عرض مشاركة مفردة
قديم 03-05-2006
alber kamal alber kamal غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Apr 2006
alber kamal is on a distinguished road
[يا جماعه انا من العصافره وكنيستى القدسين انا حزين ان تحدث هذه الاشياء في هذه الايام المقدسه انا عايز اعرف امته هيكون لينا كلمه وصوت هنه مدام كل حاجه بتعدي دى مش هتكون اكبر من الكشح ومع ذالك هتعدى واحنا بنتسايس الرحاؤ الدنيا تسمعنا وكرامه المسيحيين ترجعلهم انتم عجبكم الي حصل والكهنه بتهدينى وتسكتنى انا اسف طولت عليكم بس انا حزين ونفسي اكون شهيد للمسيح واذكرنى يا رب متى جائت في ملكوتك سلام لاخوتى

يا اخوتى الي متى نظل هكذا انا معكم ان المسيح قال من ضربك علي خدك اليمين اعطيه الايسر ولاكن جميع الشهداء استشهدو وهم يدافعون عن الكنيسه بيت الله هى دى كنستى اللي ربتنى وعلمتنى كيف اخدم الاهي ليها الحق عليا انى ادافع عنها انا عايز حد يقلي هل مطالبنا هتتنفز المراضى ولا هتعدي ذى كل مره اولا كرامه الكنيسه ثانيا انتم يرضيكم اروح النهرده 3 اولاد عمرهم لايزيد عن 15 سنه يقولو ده مسيحي ايه زائيكم تيجي نعلمه الادب غير انى كل مامشى في مكان اسمع شتيمتى انا والمسيحيه علي كل لسان مسلم حتىكاد ان ياتى لي انهيار عصبي انا لااقبل تعزيه في الشهيد لانه شهيد الله اخوكم البير

بل اقول انه في الفردوس الان بين الملائكه والقديسين والله ينيح روحه ويقوملكم اخوتى الجرحي علي خير واقول لمايكل بساده ربنا يقومك بسلامه اخوك من الكنيسه البير سلام ياخوتى وربنا يعوض تعب محبتكم سلام

وبعدين الاستاذ عمر اديب لماذا لم يستوعب الامر ويوكد انه شخص مريض مدايق قوى من تدخل اجنبي وليه التدخل الاجنبي علشان مش عارفين ناخد حقوقن في هذه الدوله الدوله الاسلاميه ولاكنها المفروض ان هى الدوله القبطيه المسيحيه احنا نستاهل علشان كل مره بنسكت ويدحك علينا ذي العيال الصغيره
الرد مع إقتباس