تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 25-05-2011
Zagal Zagal غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Feb 2004
Zagal is on a distinguished road
مشاركة: طلب مساعدة

اتمنى من قلبى ان رانيا ده مايبقاش واحد ظريف بلحيه وبدون شنب وجاى يستهبل ...

لانى على يقين ان من اراد السير فى طريق المسيحيه مش هايحاول يدور على واحد يدله على طريق الكنيسه من خلال الانترنت الا اذا كان غرضه جمع معلومات فقط ...
ربنا يعوض تعب نصائحكم ...

كلمة الصليب عند الهالكين جهالة و اما عندنا نحن المخلصين فهي قوة الله "كور 1 -1:18"

( سيظل القران اعجاز لغوى فى نظر المسلمين الجهلاء فقط.
لان معظمهم لايستطيع الكتابه بدون اخطاء املائيه )

الرد مع إقتباس
قديم 25-05-2011
zzaghlul zzaghlul غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
zzaghlul is on a distinguished road

الي الاخت (او الابنة) رانيا
اولا اسمحي لي ان اتكلم مع اخوتي واخواتي اعضاء المنتدي القدام قوي زيي
وبعدين اتكلم معاكي:

يا جماعة بلاش التسرع في طلبات او نصائح تودي في داهية ما حدش منا يعرف ظروف رانيا ولو كانت مدعية او مدعي دا في علم ربنا لاننا جميعا لا نعرف بعض ولا حتي اسامينا الحقيقية لكن مع الوقت تقريبا كلنا هنا عرفنا بعض وكوننا فكرة معقولة عن بعض وبقينا عائلة واحدة علي مر السنين.
ليس في مسيحيتنا ما نخاف منه او عليه ولا حتي الكنايس ...ايه اللي ممكن اي شرير ياخد منا والا يعمل فينا؟ نحن جميعا مستعدين للشهادة علي اسم المسيح ...لكن لا تطالب احد بهذا لاننا ما نعرفش ظروف وقدرات ومواهب اي حد ولا حتي ميعاده المعين من الرب لاعلان ايمانه وتحمل الاضطهادات ... ممكن تكون رانيا صغيرة في السن ومحاطة بظرف لا تسمح لها بتحدي مجتمعها او عائلتها في الوقت الحالي والمسألة مش عنتريات فارغة كل انسان يعطي التجربة باذن ربنا الذي يعلم حدوده ودرجة نموه في الايمان .... وطبعا ممكن رانيا تطلع واحد بلحية وزبيبة وسلفي ...فليكن وايه يعني ...نتعامل بنية خالصة وربما نكون سبب خلاص مثل هذا الانسان لانه مش صدفة ان ربنا يسمح بدخول ايا كان هنا الا لو عايز منه حاجة زي بولس الرسول كان في طريقه بالشر ضد المؤمنين لكن ربنا كان مستنيه في الطريق والباقي احنا عارفينه ... فبالراحة شوية علي رانيا ايا كانت ... واذا كانت صادقة في كلامها وانا عندي احساس انها صادقة يجب ان تضعوا نفسكم مكانها بتدخل النت بالعافية وخايفة ومش عايزة حد يكتشف امرها دلوقت ولهذا انا اعطيها العذر في انها مش قادرة تحكي حكايتها بالتفصيل اللي كلنا نحب نعرفه فاصبروا شوية وصلوا علشان ربنا يحميها من الشرير لو صادقة او يفتح عينها لو انسان يدعي ما هو ليس بحقيقي ويعرفه طريقه.

