عرض مشاركة مفردة
قديم 21-05-2012
Bahnass Bahnass غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Jan 2005
Bahnass is on a distinguished road
مشاركة: الأقباط ومرشحي الرئاسة ......(مدموج)

عمرى ما كنت يسارى ولا أطيق أوباما ولا عبد الناصر
لكن الحالة اللى فيها البلد تحتاج تمثيل اليسار ..... حمدين يداعب أحلام الغلابة بمضاعفة التأمينات من 2.5 مليار إلى 7.5 مليار وطبعاً لن يتورع عن كشف الفاسدين لإن ده حلم عمره ...... عروبجى وإسلامجى .... بس مش إخوانجى

زميل فى العمل ملتحى ومنوفى هو وكل بلده مرشحين شفيق ... لم أكن أعلم أن شفيق له شعبية وسط السلفيين وعشان كده طلعوا استطلاع رأى فى الجزيرة إخوان يقول إن 70 فى المائة من أصوات المسيحيين لشفيق

عشان الضمير الثورى هانتخب حمدين (ومراتى شفيق عشان تصريحاته المطمئنة للأقباط)

وطبعاً أنا متأكد إن المجلس الأعمى السمكرى لا يمكن يسمح بنجاح حمدين أو أبو الفتوح ......... يبقى "بتضبيط" صغير حوالى إثنين فى المائة ممكن ينجح شفيق ومرسى ..... وطبعاً "أولاد" مرسى كفيلين بإخراس أى صوت ينبه لتزوير أو "تضبيط" الانتخابات

وبعد التخلص من أبو الفتوح الإخوانى الليبرالى السلفى الجانجاه سيسهل التخلص من مرسى بمنع الإخوان من استخدام البطاقة الدوارة ومنع المنقبات من تكرار التصويت ومنع توزيع السكر والزيت واستغلال غضب الكثيرين من الإخوان بعد أن فضحهم السمكرى ....... باختصار فى الإعادة ينجح شفيق ومعه الشرطة والجيش ...... مع شوية إنجازات فورية يتم إخماد الثورة إلى حين

....... البابا شنودة بيقول الثورة الفرنسية قامت ليه؟ قامت عشان الجوع
وبدون تمثيل اليسار نحن نعود للتحرك فى اتجاه الثورة

نصلى ألا يكون كلام البابا عن الثورة الفرنسية وكلام أشعياء 19 وأبونا مكارى نبوات لم تكتمل فنحن نسير بقوة نحو هذا السيناريو

(( محاكم العالم لا تستطيع ان تفصلنا عن محبة الرب و طاعته ))

(( ابنائك خلفك يا كنيستنا في طاعة الرب ))
الرد مع إقتباس