عرض مشاركة مفردة
قديم 07-04-2013
الخواجه الخواجه غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: May 2005
الخواجه is on a distinguished road
مشاركة: مصير الأقباط لو وصل الأخوان للحكم !!!......(مدموج)

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة zzaghlul مشاهدة مشاركة
أخي العزيز هاموكاس

الصورة غلط لان من مبارك الي الجيش ومن كان قبلهم كلهم متساويون في نظرتهم لاولاد الملك وحتي نظرتهم لمصر التي هي بالنسبة ليهم مجرد بقرة بيحلبوها وفي الاخر يذبحوها وياكلوها وبعدين يموتوا .....الذي يفصل بيننا وبينهم هو رب المجد يسوع المسيح الذي هو الصخرة الحقيقية مش الاخوان (أنا فاهم ان الصورة بتقول ان الاخوان هو الحجر اللي حا يدمرنا اذا ازلنا الجيش اخر حاجز بيحمينا منهم ...لا اتفق مع هذه الرؤية) ونخاف منهم ...الرب يقول لنا 366 مرة في الكتاب المقدس لا تخف ...هو مين اقوي؟ اللي معانا هو رب الجنود ولكل شيء وقت تحت الشمس .. الا تري انه بعد ان كان فقط المسيحيين في مصر بيعانوا من المصايب والاضطهاد والقتل والخطف والسرقات وغيره ... الا تري انه ومنذ حادثة كنيسة القديسين ان مصر انقلبت تماما و صار الشعب كله بلا استثناء يعاني كل لحظة مما كان يذيقونه لشعبنا المسيحي المسالم؟ الجميع يشرب من نفس الكاس لكن خلاص الرب ونصرته قادمة وما نراه ما هو الا يد ربنا العظيم تعمل لمجد اسمه القدوس فلا تيأس فقط لنتمسك به وبكلامه بعيدا عن اي تقاليد لا تتفق وانجيلنا المقدس .... فلننتظر ونري.

ما احلي هذه الكلمات اخي الحبيب زغلول فعلا انا كلي ايمان ان خلاص الرب و نصرته قادمة

لنتعاون جميعا حتي تتغلب رسالة الحب و النور و الحياة علي ثقافة الكراهية و الظلم و الموت
الرد مع إقتباس