تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

عرض نتائج التصويت: ما هو موقف الأقباط لو وصل الأخوان للحكم ؟
لا فرق... فالأخوان مثلهم مثل حسنى مبارك حكم ديكتاتوري 32 17.02%
لا مشكلة ... فالتحاور مع الإخوان ممكن من أجل دولة علمانية 9 4.79%
الصمت وتحمل الآلام ومزيد من الإضطهاد (تفكير ديني) 42 22.34%
الهروب إلى الخارج بأي وسيلة (غير متاح للجميع) 19 10.11%
المواجهة والإستقلال بدولة قبطية (حرب ودم) 27 14.36%
طلب مساعدة الدول الكبرى بالتدخل ولو حتى العسكري (مثل العراق؟!!) 39 20.74%
حل آخر سوف أوضحه في المداخلات 20 10.64%
الناخبون: 188. لم تقم بالتصويت على هذا التصويت

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 18-10-2007
الزعيم هيثم الزعيم هيثم غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2007
الزعيم هيثم is on a distinguished road
لن يصل الاخوان الى الحكم

يا زعيم شكرا لطرحك الموضوع

يا جماعه من الصعب جدا ان يصل الاخوان الى الحكم لأسباب عديده

يا جماعه الحكومه بتخوف الناس بالاخوان عشان مصالحها هيا

صدقونى صعب جدا الاخوان يوصلو للحكم

مين اللى حيخليهم يوصلوا

الحكومه - اللى بتسرق وبتنهب

وزارة الداخليه - اللى الفساد مليها

الشعب - اللى كل واحد يادوب بيفكر فى حاله وهمه ومشكلاته الماديه

انا شايف ان الموضوع واخد اكبر من حجمه

لاننا لو فكرنا شويه بس حنلائى ان محدش حيسيب الاخوان يخدوا نفسهم

وادينا شيفين وسمعين من اعتقالات وتعذيب وقتل والحجز على أموالهم وسجن ليهم

يا جماعه صدقونى مصر مش ناقصه مشاكل مصر مش ناقصه وقيعه بين الناس وأدينا سامعين وشايفين اللى بيحصل بين البدو فى سيناء وبين الداخليه وأموات كل يوم ده غير اللى بيموتوا فى الاقسام كل يوم من مسلمين ومسيحيين يا ناس مصر عيزا المسحيين والمسلمين يوقفوا مع بعض ضد أى ظالم ضد نظام بيفترى على الناس مسحيين ومسلمين

أنا لاأدعوا الى أعتلاء الاخوان الى الحكم

أنا لا أدعو الى التدخل الخارجى لان ده اللى عيزينه بعض الحاقدين والعملاء

بل انا أدعوا الى وقفه كل مسيحى ومسلم ضد الظلم واللى نسى كان بيتقال ايه فى ثورة سعد زغلول أنا أفكره

( يحيا الهلال مع الصليب ) الوحده الوطنيه يجب ان تكون من القلب

وكفايه وقيعه بين المسحيين والمسلمين بشتى الطرق

( الحق أقوله لكم الحياه تسعنا جميعا ) فلماذا نريد أحتكارها
الكاتب

مواطن مصرى مطحون فى الحياه
الرد مع إقتباس
قديم 19-10-2007
الصورة الرمزية لـ موسي الأسود
موسي الأسود موسي الأسود غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Mar 2006
موسي الأسود is on a distinguished road
يا زعيم وماذا ستفعل الحكومة و الحزب الوطني و الذي تحول الي اخوانجية !!

يا زميلي الفاضل الحكومة قلبا وقالبا اخوانجية وقد اندست الجماعة المحظورة بين اعضاء الحزب الوطني و اصبحت روؤس قوي بداخلة لكن بتقية اسلامية معهودة .
وكلها كام سنة وتظهر انيابها داخل الحزب وداخل النقابات وداخل الوزارات الحكومية .

