عرض مشاركة مفردة
قديم 09-06-2006
honeyweill honeyweill غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Jan 2006
honeyweill is on a distinguished road
اصلاح خمس حروب ومقسمهالي علي اي اسااس لكي تتوافق مع الاخوانجيه: ويقع نظام مبارك طيب وبعدين فين البديل .........

وبعدين بقي يمسكنا مهدي همبكه وشلته دي بعيد عن دقونهم ولاد ال***
انا همسك معاك حرب حرب .وبلاش كلام انشا لا يودي ولا يجيب
الاولي : فعلا ضرب مبارك كل المرشحين الي كانوا امامه لكي يخلي الساحه لجيمي
الثانيه : الاخوان علي فكره عقدتهم الامن علشان بيركبوهم ديما بس المهم ان الي حصل في اسكندريه كان من وراء لعب الاخوان لارسال رساله للحكومه انهم يستطيعوا ان يحدثوا بلبله وليس الامن لكن الامن والحكومه سابتهم ينفذوا الرساله علشان تستفيد من غباءهم المستمر وخلت قانون الطواري لمده ستين ورجعتنا بذكاءها وبتخلف وغباء اخوان الخراب الي المريع صفر
الثالثه: مشكله بدو سينا اقدم من الي حصل لكن التفجيرات الارهابيه ليها هناك مغزين
الاول علشان استغلال الحكومه للعمل الارهابي من الاخوان في الاسكندريه مجبش حاله فزع الاعمل الارهابي يجيب ويبقي قانون الطواري يجيب
البدو بيتم سحلهم لانهم بيطالبوا بحقوق المواطنه زي الاقباط ولان الحكومه معملتش التنميه المطلوبه من تهجير الشعب لسيناء 5 مليون زي مكان متفق عليه واهتمت بالسياحه فقط
اما الضرب في البدو لان الامن ديما مشاكل المخدرات كلها جايه من عندهم وهما الاقرب للحدود مع اسرائيل والموساد بيلعب عندهم كتير ففي ضغط عليهم وتفتيش وابعاد من المراكز الحساسه كما يفعل مع الاقباط بي الاقباط موضوعهم اكبر من كل المشاكل لانها تقريبا مشكله المشاكل كلها واخر احصائيات بتقول انهم 18 مليون مصري مسيحي دول الي بالوراثه لسه بقي الداخلين الي المسيحيه واوراقهم اسلاميه واقباط المهجر وعددهم 2 مليون يعني هتدخل في عشرين مليون وشويه وتجي تشوف النسبه تلاقيهم لازم يتعملهم اكتر واكتر وده الي مش عيزاه المخابرات وامن الدوله علشان ال ايه مشكوك في ولائهم للاغلبيه مهي الاغلبيه لو محترمه وعارفه نفسها مش ظالمه كان بقت مش خايفه
الرابعه: دي بقي عايزه شغل بعد الضهر .... يعني الاخوان هما الي رفضين التوريث طيب ايه الي خلاهم يعملوا ثفقات من تحت التربيزه من الاول وايه الي خلاهم يوافقوا علي التوريث لجمال في مقابل منحهم حياه افضل ولما اتفقست وفشل الحوارات قاموا ركبوا موجه القضاه الي اصلا كانوا متفقين مع الاخوان ايام اللانتخابات بس هياجنا علي النظام مش علشان سواد عيون الاتنين القضاه ابدا علشان اهانه الناس والقضاه الاخرين وبطش النظام الوحشي فقط ( والاوان كانوا مظبطين كتير من القضاه ايام انتخابات البرلمان من ورا الصفقه بتاعتهم مع النظام الي حركهم فيها كما العروسه وخلاهم قعدين في المجلس بعدها لابسيم طرح زي النسوان وكل شويه يحرقوا دمهم باغلبيه اغلبيه وانتوا اقليه وسيبنهم يصرخوا ويصوتوا زي مهما عايزين وهتلي امجاز واحد اتعمل بل بالعكس رفضوا ال 88 ك ل ب في مجلس الشعب المصون بتاعنا ان يقفوا في المظاهرات لانها كان ايامها في لسه المفضات شغاله مع جيمي واتباعهم الك لا ب بيهيجوا الشباب ويتتغلغلو في المظاهرات وراكبين الموجه ( وصولين اوباش وحوش وبتوع السعودين الوهابين وبس وكلهم شعارات لاتسمن ولا تغني من جوع )
حبيبي الاخوان لعنه لعنه حلت علي الغالبيه المسلمه لانها ظالمه وان من كانوا يحكموننا ليس باسم الدين رغم انهم مسلمين ظلموا واشاعظلمهم فبعي ربنا لهم هذه اللعنه لكي تتعسنا جميعا وهي نقطه سوده في حياه كل من يريدهم ومن يكون منهم او يتبعهم
الحرب الخامسه : رغم اني طرقت ليها في كلامي لكن ااكد علي ان القاضيان كاموا متحالفين مع الاخوان والاخوان هم سبب هذه الازمه لسببين :
1 . توجيه راسله الي الدوله انهم قادرين علي تحريك المياه الراكده واحداث موجه ويتزحلقوا عليها ويركبوها تكون بمثابه ورقه ضغط في المفاوضات التي كانت شغاله ايامها يحققوا منها اي مكاسب سياسه علي قفانا نحن الشعب
2. استثمار الازمه لصالحهم بانهم المعارضه الوحيده والتي لابد وان تكون شرعيه وان اسمهم لم يحد محظور بقي خلاص بقت سداح مداح ويظهروا في وقتها انهم المطالبين بحقوق الشعب المعذبين في مصر ويمكن ياخذوا شباب اكتر معاهم علشان يبقي ليهم وزن ويتعاطف معهم الشعب .. اسلوب حقير وابتزاز للدوله واهي بتديهم علي دماغ ابوهم وحلال فيهم الاخوان لعنه تستاهل الحرق
..............................................
ممكن تسالني سؤال وتقولي ليه الاخوان فيهم كل ده او ايه الي خليك تفتترض سوء نيتهم وليه ميكونوش احسن من غيرهم رغم الاساليب الوصوليه والحقيره وكل ما قيل عنهم حتي؟
اقولك مثال بسيط : لو انت رئيس مجلس اداره جريده ما وانت الي بتستاقبل المواضيع من الكتاب اليفي الجريده وفجاه اتعين عندك واحد جديد لا تعرفله اصل ولا فصل وغامض كدخ ومش مظبوط وجالك وقالك .
اتفضل يا استاذ : ده موضوعي وموضوعي ده هو الحل وهو الموضوع الوحيد الصح وهو الحل لكل المواضيع التافه الغبيه من وجه نظري وان كل الباقي لس له اي قيمه لانه غير عاقل ولا يحكمه ما اؤمن به انا انا انا .... وموضوعي هذا هو الحل

