عرض مشاركة مفردة
قديم 21-01-2007
الصورة الرمزية لـ elasmar99
elasmar99 elasmar99 غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Jul 2003
elasmar99 is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة godhelpcopts مشاهدة مشاركة
بسم الاب والابن والروح القدس اله واحد امين.

فى الحقيقة جماعة الاخوان ديه مش جاية عشان مصر ولا الناس اللى فى مصر......... لكننا وثقين فى ربنا وفى وعده اللى قالنا"ابواب الجحيم لن تقوى عليكى"على الكنيسة طبعا واحنا عارفين ووثقين ان ربنا هيفضح مؤمراتهم وخططهم وهيقوم العالم عليهم عشان يعرفوا مين هو ربنا :ربنا رحيم وسيبهم لاخر لحظة يعملوا اللى يعملوه بس هيجى الوقت اللى هيوقفهم عند حدهم وهيكون غضبه عظيم عليهم اصبروا يا ناصرى وشفوا ربنا قوته عظيمة ازاى وشوفوا هو هيعمل ايه فيهم بس ثقوا فيه هو اللى هيخلصكم يسوع المسيح ده ربنا رحيم بس مش هيسكت على الظلم كتير زى ما خلصنا من دقلديانوس هيخلصنا منهم اصبروا يا ناصرى ده الهكم الكسبان وهو اللى بيحبكم ومش هيسبكم خالص ان كان سبهم يعملوا اللى يعملوه لكن ثقوا ضربته هتبقى قوية عليهم هما زى ما فسدوا مصر وخطفوا المسيحين وقتلوا ناس مننا فى ناس منهم نفسهم بتقتل فيهم فى المعادى <سفاح المعادى> والتربينى وزى ما عملوا فى البنات المسيحين عمل فيهم فى القاهرة فى وسط البلد وقدام الناس عينى عينك لازم تثقوا فى فديكم واللى خلصكم بدمه هو اللى قادر يرفع عننا البلاء وزى ما بيجبروا البنات على الاسلام ربنا عمل العكس بقى فى ناس كتيرة فى العالم كله حتى مصر بتدخل المسيحية ومش بالاجبار ياه يا رب انت عظيم قوى وضربتك على اعدائك قوية سبحوه مجدوه اشكروه هو الى هيخلصكم من الانين والحزن اللى فيكم صلوا له سدئونى ربنا اشتغل بالفعل وبدا يفضحهم على حقيقتهم اللى هتبان لكل العالم انا بطلب من كل قبطى بل من كل مؤمن بالاله الواحد ان يفضح خطط الشيطان اللى عاوز يدمر الارض واللى فيها وعاوز يقوم حروب يا كل الشعوب سبحوه مجدوه...........خلوا قلوبكم مالينا بالحب برده للناس عشان الناس تعرف ان الهنا مفيش زيهده هو الاله الحى المحب لشعبه..صلوا كل حين ولا تملوا....يا رب انت حنون على شعبك وعلى الباعدين عنك يارب اغفر ليهم لانهم لا يعلمون ماذا يفعلون يارب اقف معانا عشان يتمجد اسمك علىطول والناس تشاور علينا وتمجد اسمك يارب اقف مع اولادك يا رب عازى كل واحد حزين وكل واحد ماسوه الشيطان فى اولاده او امواله عاوضوه عنها بملكوتك ورجع اولادك الباعدين عنك.يارب نروح لمين غيرك ونشتكى لمين غيرك انت الوحيد اللى تخلصنا من الضيقة احنا مش عايزيين ناخد اللعنة بقولك "ملعون كل من اتكل على ذراع بشر" احنا عايزين نعيش معاك انت احنا عارفيين ان احنا هيكون لينا ضيقة فى العالم لكن عارفيين ان انت غالبت العالم الافع عنا يارب واستجب لينا...يا رب انت الحى وليس سواك بشفاعة قديسيك اللى بيرفعوا عنا الصلوات ليك يارب اقف مع ابنك الضعيف الخاطى واغفر ليا
ويكون لك المجد الدائم امين..

heart heart heart heart heart heart heart
عزيزي انا متفق معك في ما يتعلق بمصير إخوان الخراب, فلهم الهلاك عاجلا او اجلا, ولاكن هناك فرق بين هلاك عصابة الإخوان قبل الإستيلاء على مصر وهلاكهم بعد الإستيلاء على مصر. هلاك العصابة الان وفي اقرب فرصة نجاة لمصر وللمصريين جميعهم مسلمين وغير مسلمين. اما هلاك إخوان الخراب بعد الإستيلاء على مصر سيكون هلاك لهم ولجميع سكان مصر. وانا لست من دعاة التواكل والدروشة. لذلك اكرر نصيحتى للاقباط لابد لنا من الاستعداد لنتائج هلاك العصابة وما هو اتي بعد هلاكهم .

آخر تعديل بواسطة elasmar99 ، 21-01-2007 الساعة 08:36 AM
الرد مع إقتباس