تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 10-12-2005
غلاباوي
GUST

ياتري سكت لية يا مارمينا ؟.؟؟؟؟

انا منتظر ردك ....

للرفععععععععععععععععععععععع عشان خاطر مارمينا
الرد مع إقتباس
قديم 10-12-2005
الصورة الرمزية لـ boraee
boraee boraee غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
boraee is on a distinguished road
ا ابني وايه يعني ....امن الدولة ....قمل الدولة .....عمر سلميان شخصيا ..دي حاجة مش فرقة معانا خالص ....بص للتوقيع بتاعي وانت تفهم

تعالى يارب بروحك المس اراضينا ....مصر عطشانة لروحك ياالهنا اروينا
الرد مع إقتباس
قديم 10-12-2005
غلاباوي
GUST

يا بورعي يا خويا انا مقلتش حاجة والله ومفتحتش بقي .. بس الراجل بيأكد انه عرف انى امن دولة من خلال احد الادمنز اللى بالصدفة اصدقاء ليا .,.. طب بامارة اية ..
ومن ساعتها الاخ مارمينا سكت ومش عايز يكمل الموضوع ولا يقول مين الادمن ولا يقول الكلام دة ... اما موضوع (ان كان الله معنا فمن علينا؟؟؟ ) اوافقك واؤيدك والكلام دة برضة عندنا في حديث للرسول صلي الله علية وسلم .. ان الامة لو اجتمعت على ان ينفعوك بشيء لن ينفعوك بشيء قد كتبة الله لك وان اجتمعوا على ان يضروك بشيء لن يضروك الا بشيء قد كتبة الله عليك ..

شكرا يا عزيزي

تحياتي
الرد مع إقتباس
قديم 11-12-2005
الصورة الرمزية لـ مار مينا
مار مينا مار مينا غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Nov 2004
مار مينا is on a distinguished road
سلام المسيح معاكم
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة غلاباوي
لا لا لا يا مارمينا ...... سيبك من كل الكلام اللى فات دة ... وياريت تشجينى وتقول كمان ..... قول يا فريد ..

ياريت بقي تطربنى وتقولي اسم العضو اللى بالمناسبة مش عضو عادي وطلع مدير كمان من مديرين المنتدي .... يعنى كدة حطيت نفسك في موقف بايخ ... لانك مطالب قدام الكل تقول مين اللى قالك كدة ... ياما هتطلع كذاب .. ياما اللي قالك كذاب وبيستعبطك ..

لا انا امن دولة وحتى امن غذائي واللى يقدر يثبت غير كدة يبقي راجل جدع او بنت جدعة
شوف يا حاج غلاباوي .....
انت عارف كويس اني مبقولش اي كلام ...... وعارف برضه ايه الكلام اللي انت قلته ......
وبلاش استعباط وحياة والدك ...... واللي اوضح موقفك واحد لا اشك في صدقه ...
لكني متاكد انك نسبت وظيفة واحد صاحبك وللا حتي قريبك لنفسك اما انت بالذات في امن الدولة .. فدي انا مش مصدقها .....

وبرضه
تحياتي

(sml21)
الرد مع إقتباس
قديم 12-12-2005
غلاباوي
GUST

بداية بلاش عبارات من نوعية وحياة والدك ... لان والدي متوفي من فترة قريبة ومش بحب الكلام يوصل للامور دي

ثانيا انا قولتلك اثبت لي الكلام دة ...... وعشان اريحك يا مارمينا بما انك متاكد انى مش امن دولة ولا حاجة وكلام من دة عندك استعداد نتقابل ؟!!
اية رأيك ؟؟!!
نقطع الشك باليقين ............. وان كنت زي ما بتقول كدة لا امن ولا حاجة ودة مجرد ادعاء يبقي انت صح وانا غلط اما لو اختفيت تماما من المنتدي بسبب ظروف عرضية طارئة يبقي انا كنت امن دولة وانت كنت غلط وانا صح ..