يعني بالبلدي كدا اتمسكن حتي تتمكن

كلمة الصليب عند الهالكين جهالة و اما عندنا نحن المخلصين فهي قوة الله "كور 1 -1:18
لى النقمة ان اجازى يقول الرب
رفعنا قلوبنا ومظلمتنا اليك يارب
الأقباط يصرخون و المسلمون يعتدون و الشرطة يطبلون
إن الفكر الخاطئ يضعف بمجرد كشفه
الرد مع إقتباس
قديم 19-10-2007
shootafar shootafar غير متصل
Silver User

shootafar is on a distinguished road
alsada wal sayedat wal anesat alafadel
first forgive me coz i am writing in english but keyboard issues.
second i chose another solution not that i didn't think all preceeding were invalid but i believe that egypt is a very special place with a very special circumstances, if we seek a way out of our problems we have to be wise and learn from our mistakes -history- due to which we lost many many things other nations and ethinic groups enjoy and it is not a coptic country or a coptic land we don't seek a promised land or ard lel 7aramein like some of our nations , egypt problem is mainly the islamic rule , it doesn't matter if it is the national party with naser sadat or mubarak nor muslim brethrens party or group, the world is a small village like they say and people live together no matter what they believe in on one condition that the laws doesn't diffrentiate between citizens and nor involves in the person's rights or group rights and protect the freedoms of individuals and groups, so i -wa a3oz bellah men kalemat i- think that the only way to get what we want is fight for our rights , what is the best of us , and the transform of the rule in Egypt to a human civilised realy democratic one , it is not easy but it might be the way.
الرد مع إقتباس
قديم 19-10-2007
Registered User

هههههههههههههههه

أضحكتنى يا زعيم موسى الاسود

الحزب الوطنى تحول الى أخوانجيه هههههههههههه

إقتباس:
يا زعيم وماذا ستفعل الحكومة و الحزب الوطني و الذي تحول الي اخوانجية !!

يا زميلي الفاضل الحكومة قلبا وقالبا اخوانجية وقد اندست الجماعة المحظورة بين اعضاء الحزب الوطني و اصبحت روؤس قوي بداخلة لكن بتقية اسلامية معهودة .
وكلها كام سنة وتظهر انيابها داخل الحزب وداخل النقابات وداخل الوزارات الحكومية .

يعني بالبلدي كدا اتمسكن حتي تتمكن
ده كلامك

طيب ممكن تقولى مين دول اللى رؤس قوى بالحزب الوطنى أخوانجيه

هل أحمد عز بتاع الحديد

هل جمال مبارك

هل زكريا عزمى

هل صفوت الشريف

ياريت تقول أسماء وأفتكر ان اللى انا قلتهم دول مش أخوانجيه دول خواجات

أما بالنسبه للوزارات اللى بتقول عليهم أخوانجيه مين دول هما فين ياريت تقولى أسم واحد من فضلك

أما النقابات فلو حضرتك متابع كويس اللى بيحصل فى مصر وعن قرب حتلائى تزير واعتقالات وحبس للأخوان

الاخوان مطاردون من الداخليه يا زعيم

هاتلى أخوانى واحد بيظهر فى القنوات المصريه أه هما بيظهروا فى القنوات الفضائيه لكن مش المصره يا زعيم كان فى واحد بس بيظهر فى القنوات المصريه أفتكر انه كان محامى الاخوان وبعدين سابهم

ياريت يكون كلامك بدلائل

بس بجد ضحكتنى

الحزب الوطنى أخوانجيه

هههههههههههههه
الرد مع إقتباس
قديم 19-10-2007
Moderator

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة الزعيم هيثم مشاهدة مشاركة
هههههههههههههههه

أضحكتنى يا زعيم موسى الاسود

الحزب الوطنى تحول الى أخوانجيه هههههههههههه

ده كلامك

طيب ممكن تقولى مين دول اللى رؤس قوى بالحزب الوطنى أخوانجيه

هل أحمد عز بتاع الحديد

هل جمال مبارك

هل زكريا عزمى

هل صفوت الشريف

ياريت تقول أسماء وأفتكر ان اللى انا قلتهم دول مش أخوانجيه دول خواجات

أما بالنسبه للوزارات اللى بتقول عليهم أخوانجيه مين دول هما فين ياريت تقولى أسم واحد من فضلك

أما النقابات فلو حضرتك متابع كويس اللى بيحصل فى مصر وعن قرب حتلائى تزير واعتقالات وحبس للأخوان

الاخوان مطاردون من الداخليه يا زعيم

هاتلى أخوانى واحد بيظهر فى القنوات المصريه أه هما بيظهروا فى القنوات الفضائيه لكن مش المصره يا زعيم كان فى واحد بس بيظهر فى القنوات المصريه أفتكر انه كان محامى الاخوان وبعدين سابهم

ياريت يكون كلامك بدلائل

بس بجد ضحكتنى

الحزب الوطنى أخوانجيه

هههههههههههههه
يا زعيم انظر الي الواقع وادخل الي الوحدات الحزبية .
ستجد ما يصدمك فعلا حيث ان امناء هذه الوحدات و امناء المجالس المحلية و امناء الحزب اخوانجية .

ولي عودة عن احمد عز وطقم الحاشية اياه

كلمة الصليب عند الهالكين جهالة و اما عندنا نحن المخلصين فهي قوة الله "كور 1 -1:18
الرد مع إقتباس
قديم 19-10-2007
Registered User

هههههههههههههههه

أضحكتنى للمره الثانيه يا زعيم موسى

أنتا لسا من شويه كنت بتقول الحزب الوطنى دلوقتى بتقول الوحدات الحزبيه وأمناء هذه الوحدات وأمناء المجالس المحليه

ممكن تقولى أسم حزب واحد من أحزاب الاخوان أذا كان هما لحد دلوقتى مش عارفين يعملوا حزب واحد ليهم نظرا لرفض لجنة الاحزاب بتأسيس حزب أخوانى شعاره دينى

أنتا حضرتك بتقول أن فى أحزاب أخوامجيه وانا بسأل حضرتك على أسم حزب واحد أخوانى

أما عن المجالس المحليه اللى أنتا بتقول يرأسها أخوان ههههههههههههه

ياريت بردو تقولى على مجلس محلى واحد فى جمهورية مصر يراسه أخوانى

وأنتظر عودتك يا زعيم موسى فأنا سعيد بالنقاش معك
إقتباس:
يا زعيم انظر الي الواقع وادخل الي الوحدات الحزبية .
ستجد ما يصدمك فعلا حيث ان امناء هذه الوحدات و امناء المجالس المحلية و امناء الحزب اخوانجية .

ولي عودة عن احمد عز وطقم الحاشية اياه
الرد مع إقتباس
قديم 20-10-2007
Moderator

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة الزعيم هيثم مشاهدة مشاركة
هههههههههههههههه

أضحكتنى للمره الثانيه يا زعيم موسى

أنتا لسا من شويه كنت بتقول الحزب الوطنى دلوقتى بتقول الوحدات الحزبيه وأمناء هذه الوحدات وأمناء المجالس المحليه

ممكن تقولى أسم حزب واحد من أحزاب الاخوان أذا كان هما لحد دلوقتى مش عارفين يعملوا حزب واحد ليهم نظرا لرفض لجنة الاحزاب بتأسيس حزب أخوانى شعاره دينى

أنتا حضرتك بتقول أن فى أحزاب أخوامجيه وانا بسأل حضرتك على أسم حزب واحد أخوانى

أما عن المجالس المحليه اللى أنتا بتقول يرأسها أخوان ههههههههههههه

ياريت بردو تقولى على مجلس محلى واحد فى جمهورية مصر يراسه أخوانى

وأنتظر عودتك يا زعيم موسى فأنا سعيد بالنقاش معك
ياه انت بتعرف تضحك مثلنا . وانا اسعد

يا زميل انزل الي الشارع المصري وستصدم اذا تعاملت مع اعضاء وامناء الوحدات الحزبية الخاصة بالحزب الوطني الغريب في الأمر ان اعضاء هذه الجماعة المحظورة يحملون كارنيه الحزب الوطني و يتعاملون كاعضاء في الحزب بل امناء وحدات حزبية و امناء صندق بل ان صفوت الشريف الذي تدعي بانه عميل للحزب الوطني اكثر المسلمين المتشددين .
وتذكر ايها الزميل ان المجحوم انور السادات انتاج اخوانجي و هو من قام بالافراج عنهم من المعتقلات وسمح لهم دكاكيني بالعمل داخل الجامعات المصرية .

الي ان انتهي علي ايديهم في العرض العسكري مخرما .

تغلغل الاخوان المسلمون في هذه الوظائف الحساسة موجود فعلا وبتقية اسلامية معهودة يعلنون ولائهم للحزب الحاكم و من باطنهم يغدرون بالحزب .

