عرض مشاركة مفردة
قديم 16-04-2009
مسلمه الحمد لله مسلمه الحمد لله غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Apr 2009
مسلمه الحمد لله is on a distinguished road
مشاركة: قصيدة : "محمــــــــــــــــــــــــــــــديات شيطانية"

على فكره حرام اللى انت بتقوله قوى
مينفعش تغلط ف ديننا احنا عمرنا ماغلطنا ف ديانه حد
والله ربنا بيقول
بسم الله الرحمن الرحيم
قل يا ايها الكافرون لا اعبد ماتعبدون ولا انتم عابدون ما اعبد ولا انا عابد ماعبدتم لكم دينكم ولى دينى
صدق الله العظيم
انا بحزن لما بلاقيكم بتغلطوا ف اشرف خلق الله سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم
سيدنا عيسى لولا انه اترفع ف السماء اكيد هيكون زعلان منكم على اللى انتم بتقوله ده
اللى ميعرفش سيدنا محمد بجد يبقى عمره ماعرف حد
سيدنا محمد اللى عمره ما ارتكب ذنب واحد ولا قبل مايكون رسولنا الكريم ولا بعد مابقى رسولنا رسول المسلمين
الحمد لله على نعمه الاسلام
بحيره ال***** اللى انت بتقول عليه انه فاسق علشان قال ان سيدنا محمد هيكون له شان عظيم بين قومه هو ما عملش اى حاجه غير انه تنبا وشاف خاتم النبوه على ظهر سيدنا محمد لكن ولا دخل ف ديننا ولا حاجه انت عايز تغلط فيه ف براحتك لكن سيدنا محمد اطهر واشرف مليون مرة من الكلام اللى انت بتقوله
بجد حرام زى ما احنا محدش بيقدر يغلط ف دينكم انتم كمان متغلطوش ف ديننا
لاننا مش مجرد عيال صغيره بيردوا على بعض دى ديانه
ربنا قال انا مش متذكره الايه او الحديث ايه بالظبط
بس كل اللى عارفاه ان لو حد غلط فينا منغلطش فيه ونقوله ربنا يسامحك لو غلط ف اى حد من اهلنا نقوله ربنا يسامحك لكن لو غلط ف ديننا او ارضنا بنرد عليه بمنتهى العقل والحكمه
تقدر تقولى سيدنا محمد عملك ايه يخليك تكرهه بالطريقه دى ؟
انا مقرتش غير اول سطرين من اول مقطعين وبصراحه مقدرتش اكمل لانه حرام قوى
سيدنا محمد معصوم من الخطا يعنى عمره ما ارتكب حتى ولو ذنب صغير زى باقى البشر وزى مازميلتى الاخت المسلمه قالت ان اى نبى او رسول ربنا اخبرنا به ف كتابه الكريم بنقول عليه سيدنا عيسى عليه السلام وسيدنا موسى عليه الصلام وسيدنا ابراهيم عليه السلام وهكذا مبنقولش حماده زى ما انتم بتقولوا استغفر الله العظيم
حاجه اخيره سيدنا محمد والسيده عائشه رضى الله عنها كانت بتحبه حب شديد وهى كمان من احب زوجاته عليه افضل الصلاه والسلام
رضيت بالله ربا وبالاسلام دينا وبسيدنا محمد صلى الله عليه وسلم نبيا ورسولا وبالقران الكريم كتابا ومنهجا وشريعه واشهد ان لا اله الا الله واشهد ان سيدنا محمد رسول الله

شكرا على مساحه الحريه اللى انتم مدينهالى.

آخر تعديل بواسطة مسلمه الحمد لله ، 16-04-2009 الساعة 02:04 AM
الرد مع إقتباس