تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 06-11-2005
P i X e L
GUST

إقتباس:
دخلنا في قلة الادب والسفالة والكلام اللى لا يودي ولا يجيب ... قولنا وكررنا وصوتنا اتبح واحنا بنقول محدش يتخيل انه طالما على النت وبيشتم ويتكلم يبقي في أمان ومحدش شايفة لانة عامل ومسوي ومحدش يقدر يعرفة ولا يجيبة ................ الخ
للاسف الشديد الغرور البشري ليس له حدود ....
ويوم ان تجد زوار الفجر يزوروك وياخذونك الي مكان لا يعلمه الا الله وتتحول من شخص حي لك حقوق وعليك واجبات .. لمجرد رقم في ملف حكومي اصفر .... رقم قد ينقص فجأة بسبب الوفاة ودائما السكتة القلبية سبب رائع للوفاة تلك الايام ناهايك عن الانتحار ......
واما لو كنت سعيد الحظ وكنت خارج مصر وتحس انك في امان .. وفجأة تجد ان اسرتك بالكامل في مصر حتى الاقارب من الدرجة العاشرة قد تم اعتقالهم تعرف وقتها ان اصابعك لن تكفي لقضمها من الندم على ما تفوهت به ..... ولو كنت انت واسرتك بالخارج وتحس انك في مأمن مليون % ... دائما وابدا ستجد رصاصة خفية مكانخا لتعبر رأسك محدثة جرح انيق سرعان ما تفارق الحياة حتى بدون ان تعلم ماذا حدث واين حدث ولماذا حدث ..........
عبد الكريم لم ولن يكون الاخير .... فمن يحس انه فهم المنظومة لهو جدير بأن يوضع في متحف الطبيعة ويكتب تحتة ( صورة مجسمة للغباء البشري )
حضرتك يا استاذ غلاباوى بتستخدم اسلوب كتير هنا بيتضايقوا منه
ليه تهدد وانت عارف ان مفيش حاجة من دي هتحصل...
ولو حصلت فمتنساش ان المسئولين عن المنتدى ظاهر لهم الـ IP بتاع حضرتك وغيرك من المسلمين فى المنتدى.
إقتباس:
دخلنا في قلة الادب والسفالة
شكرا لحضرتك بس ياريت تراجع مشاركاتك كلها وبعد كدة قلها تانى
الرد مع إقتباس
قديم 06-11-2005
Mena0064 Mena0064 غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
Mena0064 is on a distinguished road
أول مرة أعرف إن مصر لا تزال تمتلك حق رصاصة، يا إبنى روح هاتلك رغيف عيش أحسن لأن يوم المعونة ما تتقطع إنت اللى هتاكل فى صوابعك.
الرد مع إقتباس
قديم 06-11-2005
غلاباوي
GUST

ممكن كلامك صح يا مينا .. يمكن يوم ما المعونة تنقطع ناكل صوابعنا كلنا .. لكن حتى في الوقت دة صدقنى الرصاصة برضة موجودة حتى لو الرغيف اختفي ...
والاخ بيسكل الفرحان اوي وهو بيتكلم عن ip الحمد لله انا مش محتاج للاوهام اللى بتتكلم عنها دي انا صريح جدا وكل حاجة على عينك يا تاجر .. واسألهم في المنتدي قبل ما تشرف هتعرف مين غلاباوي ويمكن انا الوحيد اللى ممكن وبسهولة شديدة جدا احط عنواني وتليفوناتى كمان .. وبالمناسبة كنت وضعت الفندق اللى نزلت اجازة فيه في امريكا والمدينة بس الادمنز شالو العناويين عشان ممنوع وضع بيانات شخصية
الip والكلام الفارغ دة مش ليا يا عزيزي ... اي حد تانى ممكن الكلام دة ينفعة
الرد مع إقتباس
قديم 06-11-2005
الصورة الرمزية لـ fanous2102
fanous2102 fanous2102 غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: May 2003
fanous2102 is on a distinguished road
بآقوللك يا حضره الصول اتكلم عدل
و بلاش تهديدات
ده كده تهديد علني لرواد المنتدي اللي مستضيفك
و بيتهيالي عيب انك تشتم حد وانت في بيته
و الاانت من بتوع الموائد الرمضانيه اللي بيطفحوا عندنا و الاكل لسه في زورهم
بيشتموا الاقباط...
قديم 06-11-2005
Registered User

بصراحة يا غلاباوى معاك حق فى دى، لكن إنت أكيد عارف إن الشعوب المتخلفة فقط هى اللى تصرف اللى معاها على السلاح لما يكون أبنائها جعانين، لكن أنا موافقك على ثقتك فى تخلف الشعب المصرى فى ظل التعصب الأعمى.

