عرض مشاركة مفردة
قديم 01-06-2006
الصورة الرمزية لـ ابن مصري
ابن مصري ابن مصري غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: May 2006
ابن مصري is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة menamagdy1
السلام والنعمة
يا مصراوى يا اللى مش متعصب خالص انت واخد المسالة عند ومش عاوز تغهم اللى ابونا زكريا بيقولة لانك لو فهمتة اكيد هتغير ديانتك وطبعا هتكون حياتك التمن لان انتو عندكو كل اللى يحول دينة بتقتلوة طبعا لو مكنش حد بينقتل عندكو لما يغير دينة كان زمان نصكو مغير
علشان كدة انتم عملتو نظام اللى يغير دينة ينقتل علشان تحافظو على اكاذيبكم
وهذة حقيقة ليس افتراء
وبالنسبة ان انت معترض على كلام ابونا زكريا يبقى انت اكيد مش عاوز تفهمة وانت بتعاند نفسك مش حد تانى وطبعا العناد هو اول الطريق للفشل
وابونا زكريا مبيغلطش فى اللى بيقولة وهو عارف هو بيقول اية مش هيستنى واحد زيك يقولة يعمل اية وانت لو عندك اعتراض على حاجة هو بيقولها ممكن تتصل بية وتسالة وطبعا هو اكيد هيحرجك علشان كدة القليل جدا اللى بيسالة وبيعترض بس الحمد للة ربنا بيساعدة وبيخلية يرد الرد اللى فى محلة
اتمنى ان ربنا يهديك وتحاول تفهم ابونا زكريا بجد مش تاخد الموضوع عناد
المشكلة عزيزى menamagdy1 مش إن كان يتصل بأبونا زكريا ولا لأ، فالشخص ده اساساً تافه مالهوش غير فى الهبل و بس و مهما تجيبله ايات من القرأن نفسه مش هيرد عليك، انا عايز اسأل فى حاجة تانية خالص، لو ابونا زكريا بيقول مغالطات و تخاريف زى ما مصراوى بيقول، ليه محدش من جهابذة الاسلام من اللى طلعينلنا فى التلفزيونات ليل نهار و عمالين ينفخوا فى المسلمين يقوم يرد عليه (على ابونا زكريا) و يقوله انت غلطان فى كذا و كذا، بالرغم ان ابونا زكريا عرض مليون مرة على المسلمين ان حد يعمل معاه مناظرة واحدة و يرد عليه، الفالحين فيه ان الراجل كل ما يجيبلهم حاجة من كتبهم المعتمدة من مئات السنين يردوا عليه: ده مش بتعترف بيه - ده اسرائيليات - ده ضعيف ، و بإذن الله الراجل وراهم لحد لم ينكروا القرأن نفسه هو كمان
الرد مع إقتباس