عرض مشاركة مفردة
قديم 28-10-2005
الصورة الرمزية لـ ألمتوحد بن إسحق
ألمتوحد بن إسحق ألمتوحد بن إسحق غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Apr 2005
ألمتوحد بن إسحق is on a distinguished road
flower

السلام للجميع... فى الواقع يا اصدقائى انا مكسوف للى بيحصل دة.. انا اللى فتحت الموضوع دة ولما لقيت اخى ذكى داخل بيقول خلى السلاح صاحى قلت ساعتها يا جماعة انا قصت اننا يجب ان ننتبه الى خلاص نفوسنا اثناء الحرب الروحية وفجاء لقيت حضرت الرائد داخل فى الموضوع فى جدال عقيم مع عائلة الاستاذ انا حر. السكوت كان افضل من اللت والعجن.. ما احذننى هو محاولات الذكى لاقحام الدين فى السياسة ولذا سوف اكتفى فقط بالرد على ذكى الروحانى.. اسمع يا استاذى وانا الذى لا استحق ان اتكلم عن الروحانيات وانا خاطئ.. الشهداء الابطال امثال مارجرجس كان بطلآ شجاعآ فى الجيش الرومانى وحارب مثله مثل كل ابطال الرومان الوثنيين فعمله كان فى الجيش ولاحظ انه كان فلسطينى الاصل وكان فى الجيش الرومانى يعنى يا ذكى لم يكن مدافعآ عن مملكته الارضية وعندما حارب روحيآ تسلح بكل الاسلحة الروحية والقى السيف جانبآ.. والكنيسة تخبرنا ببطولات مارجرجس المادية لتقول لنا انه فضل ان يلقى المجد الارضى ليتمتع بالمجد السماوى.. فهمت ليه امثالك ركيكة لا توافق واقعنا المرير؟؟ يوساب ينظر للمسلمين على انهم ضحايا لانفسهم قبل ان يكونوا مجرمين فهم اداة فى يد الشيطان فالحرب اذن حرب روحية مع ابليس فاستعمال السيف هو مطمع ابليس لصنع قتلة و مجرمين. ثانيآ والاهم فى الماضى كان الاضطهاد هكذا.. اترك مسيحك حتى تعيش الان الاضطهاد يقول اقبل الشيطان الا قتلتك.. فالحرب اذن مع ابليس.. وضعت هذا الموضوع لاقول للجميع نطلب حقوقنا نحمى تراثنا نعيش حياتنا فقط والاهم... خلاص نفوسنا.. الصعيدى

آخر تعديل بواسطة ألمتوحد بن إسحق ، 28-10-2005 الساعة 11:14 AM
الرد مع إقتباس