الموضوع: جرين كارد 2011
عرض مشاركة مفردة
قديم 10-05-2011
الصورة الرمزية لـ Safnat_Fa3nash007
Safnat_Fa3nash007 Safnat_Fa3nash007 غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: May 2005
Safnat_Fa3nash007 is on a distinguished road
مشاركة: جرين كارد 2011

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة elmafdy مشاهدة مشاركة
أخى الحبيب صفنات

و ماله لما يفضل فى البلد المسلمين الارهابيين فقط , هو ده الحل الوحيد علشان يخلصوا على بعض و ترجع البلد تنضف تانى , انا عندى قناعه انه ماحدش ها يقدريخلص على الناس دول غير بعضهم البعض , لا مسيحيين ها يقدروا و لا ليبراليين ها يقدروا , و لا مجلس عسكرى و لا مجلس الأمن حتى ها يقدر عليهم .

الشيطان اللى بيحرك السلفيين و الارهابيين دول هو اللى مجهز لهم خابور كبير , بمجرد ما يخلصوا على غيرهم و يبقوا لوحدهم , ها يشغلهم فى القضاء على بعض و ها يخلصوا على بعض .

مقاومة ارهابييى مصر فى الوقت الحالى من الانسب انها تكون بالتركيز أننا نسيبهم و نبعد عنهم بقدر الامكان , نركز وقتنا و مجهودنا فى أننا نعمل لنفسنا حياه جديده و مجتمع جديد بعيد عنهم .
لكن التفكير فى مقاومتهم بالشده و العنف مش عمليه و مش منطقيه و مش هى المطلوبه حاليا , المسيح ماطلبش مننا نعمل ميليشيات مسلحه نحارب بيها قوى الشر , بالعكس , الوضع اللى احنا فيه ده هو اللى ينطبق عليه قول المسيح " لا تقاوموا الشر " .

أنا عارف أنك مش متفق مع رأيى , بس أوقات بيكون الحل العملى اللى ينطبق على الصوره الحقيقيه الحاليه مش لطيف و مش اجمل حاجه فى الدنيا , لكنه ها يفضل قابل للتنفيذ لأنه حل عملى .

المفدى
وجه نظر احترمها اخي الحبيب

ولكن الفاصل بيننا وبين المتشددين هم المص لمين المعتدلين !!!

وان نفقوا من البلد فعندها كفك عليها !!!!

لا تخف من الباطل ... ان ينتشر او ينتصر .... إن الباطل لا بد أن يهزم امام صمود الحق مهما طال به الزمن .... وكل جليات له داهود ينتظره وينتصر عليه
"بإسم رب القوات"
(قداسة البابا شينوده الثالث )

الرد مع إقتباس