عرض مشاركة مفردة
قديم 30-03-2011
الصورة الرمزية لـ المعلم يعقوب القبطى
المعلم يعقوب القبطى المعلم يعقوب القبطى غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Apr 2009
المعلم يعقوب القبطى is on a distinguished road
مشاركة: عفوا يا قداسه البابا ... اخرج كاميليا

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة zzaghlul مشاهدة مشاركة
الي الاخ المعلم يعقوب القبطي
في ردك وتوضيحك بان التلفزيون المصري اعترف بحقيقة ظهور كاميليا شحاتة في الفيديو وانها لم تسلم ما كان يجب ان تقوم بالاستهزاء بمقالة نادر فوزي احنا مش ناقصين نعمل كده في بعضنا يعني فكرتك كان ممكن توصل بدون اللمز والهمز والتلميح والتسخيف من مقالة احدنا هذا اسلوب لا يليق بنا لانه بكده انتا بتمارس ارهاب وتخويف فكري ومن ثم نقفل بقنا ولا نتكلم احسن حد من الاخوة يتريق علينا ولهذا اكتب لك لاني ارفض ان يحجر احد علي حرية رأيي او تسخيفي الا بالادب والاقناع والحفاظ علي كرامتنا مهما يكون رايك في اشخاصنا المتواضعة ....وعلي فكرة انا لم اري هذا الفيديو المشار اليه بمعني انه ممكن يكون قديم ويجب ان يتم عرضه الان ومن حين لاخر مع اقتناعي الشخصي انها تلاكيك و مش حا تفرق مع مجرمي الاسلام زي حكاية الذئب اللي كان بيكلم الحمل اللي بيشرب من اسفل المجري المائي اللي كان بيشرب من اعلاه هذا الذئب ويقول انه بيعكر الماء اللي حضرة الذئب بيشرب منه من فوق هي تلكيكة والسلام لهذا لا يضر ان تظهر كاميليا وايضا المدعوة وفاء قسطنطين مرات عديدة لغاية ما اغلبية المسلمين يشوفوهم والحاضر يبلغ الغايب ايه الضرر يعني ...اعتقد ان بعضكم سمع احد المطارنة قال علي كاميليا انها اهم من مليون مسيحية اخري ممكن تتخطف لو صح هذا الكلام تبقي مصيبة ...وبعدين مش كل نقد لتصرفات او قرارات للكهنوت في الامور الدنيوية يعتبر اهانة لانهم ليسوا فوق النقد ...اسف اذا كنت زعلت احد من كلامي لكن كان لازم اقوله ...صلوا من اجل كنيستنا ومن اجل ضعفي...سلام.
الأخ الفاضل عليك أن تضع إسم الكاتب فى محرك بحثك
وتقرأ مقالاته جيدا
وتربطها مع الأحداث التى كتبت فيها وهذا سهل جدا
وستصل الى نتيجه
أنا متأكد من صدق نيتك ونبل دوافعك
وان حديثك هو للصالح العام
تأكد أننى لم اكتب كلمه واحده إعتباطا
على العكس ردى عليه من العيار الخفيف جدا
بعد إستنفاذ الطرق العقلانيه معه فى الحوار فى أكثر من مكان
وبالذات توجيه الكلام لشخص الكاتب
لانه أقرأه من مده
وطلبت تعقيبه أكثر من مره على تعليقاتى فى أكثر من مكان ولم يرد