تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 19-03-2008
فولترون فولترون غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2008
فولترون is on a distinguished road
مشاركة: ضبط أوكار للدعارة بالسعودية وتقرير يؤكد تورط 1180 فتاة

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة shootafar مشاهدة مشاركة
ونتيجة هذه التربية الرفيعة المقام ما يصير الآن فى مصر من نهضة دينية اسلاهمجية والتى ستؤدى بالشعب المصرى كله ... وهذا لمن لا يفهم فى صالح هذا الشعب لأن فى جنة الاسلام كل شئ افتقده هؤلاء المساكين و الافضل لهذا الشعب ان يجوع حتى الموت عشان يستطعم الاكل فى الجنة ...
اولا القحط اللي احنا فيه بسبب الغرب الكفره شوف هما بيعملو ايه و لا انتا نايم علي ودانك ؟؟؟؟ و ثانيا المسلمين يفضلو الموت في الدنيا عشان يستريحو في الاخره و بينا و بينكم يوم القيامه
الرد مع إقتباس
قديم 19-03-2008
shootafar shootafar غير متصل
Silver User

تاريخ التّسجيل: Mar 2007
shootafar is on a distinguished road

الغرب الكفرة هم اللى مجوعين الشعب المصرى هم السبب فى الغلاء و انعدام كرامة الناس فى ابسط حقوقها هم اللى مسلطين الشرطة و امن الدولة على الشعب هم المسؤلين عن انحطاط التعليم والثقافة و انعدام حقوق الانسان .. يا سيد فولترون الغرب الذى تدعوه بكافر هو الذى اوجد لك الدواء لكى تتعالج به بدلا من التمر و حبة البركة و بول البعير ... الغرب الكافر هو الذى طور الجراحة و الطب و لولاه لكان عالمك الاسلامى يتداوى بالحجامة فقط .. الغرب الكافر هو من اخترع السيارات و الطائرات و كل وسائل المواصلات لولاه لكان جالك بواسير من ركوب النوق و الحمير كل ما تتمتع به الان و تسب الغرب هو من ابتكارهم هم يضيفوا للانسانية و انت تكفرهم كيف للاعمى ان يفرق بين النور و الظلمة
الرد مع إقتباس
قديم 19-03-2008
جمانا جمانا غير متصل
Silver User

تاريخ التّسجيل: Jan 2008
جمانا is on a distinguished road

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة فولترون مشاهدة مشاركة
اولا القحط اللي احنا فيه بسبب الغرب الكفره شوف هما بيعملو ايه و لا انتا نايم علي ودانك ؟؟؟؟ و ثانيا المسلمين يفضلو الموت في الدنيا عشان يستريحو في الاخره و بينا و بينكم يوم القيامه

ألا تحترم نفسك يا هذا................يا عربي...يا صاحب العقل من براا أبااا أوبااا أو منجوااا إعا إعاااا...قالها عادل إمام....
واحنا بنعمل إيه ...ألا تلاحظ أننا نضل نفك في مشاكلكم صباح مساء....يا خرب...
وأي مسلمين تتكلم باسمهم....مادمت تفضل الموت مت وأرح العالم الغربي من مشاكلك يا عربي...
وتسمي نفسك فلترون...لماذا لم تختر اسما عربيا مادام الغرب كفرة....يا مثقف إلى درجة الانحطاط...

آخر تعديل بواسطة جمانا ، 19-03-2008 الساعة 09:39 PM
الرد مع إقتباس
قديم 19-03-2008
AleXawy AleXawy غير متصل
Banned

تاريخ التّسجيل: Jun 2006
AleXawy is on a distinguished road

إقتباس:

اي حاجة امريكا واسرائيل هم السبب فيها !

ده حتي هروب الحضري كان بسبب امريكا واسرائيل !
الرد مع إقتباس
قديم 19-03-2008
فولترون فولترون غير متصل
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة عاشقة الجنة مشاهدة مشاركة
ألا تحترم نفسك يا هذا................يا عربي...يا صاحب العقل من براا أبااا أوبااا أو منجوااا إعا إعاااا...قالها عادل إمام....
واحنا بنعمل إيه ...ألا تلاحظ أننا نضل نفك في مشاكلكم صباح مساء....يا خرب...
وأي مسلمين تتكلم باسمهم....مادمت تفضل الموت مت وأرح العالم الغربي من مشاكلك يا عربي...
وتسمي نفسك فلترون...لماذا لم تختر اسما عربيا مادام الغرب كفرة....يا مثقف إلى درجة الانحطاط...
ههههههههههههههههههههههههههههههههههه يخربيتك ضحكتيني هو انتا امريكيه لا مؤاخذه؟؟؟؟؟ هههههههههههههههههههههههههههههه و بعدين بتتشبهي بعادل امام ليه ايه البرود ده ...و قال ايه نقعد نفك في مشكاكلكم انتي امريكيه و لا اوروبيه يا سوسو؟؟؟ و انا عقلي احسن من عقلك الوسخ مليون مره ...و بخصوص الاسم انتي بره عنك اختار الاسم اللي عايزه ...لو كنا جينا بقي في حوارات الاسامي و انتي بتعتبري نفسك اوروبيه ليه اخترتي اسم عربي يا صاحبه العقل الوسخ
الرد مع إقتباس
قديم 19-03-2008
فولترون فولترون غير متصل
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة AleXawy مشاهدة مشاركة
اي حاجة امريكا واسرائيل هم السبب فيها !

ده حتي هروب الحضري كان بسبب امريكا واسرائيل !
بطل جهل شويه ماشي ....قال عصام الحضري قال هههههههههههههههههههههه و صح معظم مشاكل العالم امريكا و اسرائيل اللي سببها ....ليه امريكا دخلت العراق ؟؟؟ بسبب اسلحه الدمار الشامل؟؟؟ طب هي فين الاسلحه يا ساده ؟؟؟؟؟ اسرائيل هاجمت لبنان ليه ؟؟؟؟ بسبب جنديين ؟؟؟ الله يشفي من الامراض المتوطنه و قال ايه بتدافعو عن اسرائيل مع انها قتلت نصرانيين بالعبيط في لبنان ....ارحمني يا رب
الرد مع إقتباس
قديم 19-03-2008
جمانا جمانا غير متصل
Silver User

إقتباس:
ههههههههههههههههههههههههههههههههههه يخربيتك ضحكتيني هو انتا امريكيه لا مؤاخذه؟؟؟؟؟ هههههههههههههههههههههههههههههه و بعدين بتتشبهي بعادل امام ليه ايه البرود ده ...و قال ايه نقعد نفك في مشكاكلكم انتي امريكيه و لا اوروبيه يا سوسو؟؟؟ و انا عقلي احسن من عقلك الوسخ مليون مره ...و بخصوص الاسم انتي بره عنك اختار الاسم اللي عايزه ...لو كنا جينا بقي في حوارات الاسامي و انتي بتعتبري نفسك اوروبيه ليه اخترتي اسم عربي يا صاحبه العقل الوسخ
شكرااااااااااااااااااااااااااااااااا
أشكرك يا سيدي الفاضل العربي على أخلاقك العربية الرائعة....حقيقة أنا أفتقد لهذه البلاغة في التعبير.....ممكن أتدرب عندك على التعابير الأخلاقية ...
سأكون لك شاكرة....
نسيت أنك مسلم مثلي يجب أن أقول لك أخي في الله....السلام عليك...
الرد مع إقتباس
قديم 19-03-2008
فولترون فولترون غير متصل
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة shootafar مشاهدة مشاركة
الغرب الكفرة هم اللى مجوعين الشعب المصرى هم السبب فى الغلاء و انعدام كرامة الناس فى ابسط حقوقها هم اللى مسلطين الشرطة و امن الدولة على الشعب هم المسؤلين عن انحطاط التعليم والثقافة و انعدام حقوق الانسان .. يا سيد فولترون الغرب الذى تدعوه بكافر هو الذى اوجد لك الدواء لكى تتعالج به بدلا من التمر و حبة البركة و بول البعير ... الغرب الكافر هو الذى طور الجراحة و الطب و لولاه لكان عالمك الاسلامى يتداوى بالحجامة فقط .. الغرب الكافر هو من اخترع السيارات و الطائرات و كل وسائل المواصلات لولاه لكان جالك بواسير من ركوب النوق و الحمير كل ما تتمتع به الان و تسب الغرب هو من ابتكارهم هم يضيفوا للانسانية و انت تكفرهم كيف للاعمى ان يفرق بين النور و الظلمة
يا استاذ ممكن تراجع تاريخ الاكتشافات و الاختراعات ....مين اللي طور الطب ؟؟؟ طبعا ابن سينا ....من طور الكيمياء ؟؟؟ ابن سينا و ابن النفيس ....و ماذا عن الفيزياء ؟؟؟ طبعا العالم حيان ...ول من اخترع الصفر هو عالم الرياضيات العربي الكبير محمد بن موسى الخوارزمي .....أول من رسم خريطة للعالم هو الجغرافي المسلم الشريف الأدراسي المتوفي عام 1166م و التي استعان بها الحاكم القبرص روجر الثاني.........و بعدين بتعيب علي التمر و بول البعير اللي علماء غرب ذات نفسهم هما اللي اوصو بيهم
الرد مع إقتباس
قديم 19-03-2008
فولترون فولترون غير متصل
Registered User

إقتباس:
شكرااااااااااااااااااااااااااااااااا
أشكرك يا سيدي الفاضل العربي على أخلاقك العربية الرائعة....حقيقة أنا أفتقد لهذه البلاغة في التعبير.....ممكن أتدرب عندك على التعابير الأخلاقية ...
سأكون لك شاكرة....
نسيت أنك مسلم مثلي يجب أن أقول لك أخي في الله....السلام عليك...
انا مش عارف بتفكرو ازاي بس انتي تشتمي في الاول و بعدين لما اشتم انا تقعدي تقولي اخلاق و مش اخلاق فيه ايه بقي ه ده ايه اللي احنا فيه ده ....معندكمش لغه المحاوره متردوش خلاص
و متعديش تقولي عربي ولا مش عربي ...ايوه انا مصري عربي و تحيا العرب ... ولو انتي تتبرأي من العرب متتكلميش لغتهم
الرد مع إقتباس
قديم 19-03-2008
جمانا جمانا غير متصل
Silver User

إقتباس:
بطل جهل شويه ماشي ....قال عصام الحضري قال هههههههههههههههههههههه و صح معظم مشاكل العالم امريكا و اسرائيل اللي سببها ....ليه امريكا دخلت العراق ؟؟؟ بسبب اسلحه الدمار الشامل؟؟؟ طب هي فين الاسلحه يا ساده ؟؟؟؟؟ اسرائيل هاجمت لبنان ليه ؟؟؟؟ بسبب جنديين ؟؟؟ الله يشفي من الامراض المتوطنه و قال ايه بتدافعو عن اسرائيل مع انها قتلت نصرانيين بالعبيط في لبنان ....ارحمني يا رب
لو كان العرب يتمتعون بروح النخوة والوطنية على إخوانهم،والحب المتبادل، لما تمكن لا الأمريكي والإسرائلي بمسهم ....لأن في الإتحاد قوة..
لكنهم يرتكبون أخطاء غريبة....
الرد مع إقتباس
قديم 19-03-2008
جمانا جمانا غير متصل
Silver User

إقتباس:
انا مش عارف بتفكرو ازاي بس انتي تشتمي في الاول و بعدين لما اشتم انا تقعدي تقولي اخلاق و مش اخلاق فيه ايه بقي ه ده ايه اللي احنا فيه ده ....معندكمش لغه المحاوره متردوش خلاص
و متعديش تقولي عربي ولا مش عربي ...ايوه انا مصري عربي و تحيا العرب ... ولو انتي تتبرأي من العرب متتكلميش لغتهم
أخي أنت من وصفت الغرب بل الكفرة....
لذلك أرجوك لا تقل مثل هذا الكلام ثانية...
الرد مع إقتباس
قديم 19-03-2008
فولترون فولترون غير متصل
Registered User

إقتباس:
لو كان العرب يتمتعون بروح النخوة والوطنية على إخوانهم،والحب المتبادل، لما تمكن لا الأمريكي والإسرائلي بمسهم ....لأن في الإتحاد قوة..
لكنهم يرتكبون أخطاء غريبة....
انتي كده في ديه عندك حق العرب في الزمن ده مش شايفين نفسهم مع بعض بس هيجي اليوم اللي هيتحدو فيه تاني ان شاء الله
الرد مع إقتباس
قديم 19-03-2008
فولترون فولترون غير متصل
Registered User

إقتباس:
أخي أنت من وصفت الغرب بل الكفرة....
لذلك أرجوك لا تقل مثل هذا الكلام ثانية...
مفيش مشكله هعتبر نفسي غلطان يا ستي ممكن بقي يكون فيه احترام بينا في المحاوره؟؟؟؟؟
الرد مع إقتباس
قديم 19-03-2008
جمانا جمانا غير متصل
Silver User

إقتباس:
مفيش مشكله هعتبر نفسي غلطان يا ستي ممكن بقي يكون فيه احترام بينا في المحاوره؟؟؟؟؟
أكيد أخي في الله....
أمنى لك كل خير يا أخي والله شاهد على ما أقول ....
سامحني جازاك الله خيرااا...
الرد مع إقتباس
قديم 20-03-2008
shootafar shootafar غير متصل
Silver User

تاريخ التّسجيل: Mar 2007
shootafar is on a distinguished road

إقتباس:
يا استاذ ممكن تراجع تاريخ الاكتشافات و الاختراعات ....مين اللي طور الطب ؟؟؟ طبعا ابن سينا ....من طور الكيمياء ؟؟؟ ابن سينا و ابن النفيس ....و ماذا عن الفيزياء ؟؟؟ طبعا العالم حيان ...ول من اخترع الصفر هو عالم الرياضيات العربي الكبير محمد بن موسى الخوارزمي .....أول من رسم خريطة للعالم هو الجغرافي المسلم الشريف الأدراسي المتوفي عام 1166م و التي استعان بها الحاكم القبرص روجر الثاني.........و بعدين بتعيب علي التمر و بول البعير اللي علماء غرب ذات نفسهم هما اللي اوصو بيهم
حلو قوى يا ريت تجيب لى بحث و توصية من علماء الغرب عن بول البعير انت مش عارف الخدمة العظيمة اللى ممكن تقدمها للبشرية و يمكن شركة من الكفرة زى Eli Lilly تبتدى تصنيعة ... وانت ليه تتهرب من التصديق على ان مشاكل مصر حاليا بسبب الغرب الكفرة اللى بيأكلوك و يشربوك ويعلموك و يداوك ...... احنا عايزين نشوف واحد يتداوى فعلا ببول البعير يعنى زى دراسة كدة بحق

وكمان اقولك نصيحة لما تيجى تتكلم عن العلماء المسلمين .... دار العلوم فى مصر ماذا تدرس ..؟ فيزيا و كميا قال علماء .... المعرفة الانسانية مثل البناء كل واحد بيضيف له حجر ويثبت هذا الحجر على حجر آخر اضافه شخص قبله فبذلك يعلو البناء بس طبعا الفكر الصحراوى لا يعرف البناء يعرف فقط بيت الشعر الخيام فالبناء بالنسبة لهم بدعة و لازم يهدوه عشان ينصبوا الخيمة بتاعتهم ..

اتمنى لك استنارة العقل
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة