عرض مشاركة مفردة
قديم 07-09-2005
signal_II signal_II غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: May 2003
signal_II is on a distinguished road
اول يوم انتخاب فى العمر يوم جميل جداا
رحت مع شوية اصحاب للتسلية وبعد سماع الاجراءات الجديدة بتاعت البطاقة الرقم القومى وبس
المهم رحت مدرسة بجانبى بعتونى على مكتب السجل المدنى رحت حلونى الف بورقة اكتب معايا 50 واحد زى حالتى وعملولنا لجنة فى اخر الدنيا
قلت ياواد مش مهم صورت 50 نسخة من الورقة دى ووزعتها ورحنا
دخلنا قالوا دى لجنة سيدات فقط ( هنا ابتدى نافوخى يقلب )

نحمد ربنا واحد اخونجى معاه حوالى قبيلة فوق ال 25 واحد صديق قعدوا قدام باب المدرسة وقالوا هما عميان ازاى بيعتونا اجبروا الراجل القاضى وكان تكنة قوووووووى على دخولنا
المهم بعد انتظامنا فى صفوف قالوا لازم تصور البطاقة طلعنا مشينا حوالى 3 كيلو للشارع ( مدرسة بمنطقة نائية ) لحد ماصورنا البطاقة
رجعنا ووقفنا فى طابور تانى وكل واحد يطلع حامل ازيال العار لية ؟
يبدى كل واحد كشف باول حرف من اسمة الكشف 50-60 صفحة فى الاسماء اللى بتبدى بحرف معين م مثلا أ . و هكذا يعنى والاسماء فية مش مترتبة ابجدى متلايهوش اطلع انت ساقط قيد فى الجدول الانتخابى

مشوا الاخوان ووقف حوالى 30 واحد قبطى انا و3 اصحاب ليا وكنيسة باعت اتوبيس شباب من مواليد 82 ومابعدها المهم قعدنا نزعق وفين حقوق الانسان ووووو
سمحولنا اخيرا بالتصويت
المهم ادونى الورقة فى الاخر تفتكروا اصوت لمين يعنى ؟

احمد الصباحى
بجد مش بهزار انا اتخنقت وعلى فكرة انا كنت رايح انتخب مبارك لولا العراقيل طقت فى دماغى الفكرة دى اعاقب النظام

لية بقى مانتخبتش نور لانى كنت فى باب الشعرية من اسبوع وسمعت بلالالالالالالالاووى عنة من مقيمين بالحى
لية طيب مااخترتش نعمان لان لقيتة بيشتم بالاهل فى مؤتمر وبيقول ( طلعوا ابن الكـــلب )
قلت لما هو على البر كدا امال لو بقى رئيس يعمل اية

النقطة الايجابية فى الموضوع ان كل ورقة من بتاعت ال50 اسم دى تلاقى فيها 30-35 اسم شباب مسيحى مقابل شوية ستات عواجيز على شيوخ مفيش مشاركة شباب مسلم فى الانتخابات
دا اولا الاكثر ايجابية نسبة البنات المسيحيات اللى راحوا انتخبت والسيدات المسيحيات بالليب فى اللجان االلى انا زرتها بجد حاجة تفرح تقولوا البلد قبطية
بجد الكوميديا السوداء فى 7*9 ومبروك يامبارك لانى الوحيد تقريبا فى لجنة 10 الاف اللى صوت ضدك
على فكرة اتضح فى المنطقة التى اسكهنا موزبيق العاصمة مدى ضالة الغد والوفد لدرجة شديدة لم اكن اتخيلها بنفسى
ولهذا صباااااااااااااااااااااااااااااااااحى اوة اوة وشر البلية من مغامرات سيجنال مايضحك

آخر تعديل بواسطة signal_II ، 07-09-2005 الساعة 07:21 PM
الرد مع إقتباس