هترد بامر طبيعي كاي انسان سوي وتقوله ومين قلك ان ده احسن موضوع وايه رايك بقيان موضوعك ده زباله ومينفعش وحتي لوحلو انا هعندك وم هنشرهولك وهو محظور بالنسبه لي ومش منحقك انك تاخد حق زميلك وانت مش في رئاسه الجريده علشان تعمل كده و الجريده دي انت موجود فيها دلواتي بس هي مش بتاعتك لوحدك ومش من حقك تفرض شيء وتقول هو اللحل الي هفرضوا عليكوا بعد كده لو حصل يعني
لا وتقوم مزود بقي : وتقوله : انت دكتاتور ولا تصلح لشيء بدكتاتوريتك هذذذذذه وعندك الانا الاعلي والتفاخر والاحساس بانك الصح وغير كده ( اناني ومستبد وغبي في المعامله وساذج لانك معرفتش انك في ميت حد هيعترض عليك ودي مش لعبتك لوحده )

هيردويقوولك ليه يااستاذ :انت متعرفنيش قبل كده جبت كل الوصف ده منين وايه الي خلاك تعاندني وانا عملت ايه (بخبث طبعا لكن الشر يظهر لو دفن تحت الرمال )
هترد سيادتك وتقوله كرئيس للجريده: لانك قولتلي كلمه واحده وفرضتها عليا او عاز تفرضها عليا وده مش من حقك وهي ::::: ان الاسلام هو الحل
سلام يا عسل
وشكرا

آخر تعديل بواسطة servant4 ، 09-06-2006 الساعة 11:17 PM
الرد مع إقتباس