عرض مشاركة مفردة
قديم 23-10-2007
الزعيم هيثم الزعيم هيثم غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2007
الزعيم هيثم is on a distinguished road
إقتباس:
عيب يا معلم انت عارف العمة الخضراء بتوريني حاجات تانية انت مخبيها
ياريت لو شايف حاجه تانيه ياريت تقولى عليها مادام انتا تعرف أكتر منى يا زعيم موسى

لكن أقسم لك أننى من الاسكندريه ولدت فى الاسكندريه وعايش بقالى 27 سنه فى اسكندريه

وعل فكره من غير حلفان انا صادق لا اكذب

إقتباس:
غلط يا زميل ولو عاوز اي استمارات انا في الخدمة
وليس عيبا ان تقول لا اعلم ولا تنسي انني احمل هذا الكارنيه ( القديم و الجديد " الكمبيوتر " .
كما أنني اوؤكد ان مبلغ الكارنية هو ثلاث جنيهات فقط لمدة عام واحد ولو كان اكثر من ذلك فتفضل هات لي ايصال بالمبلغ اعتقد ان مبلغ 35 جنيه تسدد للحزب بايصال ...
شكرا كتير جدا على هذا الرد لانه دليل لصحة كلامى وحقولك ازاى

يا زعيم موسى واضح جدا من ردك انك لا تجادل

واضح جدا من ردك انك لا تناقش

واضح جدا من ردك أن فى فكره فى عقلك مسيطره عليك ومش عايز تقتنع بغيرها

واضح كمان انك مش عارف تقول كلام جديد مقنع وبقيت تقول أعتقد أن مبلغ 35 جنيه تسدد للحزب بأيصال يعنى كلامك فى البدايه كان ناقص

وهذا يدل على ان معلوماتك ناقصه وبما ان معلوماتك ناقصه فده دليل لوحده على انى بقول الصح مش الغلط

بس ياريت نصيحه منى ليك بلاش تخلى فكره او معلومه غلط فى عقلك تسيطر عليك بالشكل ده

إقتباس:
زميل لا تفرق معي كثيرا ان كنت مسلما او قبطيا او حتي بهائي او من بلاد تركب الافيال .
أنا مصرى

إقتباس:
بالنسبة الي جزئية ا الحزب بعيدا عن الشعب فهذا واقعي جدا
أعتقد ان دى اول مره تقول فيها الكلام ده ان الشعب بعيد عن الحزب الوطنى ياريت تقولى ومن هم الشعب وكم عددهم

إقتباس:
اما بعده عن الاخوان فمحتاج مراجعة م حضرتك و سبق ان اخبرتك بان تزل الي الواقع و تبحث في الوحدات الحزبية فستكتشف هذا الامر و احب اقولك علي سر عز في اخر انتخابات وزع لرؤساء الوحدات الحزبية موبايل الكاتيل هدية + خط موبينيل مفتوح بدون حساب مكالمات

زعيم موسى انا فى الواقع ولست فى الخيال أو عايش فى بلد الواء الواء

أما عن عز فده صحيح لكن بردو أزود لحضرتك معلومه انه كان بيدفع 100 على الصوت لبعض الناس وكان فى هدايه او بمعنى ادق رشاوى لبعض الناس ويمكن منها الموبايل والخط

لكن عز ليس أخوانجيا أبدا وابسط دليل انه محبوب من قطاع كبير لدى الامريكان نفسهم زى بالظبط جمال مبارك وطبعا الحكومه الامريكبه لا تتعاون مع اى فرد أخوانى لانه فى نظرهم ارهابى صح الكلام يا زعيم ولا بردو حتحاول وتصمم على اللى انتا عايز تقتنع بيه وتقنع بيه الغير

إقتباس:
هل يحدث كما يحدث للمتنصرين الموجودين بالسجون المصرية !!!
أتنى بوقائع واحداث واسماء

إقتباس:
هل يحدث لهم مثل ما يحدث لجماعات التكفير و الهجرة !!!
بل يحدث لهم اكثر مما تتخيل وعلى فكره المعتقلات سواء كانت للأخوان او لاى حد بيتعذب وبيحصله كل حاجه ده معتقل يا زعيم يعنى مفهوش خيار وفقوس ولا ايه

إقتباس:
ما الهدف من القبض عليهم ثم تركهم يعبثون فسادا في مصر .

أسباب كثيره تجعل الحكومه تتركهم منها عوامل نفسيه وعوامل سياسيه

العوامل النفسيه

- للتخويف والترهيب على رأى المثل ( أضرب المتكتف يخاف السايب )

- لأظهار ان الحكومه المصريه ديمقراطيه فبعض من هؤلاء الاخوان يدافع عنهم محامين أخوان بردو فبيتم الافراج عنهم واكيد حضرتك عارف القانون ومداخله وثغراته الكثيره

- أيضا لأرهاب القبط داخل مصر واقناعهم بأن الاخوان خطر عليهم فلا يتعاونوا معمه بأى شكل من الاشكال ولا انتا ناسى البابا لما قال فى أحد القداس لا تتعاونوا مع الارهابيين ( الاخوان ) وتعاونوا مع من يحبنا ( الحزب الوطنى )

إقتباس:
الأسباب كثيرة يا زعيم اولا بسبب مصدر اموالهم المجهول الهوية !!!
ومن أين تاتى هذه الاموال

إقتباس:
ثانيا بسبب تكتم الامر داخلهم وعدم ظهوره للعلن .
فى الانتخابات الاخيره لمجلس الشعب تم الاعلان عن برنامجهم وعلى فكره جيه على الجزيره

إقتباس:
ثالثا تصريح مهدي طظ بان في استطاعة جماعته المحظورة جمع مليات الجنيهات في ايام قليلة يعني يقدر ان يتحكم في الاقتصاد المصري و جعله ينهار
أمتى كان التصريح ده ولو كان صحيح انه يقدر يتحكم فى الاقتصاد واكيد انتا عارف كويس ان اى حد يقدر يتحكم فى الاقتصاد لاى دوله فهو يستطيع أن يصل الى كرسى الحكم زى أمريكا تتحكم فى الاقتصاد العالمى لذلك هى القوه الوحيده على الارض الان

وياريت تنقى ألفاظك شويه لان الراجل اللى انتا بتتكلم عنه راجل كبير فى السن ولازم نتكلم عنه بأحترام واسمه مهدى عاكف

أنا أقول هذا الكلام وعارف انك حتشك او حتقول او حتتاكد انى اخوانى او مسلم او اللى انتا عايز تقنع بيه

إقتباس:
و هذا ما جعلي ان ادعوة بزعيم العصابة لمافيا الاخوان .
فهل سيادتكم تستطيع ان تجزم بمصدر الاموال المتدفقة الي بطن الشيخ مهدي طظ !!

لن أجزم بشىء قبل أن تقول لى انت من اين ياتى بالاموال من وجهة نظرك

وأكرر يا زعيم موسى ده راجل كبير له أحترامه لسنه أسمه مهدى عاكف

يا ريت يا زعيم متتعصبش وانتا بتتكلم واضح من كلامك انك أبتديت تتنرفز وتغلط

أحنا بنتناقش يا زعيم كل واحد فينا بيقول وجهة نظره وبيقول اللى يعرفه

ومتزعلش منى يا زعيم لو كنت انا دايقتك بمشاركتى او بمناقشتى ليك

لكن انا صممت انى اكمل فى توضيح وجهة النظر المصريه ولا اقولك بلاش أقول المصريه وأعمم على الكل خلينى اقول وجهة نظر الملايين من الشعب المصرى أقباط ومسلمين
الرد مع إقتباس