وان كنت محتاج الي اخوانجي يظهر في التلفزيون من الحزب الحاكم فاسمح لي بان أهنئك علي سذاجتك وعدم فهمك لمشاركتي السابقة !

الرد مع إقتباس
قديم 21-10-2007
Registered User

أضحكتنى للمره الثالثه

إقتباس:
ياه انت بتعرف تضحك مثلنا . وانا اسعد
أى أنسان بيعرف يضحك خاصة الشعب المصرى يا زعيم بيكون فى أحلك اللحظات وتلائيه بيضحك من كتر الضغط المعيشى اللى عليه

إقتباس:
يا زميل انزل الي الشارع المصري وستصدم اذا تعاملت مع اعضاء وامناء الوحدات الحزبية الخاصة بالحزب الوطني الغريب في الأمر ان اعضاء هذه الجماعة المحظورة يحملون كارنيه الحزب الوطني و يتعاملون كاعضاء في الحزب بل امناء وحدات حزبية و امناء صندق
حبيب قلبى موسى أنا دائم التواجد فى الشارع المصرى أنا أسكن فى الاسكندريه وبسافر القاهره وبعض المحافظات الاخرى وعارف كويس الشارع المصرى فى كل محافظه

الكارنيه بتاع الحزب الوطنى اللى انتا بتقول انه مع كل اخوانى ده كلام خالى من الصحه تماما

أولا - أنتا لم تقرا جيدا ما قلته انا ان الاخوان مطاردون من الداخليه والحكومه وبعض الفاسدين وبعض المسجلين خطر

ثانيا - كارنيه الحزب الوطنى حتلائيه مع البلطجيه وده شىء معروف فى مصر لان الحزب الوطنى بيستغل هؤلاء البلطجيه ضد كل من يعلو صوته

ثالثا - كارنيه الحزب الوطنى مع الحراميه ورجال الاعمال وليس من السهل استخراجه يمكن طلب الفيزا اسهل

إقتباس:
بل ان صفوت الشريف الذي تدعي بانه عميل للحزب الوطني اكثر المسلمين المتشددين .

هههههههههههههههه

أضحكتنى للمره الثالثه

طيب انا عايزك تتعب شويه وتسال حد ليه شاليه او فيلا فى مارينا وخليه يقولك ما هو الحال فى قصر صفوت الشريف حتعرف انه أكثر المسلمين أبتعادا عن كلمة مسلمين

وكانه لا مسلم ولا مسيحى ولا يهودى ولا بوذى

حتقولى طب هوا ملته ايه أسال بس أى حد فى مارينا حيقولك ده شيطان

إقتباس:
وتذكر ايها الزميل ان المجحوم انور السادات انتاج اخوانجي و هو من قام بالافراج عنهم من المعتقلات وسمح لهم دكاكيني بالعمل داخل الجامعات المصرية .

أنور السادات رئيس على الجميع احترامه فهو من حارب وانتصر

أنور السادات ليس أخوانجيا أبدا لما أدا الحريه للأخوان فى مصر حتى يمتلا الشارع السياسى وأيضا حتى يأخذ البساط من تحت أرجل الشيوعيين

هذا كان تفكيره

وتاكيدا لكلامى ما حدث له وما قلته انت الان وهو

إقتباس:
أنتهى على ايديهم لانه لم يرضخ لهم فهم كانوا يريدون الوصول الى الحكومه والحكم وليس العمل فى الجامعات والشارع

إقتباس:
تغلغل الاخوان المسلمون في هذه الوظائف الحساسة موجود فعلا وبتقية اسلامية معهودة يعلنون ولائهم للحزب الحاكم و من باطنهم يغدرون بالحزب
قولى على وظيفه واحده حساسه فيها أخوانى يمكن انتا تعرف وانا معرفش ياريت تفدنى

إقتباس:
وان كنت محتاج الي اخوانجي يظهر في التلفزيون من الحزب الحاكم فاسمح لي بان أهنئك علي سذاجتك وعدم فهمك لمشاركتي السابقة
أنا اسف يا زعيم موسى أنى مقرتش مشاركاتك كلها ياريت تقولى مفيدها فى الجزء ده
الرد مع إقتباس
قديم 22-10-2007
El-Basha El-Basha غير متصل
Moderator

El-Basha is on a distinguished road
يا حج هيثم ... من تعليقاتك حسيت والله ما أجعله خير ... أنك شخص تحب الدعابه و خفت الدم المصريه فأسمحي نتبحبح شويه مع بعض.....

