تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

عرض نتائج التصويت: 0
0 0%
الناخبون: 0. لم تقم بالتصويت على هذا التصويت

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 06-04-2005
Zagal Zagal غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Feb 2004
Zagal is on a distinguished road
shock اعترافات صوتية خطيرة لاحد اعضاء الجماعات الاسلامية

الحوار المتمدن - العدد: 1158 - 2005 / 4 / 5

الي القراء الاعزاء اهديكم مقتطفات من كتاب ارسلة لي كاتبة وعلي الرغم من انه صرح لي بنشر الكتاب ككل دون اي تحفظ للا انني اود ان انشر بعض من اجزاءة للمنفعة العامة . يريد ان ينشرة للتكفير عن خطاياة وعلي الرغم من انني مقتنع ان التوبة الصادقة من القلب يتقبلها الرب الرحوم فورا لان الرب يحب التائبين لانهم يدخلون الي حظيرة المجربين المختبرين وهو احساس لايعرفة الا كل من مر بالتجربة.

هدفي الحقيقي ليس التأكيد من ان هناك الكثير من المسلمين يعبرون الي النور لان هذا شئ يرجع الي من يختار هم وليس لانسان اي دخل في هذا الاختيار. هدفي هو كشف تصرفات أمراء مملكة الشر في تخريب مصر بل العالم اجمع وبمساندة الحكومة المصرية ورجال الامن المصريين تحت سمع وبصر بل بالموافقة الكاملة من وزراء الداخلية واحد تلو الاخر ... الهدف هو تصفية الاقباط من مصر بأي وسيلة وبأي طريقة . وللمجتمع العالمي ان يحكم وللقارئ المصري المتعصب الذي يصر علي ان مايسمعة في وسائل الاعلام المصرية من دخول ابناء مصر الاقباط الي دين الاسلام ماهو الا هراء ليس لة الا دليل واحد وهو الاموال النجسة القادمة من مملكة الشر ... وهذا مانراة ايضا في المجتمعات الاوربية وهو نفس الشئ الذي يحدث في امريكا لاسلمة العالم ...... كيف يمكن لانسان ان يعتقد ان هتك عرض فتاة يكون لهدايتها ؟ كيف يعتقد انسان عاقل انة يتبع الة محب اله مقدس وهو يغرر ببنات الناس لحمايتهم من الشيطان بارتكاب الاعمال الشيطلنية للايقاع بهم؟

كاتب الكتاب مذكرات شيطان هو الاخ أحمد عوني شلقامي جاء في مقدمة الكتاب الجزء التالي
اعترافات عضو جمعية شرعية سابق قام بأسلمة عدد من الفتيات المسيحيات

أحمد عوني شلقامي
كانت نشأتي كما ذكرت في اختباري الذي
#############################

كلمة الصليب عند الهالكين جهالة و اما عندنا نحن المخلصين فهي قوة الله "كور 1 -1:18"

( سيظل القران اعجاز لغوى فى نظر المسلمين الجهلاء فقط.
لان معظمهم لايستطيع الكتابه بدون اخطاء املائيه )

آخر تعديل بواسطة Servant5 ، 07-02-2008 الساعة 06:56 PM السبب: تم الدمج مع موضوع مماثل
الرد مع إقتباس
قديم 06-04-2005
الصورة الرمزية لـ bolbol
bolbol bolbol غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2004
bolbol is on a distinguished road
ياريت اللي بيعرف لغات يساعدونا.

الاخ Zagal

ممكن سؤال انا الكلام ده هنشره في كل المنتديات اللي مشترك فيها و ياريت لو سمحت تكتب معلومات اكثر عن الكاتب عشان الكلام يبقي له مصداقيه و ياريت لو عندك الاميل بتاع الشخص ده تخبرنا بيه لان الموضوع في حد زاته ممكن يكون سبب في ثورة.

شئ اخر لكل اعضاء المنتدي لو حد عنده احصائيات دقيقة عن اعداد الاقباط في مصر ياريت يجيبها و عموما ياريت اللي عارف انجليزى و فرنساوي يترجم الكتاب و انا هترجم بالايطالي و هكتبلكم عناوين منظمات حقوق الانسان و منظمات عالمية عشان نبتدي نتحرك و نكون ايجابيين.

