منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة

منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة (http://www.copts.net/forum/index.php)
-   المنتدى العام (http://www.copts.net/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   إطلاق قناة قبطية جديدة قناة ctv (http://www.copts.net/forum/showthread.php?t=24887)

sky 14-11-2007 05:13 PM

إطلاق قناة قبطية جديدة قناة ctv

[CENTER][SIZE="5"][COLOR="Blue"]مبروك علينا افتتاح قناة c tv coptic
ترددها هو 11054علي 27500
5 / 6 افقي [/COLOR][/SIZE][/CENTER]

churchill2 14-11-2007 06:07 PM

[b]ما هي توجهات قناة الctv هذة وهل هي قناة دينية فقط ام لها نشاط سياسي [/b]

sky 14-11-2007 06:25 PM

[CENTER][SIZE="5"][COLOR="Blue"]كل اللي اعرفه لغاية دلوقتي انها قناة دينية مثلها مثل اغابي
انا لسة منزلاها عندي من 3 ساعات والبث بتاعها تجريبي بس الصورة والصوت ممتازين .. البث لسه مبتدي من حوالي 24 ساعة فقط
القناة لثروت باسيلي
هي قناة جميلة .. علي ال هوت بيرد[/COLOR][/SIZE][/CENTER]

menaa2005 14-11-2007 11:30 PM

[CENTER][SIZE="5"][COLOR="Blue"]سمعت ان القناة تخاطب من هم بعيدين عن الكنيسة من المسيحيين (sml13)
وعلى ما اعتقد ان كان صاحبها هو ثروت باسيلى فمش ممكن تكون سياسية .(do:)[/COLOR][/SIZE][/CENTER]

makakola 15-11-2007 04:08 AM

[url]http://www.copts.com/arabic/index.php?option=com_content&task=view&id=1790&Itemid=1[/url]

.................................................................................................................................

jesus_is_love 15-11-2007 06:27 AM

الكلام ده صحيح 100%

[COLOR="RoyalBlue"][SIZE="6"]امبارح وصلي الخبر والقناة اسمها
CTV
علي القمر هوت بيرد
ومعلومات القناة
11054/27500H 5/6
وربنا يباركك علي الخبر ده بس ايه امنية واتحققت
مبروك لكل الاقباط برده المسيح بيعمل وهيفضل يعمل
سلام[/SIZE][/COLOR]

موسي الأسود 15-11-2007 07:02 AM

[QUOTE=jesus_is_love;250163][COLOR="RoyalBlue"][SIZE="6"]امبارح وصلي الخبر والقناة اسمها
CTV
علي القمر هوت بيرد
ومعلومات القناة
11054/27500H 5/6
وربنا يباركك علي الخبر ده بس ايه امنية واتحققت
مبروك لكل الاقباط برده المسيح بيعمل وهيفضل يعمل
سلام[/SIZE][/COLOR][/QUOTE]

[B][COLOR="DarkRed"]مشكور علي هذه المعلومة قرات بذلك في الكرازة هذا الاسبوع .
اتسائل ايضا هل تم بث برامج علي هذه القناة ام ما زالت في البث التجريبي . [/COLOR][/B]

موسي الأسود 15-11-2007 07:39 AM

[IMG]http://www.copticpope.org/keraza353738/page3.jpg[/IMG]

[COLOR="DarkRed"][B]مجلة الكرازة : السنة الخامسه والثلاثون الجمعة 2 نوفمبر2007 22 بابة1724ش العددان37-38
الصفحة الرابعة[/B][/COLOR]

تيتو7282 15-11-2007 08:02 AM

ا[COLOR="DarkRed"][SIZE="6"][FONT="Arial Black"]تمنى من كل قلبى يكون فيه 100 قناه مسيحيه بس الجزئيه بتاعة ان اغابى لم تحقق اهدافها ولم تستحوذ على نسبة مشاهده عاليه دى مش مظبوطه لان اغابى ناس كتير بتشاهدها ومتعلقه بيها .. على العموم ربنا يبارك فى كل من له تعب محبه لاجل اعلاء كلمة المسي[/FONT][/SIZE][/COLOR][COLOR="DarkRed"][SIZE="6"][FONT="Arial Black"][COLOR="DarkRed"][SIZE="6"][FONT="Arial Black"]ح[/FONT][/SIZE][/COLOR][/FONT][/SIZE][/COLOR]