اية رأيك في فنجان شاي في فندق شيراتون ؟ ( مكان عام اهو ) ؟!!
الرد مع إقتباس
قديم 12-12-2005
elmafdy elmafdy غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
elmafdy is on a distinguished road
إقتباس:

أيه عم غلاباوى

مش أنا أولى بفنجان الشاى ده , مش احنا اصحاب برضه و لا انت زى القرع تمد لبره

عموما أنت لو طلعت فعلا أمن دوله انا ها أزعل منك جدا بجد , لأنك أكدت لى اكتر من مره انك لا أمن دوله ولا تقرب له من بعيد حتى و انا صدقتك و كنت بأدافع عنك دايما و بأحارب علشانك مع ناس كتير مش مهم تعرف مين هما , بينما دلوقتى عمال تهدد مارمينا بطريقة واحد امن دوله مأصل , حيرتنى يا غلاباوى معاك , انا حبيبك وصاحبك .

المفدى
الرد مع إقتباس
قديم 12-12-2005
الصورة الرمزية لـ Gregory
Gregory Gregory غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: May 2005
Gregory is on a distinguished road
ياريت يا أستاذ غلباوى لو كنت أمن دولة تنبهنا
عشان أمسح التوقيع بتاعى و أكتب بداله

عاش الزعيم الحلو الجدع ... أبو عيون جريئة ...
قديم 12-12-2005
Gold User

إقتباس:
بداية بلاش عبارات من نوعية وحياة والدك ... لان والدي متوفي من فترة قريبة ومش بحب الكلام يوصل للامور دي

ثانيا انا قولتلك اثبت لي الكلام دة ...... وعشان اريحك يا مارمينا بما انك متاكد انى مش امن دولة ولا حاجة وكلام من دة عندك استعداد نتقابل ؟!!
اية رأيك ؟؟!!
نقطع الشك باليقين ............. وان كنت زي ما بتقول كدة لا امن ولا حاجة ودة مجرد ادعاء يبقي انت صح وانا غلط اما لو اختفيت تماما من المنتدي بسبب ظروف عرضية طارئة يبقي انا كنت امن دولة وانت كنت غلط وانا صح ..

اولا : بخصوص والدك فالله يرحمه

ثانيا : انت ليه يا غلاباوي بتناقض نفسك .....عمال تاكد انك مش امن وتقول مين اللي قال اني من امن الدوله وبعد كده لما اصر علي انك مش امن ولا حاجه تريد ان تؤكد انك من امن الدوله...

واعتبر ده تهديد ...؟؟؟؟ صاحب الاسم (مارمينا) قادر يتصرف معاك ...
وانا واثق اننا في يد القدير وأؤمن ان ( الرب عوني فلا اخاف ماذا يصنعه بي الانسان)

وتحياتي

(sml21)
الرد مع إقتباس
قديم 12-12-2005
sammy sammy غير متصل
Gold User

sammy is on a distinguished road
اللى فهمته أنا من المداخلتين السابقتين بين مينا وغلباوى
إن مينا بيشتغل فى شيراتون!
إن كان الأمر كذلك فإن مشاركة غلباوى تتضمن تهديد مبطن بمعنى "أنا عارف إنت يامينا بتشتغل فين"
إن كان هذا صحيحا فالإشارة دى تتضمن شىء لن أصفه حتى يؤكده مينا.
وإن كان صحيحا فإن غلباوى يكون قد أساء لنفسه ولنا أبلغ إساءة.
وأصبح فعلا لا يستحق إلإحترام وهذا أرق ما يمكن أن أقوله.
أرجو أن يكون ظنى فى غير محله.
قديم 12-12-2005
غلاباوي
GUST

تحية من اعماق القلب لاخي وعزيز المفدي وصدقنى يا عزيزي انا اتشرف انى اخد معاك فنجان شاي ونتكلم مع بعض في اي شيء وكل شيء حتى لو هنتكلم عن بريتنى سبيرز ...

