عرض مشاركة مفردة
قديم 13-01-2008
honeyweill honeyweill غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Jan 2006
honeyweill is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة smile مشاهدة مشاركة
بص اقول لك على حاجه جميله فى ايه فى الانجيل لو كنت قريتها بتقول بدلا من ان تلعنوا الظلمه اضيئوا شمعه . عندك مشاكل مع الكنيسه وقداسه البابا هتلاقى الاخوه المتحدين قصدى العلمانين وانت عارفهم كويس او سمعت عنهم يمكن انضم ليهم . اما مشاكل الاقباط وبما انك المدافع الاساسى عنهم من الممكت انها تيجى بطريقة تانيه وعلى رائى الخواجه ( مش عارف لسه بيدخل ولا بطل يدخل المنتدى زى ) لنتعاون جميعا حتي تتغلب ثقافة الحب و النور علي ثقافة الكراهيه و الظلام دى اللى مفرو ض يحصل فى مصر
محدش بيدافع عن الاقباط ولا حاجه هو انا الي كنت عامل المنتدي ده يعني
فعلا انا وغيري تعبين نفسنا علي الفاضي هو يعني دي اول مره تتهلكوا كنائس وتغتصب بناتكوا ياعمي ياله مهي مش جديده يمكن ختوا علي كده

علمانيين الاقباط مليش دعوه بيهم دول ولادكوا انتوا وبلاش اتهامات ملهاش لزمه والاسلوب رمي السهام علشان اتخنقنا منه

عايز تدخل المنتدي او متدخلش دي بتاعتك مليش فيها والخواجه بيدخل وبكلمه علي الشات ديما الراجل مش مقصر

اما الحديث عن المتنصرييين فهو موضوع تاني علاقه الكنيسه والمتنصريين زي الطين والي يقول غير كده يبقي منافق

بس نعمل بحبها بدخل كل الكنائس يا سمايل ولا كان في حاجه ادخل القبطيه بحب ريحتها بحب هدوئها وزعلان من خوفها والسبب الرئيسي هو ان ملهاش غطاء يحميها من الذئاب الحكومه اول الذئاب وده الي خلاني اربط الموضوع بالدوله القبطيه او راعيه الصليب في الشرق الاوسط لانها قضيه واحده بكل جوانبها الدينيه واسلياسيه منفده علي بعض زي مبيقولي بالبلدي

حقك عليا سلام
الرد مع إقتباس