عرض مشاركة مفردة
قديم 08-03-2008
د/فتحي د/فتحي غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Feb 2006
د/فتحي is on a distinguished road
مشاركة: مدرسة الراهبات ترفض تنفيذ حكم ظالم بإدخال المحجبات بالقوه للمدرسة

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة churchill2 مشاهدة مشاركة
فين السؤال دة يا اهبل ادي مشاركتك السابقة ,فين السؤال اللي فيها

بيتحجبوا ازاي يعني ؟!!!!!!
وبيتحجبوا عن اية بالظبط
انا اول مرة اعرف ان الراهبات بيلبسوا حجاب
يا بشمهندس زيّ الراهبات دة زيّ لا علاقة لة بالحجاب الأسلامي علي الأطلاق

الأقباط يطلبوا السماح لهم بالدراسة بكليات الأزهر ليس لتعلم القاذورات الدينية الأسلامية وانما لأن تلك الكليات تقبل مجاميع اقل من مجاميع الثانوي العام
يعني لو افترضنا ان لكي ادخل صيدلة القاهرة يجب ان يكون مجموعي 97% فيمكنني ان ادخل صيدلة الأزهر ب90% اذا كنت خريج ثانوية ازهرية
دي نقطة
ولكن بيني وبينك انا مش من مؤيدي فتح جامعة الأزهر للأقباط لأن كل اللي بيتخرجوا منها حمير وناقصهم بس ديول
واتذكر اني دخلت امتحان analytical شفوي وكان الممتحن external من جامعة الأزهر وسألني كام سؤال جاوبتة علية الحوار اتفتح في بعض المواضيع العلمية وبان انة حمار كبير ودة كان
قدام 2 من زمايلي اللي كانوا معايا في الأمتحان وبصراحة كان شكلة وحش قوي
وكانت نتيجة دة انة اداني انا وكل القبط درجة منيلة في الأمتحان
ويومها قدمنا شكوي ضدة وضد استيراد الحمير من جامعة الأزعر

كنت استقبل بعض رسائل منظمة اقباط المهجر بفهم لدي انهم يمثلون مصر كما يدعون ولم اتشرف بدخول منتداكم الا هذه المرة ومن يراجع ردودكم سواء علي نبي الاسلام او علي رد اي مسلم عليكم يعرف مدي ثقافتكم وتدينكم

لن اصل للمستوى الاخلاقي المنحط في التعليق علي سفالتكم فقذارتكم تزكم الانوف
اعرف ان القذارة تاتي من افراد وقد يكون بينكم عاقلين لكن منتدي بهذه القذارة والاسفاف لا يشرفني ان اقرأ فيه كلمة بعد الان ، وعندما لاتدخل مكانا قذر فهذا ليس هروب ولكن مجرد حفاظ علي اخلاق علمها لن الدين القيم الان فقط علمت ما علمه لكم دينكم وعلمت قيمة دينكم زكل اناء ينضح بما فيه
الرد مع إقتباس