انسان محترم زيك هو اللى بيصبرنى على اي اسلوب بغيض اواجهه .. وعموما ان ربنا احيانى ان شاء الله هأجبرك ودة بالاكراه انى اتغدي عندك .
اما الاخ العزيز برضة مارمينا احب اقولك حاجة بسيطة اوي ...
انا ممكن احتمل اي شيء في الوجود الا شيء واحد ............... اتهامي بالتهديد او الوعيد .. لاني قولت قبل كدة مليون مرة اللى بيهدد دة بيكون شخص ذو منصب او قوة او سلطة تخولة امكانية التهديد ...... لكن انا لا وبقولها الف مرة لأ لأ لأ ,,,
وحتى لو عايز اهددك مش هعملها عشان موقفي ميتفهمش غلط ......... واللى بيحب يلأذي حد بيأذية على طول من غير ما يديلة انذار ........ دة في حالة ايذاء ...

لكن يا عزيزي مهما اختلفنا في الاول والاخر انا بعتبرك انت اوي اي حد هنا زي اخواتى كبار او صغيرين هما اخواتي ... وعمري ما شوفت اخوات بيهددوا بعض او يأذوا بعض ...
يمكن مختلفين في الاراء والديانة والتفكير ونمط الحياة والاسلوب ... لكن دة مش مبرر يخلينى اخوفك او ارهبك او اهددك .............

لكن المشكلة انت بتحاول تهاجمنى وتقول انى امن دولة وترجع تناقض نفسك وتوقل انى مش امن دولة بس اعرف واحد قريبي امن دولة ..................... وابسط تصرف تلقائي ضد هجومك دة انى اقولك خلينا يا سيدي نتقابل سوا ... على الاقل تتاكد من شكوكك او تنفيها ...
يبقي انا كدة بهددك ؟؟!!

وبعدين اللى اعرفة كويس اوي انى اللى ماشي صح وفي حالة محدش يقدر يكلمة ولا يقولة تلت التلاتة كام .. اللهم الا اذا انطبق علية قانون الطواريء :)

عموما يا اخي انا مش بهددك ولا انا زعلان منك .. بس اسلوبك مكنش لطيف ابدا ومع ذلك انا بأكد لك انى بحترمك انت والباقيين كلهم زي اخواتى بالظبط ..
ومارمينا يا سيدي اسم غالي واكراما لصاحب الاسم انا بحترمك اكتر ... ...
بالمناسبة سؤال ولو انه مش في الموضوع خالص ...

هي كلمة ( مار ) يعنى قديس ؟؟؟
اصلي بسمع مارمرقس ,,, مارجرجس ,,, مارمينا ..........
بس اللى اعرفة ان قديس يعنى san >>>
افيدونا يا اهل العلم
الرد مع إقتباس
قديم 12-12-2005
غلاباوي
GUST

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة sammy
اللى فهمته أنا من المداخلتين السابقتين بين مينا وغلباوى
إن مينا بيشتغل فى شيراتون!
إن كان الأمر كذلك فإن مشاركة غلباوى تتضمن تهديد مبطن بمعنى "أنا عارف إنت يامينا بتشتغل فين"
إن كان هذا صحيحا فالإشارة دى تتضمن شىء لن أصفه حتى يؤكده مينا.
وإن كان صحيحا فإن غلباوى يكون قد أساء لنفسه ولنا أبلغ إساءة.
وأصبح فعلا لا يستحق إلإحترام وهذا أرق ما يمكن أن أقوله.
أرجو أن يكون ظنى فى غير محله.
اقسم بالله العظيم اننى سقطت من على الكرسي من كثرة الضحك .. واعذرني يا عزيزي سامي ولكن اسلوبك في هذه المرة كان اكثر طرافة مما تخيلت في حياتى ..........
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

