عرض مشاركة مفردة
قديم 22-08-2006
amged_clara amged_clara غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Jul 2006
amged_clara is on a distinguished road
الاخ الي كتب الاية ان عيسي ابن مريم قال ان هيجي واحجد اسمة احمد بعدي
ميعرفش ان الازهر مبيعترفش بيها عشان موجودة في كتاب برنابا والزهر غير معترف بية وادخل مكتبت الازهر هتلاقي الكتاب مكتوب علية انة غير معترف بية لانة بيلغبط في الدين الاسلامي زي ملغبط في الدين المسيحي دة اولا
ثانيا انت بتقول ان محمد اثر في ناس كتير اوي انا عايز اقول ان اسهل الطرق طريق الشيطان او طريق الاشرار وعمل الشر اما المؤمنين والذين يعملوا طريق الصلاح فهم قليلون لذلك الاسلام انتشر اكبر وانت عارف طبعا ان الي بيدخل الاسلام مش عشان الدين ولا انتوا بتتضحكوا علي انفسكم انتم عارفين ان الي بيدخل الاسلام الا بسبب بنت او بسبب الفلوس اذ كان ولد ولو بنت بسبب ولد حبيتة وتعرفش في دينها انا ممكن اجيبلك اسامي ناس بقت مسيحية انتم كلها عارفينها واسال عليها زي الشيخ محمود النجار ودة لية جامع باسم في العمرانية
عشان كدة انتم اكتر من المسحين اما عشان تعرف بقا ان الانجيل كاتب اية بالضبط فالسيد المسيح قال اني هيجي بعدي انبياء كذبة ماشي
وانا عايز اقولك حاجة ان الاقسيس الي اسلم دة لا يصلح انة قسيس لان ابنة بيقول انة كان بيعلمني كرة المسلمين ودة عمرها محصلت ولا من تعاليم دينا السيد المسيح قال صلوا لاجل الذين يسيئون اليكم باركوا لاعنيكم المسيحية هي رسالة سلام وليس رسالة حياة دنيوية وحرب زي الدين الاسلامي ما بيقول اقرا القران كويس وحدد انت عايز اية بس افهم كل حاجة فية ومتخدهاش انة فرض ( لا تجادل ولا تناقش يا اخي ) ودة المبدا الي انتم ماشين علية صح
اقرا وافهم هو بيقول اية وشوف الانجيل اما ان كنت تحب لية موجود اختلافات في الانجيل فانا ممكن اكتبلك المرة الجية الي انت عايزة
مع ان مفيش اختلافات وهثبت دة لو انت عايز
وربنا يكون معاك
ولية القراءن بيقول علينا اهل الكتاب ولهم اسمعوا
وبعد كدة يقول قاتلوهم مش دة اختلاف دي حاجة بسيطة جدا من الاختلافات الي موجودة في القراءن ولو عايز نكمل ابعت وانا اقولك علي كل حاجة

آخر تعديل بواسطة servant3 ، 22-08-2006 الساعة 01:56 AM السبب: تكبير الخط
الرد مع إقتباس