على فكرة يا جماعة ما تفتكروش إن حد زى أمن الدولة ولا خلافة حتى بيهتم بينا مفيش داعى تخافوا بدون داعى. أنا واثق لسبب بسيط إن أمن الدولة مهمتة هى المحافظة على العرش و صاحب العرش و إحنا لا نمثل أى خطر تماما لهؤلاء ولا فى نيتنا نؤذى حتى دبانة فلا أظن أمن الدولة فاضى يسأل فينا.
الرد مع إقتباس
قديم 06-11-2005
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة fanous2102
بآقوللك يا حضره الصول اتكلم عدل
و بلاش تهديدات
ده كده تهديد علني لرواد المنتدي اللي مستضيفك
و بيتهيالي عيب انك تشتم حد وانت في بيته
و الاانت من بتوع الموائد الرمضانيه اللي بيطفحوا عندنا و الاكل لسه في زورهم
بيشتموا الاقباط...

نقطة كمان و معلهش يا فانوس لكن المنتدى دة على حد علمى "للأقباط" بعنى لكل المصريين بكدة غلباوى لا ضيف ولا يحزنون و زية زى أى عضو تانى. ولا إحنا هنشتكى من العنصرية بوش و نمارسها بالوش التانى. إرجوا إننا نكون أحسن من كدة.

و إنت كمان يا غلباوى بلاش يا أخى بقين التهديد دول، أى واحد عقلة فى رأسة عارف إن دة كلام فاضى و لا حتى وزير فى مصر يقدر يغتال حمار فى أمريكا. عيب برضة نبقى دولة شحاتة و بنتكلم بنعرة كدابة.
الرد مع إقتباس
قديم 07-11-2005
غلاباوي
GUST

الله ينور عليك يا مينا .... انا بصراحة قولت بقين لكن في الجون على رأي بتوع الكورة ...
سيبك من موضوع ضيف ومش ضيف والكلام الفاضي اللى فانوس بيقولة دة ... واجي لكلمة مهمة اوي انت قولتها واعتقد انها صواب 100000000000000000000 %
=============================
أنا واثق لسبب بسيط إن أمن الدولة مهمتة هى المحافظة على العرش و صاحب العرش و إحنا لا نمثل أى خطر تماما لهؤلاء ولا فى نيتنا نؤذى حتى دبانة فلا أظن أمن الدولة فاضى يسأل فينا.
=============================
كلامك دة صح بنسبة كبيرة اوي وصدقنى لو امن الدولة شايف ان المنتدي دة بيشكل 1 % من الاهمية بالنسبة له كان قام بتصفية اعضاءوة فورا دة في حالة انه يتعارض مع وظيفتة وهي حماية العرش .. وصدقنى عالم الانترنت على ما الظاهر انه امان اوي .. لكن اللى احنا نعرفة يعتبر 1 في المليون مهما تبحرنا في امن الشبكات والكلام دة .. والكلام دة عن ثقة كبيرة جدا جدا جدا جدا
موضوع الاي بيهات مش بيجيب همة بس هما لو عايزين يجيبوا الاعضاء اللى هنا واحد واحد وواحدة واحدة مش هتكون صعبة عليهم ابدا لكن انا عندي يقين كبير انهم سايبين المنتدي دة عشان الشباب ينفث فية غضبة ونقمة على النظام وعلى البلد ........ الخ بدل ما يطلع بمظاهرات او يشكل ازمات طائفية
مع العلم ان الشيء اللى بيزيد عن حدة ممكن ينقلب لضدة ..

وللمرة الالف بعد المليون غلاباوي مش بيهدد حد لا قريب ولا بعيد لانة ببساطة ملوش سلطات يهدد بيها .. لا انا ماشي بسيف ولا بطبنجة ولا معلق نجمتين ونسر
كل الحكاية انى بشرح الامر بصدق وواقعية .. واللى بيفهم على عينى وراسي واللى مش بيفهم ... عندة حيطة المنتدي ..

تحياتي
الرد مع إقتباس
قديم 07-11-2005
P i X e L
GUST

لا انا كمان مبهددش لانى مبحبش التهديد...انا بس بوضح المبدا اللى بتتكلم عنه لو اتنفذ فممكن بنفس المبدا نشتغل.
الرد مع إقتباس
قديم 07-11-2005
CrocodileTearz CrocodileTearz غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
CrocodileTearz is on a distinguished road
فعلا مصر هى اكبر سجن
الرد مع إقتباس
قديم 07-11-2005
الصورة الرمزية لـ InnerPeace
InnerPeace InnerPeace غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Oct 2005
InnerPeace is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة غلاباوي

دخلنا في قلة الادب والسفالة والكلام اللى لا يودي ولا يجيب ... قولنا وكررنا وصوتنا اتبح واحنا بنقول محدش يتخيل انه طالما على النت وبيشتم ويتكلم يبقي في أمان ومحدش شايفة لانة عامل ومسوي ومحدش يقدر يعرفة ولا يجيبة ................ الخ
انت متأكد ياخ غلاباوى انك بتتكلم على واحد كاتب اسمه بالكامل وكمان حاطت صورته ؟؟

إقتباس:
ويوم ان تجد زوار الفجر يزوروك وياخذونك الي مكان لا يعلمه الا الله وتتحول من شخص حي لك حقوق وعليك واجبات .. لمجرد رقم في ملف حكومي اصفر .... رقم قد ينقص فجأة بسبب الوفاة ودائما السكتة القلبية سبب رائع للوفاة تلك الايام ناهايك عن الانتحار ......
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة غلاباوى
امين يا رب ... شكرا مينا على نضوج عقلك وعلى وعيك التام بالموقف وعلى احترامك لقدسية الموت ايا كان الميت

كدا انا قربت اتلخفن هانحترم قدسية الموت ايا كان الميت ولا هانشمت فيه ؟؟
قديم 07-11-2005
hanysamir
GUST

lol

إقتباس:
كلام
موضوع الاي بيهات مش بيجيب همة بس هما لو عايزين يجيبوا الاعضاء اللى هنا واحد واحد وواحدة واحدة مش هتكون صعبة عليهم ابدا لكن انا عندي يقين كبير انهم سايبين المنتدي دة عشان الشباب ينفث فية غضبة ونقمة على النظام وعلى البلد ........ الخ بدل ما يطلع بمظاهرات او يشكل ازمات طائفية
يا ساتر استر يا رب.

طب يا شيخ غلباوى يا ملك الارهاب و لابس الجلباب و القبقاب, ممكن اخش دنيا الاول و بعد كدة اعملوا اللى تعملوه, باى باى بأه و هقضيها رنات معاك و كلمنى على الفودافون
الرد مع إقتباس
قديم 07-11-2005
P i X e L
GUST

إقتباس:
بس هما لو عايزين يجيبوا الاعضاء اللى هنا واحد واحد وواحدة واحدة مش هتكون صعبة عليهم ابدا
ازااااااااااااااااااااااااااااااااى؟
فيه حاجتين: ip, الماك ادرس...لو الـ IP منفعش الماك ادرس كمان مينفعش
وللا الحكومة بتشغل عندها حاوى؟
الرد مع إقتباس
قديم 07-11-2005
hanysamir
GUST

lol

إقتباس:
ويمكن انا الوحيد اللى ممكن وبسهولة شديدة جدا احط عنواني وتليفوناتى كمان .
مش عارف ليه افتكرت موضوع الصور الحصرية بتاعة احداث الاسكندرية لما قريت الكلام ده
الرد مع إقتباس
قديم 07-11-2005
hanysamir
GUST

lol

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة innerpeace456
[SIZE=4][CENTER]
كدا انا قربت اتلخفن هانحترم قدسية الموت ايا كان الميت ولا هانشمت فيه ؟؟
واضح كدة ان غلباوى نسخ كلامه بسرعة زى الناسخ و المنسوخ بتاع القران لأن كلامه موجه للكفار!!.
الرد مع إقتباس
قديم 07-11-2005
الصورة الرمزية لـ Safnat_Fa3nash007
Safnat_Fa3nash007 Safnat_Fa3nash007 غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: May 2005
Safnat_Fa3nash007 is on a distinguished road
+++

إقتباس:
واما لو كنت سعيد الحظ وكنت خارج مصر وتحس انك في امان .. وفجأة تجد ان اسرتك بالكامل في مصر حتى الاقارب من الدرجة العاشرة قد تم اعتقالهم تعرف وقتها ان اصابعك لن تكفي لقضمها من الندم على ما تفوهت به ..... ولو كنت انت واسرتك بالخارج وتحس انك في مأمن مليون % ... دائما وابدا ستجد رصاصة خفية مكانخا لتعبر رأسك محدثة جرح انيق سرعان ما تفارق الحياة حتى بدون ان تعلم ماذا حدث واين حدث ولماذا حدث ..........
عبد الكريم لم ولن يكون الاخير .... فمن يحس انه فهم المنظومة لهو جدير بأن يوضع في متحف الطبيعة ويكتب تحتة ( صورة مجسمة للغباء البشري )

تعالالي يا فهيم
انا مستعد اعطيك وين انا مقيم واشوف لو قدرت اتجيب راسي
صوفريه وحده وتكون دوريات الامن الاسرائيلي فوق راسك وراس الي حتبعتهم
ويكفي تلفون واحد لـ 100 اقول فيه عربي حيقتل مواطن اسرائيلي وشوف التعزيزات الي حتوصل ......

مش احنا الي نتهدد يا غلباوي
ده قمه في الحقاره ان تعاقب ناس ابرياء ليس لهم ولا عليهم

غلباوي اصحى وفوق زمن البلطجيه بتاعتكم ولت
وزمن الاعلام حيفضحكم
ولو قدرت تقتل صفنات او غيروا فحيطلع غيرهم وغيرهم
متنساش اننا صعايده ولينا في الثأر والقتل ومش حتعدي خرفيه من دي إلا فر راس الي بعاتوا وراسك ههههههههه

سلام وبطل جدعنه وجعط في الكلام لان لحمنا مر ومنوكل مش منتاكل

لا تخف من الباطل ... ان ينتشر او ينتصر .... إن الباطل لا بد أن يهزم امام صمود الحق مهما طال به الزمن .... وكل جليات له داهود ينتظره وينتصر عليه
"بإسم رب القوات"
(قداسة البابا شينوده الثالث )

الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة