عرض مشاركة مفردة
قديم 20-07-2006
honeyweill honeyweill غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Jan 2006
honeyweill is on a distinguished road
العميل المزدوج

العميل المزدوج ( عمر التلمساني ) قال :

عمر التلمساني يقدم للمباحث اسماء التنظيم السري للاخوان

معظم الاخوان احياء ويمارسون الحياه ونشاطاتهم ولا يعرفون ان امن الدوله تتابعهم وتعرفهم

المرشد السابق كان من رواد السهرات والليالي الحمراء من النساء واحترف الرقص الاجنبي

هاجم العنف علنا وايده سرا وعلاقته بالنبوي غامضه

شهاده التلمساني :- الاخيره
اعضاء الجماعات الاخوانيه وغيرها لادين لهم انهم مجانين او يتعاطون حقن هلوسه

الشيعه لو حكموا سيفعلون فينا مثل اسرائيل وازيد

كل اخواني في الخارج يدعمنا بمرتب شهر في السنه وخاصه اخوان السعوديه

السعوديه مش بتدينا فلوس دي بتكرهنا

لا اقوم بدوري كجاسوس بل كمواطن

لعب المرشد العام السابق للخوان دةر العميل المذدوج بين مباحث امن الدوله والاخوان
لكنه ضحك علي الاتنين
اقنه الداخليه بانه صديق .. وكان عربون الصداقه هو الابلاغ عن اسماء اعضاء التتنظيم
السري للاخوان في المحافظات ومعظمهم احياء يمارسون نشاطهم الاخواني حتي الان ..

ولا يعلمون ان المباحث تعرف اسمائهم
وقدم للمباحث اول وثيقه مكتوبه عن نشاطهم التنظيمي الدولي الاخواني رغم انهم يبكرون
حتي الان علاقتهم بهذا التنظيم بل وجدوه في الاساس

لكنه ابضا الرجل الذي نفذ اخطر عمليه في تاريخ الاخوان بالتسلل الي النقابات المهنيه
والاحزاب والمؤسسات الاقتصاديه واجهزه الدوله واختراقها والسيطره عليها
ووضع جدولا زمنيا لنجاح خطته يبدا بالعصيان عليهم

لقد كان الموعد مع الاخوان بالصدفه ففي بدايه حياته (عمر التلمساني) كان محاميا في شبين الكوم القناطر اشتهر عنه انه من رواد السهرات اليليه الحمراء واحترف الرقص الاجنبي واراد له الاخوان الهدايه للدخول معهم فاتثلوا به في الاربعينات وضموه الي ان اصبح مرشد لهم
اعترافات عمر التلمساني مسجله له لدينا نحن امن الدوله في شرائط ماسيت بصوته وعلي مدي اكثر من ساعتين كان يتحدث عن قياده امنيه عقب مقتل السادات مباتشرتا ولكن فشلت
حوار بين التلمساني ومسئول في امن الدوله ::-

عمر التلمساني : السلام عليكم
المسئول : اهلا .. ازيك .... تشرب شاي بنعناع ايه رايك في الي بيحصل ... مش انا حزرت يا عم عمر من الاولاد دول الطائشين انهم هيضيعوا البلد بالارهاب
ع: حسبي الله ونعم الوكيل
م: قالولي انك عايز تشوفني فقلت كمان انا عايز اشوفك واطمن عليك
ع: اقول لسيادتك العلاح الي بقترحه ان السيد رئيس الجمهوريه يدعزا علي الغداء بعض الشخصيات مثلا هالد محي الدين والاسماء الي في ذهني ابراهيم شكري وفؤاد سراج الدين وحلمي مراد
وتاني يوم الصور تطلع في الجرائد
الناس الي بيتقال عليهم معارضين ومعاهم بعض الاوزاراء عشان الصوره تبقي كامله قدام العالم الخارجي ومصر مفيهاش خلافات ولا حاجه
لازم كمان المشايخ بتوع الاوهر ينطلقوا من اسوان الي الاسكندريه ويقولوا للناس بس بلاش مشايخ مرظفين من بتوعكوا مش عايز المفتي كمان ولا شيخ الازهر يبقي الكلام من الشعب للشعب ويقولوا خطوره التصرفات العنيفه والله لما سمعتن حادث اسيوط 1981
ربنا يعلم بكيت لانه ده شر كبير بعيد عن الناحيه الدينيه
الولاد كانوا متصورين ايه دوله فيها جيش وبوليس متصورين يعملوا حاجه مش معقول يعني تصرف لاهو ديني ولا اخلاقي ولا منظقي لا ادري كيف يتم هذا العمل من انسان بيحس
الا اذا كانوا مجانين وواخدين حبوب وحقن هلوسه انت عندك مصحف اقسم بالله الناس دول انا لا اعرفهم
م: انا مش قلت يا عم عمر ان الولاد دول هيخزلنا ايران او لبنان
ع: حسبي الله ان ونعم الويكيل ربنا ينتقم منهم والمشايخ الي كانوا بيخطبوا في الجوامع
بعضهم زله لسان واخطاؤا في الكلام
ايه راي سيادتتك لو نقلب المشايخ دول الي دعاه للوحده الوطنيه وضم الصفوف وعدم الصدام الناس يمكن تصدقهم لما يقولوا كده بعد ما كانوا بيقولوا كده
م: يعني المحلاوي ولا محمود عيد الي بيقول نقتل السادات ونقلب النظام حيجوا النهارده ويقولوا لا
ع: انا حلتقي بمحمود عيد والثاني والتالت فيه ترتيب في دماغي بس اقابلهم وانت عارف عشان ميقولوش اني بقابلهك منواراكم با باشا او في الخفاء ضد الحكومه
ولمااكون مكلف من جهه رسميه اقدر اتكلم وانا مطمن
انا الجماعه بتوع التكفير والهجره بصراحه دول مينفعش معاهم الا المسايخ الي كانوا بيشحنوهم زي كشك وغير كشك انا عن نفسي كشك لغايه دلوقت ماقعدتش معاه يمكن لو رحت زوته اخرج بنتيجه كويسه بشرط ان سيادتك تكون عارف بالماموريه دي

م: يعني انتوا مش كنتوا بتايدوا ايران وعايزين تعملوا زيهم ؟ هممممم

آخر تعديل بواسطة Servant5 ، 27-12-2011 الساعة 11:04 PM
الرد مع إقتباس