يا عزيزي شيراتون ,, هيلتون ,., هيلنان ,, اي فندق يا عزيزي وقد قصدت من ذلك ان يكون مكان عام لا يخشي احد على نفسة فية ولم اطلب المقابلة في السادسة صباحا مثلا في مكان شبه مهجور استطيع اصابة خصمي برصاصة في جبهتة ... نحن لسنا في فيلم بوليسي ولا فيلم اكشن من افلام الدرجة الثالثة

ولاحظ انى في مداخلتى قولت بالفم المليان
إقتباس:
ولو ان مامرينا وهذا مستبعد جدا يعمل بالصدفة البحتة في شيراتون ... وانا اعرف ذلك فما الداعي للتهديد وكنت زرته فورا هناك ولك ان تتخيل المشهد الصاعق ...
غلاباوي يدخل ويرتدي بالطو مطر اسود كبير ونظارة داكنة ... وتلتقي الاعين سويا مع مارمينا ...
اعين متشككة وقلقلة وحائرة .. وزج من الاعين القاصية الصارمة الباردة التى تعرف جيدا ماذا تفعل ويتقدم غلباوي بخطوات slow motion مع موسيقي تصويرية مترقبة وهادئة ...
وفجاءة يفطن مامرينا للامر ويمد يدة ليقلب المنضدة كاشفا عن مسدس ضخم يحاول اسقاط الخصم سريعا الا ان غلباوي - بحكم المهنة - يمد يدية اسرع الي حزامة من الخلف كاشفن عن مسدسين ومطلقا منهم 4 رصاصات سريعة تخترق جسد مامرينا والذي يندفع بدورة محطما زجاج النافذة ويسقط من الدور العاشر وهو يصرخ مع نظرة لا مبالية من اعين غلاباوي بينما صرخات الهلع والفزع والفوضي تعم المكان والكل يجري في كل اتجاة مع تصاعد الدخان من فوهه المسدسين .................. تمت

اعتذر جدا يا سامي ولكن صدقنى كان تحليك طريفا جدا ولم استطع ان امسك نفسي هذة المرة وصدقنى واقسم على ذلك ان ما كتبتة غي هذه المداخلة ليس اهانة او سخرية لشخصك او لمارمينا فانت تعلم جيدا اننى اكن لك احترام كبير .. ولكن هذا ما فكرت فية وكأن الامر استحال الي فيلم ....

رجاء يا ادمنز .. بلاش تحذفوا المداخلة دي ............ ودة رجاء

تحياتي
الرد مع إقتباس
قديم 12-12-2005
sammy sammy غير متصل
Gold User

sammy is on a distinguished road
الشىء الذى لا أستطيع أن أنكره هو إن دمك خفيف.
أما الذى قادنى الى إستنتاجى فهو تعليق مارمينا على كلامك

إقتباس:
ثانيا : انت ليه يا غلاباوي بتناقض نفسك .....عمال تاكد انك مش امن وتقول مين اللي قال اني من امن الدوله وبعد كده لما اصر علي انك مش امن ولا حاجه تريد ان تؤكد انك من امن الدوله...
أما عن الفيلم اللى انت عملت له السيناريو ده فهو فيلم عربى عفش.
كلنا نعرف أن الأمور لا تسير مثل ذلك, وانت بفرض انك مخبر او ضابط لا تستطيع أن تقبض او تدخل على مارمينا أينما يكون لكن تهديده من طرف خفى معقول ومقبول وهو من صميم عمل المخبرين والضباط وهو اسلوبهم, يمكن تكون ماتعرفش فها أنا أعرفك...
عموما الكلام لمينا هنا...
قديم 12-12-2005
الصورة الرمزية لـ elasmar99
elasmar99 elasmar99 غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Jul 2003
elasmar99 is on a distinguished road
انا واثق ان الغلباوي إخونجي ويعمل لحساب المنظمة ولا يوجد اي مانع من ان يكون في نفس الوقت واحد من عيال المخابرات لان لا المنظمة ولا المخابرات ترضي ان يكون في صفوفهم إنسان ذكي.
الرد مع إقتباس
قديم 12-12-2005
SAMY2005 SAMY2005 غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Feb 2005
SAMY2005 is on a distinguished road
حلو قوى يا غلاباوى الفيلم ده تنفع مخرج

بس انا كنت عاوزيا استاذ مارمينا من غير ماتضايق منى اسأل تفرق ايه لو كان غلاباوى امن دوله ولا ظابط ولااى حاجه تانيه؟؟
يعنى هل تتوقع ان مافيش حد من امن الدوله معانا هنا ومتابع كل الاخبار؟اكيد فيه حد منهم موجود بس مش بيشارك باى حاجه بيرفع تقرير يومى عن اللى بيحصل.المهم الواحد يكون حريص مع كل الناس ويحترمهم و محدش ليه عندنا حاجه.

وانا اسف انى اقحمت نفسى فى الموضوع,مجرد وجهة نظر.
الرد مع إقتباس
قديم 12-12-2005
Gold User

سلام المسيح معاكم
حاجات لازم توضح:
اولا : انت بتناقض نفسك تاني يا غلاباوي انت بتنفي عنك صفة العمل في امن الدوله وبعدين انت كنت كتبت بتقول في موضوع ( انا جبت اوراق وكنت هنشرها لكن قطعتها ) .....ولما يقول واحد اثق فيه انك اعلنت له عن انك تعمل في الامن ....ـــواظن ان الصورة الرمزيه اللي بجانب اسمك مع انك مش جولد يوزر توضح انك قلت ده ـــ اذا لما اجي اقول انك مش امن دوله ولكن لك قريب اوزميل يعمل في الامن ابقي كده بتكلم صح .. وللا ايه ..؟؟؟

ثانيا : طبعا كلامك فيه تهديد .... لان الواحد مش لازم يكون في منصب علشان يهدد ممكن يهدد عن طريق واحد تاني ......واظن مداخلتك لسه موجوده فوق اللي بتقول فيها ((اتهامي بالتهديد او الوعيد .. لاني قولت قبل كدة مليون مرة اللى بيهدد دة بيكون شخص ذو منصب او قوة او سلطة تخولة امكانية التهديد ...... لكن انا لا وبقولها الف مرة لأ لأ لأ ,,,))
واظن كمان انك كتبت وقلت ((اما لو اختفيت تماما من المنتدي بسبب ظروف عرضية طارئة يبقي انا كنت امن دولة وانت كنت غلط وانا صح ..))..... فيبقي ده تهديد وللا لا ؟؟؟

ثالثا : الفيلم الهندي اللي انت حكيته ده من كتاب نبيل فاروق ... ؟؟؟ بس كنت المفروض تقول كمان وانحني وانثني ومال ووجهه ضربه الي انفه فحولها الي كومه من اللحم المفري .......او اني وانا بشرب الشاي مثلا كان فيه قنبله موقوته هههههههههههههههه

رابعا : الشيراتون مره واحده يا عم سامي .....ياريت

خامسا: يا غلاباوي انت بتقول ان اسم مارمينا غالي ياريت توضح ليه ...؟؟؟؟

سادسا : مار = قديس بالقبطي

اخيرا : بكرر وباقول انا اثق اني في يد القدير وان ( الرب عوني فلا اخاف ماذا يصنعه بي الانسان ) و ( الاتكال علي الرب خير من الاتكال علي البشر الاحتماء بالرب خير من الاحتماء بالرؤساء ..طوبي لمن اله يعقوب معينه ) وكابن للمسيح يبقي المفروض اسلم له طريقي وهو يجري ...ولا اخاف ابدا .....
وده اللي عندي وبرضه
تحياتي
(sml21)
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة