عرض مشاركة مفردة
قديم 20-12-2004
محمد عثمان محمد عثمان غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
محمد عثمان is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة hmilad
شوف يا محمد عثمان - أسمك على أسم عثمان اللي لخبطلكم القرآن أثناء جمعة وأحرق اللي مش عاجبه-

هناك ألآف من المسلمين بالأسم فقط وهم في واقع الأمر تنصروا وقبلوا المسيح في قلوبهم، ولكن بسبب حد الرده اللي أتعمل أصلا علشان الناس متفكر تسيب الإسلام يخوف الجميع من أن يظهروا مسيحيتهم. ولو تركت الحرية في الدعوة للمسيح والتبسير به لرأيت اللذين يدخلون في دين المسيح أفواجا، يكفي أن تكلف نفسك وتذهب إلى أحد الأديرة وترى الزحام والطوابير اللي المسلمين واقفين عليها علشان يتنصروا وإحنا مابنرضاش بسهولة مش زيكم ما تصدقوا واحد منا يغويه الشيطان ويسلم.
وأقولها تاني ليس بكثرة العدد وليس بدخول زوجات العلماء وإلى أخره من الكلام. وإنما العبرة بالإيمان وبتفعيل العقل اللي أنتم أصلا معطلينة عن العمل
بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله على نعمة الاسلام التى من الله علي بها وجعلنى من المسلمين الموحدين بدين الله الحق
توقفت عند جملة الاخ بأن هناك آلاف من المسلمين وهم فى واقع الامر تنصروا وقبلوا بالمسيح فى قلوبهم كلام عجيب يا أخى نسمع عنه منكم حديثا يجب ان تعلم بأنه ليس آلاف فقط من المسلمين بل الملايين والمليارات من المسلمين يعرفوا قدر سيدنا عيسي عليه السلام وهذه حقيقة نعلمها وذكرها القرآن وفرض علينا الايمان بجميع الرسل ام حقيقة ان آلاف المسلميين يتنصروا هو الكذب والهتان وقول ما ليس هو حقيقي اما الزحام والطوابير اللى المسلمين واقفيين عليها اما الكنائس والاديرة علشان يتنصروا دى انا مش مصدقها الكلام ده فى مصر طب كنيسة ايه او دير ايه ده اللى عليه الطوابير المهولة دى؟؟؟ ده كلام ناس عاقلين اخواننا المسيحيين انتم شفتم الكلام ده والله انا مش مصدقك لازم انت شفت الكلام ده فى الحلم طيب ادينى اسم كنيسة واحدة اروح انا وغيرى من مسلمين ومسيحيين نشوف الطوابير دى يا عم يا عاقل !!!!!! اتقى الله واكذب حتى كذبه يمكن حد غافل يصدقها !!!
عاوز اقولك ولغيرك يوجد منكم من يلبس عباءة المسيحية وييتظاهر بالتقوى وقدرته على شفاء الامراض ويمكن دول اللى عندهم الطوابير من الجهله مريدى العلاج والتشبث بالشيطان من دون الله هؤلاء من الدجالين والمشعوذين وامثالهم بعض الذين ينسبون الى انفسهم العلاج بالقرآن وهم جميعا لايختلفون كثيرا عن بعض لانهم سحرة ومشعوذين فهمت يا أخ يا عاقل ايه حكاية الطوابيير دى؟؟؟
و لا يمكن دى طوابير الجمعيه على الفراخ يا بني عرفنى مكانها !!!! إتق الله وتوب

آخر تعديل بواسطة محمد عثمان ، 20-12-2004 الساعة 11:38 AM السبب: تعدييل اخطاء املائية
الرد مع إقتباس