدى ارجو من كل شخص ممكن يمد يده بالمساعده وارسال هذا الموضوع لمستشفى - مركز جراحه - مركز صحى-ارسله ايضا لكثيرين ممكن يكون احد منهم محتاج لمتبرع . الرب يعوض تعب محبتكم امين

liverdonor 22-01-2006 07:35 AM

[QUOTE=princepino](bay:)) حبيبى سلام المسيح الذى يفوق كل عقل معاك امين الرب يبارك حياتك امين

حقيقى بجد انا اول مره اجد حد بيحب حد للدرجه دى علشان يفرط ويضحى بجزء من جسده من اجله يا بخت اللى بتعمل كده علشانهم ربنا يساعدك ويباركك امين يا سيدى يسوع المسيح
مش عارف اذا كان اللى بتعمله ده صح ام لا بس فكرنى بان المسيح فى عظيم حبه ضحى بحياته من اجلنا.

حبيبى اوعدك هارسل رسالتك لجميع من اعرفهم لاساعدك واتمنى الجميع يعمل مثلى كمساعده مننا لك[/QUOTE]
[COLOR="SeaGreen"][COLOR="seagreen"][COLOR="Blue"])hr:) )hr:) [/COLOR][/COLOR][/COLOR] [COLOR="Blue"][B][SIZE="5"]اخى الحبيب الرب يبارك حياتك ويحفظك انا سعدت وفرحت اوى لاهتمامك

سلام وبركه رب المجد يسوع المسيح معاك حبيبى امين يا ريت تخبرنى لو فى طريقه او مواقع اوى اى حد ممكن ارسله من اجل ذلك وموضوع تبرع لاحد فى مصر بس هل يستطيع تامين حصولى على هجره لامريكا او كندا حتى مش مشكله انا بس ممكن يقدر يسفر ماما دى اهم حاجه عندى يا رب صليلى ارجوك واطلب من كل احبائك من اجلى يصلوا لى[/SIZE][/B][/COLOR]

liverdonor 22-01-2006 07:42 AM

[QUOTE=MUMMY][B][COLOR="Purple"]انا ارسلت رسالة بالفعل لاكتر من مستشفي في امريكا مبدئيا ولو ان لازم طبعا ارسال صور اشعة وتحاليل وحاجات زي دي انا عايز اساعد مش اكتر

[/COLOR][/B][/QUOTE]
[COLOR="Blue"][SIZE="4"]حبيبى بجد الرب يبارك حياتك ويحفظك وينجح كل عمل يديك انا بجد كنت سعيد ومبسوط اوى لاهتمامك انا ما كنت متخيل ان احد هيهتم اصلا انا يشوف الموضوع ورده كبيره لك من قلبى يا سيدى يسوع المسيح يحفظك بركه ام النور العذارء مريم والقديس العظيم فلوباتير ابو سيفين وسانت ريتا والبطل مارجرجس ومارمرقس ويوحنا الحبيب وكل مصاف القديسيين الذين ارضوا الرب باعمالهم الصالحه امين رجاء ارشادى اعمل ايه وايضا ماذا تحتاج من التحاليل والاشعه(sml11) (sml11)

سلام وبركه رب المجد يسوع المسيح معاك حبيبى امين[/SIZE][/COLOR]

liverdonor 22-01-2006 03:25 PM

[COLOR="Blue"][SIZE="4"][/SIZE][/COLOR][QUOTE=CR@ZY][COLOR="DarkGreen"][B]طب عايز اسالك سؤال يا اخ liverdonor

هو لازم يعنى سفر برة او هجرة ؟ يعنى لو حصل مثلا وواحد من الزملا شافلك شغلانة في مصر تكون كويسة وتجيبلك عائد كويس مش يبقي احسن من موضوع التبرع من نحية ومن نحية تانية تبقي جنب اهلك وعيلتك وتراعيهم اية رأيك ؟ ولا انت اساسا عايز محتاج تهاجر عشان اسباب ممكن مش عايز تقولها ؟ ؟[/B][/COLOR]

[IMG]http://www.stickpage.com/images/stickpagecjlogo.gif[/IMG][/QUOTE]