أنا سمعت أشاعه من الصحافه العالميه المغرضه الشريره.... بتقول أن فيه 88 عضو بينتموا للجماعه المحظوره كتله الأخوان المسلمين ... طب مش يبقي ضحك علي الدقون أنهم محظورين بس عندهم نواب ....حتي مش فارقه معاهم أنهم يخشوا تحت عباءه حزب العمل ذي زمان ... .وسلمي علي المحظوره .....أصل أنا مش من هنا ... أنا من هناك

أنا فعلا معجب بوجهت نظرك بأن السادات ليس أخوانجيا
إقتباس:
الزعيم هيثم
أنور السادات ليس أخوانجيا أبدا لما أدا الحريه للأخوان فى مصر حتى يمتلا الشارع السياسى وأيضا حتى يأخذ البساط من تحت أرجل الشيوعيين
يا حج أنا راضي ذمتك ....هل أنت مقتنع بألي أنت بتقوله ... لم كل الأحزاب كانت منحله و المعارضه السياسيه و الكتاب و الصحفين مرمين في المعتقلات و الباقي ممنوعين من الكتابه .... ..
إقتباس:
"حتى يمتلا الشارع السياسى "
.... صادق يا حج هيثم من غير حلفان ... أنما الأعمال بالنيات ... الرجل السادات كان نيته سليمه وكان بيصلي ويصوم ويدعوا الله في كل ركعه للسياسين علشان يمتلا الشارع السياسى.... بس السياسين و الكتاب و الشيوعين همه ألي كانوا بيجروا علي المعتقلات علشان يستجموا ويقضوا وقت ظريف في ضيافه الأمن .... السادات يصلي ويدعوا من هنا و الشارع يفضي من هنا.... سبحان الله

ياريت الشارع فضل فاضي

معلش كلا يغني علي ليلاه .." هيه دي مصر ياعبله "...

آخر تعديل بواسطة El-Basha ، 22-10-2007 الساعة 01:33 AM
الرد مع إقتباس
قديم 22-10-2007
Moderator

عاشت ايديك حبيبي الباشا منور الموضوع

إقتباس:
الكارنيه بتاع الحزب الوطنى اللى انتا بتقول انه مع كل اخوانى ده كلام خالى من الصحه تماما

أولا - أنتا لم تقرا جيدا ما قلته انا ان الاخوان مطاردون من الداخليه والحكومه وبعض الفاسدين وبعض المسجلين خطر

ثانيا - كارنيه الحزب الوطنى حتلائيه مع البلطجيه وده شىء معروف فى مصر لان الحزب الوطنى بيستغل هؤلاء البلطجيه ضد كل من يعلو صوته

ثالثا - كارنيه الحزب الوطنى مع الحراميه ورجال الاعمال وليس من السهل استخراجه يمكن طلب الفيزا اسهل
للأسف يا زميلي الكلام دا صحيح 100% فكارنية الحزب الوطني من اسهل اسهل الطرق في الحصول عليه وببساطه تقدم الي اي وحدة حزبية ومعك صورة 4×6 ومبلغ 3 جنيهات يكون معاك كارنيه صالح لمدة عام واذا ضاعفت المبلغ تحصل علي كارنيه صالح لمدة خمس سنوات وعلي يدي يا زميلي الفاضل من يقوم باستخراج هذه الكارنيهات اخوان لك ممن يقولون الاسلام هو الحل !!

إقتباس:
طيب انا عايزك تتعب شويه وتسال حد ليه شاليه او فيلا فى مارينا وخليه يقولك ما هو الحال فى قصر صفوت الشريف حتعرف انه أكثر المسلمين أبتعادا عن كلمة مسلمين
وكانه لا مسلم ولا مسيحى ولا يهودى ولا بوذى
حتقولى طب هوا ملته ايه أسال بس أى حد فى مارينا حيقولك ده شيطان
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وكأنك تقول ان الاخوان المسلمين فعلا من الأتقياء و الصالحين !! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

إقتباس:
أنور السادات رئيس على الجميع احترامه فهو من حارب وانتصر
شيوعية !!! نهارك سعيد يا هيثم يا ابني ارجع الي تاريخك لو سمحت !

إقتباس:
قولى على وظيفه واحده حساسه فيها أخوانى يمكن انتا تعرف وانا معرفش ياريت تفدنى
ابحث عن اصحاب الساعات في اليد اليمني وستجد الكثيرين !

إقتباس:
أنا اسف يا زعيم موسى أنى مقرتش مشاركاتك كلها ياريت تقولى مفيدها فى الجزء ده
ابقي عدي علينا بكرة يا سيد

الرد مع إقتباس
قديم 22-10-2007
Registered User

إقتباس:
يا حج هيثم
على فكره أنا مش حج

إقتباس:
من تعليقاتك حسيت والله ما أجعله خير ... أنك شخص تحب الدعابه و خفت الدم المصريه فأسمحي نتبحبح شويه مع بعض
يا باشا بحبح براحتك ده أنتا فى بيتك وانا ضيف عندك

إقتباس:
أنا سمعت أشاعه من الصحافه العالميه المغرضه الشريره.... بتقول أن فيه 88 عضو بينتموا للجماعه المحظوره كتله الأخوان المسلمين ... طب مش يبقي ضحك علي الدقون أنهم محظورين بس عندهم نواب ....حتي مش فارقه معاهم أنهم يخشوا تحت عباءه حزب العمل ذي زمان ... .وسلمي علي المحظوره .....أصل أنا مش من هنا ... أنا من هناك
أنا عارف أنك بتتريق يعنى بتقول الكلام بطريقه ساخره مضحكه

الكلام مظبوط أن 88 عضو أخوان فى مجلس الشعب وعلى فكره كانوا حيبقوا اكتر من كدا بكتير يمكن كانوا حياخدوا اكثر من 60 % من كراسى مجلس الشعب

الحزب الوطنى كان يعتقد أن ليه أرضيه شعبيه فى الشارع المصرى وطبعا ده بفضل بعض المبخرتيه اللى بيقولو للريس الشعب بيحبك ووراك ياريس وكانت المفاجئه فى المرحله الاولى من الانتخابات كان الاخوان ابتدوا يكتسحوا ولو كان فى حد متابع قناة الجزيره كان حيشوف ان المرحلة التانيه والتالته كان فيها عنف وقتل لبعض الاشخاص

وممكن تتعب شويه وتدخل على موقع قناة الجزيره وتتاكد من كلامى

أما كلمة محظورة دى كلمه مطلعاها الحكومه على الاخوان عشان يخوفو اللى مش فاهم

وعلى فكره الاخوان فعلا ليهم شعبيه كبيره فى مصر وبتزيد كل يوم لاسباب كتيره

إقتباس:
أنا فعلا معجب بوجهت نظرك بأن السادات ليس أخوانجيا
يا باشا الف شكر ليك

إقتباس:
يا حج أنا راضي ذمتك ....هل أنت مقتنع بألي أنت بتقوله ... لم كل الأحزاب كانت منحله و المعارضه السياسيه و الكتاب و الصحفين مرمين في المعتقلات و الباقي ممنوعين من الكتابه ....
للمره التانيه أنا مش حج

ههههههههههههههههه

يا شباب من كلامكم بدنكم انتم بتغنوا وبتردوا على نفسكم ياباشا أنتا وغيرك بتقولوا ان الأقباط يغتصب حقهم ويعتقلوا ووووو وحضرتك بتقول دلوقتى أن السادات لم كل الاحزاب منحله والمعارضات السياسيه والكتاب والصحفيين مرمين فى المعتقلات والباقى ممنوعين من الكتابه

يعنى الكل يعنى الجميع وليس أفراد معينين

رغم ان اللى حصل ده كان ليه اسبابه عند السادات بردو لان كان فى معاهده مع اسرائيل وكانت اى بلبله كانت ممكن اسرائيل تتلكك وتقول مصر مش عيزا سلام ووو

المهم ياباشا أنتا عامل ايه

إقتباس:
.... صادق يا حج هيثم من غير حلفان ... أنما الأعمال بالنيات ... الرجل السادات كان نيته سليمه وكان بيصلي ويصوم ويدعوا الله في كل ركعه للسياسين علشان يمتلا الشارع السياسى.... بس السياسين و الكتاب و الشيوعين همه ألي كانوا بيجروا علي المعتقلات علشان يستجموا ويقضوا وقت ظريف في ضيافه الأمن .... السادات يصلي ويدعوا من هنا و الشارع يفضي من هنا.... سبحان الله

ياريت الشارع فضل فاضي
للمره التالته أنا مش حج

وبجد كلامك ضحكنى كتير

ودلوقتى أرد على الزعيم موسى
الرد مع إقتباس
قديم 22-10-2007
Registered User

إقتباس:
للأسف يا زميلي الكلام دا صحيح 100% فكارنية الحزب الوطني من اسهل اسهل الطرق في الحصول عليه وببساطه تقدم الي اي وحدة حزبية ومعك صورة 4×6 ومبلغ 3 جنيهات يكون معاك كارنيه صالح لمدة عام واذا ضاعفت المبلغ تحصل علي كارنيه صالح لمدة خمس سنوات
ههههههههههههههههههههههه

أضحكتنى للمره ممممممممممممممممممممم الكام دى يا زعيم موسى مش مهم المهم انى ضحكت لان واضح جدا انك معندكش حتى خلفيه الكارنيه بيطلع ازاى

إقتباس:
وعلي يدي يا زميلي الفاضل من يقوم باستخراج هذه الكارنيهات اخوان لك ممن يقولون الاسلام هو الحل !!

إقتباس:
أخوان لك ممن يقولون الاسلام هو الحل
ايه الحكايه الباشا بيقولى يا حج وانتا بتقولى أخوان لك ممن يقولون الاسلام هو الحل

طيب يا زعيم موسى انا حقولك أنا ملتى ايه

أنا مش مسلم ومش قبطى أنا مصرى أتولدت على أرض مصر وبقول كلمة الحق

يعلم الرب انى لا اقول الا الحق فالحق أقول لكم

إقتباس:
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وكأنك تقول ان الاخوان المسلمين فعلا من الأتقياء و الصالحين !! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

أنا لم اقل ان الاخوان المسلمين من الصالحين والاتقياء وانا ضد ان يحكم الاخوان مصر طبعا

لكن فلنعترف ان الاخوان ليسوا جبابره

إقتباس:
شيوعية !!! نهارك سعيد يا هيثم يا ابني ارجع الي تاريخك لو سمحت !
وماذا يقول التاريخ

نهارك قشده قولى انتا التاريخ بيقول ايه أكيد انتا خبره عنى ممكن تاخد فيا ثواب وتقولى

إقتباس:
ابحث عن اصحاب الساعات في اليد اليمني وستجد الكثيرين !

هههههههههههههههههههه

من غير بحث ناس كتير من المسلمين بيلبسوا الساعه فى الايد اليمنى وده عمره ما كان معناه انه اخوانى ابدا

ههههههههههههههه

على العموم سوف ابحث عن اى ساعه فى اليد اليمنى

ههههههههههههههه

إقتباس:
ابقي عدي علينا بكرة يا سيد
يا زعيم موسى ادينى عديت وملقتش حاجه وبعدين انا مش سيد أنا اسمى هيثم من مصر من اسكندريه
الرد مع إقتباس
قديم 22-10-2007
Moderator

إقتباس:
أضحكتنى للمره ممممممممممممممممممممم الكام دى يا زعيم موسى مش مهم المهم انى ضحكت لان واضح جدا انك معندكش حتى خلفيه الكارنيه بيطلع ازاى

بالنسبة للكارنية الخاص بالحزب الوطني لا يوجد اسهل من استخراجه و الظاهر ان حضرتك مغيب أو بعيد عن المحروسة .
كما انك لست من الاسكندرية ولا تقل لي عرفت ازاي !!

يا زميل بدلا من تكذيبنا بما ليس لك به علم اذهب الي اي وحدة حزبية و تقدم باستمارة العضوية المجانية وسوف تحصل عليها من خلالهم و المميزة بشعار الحزب الاخضر نظير مبلغ سبق وان اشرت به في مشاركة سابقة لي وصورة فوتغرافية .

مش باقولك انت لسه مغيب .. الحزب بيوصل للجميع و الاخوان احتلوا الحزب يا مصطفي !!

إقتباس:
يعلم الرب انى لا اقول الا الحق فالحق أقول لكم

انجليزي دا يا مرسي
إقتباس:

أنا لم اقل ان الاخوان المسلمين من الصالحين والاتقياء وانا ضد ان يحكم الاخوان مصر طبعا
لكن فلنعترف ان الاخوان ليسوا جبابره
هو احنا متفقين في اول جزئية Ok اما الثانية في ان الاخوان ليسوا جبابرة فأقول بل انهم شيوخ منصر فكلمة جبابرة اقل القليل عليهم

إقتباس:
من غير بحث ناس كتير من المسلمين بيلبسوا الساعه فى الايد اليمنى وده عمره ما كان معناه انه اخوانى ابدا
على العموم سوف ابحث عن اى ساعه فى اليد اليمنى
ابحث يا هيثم براحتك ولما تعرف السبب ما تبخلشي علينا يا معلم

الرد مع إقتباس
قديم 22-10-2007
Registered User

إقتباس:
بالنسبة للكارنية الخاص بالحزب الوطني لا يوجد اسهل من استخراجه و الظاهر ان حضرتك مغيب أو بعيد عن المحروسة .
كما انك لست من الاسكندرية ولا تقل لي عرفت ازاي !!
أنت تقول اننى لست من الاسكندريه وعرفت منين تخمين ولا انتا عايزنى اكون مش من اسكندريه عيزنى اكون من حته على مزاجك انتا يا زعيم موسى

إقتباس:
يا زميل بدلا من تكذيبنا بما ليس لك به علم اذهب الي اي وحدة حزبية و تقدم باستمارة العضوية المجانية وسوف تحصل عليها من خلالهم و المميزة بشعار الحزب الاخضر نظير مبلغ سبق وان اشرت به في مشاركة سابقة لي وصورة فوتغرافية
زعيم موسى أنا مش بكذب حد أنا بوضح الصوره واللى أنتا بتقوله مش صحيح

الصحيح أن كارنيه الحزب الوطنى الان لا يستخرج بسهوله يا زعيم ده عايز واسطه من داخل الحزب اولا وانتا بتقول ان استمارة العضويه مجانا مش حقول كلام كتير غير انك اكيد عارف وعلى يقين تام ان مفيش حاجه فى البلد دى ببلاش أما المبلغ فهو ليس 3 جنيه بل 35 جنيه مع احضار البطاقه الانتخابيه

إقتباس:
مش باقولك انت لسه مغيب .. الحزب بيوصل للجميع و الاخوان احتلوا الحزب يا مصطفي !!

الحزب الوطنى بعيد تمام البعد مش عن الاخوان وبس لاء بعيد عن الشعب نفسه

وأنا مش مصطفى وأنا عارف انتا قصدك ايه

أنا قلت أنا مصرى لست مسلم ولست قبطى

إقتباس:
انجليزي دا يا مرسي
لاء يا زعيم موسى ده مش أنجليزى وانتا عارف ده ايه

إقتباس:
هو احنا متفقين في اول جزئية Ok اما الثانية في ان الاخوان ليسوا جبابرة فأقول بل انهم شيوخ منصر فكلمة جبابرة اقل القليل عليهم

بالتاكيد انا لست مؤيد للأخوان ولكن من المؤكد أننى متعاطف معهم عشان عارف كويس أيه اللى بيحصل ليهم من الحكومه والداخليه

وياريت تقولى أسباب أنهم شيوخ منصر ليه عاملم ايه ايه الافعال اللى عملوها عشان تقول عليهم كدا

إقتباس:
ابحث يا هيثم براحتك ولما تعرف السبب ما تبخلشي علينا يا معلم
أوك يا زعيم
الرد مع إقتباس
قديم 23-10-2007
El-Basha El-Basha غير متصل
Moderator

El-Basha is on a distinguished road
flower الحج هيثم ... بلاش الحج دي ... قصدي الشيخ الزعيم هيثم

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة موسي الأسود مشاهدة مشاركة
عاشت ايديك حبيبي الباشا منور الموضوع

شكرا أستاذي الغالي موسي ....موضوع شيق وتغطيه ممتازه من انشط أستاذ في منتدانا موسي الأسود

الحج هيثم
... بلاش الحج دي ... قصدي الشيخ الزعيم هيثم بك ....
أنا مشغول شويه النهارده بس أنا حأرد علي نقط حوارك قريبا وشكرا علي تحملك لشويه التريقه ... لأنه فعلا شر البليه هو ما يضحك.... وسعيد بالحوار الهادئ والتحلي بخفه الدم المصريه.....

الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة