عرض مشاركة مفردة
قديم 30-05-2006
الصورة الرمزية لـ ابن مصري
ابن مصري ابن مصري غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: May 2006
ابن مصري is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة msrawy
الحمد لله شهد اخيرا شاهد من اهلها و اتضح صحة كلامى لكم فقد صدق عليه المدعى suzy و قال بالحرف الواحد (وانه التنفيث عن الغضب المتقد بداخلنا لاحساسنا بعدم احترامنا فى بلدنا مصر )
و صدقونى انا فعلا عاذركم و نفثوا فينا براحتكم و نحن نعرف ذلك جيدا من هجومكم المستمر علينا و الاسائة لنا بخرفات نحن اول مرة نسمع عنها منكم علشان كدة نحن المسلمين بنضحك كثيرا عندما نقرأ كلامكم هنا اللى بيعيشكم فى الاوهام و بيحسسكم انكم ملائكة على الارض وغيركم هم الشياطين و لكن لن تجنوا من ذلك غير كل عداء و عدم احترام و تقدير منا لكم طبعا فموضوع الاطهاد هذا الذى تتحدثون عنه دائما هو من ضمن الاوهام التى تعيشونها فأنتم ايضا تطهدون المسلمين فمسرحية مسيئة للمسلمين ولعت اسكندرية ضدكم و حصلكم ما حصل بسببها و القسيسين يفسروا القرأن فى عز الظهر على هواهم فى الكنائس علشان يطلعوا لاتباعكم ان الصليب مافيش احسن منه على حساب المغلطة فى القرأن و هذا اسلوب **** فى الاقناع الذى يدل على خوفهم من انجذاب المسيحين للاسلام فلابد من تشويهه كما هو حالكم بتتكلموا عن خرفات تنسبوها لنا و تدعوا انها ديننا و من اسلم منكم اتهمتوهم بالجنون و الخطف و الكلام الفارغ اللى انتم شاطرين فيه و رغم انكم تنادوا فى نفس الوقت بحرية العقيدة فمنتهى التناقض
و ايضا كثيرا منكم يتعمدوا تعلية الاغانى للتشويش على المصلين فى الجوامع وغيره من الكثير الكثير الذى لا تشعرون به و اقسم بالله العظيم انه يوجد الان اقباط يسرقون المسلمين و بعد ذلك يهددون المسلمين انهم اذا بلغوا عليهم سيتهمونا باننا من الجماعات الاسلامية و بنطهدهم علشان مسيحين و يحولوها لقضية فتنة طائفية لتهديد المسلمين و ابتزازهم فحتى فى اروقة الحكومة مش عارفين نأخد حقنا منكم كل هذه الامور لن تجنوا منها الا ما يحدث لكم فالاحترام لا يقابله الا الاحترام و انتم دائما تغلطوا فينا فتحملوا عواقب ذلك
معلش لولا انى امسك لسانى لكنت قولت انكم فعلا بتستعبطوا و على فكرة موضوع انكم مجرد10% من سكان مصر هذا انا لم اعرفه الا من زعيمكم فى امريكا العميل ميكل منير فى اخر لقاء على له الفضائيات فأذا كنتم فعلا 20% ابقوا صححوا المعلومة هذه له علشان يعرف يدافع عنكم كويس و حتى لو 20% فأنتم قلة ايضا فى بلد المسلمين و الكلام المردود به عليا مازال يدل على جهل تام بتعاليم ديننا والاسائة لنا دائما التى ترافق كلامكم تجعلنا نسخر من جهلكم بنا و للاسف انتم معتقدين انكم بتقنعونا بتخاريفكم التى تنسبوها لقرأننا و لرسولنا و هى نوع من السزاجة فى الحوار الذى لا يعتمد على الاقناع الايجابى و من المضحك ان تقول ان الصلاة عندكم تحتاج صفاء و طهارة القلب فقط وليس طهارة الجسد فهل تعتقدوا انها لا تحتاج الى هذه الاشياء عندنا ايضا فأى صلاة فى العالم حتى البوزية بتحتاج صفاء و طهارة قلب قبل ممارستها و لكننا نزيد عليكم بنظافة الجسد و طهارته مع العقل و القلب اثناء وقوفنا بين يدى الله و الباقى كله كلام مضحك يدل على انكم مغرر بكم فعلا و لا تعرفون شىء عن الاسلام و انا عاذركم وواضح ان الشيطان عامل شغل كويس اوى معاكم و لكن انا ممكن ارد على كل نقطة ذكرت للايضاح فقط لكم فأن اردتم ذلك فليس عندى مانع و واوعدكم بأنى سأتكلم بصراحة مطلقة من غير ما حد يزعل منى و لن اتخذ الشتائم اسلوب فى ردى و اوعدكم بذلك فى تكملة ردى على الاجابة على تساؤلاتى
يا عم انت عمال تتكلم و تتخبط يمين و شمال و بس و تقول انا هأرد لو حبيتم و كلام عجيب كده، يا عم رد يا سيدى ما ترد و حياة غلاوة محمد عندك رد ، ابوس ..... رد، بس من غير اصل ده منسوب و مش عندنا و اسرائيليات و مشكوك فيه و منسوخ اللى الواحد زهق منها، كل ما تيجى تسأل واحد مسلم فى حاجة يقولك: لأ دى مش تبعنا، دى اسرائليات، دى مش عارف ايه، يا عم احنا بنجيبلك حاجات مذكورة فى البخارى و دائرة المعارف الاسلامية، يبقى منسوب زوراً ازاى بس ؟؟؟؟ امال نجيب منين بس علشان ما يبقاش منسوب زوراً ؟؟ يا عم بكرة وعد منى هاجيبلك ارقام الايات اللى فى القران اللى فيها محمد كان بيحلف بالقمر .. بالقمررررررررر يا عم الموحد بالله ..بالقمرررر و فى القران كمان اللى على لسان ربنا

اما بالنسبة انك بتقول انها خرافات اول مرة تسمع عنها، ده راجع لانك لما تيجوا تجادلوا مع غير مسلم صوتكم يبقى عالى و مسموع اوى، بس لو رحت تسأل و لا تفكر فى اى حاجة من اللى انت شايفها خرافات هتلاقى مليون واحد ايشى اللى يكفرك و ايشى اللى يقولك لا تجادل و لا تناقش يا توتو و انت عارف بئا نتيجة الاعتراض على الاوامر.

بالمناسبة، انا لسه عند وعدى بدخول الاسلام لو اقنعتنى به....

آخر تعديل بواسطة Servant5 ، 08-04-2008 الساعة 12:11 AM
الرد مع إقتباس