[COLOR="Blue"][SIZE="4"]
سلام ونعمه حبيبى اشكرك جداااااااا لاهتمامك وتفكيرك فيا واهتمامك بمتابعه موضوعى حبيبى بالفعل يوجد ظروف كثيره لا استطيع ايضاحها تجعلنى اريد ان اغادر مصر لاجل والدتى ونفسى وحبيبتى اشكرك حبيبى جدا الرب يحفظك ويعطيك من نعمته ومحبته ويبارك عائلتك امين يا سيدى يسوع ارجو ان ترسلى رسالتى لاى شخص ممكن ان يفيدنى او يساعدنى ستكون خدمه كبيره لى الرب معك واذكرنى فى صلاتك امين[/SIZE][/COLOR]

liverdonor 23-01-2006 09:10 PM

ارجوكم المساعده بارشادىىىىىىىىىىى

سلام المسيح لكل من يقرا هذه الرساله الرب يعوض تعب محبتك امين ارجوكممممممممممممم ارشادى ومساعدتى الى من ارسل الى اى مستشفى او اى موقع او اى شخص انا محتاج افعل كده اليوم قبل غدااااااااا ارجوكم ساعدونى انا مش طالب منكم مساعده ماليه ولا اى شى انا طالب منكم فقط اكتبولى حتى دى مش قادرين تعملوها لىىىىىىىى اعطونى عشر دقائق من وقتكم الثمين ردوا عليا عبرونى بقىى انا زهقت(bob:) وتعبت ارجوكمممم ساعدنى ولو بارسال رسالتى لك احبائكم ومعارفكم وحتى اعدائكم (sml13)
ويعوض تعب محبه كل شخص قائم بعمل فى هذا المنتدى ارجو من كل شخص ممكن يمد يده بالمساعده وارسال هذا الموضوع لمستشفى - مركز جراحه - مركز صحى-ارسله ايضا لكثيرين ممكن يكون احد منهم محتاج لمتبرع . الرب يعوض تعب محبتكم امين

minasab 23-01-2006 10:07 PM

ممكن اطلب منك طلب
اتمني انك تروح لقداسه البابا و حاول تبعتله سؤال عن حكايتك
او علي اقل تقدير اسال اب اعترافك او اي احد من الاباء المشهود لهم
و اتمني انك لا تتعجل في موضوعك هذا
انا عارف اني مشاركتي اصلا ليست علي حسب ارادتك
بس احتملني و لنقول سويا الشر الذي يريده لي الرب خير من الخير الذي اريده لنفسي
و شكرا

liverdonor 24-01-2006 07:40 AM

[QUOTE=minasab]ممكن اطلب منك طلب
اتمني انك تروح لقداسه البابا و حاول تبعتله سؤال عن حكايتك
او علي اقل تقدير اسال اب اعترافك او اي احد من الاباء المشهود لهم
و اتمني انك لا تتعجل في موضوعك هذا
انا عارف اني مشاركتي اصلا ليست علي حسب ارادتك
بس احتملني و لنقول سويا الشر الذي يريده لي الرب خير من الخير الذي اريده لنفسي
و شكرا[/QUOTE]
حبيبى انا بصلى وكمان قداسه البابا شنوده وانا احبه جدااااااااااا جدااااااااااااااااااااااااااااا او اب اعترافى هايقولولى صلى ولن يهتم احد بموضوعك انا مش عاوز احسان ولا شفقه من احد انا عاوز اساعد نفسى بنفسى وكمان انا بصلى كتير وهو ده اللى هيقولولى عليه وكمان انا مش عاوز اب اعترافى يعرف فيروح يبلغ البيت وانا بعمل كده علشانهم ومش عاوزهم يعرفوا كفايه واحد بس يتالم والباقى سعداء

Gregory 28-01-2006 07:51 AM

[QUOTE=liverdonor]حبيبى انا بصلى وكمان قداسه البابا شنوده وانا احبه جدااااااااااا جدااااااااااااااااااااااااااااا او اب اعترافى هايقولولى صلى ولن يهتم احد بموضوعك انا مش عاوز احسان ولا شفقه من احد انا عاوز اساعد نفسى بنفسى وكمان انا بصلى كتير وهو ده اللى هيقولولى عليه وكمان انا مش عاوز اب اعترافى يعرف فيروح يبلغ البيت وانا بعمل كده علشانهم ومش عاوزهم يعرفوا كفايه واحد بس يتالم والباقى سعداء[/QUOTE]

[COLOR="RoyalBlue"][SIZE="4"][FONT="Verdana"]الأخ minasab يقصد أن تأخد رأى الكهنوت فى موضوعك
و ما أعرفه هو أن التبرع بالأعضاء يكون على سبيل المحبة و بذل الذات من أجل شخص مريض محتاج
و ليس على سبيل وجود مقابل لأنه بهذا يصبح الأمر تجاريا و لا يسمى وقتها تبرعا
قد يضايقك كلامى
و أنا لا أعرف حجم ظروفك و مشكلتك التى جعلتك تفكر فى هذا لكن ينبغى أن تسير على طريق صحيح
و أستشارتك لقداسة البابا أو أى شخص من الكهنوت و عرض ظروفك عليهم قد يتيح لك فرصة عمل أو حتى للسفر دون الحاجة لبيع جزء من جسدك
و مساعدة الكهنوت ليس احسان أو صدقة بل هى خدمة و الكاهن هو أب خادم لرعيته

فلتعرض مشكلتك على قداسة البابا أو أسقف منطقتك
و اترك الأمر أولا و أخيرا فى يد الرب
و الرب يفك ضيقتك[/FONT][/SIZE][/COLOR]

liverdonor 29-01-2006 07:13 PM

هل من مستجيب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

[QUOTE=Gregory][COLOR="RoyalBlue"][SIZE="4"][FONT="Verdana"]الأخ minasab يقصد أن تأخد رأى الكهنوت فى موضوعك
و ما أعرفه هو أن التبرع بالأعضاء يكون على سبيل المحبة و بذل الذات من أجل شخص مريض محتاج
و ليس على سبيل وجود مقابل لأنه بهذا يصبح الأمر تجاريا و لا يسمى وقتها تبرعا
قد يضايقك كلامى
و أنا لا أعرف حجم ظروفك و مشكلتك التى جعلتك تفكر فى هذا لكن ينبغى أن تسير على طريق صحيح
و أستشارتك لقداسة البابا أو أى شخص من الكهنوت و عرض ظروفك عليهم قد يتيح لك فرصة عمل أو حتى للسفر دون الحاجة لبيع جزء من جسدك
و مساعدة الكهنوت ليس احسان أو صدقة بل هى خدمة و الكاهن هو أب خادم لرعيته

فلتعرض مشكلتك على قداسة البابا أو أسقف منطقتك
و اترك الأمر أولا و أخيرا فى يد الرب
و الرب يفك ضيقتك[/FONT][/SIZE][/COLOR][/QUOTE]

[COLOR="Blue"][SIZE="4"][B]هل تعتقد ان الكهنه سيهتمون؟؟؟؟؟سيقولون كلمتين وبس لا احد يهتم ما دام هو بخير ولديه اسرته واولاده تمام هو لا يهتم الا بالمعارف والاغنياء وغير ذلك فبكلمتين يوزعهم يقول الظروف صعبه ومش بايدينا ومش قادرين وربنا معاكم الخخخخخخخخخخ وسبحان الله تلاقيه بيقدر للى مش محتاج مساعده ولا واسطه ............. كفايه الم وعذاب وذل بقى اذا كان الله لا يستجيب هل هم سيستجيبون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هل من مستجيب سنيين كتيير صلوات فهل من مستجيب ؟؟؟؟؟؟؟؟لاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا الافضل ان تتالم قليلا عندما تفقد جزء من جسمك على ان تتالم طول العمر وانت بكامل جسمك على الاقل ستساعد شخص على الحياه من جديد فى سعاده وانت ايضا ستسعد اسرتك واحبائك بهذا التبرع حتى ولو فى مقابل مادى لانه مش من اجل تجاره ولكن من اجل اسعاد شخص تحبه جدا وعزيز عليك اوىىىىىىىىىى امك هل يوجد اعز منهااااااااااااااا[/B][/SIZE][/COLOR]

جميع الأوقات بتوقيت امريكا. الساعة الآن » 07:20 PM.