عرض مشاركة مفردة
قديم 23-08-2006
amged_clara amged_clara غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Jul 2006
amged_clara is on a distinguished road
انت شكلك مكنتش مسيحي اساسا ولا ابوك كان قسيس ولا حصل يكون بواب كنيسة انت بتقول ان الانجيل لم يذكر وصف الجنة ولا النار تيجي ازاي
يا راجل حرام عليم طب ادرس وبعد كدة اتكلم ولا انت خايف تقراء الانجيل عشان متغيرش رايك في دينكم
الجنة احنا بنسميها فردوس الله ملكوت الله احنا هنروح الفردوس عشان نمجد الله دة طبعا الصالح والي بيعمل اعمال الله طبعا هنفضل نمجدة مش هنتجوز فوق وربنا يتفرج علينا واحنا بناكل من الشجر ونعوم في البحر طب ما ربنا يخلينا علي الارض احسن ونعمل كدة منتوا مسمحولكم تجوزة اربعة وتخدوا فلوس النصاري وبناتهم الانهم حلا لكم دة كلام ياراجل يرضي ربنا بقا ربن خلقنا عشان نتمتع بالدنيا وبالخري ومنردش حتي جزء بسيط بالي بيعملوا معانا ارحموا نفسكم ازاي يا ابني انتي راضي علي الكلام دة دة انت لما بتخلف ولد بتستنا يكبر عشان يساعدك مش بردة يفضل زي مهو صغير غير متحمل المسئولية يبا ربنا جايبنا عشان نعيش في الدنيا والاخري بردة بالطول والعرض احنا بقا يا محترم عندنا الفردوس هنمجد اسم الله دائما القدوس البار الي فادتنا بدمة الطاهر علي عود الصليب والنار عبارة عن صرير اسنان ونارلا تنطفا ودود لا يموت ماشي دي نقطة
2- احنا عندنا كل واحد بحسابة انتوا بقا بتقولوا اولا ان الواحد لو راح يحج في رمضان يتغفرلوا سنة ورة وسنة قدام يعني اروح احج السنة دي وعمل بقا الي انا عايزة السنة الجية منا كدة كدة ربنا غفرهالي او اعمل الي انا عايزة واصوم رمضان ربنا هيغفرلي الي انا بعملة يا راجل حرام عليك دة كلام يرضي ربنا دة احنا عندنا الرحمة كتيرة من فادينا بس مش بالنفاق ولا الطريقة الغبية دي حرام عليكوا دة كلام يخش العقل تاني حاجة انتوا بتقولوا ان ممكن واحد نصرني وواحد يهودي يفديكوا يوم الاقيامة اكيد سمعت عن الموضوع دة اطب ازاي دة كلام ارحموا نفسكم انتوا يا ابني عندكم غلاطات بالكوم ومستعد اجبهالك واحدة واحدة بس بالحكمة ولا بالنرفزة ولا با طريقة بالهدوء فكلار واقرا كويس
الرد مع إقتباس