mimo2006 15-11-2007 08:35 AM

[B][COLOR="DarkRed"]انا لسه عارفة دلوقتي منكم ان فيه قناة جديدة اتفتحت و اخذت التردد بتاعها علي طول ونزلتها علي القمر وهي اكثر من رائعة وانا فرحانة بيها قوي وانا اتفق مع الاخ تيتو في كل اللي قاله
واحب اضيف حاجة ان قناة اغابي بتعوض الجانب الروحي للناس اللي محرومين من الذهاب للكنيسة بسبب ظروفهم وانا في رايي هي ناجحة جدا وكل مدي بتتقدم [/COLOR][/B]

churchill2 15-11-2007 08:42 AM

[QUOTE=sky;250051][CENTER][SIZE="5"][COLOR="Blue"]كل اللي اعرفه لغاية دلوقتي انها قناة دينية مثلها مثل اغابي
انا لسة منزلاها عندي من 3 ساعات والبث بتاعها تجريبي بس الصورة والصوت ممتازين .. البث لسه مبتدي من حوالي 24 ساعة فقط
القناة [SIZE="5"]لثروت باسيلي [/SIZE]
هي قناة جميلة .. علي ال هوت بيرد[/COLOR][/SIZE][/CENTER][/QUOTE]
[SIZE="4"][COLOR="Blue"]صاحبنا بعد ما باع شركة امون كان افضل لة يعمل مشروع يفيد الأقباط ,اكثر من قناة فضائية دينية ,تنافس قناة اغابي [/COLOR][/SIZE]

موسي الأسود 15-11-2007 08:54 AM

[QUOTE=churchill2;250193][SIZE="4"][COLOR="Blue"]صاحبنا بعد ما باع شركة امون كان افضل لة يعمل مشروع يفيد الأقباط ,اكثر من قناة فضائية دينية ,تنافس قناة اغابي [/COLOR][/SIZE][/QUOTE]

[CENTER][B][COLOR="DarkRed"]كل ما يعمل يعمل للخير يا تشرشل
الف مبروك للقناة الجديدة وعقبال ما يبقوا الف قناة قبطية . [/COLOR][/B][/CENTER]

تيتو7282 15-11-2007 09:14 AM

[COLOR="DarkRed"][SIZE="6"][FONT="Arial Black"]لا تنسوا احبائى فى المسيح ان اى قناه قبطيه مهما كانت صغيره او كبيره هى فايده من اجل كلمة الله وقناة اغابى وهذه القناه الجديده هى ناطقه عن الكنيسه الارثوذكسيه وهو المطلوب لنشر الفكر الصحيح وانا شايف ان قناتين فقط لا يكفوا احنا عازين اكثر من قناه شوفوا اصحاب الـــبراميل عندهم كام قناه ده عندهم قناه بس بتاعت قران وويك ويك طول النهار ده غير القناه الوهابيه ماعلينا.. ربنا يزيد ويبارك الاخ الحبيب تشرشل لاتنسى ان برضوا قناه فضائيه حيشتغل فيها شباب ومعدين ومخرجين ومصورين يعنى برضوا الراجل حايفتح بيوت ناس وكما قال الحبيب موسى[/FONT][/SIZE][/COLOR] [COLOR="DarkRed"][SIZE="6"][FONT="Arial Black"]الاسود[/FONT][/SIZE][/COLOR] [COLOR="Blue"][SIZE="6"][FONT="Arial Black"]كل ما يعمل يعمل للخي[/FONT][/SIZE][/COLOR][COLOR="Blue"][SIZE="6"][FONT="Arial Black"]ر[/FONT][/SIZE][/COLOR]

churchill2 15-11-2007 07:23 PM

[QUOTE=موسي الأسود;250198][CENTER][B][COLOR="DarkRed"]كل ما يعمل يعمل للخير يا تشرشل
الف مبروك للقناة الجديدة وعقبال ما يبقوا الف قناة قبطية . [/COLOR][/B][/CENTER][/QUOTE]
[B][SIZE="4"]ما قولتش حاجة يا عمنا موسي بس لما واحد يبيع شركة بنص مليار دولار وبعدين ييجي يستثمر فلوسة في مشروع non-profit(لا يسعي للربح) يبقي اكيد الراجل دة بيفكر غلط ,كان احسن لة يعمل شركة يلم فيها الشباب القبطي اللي قاعد علي القهاوي [/SIZE][/B]

روم روم روم 15-11-2007 10:20 PM

عقبال القناه المسيحيه التالته ويارب تكون علي القمر النايل سات .......
علي فكره القناه المسيحيه التالته دي ممكن واكيد ولكن علي النايل سات دي مستحيل ...مش كده ولا اييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه

جميع الأوقات بتوقيت امريكا. الساعة الآن » 07:06 PM.