ياريت اللي بيعرف لغات تانية زي الاسباني و الالماني يساعدونا.

الخطوة الاهم ياريت الاخوة اللي في مصر يطبعوا الكتاب و يوزعوه علي بناتنا و ولادنا في اجتماعات الشباب في كل الكنائس.

و خلوا بالكوا مش معنا ان واحد تاب يبقي المخطط خلص و انتهي كمشروع اسلمة.

تحياتي و ارجو التجاوب
الرد مع إقتباس
قديم 06-04-2005
KARAM KARAM غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
KARAM is on a distinguished road
يا ريت الموضوع ما يتوقفش عند حد طبع الكتاب ونشره فقط انما يا ريت يطلع الاخ شلقامى زى الاخت ناهد متولى والاخ محمد سعيد والاخ انطون مع ابونا زكريا او فى برنامج مستقل ويكشف كل هذه التدابيرالتى تدبر ضد الكنيسة والمسيحية
الرد مع إقتباس
قديم 07-04-2005
الصورة الرمزية لـ makakola
makakola makakola غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Jan 2005
makakola is on a distinguished road
http://www.rezgar.com/debat/show.art.asp?aid=34847
http://www.rezgar.com/debat/show.art.asp?aid=34936
http://www.rezgar.com/debat/show.art.asp?aid=34994
قديم 17-04-2005
yaweeka yaweeka غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
yaweeka is on a distinguished road
اعترافات صوتية خطيرة لاحد اعضاء الجماعات الاسلامية

التآمر على فتيات الأقباط
الجماعات الاسلامية تخطط ، "معونة الشتاء" واموال من السعودية تمول مثل هذه العمليات ، والشرطة تتعاون معهم

الجزء الاول
للاستماع

http://tonga.globat.com/~islameyat.n...lregalah_1.ram

للتحميل
http://tonga.globat.com/~islameyat.n...lregalah_1.mp3

الجزء الثانى:
للاستماع
http://tonga.globat.com/~islameyat.n...lregalah_2.ram
للتحميل
http://tonga.globat.com/~islameyat.n...lregalah_2.mp3
الرد مع إقتباس
قديم 19-04-2005
الصورة الرمزية لـ just_jo
just_jo just_jo غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Oct 2003
just_jo is on a distinguished road
مشكووووووووووووووووووووووورررررررررررررررررررررررر ر

تنوية عندما عرضت هذة الاعترافات الشيطانية على البال تووك اتضح تدخل الحكومة فى عملية الأسلمة عن طريق" التجهيزات و الادوية "حبوب الهلوسة"....و استخدام الاجهزة الامنية"

و يجب علينا و من اجبنا تجاة هذا الوطن ان ننوة لهذة الجرائم و اساليبها بين العامة لنقيهم شر هذا الدين الشيطانى...........

آخر تعديل بواسطة Servant5 ، 07-02-2008 الساعة 06:59 PM السبب: تصحيح
الرد مع إقتباس
قديم 19-04-2005
napoleon napoleon غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Apr 2005
napoleon is on a distinguished road
t16 napoleon

اقدر اعرف يا yaweeka التسجيلات دي تمت ازاي و وصلتلك ازاي
الرد مع إقتباس
قديم 19-04-2005
الصورة الرمزية لـ elasmar99
elasmar99 elasmar99 غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Jul 2003
elasmar99 is on a distinguished road
مع إحترامي لـ.. اونلي واي

لقد سمعت اول حديث مع هذا الشخص , إنا اعتقد إن هذا الإنسان وقصصه ضرر لقضيتنا وليست مكسب كما يعتقد البعض. هذا الشخص لا يتذكر اسم اي إنسان او مكان ولا يتذكر اي تاريخ او اي عنوان كلامه لا يعتمد عليه ابدا ولو كانت اقواله امام محكمة لضحك الجمهور قبل القاضي على اسلوب الإجابه وإسلوب السؤال مع إحترامي لـ.. اونلي واي. الحرص واجب واكبر ضرر هو إتخاذ القرار فقط بناء على المشاعر

آخر تعديل بواسطة elasmar99 ، 19-04-2005 الساعة 05:07 PM
الرد مع إقتباس
قديم 19-04-2005
mir_a mir_a غير متصل
Registered User

mir_a is on a distinguished road
[B]اللي انتة بتقولة مش جديد علي الاقل بالنسبة لية انا لاني متابع الموضوع دا من زمان لاكن للاسف محدش حاسس بيك الناس هتبدا تحس بيك تعرف امتي لما تحصل 100 او 200 مشكلة زي بتاعت وفاء وصدقني انا نفسي محدش في مصر يعمل اي حاجة غير انة يحس بس بالبيحصل حوالية وان شاء اللة هبقي اقولك امثلة كتير عن عدم اهتمام الاقباط بموضوع الاسلمة دا... اشكرك
الرد مع إقتباس
قديم 19-04-2005
mir_a mir_a غير متصل
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة just_jo
تنوية عندما عرضت هذة الاعترافات الشيطانية على البال تووك اتضح تدخل الحكومة فى عملية التنصيرعن طريق" التجهيزات و الادوية "حبوب الهلوسة"....و استخدام الاجهزة الامنية"

و يجب علينا و من اجبنا تجاة هذا الوطن ان ننوة لهذة الجرائم و اساليبها بين العامة لنقيهم شر هذا الدين الشيطانى...........
انت تعرف حاجة يا just_jo ان انا لما بحكي اللي انت بتقولة دا الناس بيفتكروني اني بحكي فيلم خيال علمي صدقني بجد لاكن للاسف هي دي الحقيقة . انت تعرف ان انا بقالي زيادة عن سنة مخصص الايمال بتاعي لعرض وارسال كل مشاكل الاقباط بصفة دايمة سواء لاصحابي من الكنيسة او لاصحابي اللي بتأكد انهم مسحيين من النت لاكن هقولك حاجة غريبة ويمكن مش هتصدقني ان اصحابي اللي من الكنيسة لما بيشفوني بيقولولي احنا لما بنشوف اسمك بنمسح الرسالة علي طول لان اكيد في مصيبة وبيبقوا خايفين لا امن الدولة يكونوا متتبعين الرسالة انا بقولك كدا مش علشان تيأس لاكن بوصلك الصورة اللي وصلنا ليها بنخاف حتي نقرأ ... اسف علي الاطالة واشكرك
الرد مع إقتباس
قديم 19-04-2005
mir_a mir_a غير متصل
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة elasmar99
لقد سمعت اول حديث مع هذا الشخص , إنا اعتقد إن هذا الإنسان وقصصه ضرر لقضيتنا وليست مكسب كما يعتقد البعض. هذا الشخص لا يتذكر اسم اي إنسان او مكان ولا يتذكر اي تاريخ او اي عنوان كلامه لا يعتمد عليه ابدا ولو كانت اقواله امام محكمة لضحك الجمهور قبل القاضي على اسلوب الإجابه وإسلوب السؤال مع إحترامي لـ.. اونلي واي. الحرص واجب واكبر ضرر هو إتخاذ القرار فقط بناء على المشاعر
انا لسة مسمعتش التسجيل لاكن انت عارف ان احنا مش بنحتاج نكذب ثانيا ان في شهادات كتير وفيديو زي الشيخ محمد النجار لاكن المهم المضمون وان دا بيحصل حقيقي صدقني انا اخت مرات اخوية حصل معاها كدا من حوالي 10 سنين ولما اختها قالت لية انها تايهه ومش مركزة جريت علي واحد محامي ولاني كنت لسة صغير وكان يومها يوم جمعة قالي في نيابة ليلية وانا وقتها كنت بعترف عند سكرتير البابا ورحتلة ودخلت المقر البابوي وقلتلة واتصل بالكاهن المختص ووقتها كان ابونا حزقيال بتاع الشرابية وللاسف محصلش اي حاجة . لاكن المهم ان احنا ازاي نخلي الناس تحس بالواقع الاليم اللي احنا بنعيشة وعمر ما حد هيعملنا اي حاجة طول ما احنا بنفسر اية من لطمك علي خدك الايمن حول لة الاخرغلط وبينسوا ان المسيح لة المجد لما العبد ضربة قالة ان كنت تكلمت بالرديء فاشد وان تكلمت حسنا فلماذا تضربني وفي امثلة كتير طبعا زي بولس الرسول لاكن مش هطول اكتر من كدا اسف واشكرك

آخر تعديل بواسطة mir_a ، 19-04-2005 الساعة 07:54 PM
الرد مع إقتباس
قديم 20-04-2005
الصورة الرمزية لـ elasmar99
elasmar99 elasmar99 غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Jul 2003
elasmar99 is on a distinguished road
بلطجية الإسلام

عزيزي mir-a ! انا اعرف جيدا اساليب إخوان الخراب لتدمير ماتبقي من مصر الا وهو اقباطها. اساليب اسلمة مصر وطرق إخوان الخراب يعاقب عليها القانون في اي دولة اخرى متحضرة. انا لي شخصيا تجربة مع هؤلاء المجرمين سبق وكتبت عنها هنا. ولكن من اجل المحافظة على مصداقيتنا نحتاج لادلة وبراهين لا تقبل الشك وكلام هذا الشخص لا ينفع ولا يفيد سوى الإستهلاك المحلى. الكنيسة في مصر معها الادلة ولكنها كالعادة لا يمكن استعمالها خوفا من العواقب في دولة يتحكم فيها بلطجية الإسلام ولا يوجد بها اي سيادة للقانون.
الرد مع إقتباس
قديم 20-04-2005
الصورة الرمزية لـ zoum
zoum zoum غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Oct 2004
zoum is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة elasmar99
فعلا التسجيل سيء جدا والشخص المعترف بيتهته في الكلام وكل حاجة انا ناسي مش فاكر
بطريقة مقرفة ومملة
علي العكس تماما كتاب مذكرات شيطان كان اكثر من رائع ورغم انه مكتوب لكنه يشدك من اول جملة وتشعر بمصداقية كبيرة عند قراته
الرد مع إقتباس
قديم 20-04-2005
yaweeka yaweeka غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
yaweeka is on a distinguished road
انا اول ما سمعت اول جزء قلت مثلكم تماما
اسمعوه للآخر ها تلاقوه بيفتكر تفاصيل
الهدف ليس الأسماء التى يذكرها بل الطرق التى يستخدمونها
وطبقوا ما يقوله على القصص التى نسمع عنها
ولنتذكر انه من الصعب على شخص ان يتذكر كل تفاصيل حياته
انا شخصيا لا اتذكر اسماء معظم اصدقائى اللى درست معهم وعندما اتقابل مع بعضهم احيانا اجد احراج فى تذكر اسماءهم
الرد مع إقتباس
قديم 20-04-2005
الصورة الرمزية لـ zoum
zoum zoum غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Oct 2004
zoum is on a distinguished road
انا كملت الجزء الاول كله

القصة كانت تحكي بطريقة غير بروفيشنال تشد المستمع الذي يسمعها مسجلة وكان يجب ان يعد نفسه جيدا ويحاول تذكر كل شيء ويكتب ملخص في ورقة قبل الاذاعة علي الهواء في البال توك

دا كان مستفز جدا يقول انا هاقولكم علي حكاية البنت اللي مش فاكر اسمها وابوه اللي مش فاكره كانت ساكنة في الشارع اللي مش فاكره 0000 لحد ما الواحد جتله نقطة

ولما قعد يحزق لحد لما افتكر واحدة اسمها سوسنة قلت في بالي يا عم انطق غلبتنا وغلبت العالم كله اللي يسمعك

علي العموم الحكي ده موهبة وكتر خيره ونشكركم علي تعبكم

يعني كثيرين تنصروا لكن اسمعهم واسمع ناهد متولي دي استاذة كبيرة وموهوبة ولذلك قصتها لاقت صدي واقبال من الكل الاقباط والمسلمين بسبب طريقة القائها الشيقة واللذيذة والمتقنة
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة