تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم جعل جميع المنتديات مقروءة

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 20-07-2005
mena_hot mena_hot غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: May 2003
mena_hot is on a distinguished road
flower قصة حقيقة لاخت معانا في المنتدي

اخي واختي حبيت اشاركم تجربه عشتها لمدة سنتين من حياتي مع الرب يسوع فيها تجربه كبيرة من ابليس كتبتها مره على المنتدى القديم وفي موضوع اعاده ماكن من المنتدى القديم بحاول ارجع كل المواضيع اللي شاركت بيها وعلى العموم بحب اشاركم تجربتي .....
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +++
طعا تقريبا كل الاخوه واللاخوات عارفين انا اجيت للرب ازاي وطبعا كانت في مضيقات كثيرة جدا في البدايه من اهلي امي لانها بالرغم من انها شجعتني في البدايه بكلمات قليله يابنتي الدين المسيحي مش سهل الاسلام اسهل لو افتكرتي انه في الحريه اللي بتشوفيها او بتسمعي عنها فمش صحيح كلمات مازلت اتذكرها إلى اليوم هذا ...المهم طبعا انا خريجه علوم حاسوب بس فني دبلوم عالي من معهد كبير عندنا شهادته تعتبر اقوى من شهاده الجامعه والبكالريوس
المهم دخلت المعهد وبديت الدراسه من والبدايه كنت في تجارب بس ماكانش في حد بيعرف عن ايماني بس كنت دائما في وسط الشله بحب اتكلم عن عمل الله بحياة كل واحد فينا وازاي انه لازم ندور ونعرف الله فين في حياتنا وايه هي اهدافنا المهم مشا الترم الاول من السنه الاولى وكان مليء بالتجارب بس بعد كده كان لعائلتي عائله صديقه من 12 سنه تقريبا بس ما كنا بنروح عندهم كثير وبمعنى اصح انا واختي ما بنحب نخرج كثير بس امي كانت صحابه علاقات ممتازة في هذا المجال المهم كان في العائله شاب متشدد في الدين هو حب يخطب فاخترني انا وكانت البدايه للتجربه طبعا اكلم مع امي وقلها عايزها ومش عارف من الكلام ده طبعا كان رد امي انها قالت هي موافقه بس انا لللي مش حوافق السبب هل في عيب في مشكله لا انت كويس وهي اي حد يتمانها بس هي مش عارفه مين لعب بعقلها وافكارها مش هي البنت اللي انتوا عرفتوها دي واحده ثانيه تمشي مع جماعه مخلبطين علقها وحياتها وعامله نفسها مسيحيه هو انصدم واتفاجئ وقال ازاي ومش عارفه ايه المهم قال انا حعقلها ورجعها لطريقها امي قالت ياريت اتمنى انك تقدر .... المهم حاول يتكلم معايا وسئلني وانا ما نكرتش بفرح قلت ايؤا صح بس مافيش حد لعب بعقلي ولكن الرب يسوع لمسني وكان هو إلهي وابي وكل مافي حياتي والاصدقاء اللي بتقول عليهم امي انا اتعرفت بيهم بعد ايماني بفتره ومش قبل المهم حاول بشته الطرق بس ماقدر اخر شئ جاب لي شيخ وامام حتى اتكلم معاه انا على طول رحت اتكلم معاه قعدنا ساعتين نتكلم ويمكن اكثر المهم هو خرج مش متاكد من كلمته اللي كان عامل فيها انه قوي وبينما انا خرجت من الجلسه دي وانا كلي فرح وروح الله تملاني انجن الشاب يعمل ايه حاول بالقوة ما قدرش وامي كانت سامحه لي يتصرف زي ماهو عايز المهم اني ارجع ..... تعبت وقلت ليه ياابن الناس لا انا ليكو ولا انت ليا ابعد عن طريقي وسبيني فيحالي ماعجبه عمل ايه جه سجل دراسه عندي بالمعهد وكان في شويه شباب كانوا اتبهدولوا مني لما حاولو يتقربوا مني مستعدين يعملوا اي اشئ عشان يكسروا انفي فيها بدات المشاكل تكبر رحوا وبدوأ ينشروا كلام عني وماكنش في حد مصدق اي كلمه بيقولوا احنا شفنا البنت مافي شئ صحيح معروف هي مين وبنت مين وانا مطنشه بس جوايا بدات نار تحرق بيا لانه مش عارفه ايه لازم اعمل المهم رحوا مش عارفه حصلوا على صور من الارشيف بتاع المعهد مش ليا بس كل صديقاتي والشله بتاعتي اتخيلوا بقى معايا عملوا فيها ايه طبعا فاهمين المهم بدوا البنات يبعدوا مني وانا بتحمل كل كلمه وكل مسبه واهانه وامشي ولا كانه في شئ بحاول اهتم بدراستي وخلاص بعدين جه عامل الدين بدوا يغلطوا بقى في وقت مش حقدر اسكت امشي الشله الخربانه ورايا يسوع مجدا ليك وكلام بايخ وانا امشي من عندهم واقول امين هللويا ينفرسوا بقى وتكبر المشكله يمكن ما كنتش حكيمه بس بجد كنت بديت اتعب عدت الثمن شهور الاولى وخلص الترم الثاني وبستنا النتائج تظهر عارفين طعلت عليا مادتين الاولى الانجليزي الدرجه بتاعتي بس محصله اعمال الترم والامتحان معمول غياب بالرغم من اني حضرته والاحصاء ناقص درجتين وبالرغم من انه درجتين بيكون فيها تساهل لكن صعب انهم يرفعوها ليا المهم اغمى عليا لما شفتها مشي الولد من جنبي قلي دي البدايه وفعلا كانت البدايه بدا ينشر الصور ويحرض المدرسين عليا ودي ودي يعني هي واحد باعت دينها حتكون ايه اكثر من كذا اكيد هي وهي وشوفوا الصور دليل المهم خسرت صديقاتي وخسرت مدرسين نجي بقى على البيت امي كانت ولا كن الموضوع يهمها تسكت لو اشتكيت وتقلي اعمل ايه اروح اتحارب مع الناس واخويا اصغر مني بخمس سنوات سمحت ليه يمد ايده عليا بالرغم من انه بروح المعهد بخلص محاضرات الساعه ال2 الظهر برجع البيت بنظف واطبخ واتغدى واروح ادرس العربي وارجع اقعد اذاكر وكل حاجه بعملها بيعرفوها ولما سئلتها ليه قالت لي لو ماكنتش واثقه فيكي كنت حصدق الكلام الكلمه دي جرحتني اكثر من اي شئ اخر اخويا كان صديق للولد وكان دائما بيده اخباري ... ازداد الامر سوء ممنووووووووووووووع كتاب مقدس ممنوع كنيسه ممنوع ورقه حتى مكتوب عليها اسمه لله في البيت او عندي عارفين كان ده الالم الحقيقي مش هم اللي اخذوا الخنجر وطعوني فيه لا هم جابوه ليا وانتي نفذي الحكم بيدك كان صعب انه افتح قلبي واقتعله من احشاءه واديه ليهم انهرت ما بقاش عندي عقل يارب انا فعلا محتاجه ليك يارب يمكن انا كنت دائما بصلي انه بحب اجرب الصليب يارب اعف انت عشت ايه عشاني بس انا لو حدي مافيش حد معايا تعال يارب اسكتهم واخرسهم وقتها الرب كلمني بانجيل متى خمسه طوبى لكم متى اهانئكم الناس وقالوا فيكم كل سوءا كاذبين لاجل اسمي آمين
الرد مع إقتباس
قديم 20-07-2005
Registered User

flower +++

فعلا يارب انا مطوبه عندك ما يهمنيش كلمت بقى ودخلت السنه الثانيه طبعا بقيت مااشوفش حد من المومتين خوفا عليهم لمدة سته شهور ولا اتصال ولا اي شئ المهم كانت ايام جدا صعبه وفيها بدا يرسل لي رسائل تهديد بالقتل ومش هو بسهل ولا كان لوحده كان كثير من الشباب في دفعتي بيغوروا على دينهم ولكان ايه يطلعوا فيها بقى جت لحد عندهم المهم بقيت مابحبش اروح المعهد ولا احضر محاضراتي وفي يوم دخلت البوفيه افطر انا وصديقه واحده خرجت اجيب الفطور رجعت والبنات بيقولوا ليها ازاي تمشي معها دي كافرة انصدمت وانجرحت قالت انا حرة ماحدش ليه عندي شئ حبيتها لردها وشكرت الرب انه دافع عني من خلالها المهم عدا الترم الاول كان المدرسين ما بيطقونيش بالرغم من اني شاطرة في موادي وخصوا مواد الحاسب االآلي مش عارفه كان في واحد سني كان سمه لو شافني في محاضرته المهم جه وقت الاختبار وكان مغبيين بالرغم نحضوري كل محاضراته ومع ذلك كنت بقعد اباركه في وقت ادراسه وطلعت عليا الماده بتاعته وقررت اني مش حكمل خلاص انا فعلا مش قادره اتحمل اكثر من كده كل المومنين زعلوا وقالوا لا لازم تكملي مهما كان السبب لازم انتي في هدف من كل ده في حكمه في نتيجه لكل ده اصبري بس ياناس انتوا مش عائشين اللي انا عائشه انتوا مش حسين المهم كانوا بيصلوا عشاني في كل مكان وكل وقت وبدينا نصوم عشان ربنا المهم واحد من المدرسين اللي بيكرهوني ربنا حنن قلبه عليا وبداء يحاول يتكلم معايا ويعرفالموضوع والحكايه رحت وجبت ليه كتاب مقدس وبديت اتكلم معاه بدا هو يساعدني في الدراسه ويكلمني ويشجعني وهو الان مومن في مكان ابليس كله عائش فيه وبيتكلم عن الرب بعد خروجي المهم حاولت اعدي كل الترم اللي باقي جه وقت التخرج كان في تهديد في وسط الساحه بتاعت المعهد من الشباب جوه كده عصابه قالولي بكره الحفل بتاعك حتكون نيهاتك على ايدنا ان شاء الله قلت آمين لتكن مشئيه الرب لحياتي هي ومش مشئيتكم انتم المهم كنت خائفه ما بنكرش وقعدت طوووووووووووووووول الليل اصلي ومانمتش رحت الساعه سته الصبح عشان نكمل التحضيرات المهم طلبت من اختين ليا يجضروا الحفل معايا وكنا طول الوقت بنصلي جه ومعاه ناس كثير وحضر ومابعرفش دخل ازاي بالرغم من انه كان في حرس كثير بس دخل لكن الله منعه من عمل اي شئ وجلس زي المشلول لا يقدر ان يتحرك إلى نهايه الحفل طبعا اختي راحت قلل التكريم امي بعد التكريم مباشره خرجت ابويا طبعا ماحضرش اخويا قعد عشان يتفررج على تصرفاتي كنت حزينه وانا بشوف انه انا لوحدي وصديقاتي بعاد عني في يوم زي ده بس كان الرب حاضر معايا وشعرت بعزاء من عنده كان يوم صعب جدا كل السنتين شئ واليوم ده شئ ثاني رحت وخلصت واختبرت ونجحت وربنا منعهم المرة دي من انهم يقدروا يعملوا شئ خلصت الدراسه بس هم ما خلصوش عملوا ايه بدوا يروح الشارع عندنا يتكلموا ويبعدوا لجيران من حوالينا وطبعا نسيت اقلكم اقرب جار لينا امام جامع وياويلي من اللي شفناه منه خلال اربع سنوات مابقلش ده انسان بيتكلم في الناس عن محبة الله ربنا يباركه المهم حاربني بكل الطرق ماخلاش حاجه راح لعند اخوالي وجاب ليه صور وكلام ومش عارفه ايه خالي اتصل بيا يااااااااااه يارب جه الوقت اللي اشهد ليك عندهم رحت وسالني مش على الدين سالني اصل الموضوع حكيت ليه من غير ما اذكر الدين كان ربنا بيقلي مش ده الوقت استني مسح على راسي خالي وقلي حبيبتي انا واثق منك لانه عرفتك بنت تحبين الله وليس لبنت الله ان تكون غير بنت يفخر بها لجميع هللويا فرحت جدا خالي بيتكلم معايا ودافع عني شاف مافيش فائده في خالي بعت لخالي الثاني في السعوديه طبعا اخويا عنده الان هو وخالتي وبيحضروه عليا وهو بيعت لي كل اسبوع عشان اروح لعنده بس انا ببتسم لما بيتصلي وبقول لتكن مشئيه الله ..... اخر شئ قلي حضري نفسك انا جاي بعد كم يوم ربنا عمل ايه خلاه يعمل عمليه وقعد في المستشفى وإلىاليوم ما جاش آمين لتكن مشيئته على الارض كما هي في السماء آمين المهم عدت الايام وهو مش راضي يسكت لقلت لامي انتي بديت المشكله لازم تنهيها اتكلمت مع عمي جابو الولد وابوه وقعدوا وصدقوه وطلبوا مني انكار الرب يسوع بقوة وحتى عمي ضربني قلت تمام حاضر ووقت المواجهه قلت لو كان الثمن عمري وحياتي مش حبخل بيهم للرب يسوع طبعا اكلت علقه ..... خرجت من البيت وشعرت بالحزن لانه شفت اهلي سلموني لابليس يارب ليه بجرب كل ده انا خلاص مش راجعه البيت بس حروح فين مااعرفش اتصلت بالاخت وصديقه مومنه جت لعندي الساعه عشره بالليل وصلت معايا وانا قعدت ابكي واصلي يارب فعلا صعب كل ده خلصني ولحد اليوم انا مش عارفه هل انتهت المشكله او لا ولكني اعيش بسلام متجاهله اعمال ابليس مسلمه كل الامر للرب يسوع يتدخل بمشي ورحت اختبرت موادي وانا رافعه راسي وكان شئ لم يكن وكان حضوري مع الرب يسوع كالصاعقه نازله عليهم بجد بفتكر شكلهم وهم بيشفوني داخله المعهد مبتسمه والنور على وجهي والكرامه ترفعني كان شئ كبير لا يقدرون ان يتحملوه افتكرت انه قلي كل اللي حمعله فيكي اقله حتدخلي مستشفى المجنانين إلا لو كنتي عاقله وخلصتي نفسك من الحياة ولكني صح بنت الملك انا مابتهددش ربي معايا ابويا اقوى دس راس الحية ومشئ معايا آمين عظيم هو في امانته ورعايته ليا ....
افتكرت انه قال انه الاب سوف يسلم ابنه والاخ اخوه افتكرته هو لما سلموه لما يهوذا اللي الرب غسل رجليه باعه بثمن بخس افتكرت بطرس لما انكره افتكرت بولس لما الرب كلمه وشال الغشاوه منعينه افتكرت بطرس ويوحنا في السجن افتكرت وافتكرت عمل الرب بحياتي وانه منجيني من اتون انار .... وبقول انه اليوم مازال بيحاول انه يضطهدني بس انا قويه وافتكرت التجربه دي انبارح بالتحديد كنت تعبانه وبصلي وشعرت انه لازم اشارك اللي حواليا بيها لانها كانت عزاء وسبب ايمان لمدرسي وللاخ مومن اخر كانت ليها ثمار ...
هيه بتهدينا الترنيمة دي
الرب يبارك الجميع
صلوا من اجلي
اختكم وشريكتكم بالجسد والنعمه ابتسام
الرد مع إقتباس
قديم 20-07-2005
غلاباوي
GUST

برافوووووووووووووووووووووووووووووووووو

وعاشوا في تبات ونبات وخلفوا ...... صبيان وبنات .....

والولاد بقوا شمامسة والبنات بقت راهبات ....................

وتوتة توتة فرغت الحدوتة

علي فكرة يا مينا رؤيتك القصصية دي هايلة جدا .. ياريت تحاول تعمل الجزء التانى من قصة ابتسام ..... متتخيلش كنت متأثر اد اية وانا بقرأ الكلام دة وبسمع موسيقي فيلم ( القلب الشجاع) بتاع ميل جيبسون ... وجانبي 4 علب مناديل كلينيكس لزوم العياط والنف بعيد عنك .......

تحياتي
الرد مع إقتباس
قديم 20-07-2005
Registered User

flower

انا مش طالب انك تصدقني يا غلاباوي انا وضعت قصة حقيقة ولك مطلق الحرية انك تصدق
او لا وهيه اخت مش من مصر وانا اتعرفت عليها شخصيا ومش منتظر تصديق ليها
وصدقني لو ربنا ريدلك تعرفه وانتا جواك رغبة حقيقة حا توصل للحق
وربنا يديك النعمة وبعدين حا تيجي تكتب قصتك وتشوف اللي حايصدق انتا كنت ايه
وبقيت ايه ومش بقولك كلام روايات او افلام وانتا لاحظت في مشاركاتي اكيد اننا مش بتاع كذب وتلفيق وبدال بقول انا كلمتها يبقي كلمتها واتاكدت كمان من القصة لاني المسيحية مش محتاجه قصص ايمانية وشكرا لمرورك وتعليقك
الرب يفتح عيناك كي تبصره
سلام ونعمة

ملحوظة : ميرسي علي السخرية وياريت تقولي المبالغة في القصة علشان اضبطها المرة اللي جاية لما اجي الف قصة

آخر تعديل بواسطة mena_hot ، 20-07-2005 الساعة 07:34 PM
الرد مع إقتباس
قديم 20-07-2005
Mena0064 Mena0064 غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
Mena0064 is on a distinguished road
لا تتخيل كم المتنصرين فى بلاد المهجر بس على فكرة معظمهم بيخلى الموضوع دة لنفسة. واحد منهم مرة حكالى عن قصتة و إزاى المسيح بيديهم قوة أمام صعوبات أرتعش أنا أمامها بصراحة بيخلونى أشعر إنى صغير و إيمانى لا يتعدى واحد فى البليون منهم.

على فكرة يا غلباوى أنا عمرى ما فهمت موضوع الفتنة فى الإسلام الا لما قابلت المتنصربن، مع الإعتذار للجميع لكن فعلا قوة إيمان واحد منهم تكفى أن تجيب للإسلام صداع لو أعطوهم الحرية للكلام و أعطوا المسلمين حرية للسماع.

أنا شخصيا لا أعلم مدى صحة القصة لكن مش شايف فيها مالا يعقل، من حقك تشك لكن مش فاهم لية مستغرب قوى كدة، مضمون القصة إن هذة الإنسانة بدلت إيمانها و شافت الويل من أهلها و زملائها و المجتمع و دى قصة معظم المتنصرين، فى الحقيقة حتى المولود مسيحى بيلقى جزء من كل هذا لكن طبعا المتنصر بيكون مستهدف لأسباب إسلامية معروفة.
الرد مع إقتباس
قديم 21-07-2005
ebitsam ebitsam غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Apr 2005
ebitsam is on a distinguished road
star طوبى لكم اذا عيّروكم وطردوكم وقالوا عليكم كل كلمة شريرة من اجلي كاذبين

في البدايه بصلي انه تكون نعمه ربنا يسوع معاكم جمعياً......
ثانيا بحب اشكر غلاباوي على تلعقياته إللي بصراحه مافهتمش هو بيقصد بيها ايه اخويا أحب اقلك انه انا كنت في يوم من الايام زي حكايتك كده مش بصدق جه لعندي واحد من المومنين وقلي على قصده شفاء رائعه حصلت لأخ مش مومن وازاي هو سلم للرب طريقه بعدها بس انا رفضت اصدقها لكن محبته الله ماسابتينش علشان اضيع وكانت ليا تجارب كثيره جدا منها التجربه اللي حكاها الأخ مينا ليكم فوق وأتاكد انها مش تأليف ولا روايه دي حقيقه انا عشتها ويمكن مازلت بعيش بيها ألالم انت لسا ما جربته ......
وصعب انك تتخيله وكل اللي بقدر اقوله ليك أنه بصلي انه ربنا يبارك حياتك ......
على فكره انالما كتبت تجربتي مش علشان عايزه حد يقول بصوا هي عاشت ايه لا علشان ربنا يبارك حياة التعابين ويشفي قلوب المرضى ويلمس العالم من خلالها وكمان لسبب مهم جدا انه هدفي الشهاده للرب يسوع من خلال اعماله في حياتي ليه اعطي كل المجد والكرامه...
أختكم ابتسام
الرد مع إقتباس
قديم 21-07-2005
2ana 7or 2ana 7or غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
2ana 7or is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة غلاباوي

برافوووووووووووووووووووووووووووووووووو

وعاشوا في تبات ونبات وخلفوا ...... صبيان وبنات .....

والولاد بقوا شمامسة والبنات بقت راهبات ....................

وتوتة توتة فرغت الحدوتة

علي فكرة يا مينا رؤيتك القصصية دي هايلة جدا .. ياريت تحاول تعمل الجزء التانى من قصة ابتسام ..... متتخيلش كنت متأثر اد اية وانا بقرأ الكلام دة وبسمع موسيقي فيلم ( القلب الشجاع) بتاع ميل جيبسون ... وجانبي 4 علب مناديل كلينيكس لزوم العياط والنف بعيد عنك .......

تحياتي

ده بدل ما تقول دى حرية عقيدة و ربنا سيجازى كل واحد بحسب نيته و أعماله ....... و لا لازم تعمل الفرض و تخرب فى الارض تقتل و تلعن و تسب كل من على الارض لتدخل جنة الحوريات و ال***** المخلدون ...... ايه القرف ده؟!
الرد مع إقتباس
قديم 21-07-2005
Registered User

شكرا لردك اخت ابتسام الرب يبارك حياتك
الاخت ابتسام ردت بنفسها يا غلاباوي علشان تعرف اننا مش بكدب ولا بالف
ولا حتقول انه ده الايميل بتاعي وانا عامله اكد بيه الموضوع
الرد مع إقتباس
قديم 21-07-2005
الصورة الرمزية لـ hema_c
hema_c hema_c غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Mar 2005
hema_c is on a distinguished road
يا مينا يا عزيزي ما تزعلش روحك ولا ترد على غلباوي .
كفاية انه نحن مصداقينك .
ربنا يبارك تعب محبتك معانا , على هذه القصص المفيدة.
قديم 21-07-2005
Registered User

اشكرك اخي الحبيب هيما
الرد مع إقتباس
قديم 21-07-2005
fayoumy fayoumy غير متصل
Registered User

fayoumy is on a distinguished road
الاخت ابتسام...

انت مثال رائع للشجاعه و قوه الاراده وجرأه الايمان ..الرب يحميكي ويعطيكي قوه فوق قوه..

للسيد غلباوى اقول اذا كنت مش مصدق موضوع ابتسام..وامثالها كتير..تستطيع انك تخبط راسك في الحيط
الرد مع إقتباس
قديم 21-07-2005
الصورة الرمزية لـ youssef1122
youssef1122 youssef1122 غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
youssef1122 is on a distinguished road

الجماعة المسلمين دول عليهم غباء يا أخى

ليس له مثيل وعليهم بروووووووود اكتر من كريازى

زى الغباوى الواحد مش عارف حاجه غريبه
الرد مع إقتباس
قديم 22-07-2005
غلاباوي
GUST

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة mena_hot
شكرا لردك اخت ابتسام الرب يبارك حياتك
الاخت ابتسام ردت بنفسها يا غلاباوي علشان تعرف اننا مش بكدب ولا بالف
ولا حتقول انه ده الايميل بتاعي وانا عامله اكد بيه الموضوع

يا عم انا مصدقك .... وانت راجل زي العسل يا مينا ..... وابتسام جت وهانى كمان جه ... هي برضة مش بتحب هانى في نص الاحداث .. وابوها كان معارض وكان عايز يجوزها صبحي تاجر المخدرات بس صبحي اتقبض علية ورجعت ........................... الخ ...

عموما انا مش بحب اكذب اي حد وعادي جدا انت خليت ابتسام تيجي لحد هنا وتقول الكلام الحلو دة ..... انا كمان هتصل بعد شوية بالرئيس المؤمن محمد انور السادات الله يرحمة عشان يجي يسجل في الموقع ويرد على كل اللى انتوا عايزينة .....

ولا تحب اتصل لك بحبيب ألبي الملك مينا موحد القطرين .... وهيجي لحد هنا ويحكي لكم هو وحد القطرين ازاي ؟؟ مش مصدقنى ... هتلاقيية بكرة جاي وبالامارة هتلاقية مسجل بأسم مينا موحد القطرين والايميل بتاعة mina@fara3oon.zew
ربنا يبارك في حياتك يا اخ مينا هوت انت وابتسام

وابقوا صلولي عشان الرب يطهر روحي .. وياريت كيريليسون لو مفيهاش حاجة يعنى
الرد مع إقتباس
قديم 22-07-2005
مشمش
GUST

شوف يا غلباوى

يجب ان تعلم ان انا باحترمك حتى و لو اختلفت عقائدنا و اتمنى وجودك معنا فى المنتدى على طول. لكن نغمة التريقة زادت قوى فى كلامك و خصوصا فى الموضوع ده.

انا معاك ان انت بتتعرض لأستفزاز كبير من بعض الناس هنا و انا لو مسلم (الشر برة و بعيد يعنى هههههههههههههه) هيتحرق دمى. لكن تأكد ان ما يحدث هنا من تجاوزات يمثل 1% مما يحدث على مواقعكم ومنتدياتاكم البائسة.

مينا انسان محترم جدا ومش هيكدب و احنا مش هنعمل زيكم و نجيب قسيس تايوانى يقول انه اسلم و فاكر ان جمية خلاص النفوس البروتستانتية تبع البابا شنودة فأرجو انك تهدى اللعب شوية و كذلك باقى الاعضاء.

تحياتى و ربنا يبارك حياتك و اسرتك
الرد مع إقتباس
قديم 22-07-2005
Registered User

flower

إقتباس:
انت خليت ابتسام تيجي لحد هنا وتقول الكلام الحلو دة
انا مش قولت لاخت ابتسام انها ترد هيه ردت من نفسها يا غلاباوي ده اولا .

- وعلي فكرة انا كنت فاكرك اذكي من كده وردك حيبقي محترم مش مليان بالسخرية بالشكل ده
وعلي فكرة انا اكثر واحد بيكره اسلوب التريقة علي الاسلام ولو شوفت مواضيعي حتلاقي كتير حاجات عاوز بيه اغير من الطريقة اللي بيعامل بيها علي المنتدي حتي البالتوك قالوا عليا مسلم علشان اعترضت علي اسلوبهم في التريقة علي الاسلام والرسول
بس شكلهم هما ادري بالتعامل معاكم بدال انتوا بتتعاملوا بالطريقة دي
إقتباس:
يا عم انا مصدقك .... وانت راجل زي العسل يا مينا ..... وابتسام جت وهانى كمان جه ... هي برضة مش بتحب هانى في نص الاحداث .. وابوها كان معارض وكان عايز يجوزها صبحي تاجر المخدرات بس صبحي اتقبض علية ورجعت ........................... الخ ...

عموما انا مش بحب اكذب اي حد وعادي جدا انت خليت ابتسام تيجي لحد هنا وتقول الكلام الحلو دة ..... انا كمان هتصل بعد شوية بالرئيس المؤمن محمد انور السادات الله يرحمة عشان يجي يسجل في الموقع ويرد على كل اللى انتوا عايزينة .....

ولا تحب اتصل لك بحبيب ألبي الملك مينا موحد القطرين .... وهيجي لحد هنا ويحكي لكم هو وحد القطرين ازاي ؟؟ مش مصدقنى ... هتلاقيية بكرة جاي وبالامارة هتلاقية مسجل بأسم مينا موحد القطرين والايميل بتاعة mina@fara3oon.zew
ربنا يبارك في حياتك يا اخ مينا هوت انت وابتسام

وابقوا صلولي عشان الرب يطهر روحي .. وياريت كيريليسون لو مفيهاش حاجة يعنى
وشكرا لردك الساخر المطول عليا بالشكل ده وكنت انتظر منك رد افضل من كده يا اخي غلاباوي بجد كنت منتظر منك كلام احسن من كده نظرا لثقافتك الواسعة ولكن مع الاسف خيبة ظني والاخوة ادري بالكلام معاكم هنا فعلا في المنتدي
ومش حا اقول غير ربنا يفتح بصيرتك وتشوفه وتديلنا اختبارك
سلام ونعمة
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

خيارات الموضوع
طريقة العرض

قوانين المشاركة