الابنة رانيا واسمحي لي اناديكي بابنتي فانا مش صغير وانتي اذا كنتي اقل من تلاتين سنة تبقي ممكن تكوني في سن بنتي عموما دا شرف انا لا استحقه ولا اسعي ليه ان اكون اب روحي لاي حد لكن صدقيني دي مشاعري المسيحية الخالصة بحب الجميع وانا واثق ان ده شعور الاعضاء هنا ايضا لاننا بحب ربنا والهنا يسوع المسيح اللي بيفيض منا ومنه اولا لا يمكن الا ان نحب الجميع واولهم المسلمين لانهم ضحايا لشيطان الاسلام المسمي الله ونبيه محمد فارجو ان تكوني حريصة علي نفسك هي مش شجاعة تقفي قدام القطر والا تنزلي وسط البحر والا تقفي في ميدان التحرير وتزعقي بالقول انا مسيحية ...المسيح مش عايز منك شجاعة بلا حكمة وهو الوحيد اللي حا يعرفك الوقت المناسب لاعلان ايمانك وساعتها فليكن ما يكن لان ده يبقي ارادته ولمجد اسمه اللي احنا اتخلقنا ليه اي مجد اسم الرب مش زي الاسلام ما بيقول ان ماخلقنا الانس والجن الا ليعبدون ...ده غلط ربنا خلقنا من اجل مجد اسمه القدوس ولانه احبنا اولا ويريد لنا الحياة الابدية في حبه ومعاه.
ارجو ان تحاولي تنزيل البالتوك وانشاءالله تيجيلينا هنا تعرفينا اسمك هناك لو غيرتي عن هنا ونتواصل معاكي ايضا بالصوت وعندها ستعرفي ان كتير منا ليه اسامي تانية ايضا ...وخليكي حريصة جدا ما تخليش حد يستفزك الي العنتريات الكاذبة .... ربنا معاكي وكلنا هنا اخواتك وطلباتك نحاول المساعدة بقدر الامكان ...ماشي...باي.
قديم 26-05-2011
Gold User

للرفع الي ان تاتي رانيا لان الاحداث المتلاحقة سوف ترمي بمشاركاتها في الصفحات الخلفية.
قديم 26-05-2011
Rania Fawzi Rania Fawzi غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: May 2011
Rania Fawzi is on a distinguished road

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة engmms2011 مشاهدة مشاركة
رانيا ربنا معاكى...ألهنا يسوع المسيح يبارك حياتك ويقويكى
بأختصار المسيحية هى الباب الضيق للحياة ومن هذاالباب يوجد الطريق الوحيد للوصول الى الحياة الابدية...
بس صدقينى كتير من المتنصرين أفضل منا نحن المسيحيين بالوراثة ... أنا فى رأى حاولى تسافرى أحسن أنت شايفة المعاناة بتاعتنا أحنا أصحاب البلد ... ما بالك بالمتنصرين
وأختبارك شىء يخصك محتاجة تشاركيه معانا نأخذ بركة ...
أعملىاللى يريح نفسيتك ...
وتقلكيش أنتى مش لوحدك ... فيه حوالى من 5 الى 7 مليون متنصر فى مصر ... بينالسر والعلن ... ربنامعاكى
ميرسي انجيينس واسفة ان كنت غلطت بالنطق
مهما ااقول او اتكلم كل حروفي تقف ادام كرم ونبل مشاعرك
وانا عارفة ان المسيحية هي الطريق والباب الضيق للحياة و للنجاة
وحاكتب اختباري لو عمري طال شوية ولو صغيرة وحافكركم برانيا
فوزي المسلمة المتنصرة اللي اختارت المسيحية بكل ما فيها من تعب ومشقة
لكن انا شفت اخواتكم الحقيقة وايماني بان الرب يسوع المسيح هو الواجب اتباعه
من البشرية كلها وبشكر الرب ان ايماني به لوحدي مش عن طريق اي شخص
موضوع السفر طيب مش لما اعلن مسيحتي وتعميدي واعرف اطلع بطاقة رقم قومي او باسبور افكر فيه سايبة اموري كلها للرب ومش معنى اني مطلعتش بطاقة ابقى صغيرة لا انا كبيرة في السن ياجماعة لكن عشاني مطلقة واهلي مش راضيين يخلوني اكتب مطلقة في الرقم القومي رافضها تمام
عارفة ومتأكدة ان مشاعركم وقلوبكم معايا وكلكم مديني الثقة بنفسي وايماني
اسفة ان كنت اتأخرت في ردي بس ظروفي
بشكر ردك واهتمامك
الرد مع إقتباس
قديم 26-05-2011
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة makakola مشاهدة مشاركة
الأخت رانيا
كلامك معزي جدا
ياريت تقولي لنا إزاى الرب بيمد إيده لكي بالصليب؟
وياترى ساعدك إزاي؟
لان الرب واقف جنبي وبيمد ايد المساعدة ليا
ودة مش حاقدر انكره وتساعدني بصلاتك ودعاك ليا
شكرا لاهتمامك وردك
الرد مع إقتباس
قديم 26-05-2011
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة amanygeorgee مشاهدة مشاركة
ربنا معاكى يا رانيا و ينور قلبك وطريقك

+++++++++++++++++++++++++++
وليك انت كل مؤمن بالرب يسوع المسيح مثل دعوتك
بشكر ردك واهتمامك
الرد مع إقتباس
قديم 26-05-2011
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة terminator مشاهدة مشاركة
الاخت رانيا :
كلامى ليس له عانى عديدة بل معنى واحد فقط ، الانسان البعيد لما المسيح بيلمس قلبه ده بكون عن طريق عمل عجيب مش عادى
لان مش اى حد بيقدر ببساطه كده يصدق ان ربنا احبنا لدرجة انه اخذ صورتنا ونزل لارضنا علشان ينجينا وينقلنا مرة تانية بجواره .
لازم يكون عمل عجيب ومعجزى وعلشان كده احنا سألنا اكثر من مرة عن تجربة ايمانك لان تجارب المتحولين غالبا ما يكون بها لمسة الالهية واصرارنا انك تحكى لنا التجربة دى بكل تفصيلها وتهربك من سردها امر يحير العديد منا .
علشان كده للمرة العشرة عايزين نسمع منك قصة تحولك ، فهمتى قصدى دلوقتى ؟
وعلى فكرة موضوع المعودية واعلان الدين ده شىء مش وقته ومش ضرورى لان الايمان بالمسيح لوحده كفاية مش محتاج حاجات تانية جانب منه .

وبعدين انا عمرى ما فكرت يوم فى انى ادافع عن حد فى حياتى عندى المسيحى ذى المسلم بتعامل مع الجميع على انهم بشر اللى بيزعلنى باتجهله وخلاص مش باتعامل معاه

واسف يعنى مش ذى ما اى وحدة مسيحية تستسلم وتظهر على اليوتيوب وتقول الحقونى سعدونى واحمونى ، لا المسيحى الحقيقى لا يهاب الموت على اسم المسيح وما يخفش من عذاب ولا قهر ولا موت ولا اى شىء .

ده الفرق بينا وبين اى حد تانى .

ربنا قادر ان ينير عقلك ويعطيك على قدر ما فى قلبك من خير
باجل الرد على رسالتك لوقته وحيكون ردي ع الموضوع عن طريق رسالتك
بشكر تقديرك واهتمامك وبشكرك كمان مرة على اهتمامك
الرد مع إقتباس
قديم 26-05-2011
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة el chife مشاهدة مشاركة
سلام ونعمة أختنا العزيزة رانيا
استوقفتنى هذا الكلمات المدونة باللون الأحمر برغم إننى استشعر مدى معاناتك والامك
كيف نعطيكى طريقة لدخول الكنيسة والكنيسة مفتوحة أمام الجميع ولاسيما إنك مازلتى مسلمة وتعيشين وسط عائلتك دون إعلان إيمانك الجديد ..كيف يحدث ذلك قبل إعلان إعتناقك المسيحية وبدون خوف..

طيب متوقعني اعيش فين هو ممكن عندنا واحدة تسكن لوحدها وتفتكر نظرة الناس ليها اية واهلي حيسيبوني ياخي الفاضل انا اعيش بمدينة وصغيرة والكل يعرف بعضه تمام المعرفة فكيف اتصرف
شوفى ياأخت رانيا أنا هكلمك بصراحة ..
المسيحية مبنية على الأيمان والكتاب المقدس بيقول :
لو كان لكم إيمان مثل حبة خردل لكنتم تقولون لهذا الجبل: انتقل من هنا إلى هناك فينتقل. ولا يكون شيء غير ممكن لديكم ( مت 17: 20 )حينما فشل التلاميذ في أن يتعاملوا مع الولد الذي به روح أخرس، سألوا الرب: "لماذا لم نقدر نحن أن نُخرجه؟"، كان جواب الرب لهم: "لعدم إيمانكم". ثم استكمل حديثه بالقول: "لو كان لكم إيمان مثل حبة خردل لكنتم تقولون لهذا الجبل انتقل من هنا إلى هناك فينتقل" ( مت 17: 20 ).
ملخص الكلام ياأخت رانيا لو بتحبى المسيح بجد وايمانك قوى إعلنى إيمانك من غير خوف وربنا هيقف جنبك وكمان هتلاقى نفسك بتروحى الكنيسة لوحدك من غير مساعدة أحد والمعروف أن الكنيسة مفتوحة لكل مسيحى
سواء كان عابر جديد أو مسيحى المولد وتأكدى إن إله المسيحية إلة حى هينور بصيرتك ويرشدك للصح .
تحياتى
اكمل ردي عليك انا معتنقة المسيحية وواثقة من عقيدتي وايماني بالرب
بس دخولي الكنسية هنا وفي البلد اللي انا عايشة فيها محال ان لم يكن مستحيل
وحاقول لك موقف حصل معايا انا منقبة وقفت ادام باب الكنيسة وسألت الأمن فيه قسيس
او اي رجل دين جوة سأل المسئول اللي بيقعد عند الباب من جوة وكان رده القساوسة مش بيجيوا بليل الا لو في اجتماع وكان امبارح الثلاثاء ولو حييجي حيكون صدفة ومش قبل الساعة سبعة ونص الكلام دا امبارح اظني معرفش مواعيد الاجتماعات او غيره بس العجيب والاعجب قبل ما اوصل البيت كانوا ولادي جايين في الطريق انتي كنت في الكنيسة رديت لا طبعا مش عاوزة اكمل اية اللي حصل وولادي واحد نقيب شرطة واحد وكيل نيابة والثالث خريج كلية تجارة وبيشتغل محاسب في البترول
بس انا عاوزة اسألك لو انت او اختك جيت في لحظة واعلنتوا اسلامكم قدام اهلكم واصحابكم حيكون رد الفعل اية وخصوصا انك راجل
انا مش بحكي عشان حد يتألم عليا لا انا باقول حقايق اللي وهبت باقي حياتها للرب وخدمته مش حتخاف حاجة بس احنا عندنا سلفيين واخوان ووووو وغيره
يمكن اكون صدعتكم بس باقول حقايق والرب شاهد ووالله العظيم تلاتة اني صادقة في كل حرف
بشكر ردك واهتمامك واسفة للاطالة
الرد مع إقتباس
قديم 26-05-2011
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة zagal مشاهدة مشاركة
اتمنى من قلبى ان رانيا ده مايبقاش واحد ظريف بلحيه وبدون شنب وجاى يستهبل ...
تأكد اني واحدة مش واحد لاني محبش الاستهبال لا اللي بيستهبلوا وصدقني كنت اتمنى اكون راجل ااقله كان وضعي اتغير 180درجة
لانى على يقين ان من اراد السير فى طريق المسيحيه مش هايحاول يدور على واحد يدله على طريق الكنيسه من خلال الانترنت الا اذا كان غرضه جمع معلومات فقط ...
ربنا يعوض تعب نصائحكم ...
صدقني وبجدارة معلوماتي عن المسيحية قد معلوماتك مليون مرة وبثقة ولو بدور عن معلومات حاكتب في جوجل مش حلجأ لا لموقع ولا بشر وعمر اللي بيقدم خير للرب الرب بيعوضه لان على نياتكم ترزقون
اسفة لردي لكن لازم الكل يتأكد ان رانيا واحدة مش واحد:فتاة / واحدة / امراة / سيدة "
يمكن كلامي يوضح
بشكرك
الرد مع إقتباس
قديم 26-05-2011
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة zzaghlul مشاهدة مشاركة
الي الاخت (او الابنة) رانيا
اولا اسمحي لي ان اتكلم مع اخوتي واخواتي اعضاء المنتدي القدام قوي زيي
وبعدين اتكلم معاكي:

يا جماعة بلاش التسرع في طلبات او نصائح تودي في داهية ما حدش منا يعرف ظروف رانيا ولو كانت مدعية او مدعي دا في علم ربنا لاننا جميعا لا نعرف بعض ولا حتي اسامينا الحقيقية لكن مع الوقت تقريبا كلنا هنا عرفنا بعض وكوننا فكرة معقولة عن بعض وبقينا عائلة واحدة علي مر السنين.
ليس في مسيحيتنا ما نخاف منه او عليه ولا حتي الكنايس ...ايه اللي ممكن اي شرير ياخد منا والا يعمل فينا؟ نحن جميعا مستعدين للشهادة علي اسم المسيح ...لكن لا تطالب احد بهذا لاننا ما نعرفش ظروف وقدرات ومواهب اي حد ولا حتي ميعاده المعين من الرب لاعلان ايمانه وتحمل الاضطهادات ... ممكن تكون رانيا صغيرة في السن ومحاطة بظرف لا تسمح لها بتحدي مجتمعها او عائلتها في الوقت الحالي والمسألة مش عنتريات فارغة كل انسان يعطي التجربة باذن ربنا الذي يعلم حدوده ودرجة نموه في الايمان .... وطبعا ممكن رانيا تطلع واحد بلحية وزبيبة وسلفي ...فليكن وايه يعني ...نتعامل بنية خالصة وربما نكون سبب خلاص مثل هذا الانسان لانه مش صدفة ان ربنا يسمح بدخول ايا كان هنا الا لو عايز منه حاجة زي بولس الرسول كان في طريقه بالشر ضد المؤمنين لكن ربنا كان مستنيه في الطريق والباقي احنا عارفينه ... فبالراحة شوية علي رانيا ايا كانت ... واذا كانت صادقة في كلامها وانا عندي احساس انها صادقة يجب ان تضعوا نفسكم مكانها بتدخل النت بالعافية وخايفة ومش عايزة حد يكتشف امرها دلوقت ولهذا انا اعطيها العذر في انها مش قادرة تحكي حكايتها بالتفصيل اللي كلنا نحب نعرفه فاصبروا شوية وصلوا علشان ربنا يحميها من الشرير لو صادقة او يفتح عينها لو انسان يدعي ما هو ليس بحقيقي ويعرفه طريقه.

الابنة رانيا واسمحي لي اناديكي بابنتي فانا مش صغير وانتي اذا كنتي اقل من تلاتين سنة تبقي ممكن تكوني في سن بنتي عموما دا شرف انا لا استحقه ولا اسعي ليه ان اكون اب روحي لاي حد لكن صدقيني دي مشاعري المسيحية الخالصة بحب الجميع وانا واثق ان ده شعور الاعضاء هنا ايضا لاننا بحب ربنا والهنا يسوع المسيح اللي بيفيض منا ومنه اولا لا يمكن الا ان نحب الجميع واولهم المسلمين لانهم ضحايا لشيطان الاسلام المسمي الله ونبيه محمد فارجو ان تكوني حريصة علي نفسك هي مش شجاعة تقفي قدام القطر والا تنزلي وسط البحر والا تقفي في ميدان التحرير وتزعقي بالقول انا مسيحية ...المسيح مش عايز منك شجاعة بلا حكمة وهو الوحيد اللي حا يعرفك الوقت المناسب لاعلان ايمانك وساعتها فليكن ما يكن لان ده يبقي ارادته ولمجد اسمه اللي احنا اتخلقنا ليه اي مجد اسم الرب مش زي الاسلام ما بيقول ان ماخلقنا الانس والجن الا ليعبدون ...ده غلط ربنا خلقنا من اجل مجد اسمه القدوس ولانه احبنا اولا ويريد لنا الحياة الابدية في حبه ومعاه.
ارجو ان تحاولي تنزيل البالتوك وانشاءالله تيجيلينا هنا تعرفينا اسمك هناك لو غيرتي عن هنا ونتواصل معاكي ايضا بالصوت وعندها ستعرفي ان كتير منا ليه اسامي تانية ايضا ...وخليكي حريصة جدا ما تخليش حد يستفزك الي العنتريات الكاذبة .... ربنا معاكي وكلنا هنا اخواتك وطلباتك نحاول المساعدة بقدر الامكان ...ماشي...باي.
اتعلمت من الرب الصبر وطول البال لو حد نرفزني او استفزني كان زماني اتجننت
من زمان بس لطف الرب اني آمنت واهتديت لطريقه وبكل فخر لوحدي بدون مجهود بشر
وبتمنى الكل يسلكوا طريقي وحانزل البالتوك بمشيئة الرب واتواصل معاكم
بشكر اهتمامك ولطفك بس انا مش اقل من تلاتين وبعتبرها خسارة حقيقة في حياتي
بس برضوة بتفضل ابويا الروحي ميرسي لذوقك واهتمامك
الرد مع إقتباس
قديم 26-05-2011
Registered User

إقتباس:
للرفع الي ان تاتي رانيا لان الاحداث المتلاحقة سوف ترمي بمشاركاتها في الصفحات الخلفية.
ياترى اية الاحداث المتلاحقة وترمي مشاركتي في الاول ولا الآخر كلو واحد عندي انا بعت الدنيا واشتريت الرب ودي اهم حاجة
بشكر صبرك عليا بس صدقوني ظروفي متسمحش بدخولي كتير فارجو المعذرة وقليل من الصبر
ورانيا جات بارادتها ورغبتها محدش جابها فمش حتروح
دعواتكم وصلاتك لرانيااااااااااااااااااااااااااااااا فوزي

ياااااااااااااااه كل دول بيقروا رانيا متنسوش تدعوا ليي ولغايت دلوقتي مش عارفة استخدم صندوق الرد اللي تحت عشان كدة بضطر ارد في اي مشاركة واكتب اللي بحب ااقوله
شكرا للجميع
بنمتى اكون رديت ع الجميع واسفة لو حد مشاركته دخلت وانا بكتب وما ردتش عليها

آخر تعديل بواسطة Rania Fawzi ، 26-05-2011 الساعة 12:00 PM
الرد مع إقتباس
قديم 26-05-2011
Gold User

عزيزتي الاخت رانيا واسمحي لي من هنا ورايح اقول لك اختي
شكرا علي اهتمامك بالرد علي كل واحد باسمه ومرة تانية حا تلاقي الكل هنا اخوة واخوات ليكي وبيصلوا من اجلك والرب قادر يحافظ عليكي.

الاحدات المتلاحقة اللي قصدتها هي الاحداث في مصر والعالم العربي لهذا تجدي ان فيه مواضيع كتيرة بتتفتح علشان كدة المواضيع اللي ما فيهاش مشاركات لمدة يوم بتتنقل الي الصفحة التانية وساعات التالتة ويبقي صعب علينا ان نلاقيها بسهولة ... دي طبيعة المنتدي لان كل صفحة بتحتوي علي عدد محدد من المداخلات والاقدم بينزل للصفحات التالية لان الاحدث دايما علي وش الفتة فوق يعني ... علشان كدة ساعات بنكتب كلمة زي "للرفع" يعني بنخلي الموضوع يبقي جديد فيظهر تاني في اول صفحة وهكذا...للتوضيج لا غير .... ربنا يكون معاكي ونسمع صوتك قريبا باذنه...سلام.
قديم 26-05-2011
الصورة الرمزية لـ الحمامة الحسنة
الحمامة الحسنة الحمامة الحسنة غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Mar 2007
الحمامة الحسنة is on a distinguished road

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة Rania Fawzi مشاهدة مشاركة
ياترى اية الاحداث المتلاحقة وترمي مشاركتي في الاول ولا الآخر كلو واحد عندي انا بعت الدنيا واشتريت الرب ودي اهم حاجة
بشكر صبرك عليا بس صدقوني ظروفي متسمحش بدخولي كتير فارجو المعذرة وقليل من الصبر
ورانيا جات بارادتها ورغبتها محدش جابها فمش حتروح
دعواتكم وصلاتك لرانيااااااااااااااااااااااااااااااا فوزي

ياااااااااااااااه كل دول بيقروا رانيا متنسوش تدعوا ليي ولغايت دلوقتي مش عارفة استخدم صندوق الرد اللي تحت عشان كدة بضطر ارد في اي مشاركة واكتب اللي بحب ااقوله
شكرا للجميع
بنمتى اكون رديت ع الجميع واسفة لو حد مشاركته دخلت وانا بكتب وما ردتش عليها

الأخت العزيزة
الأخ زغلول يقصد ان موضوعك يتراجع في قائمة القسم
نتيجة للأحداث المتلاحقة التي نفتح لها موضوعات جديدة فيتراجع موضوعك لخلف قائمة القسم
فلدفع الموضوع للأمام على مقدمة القسم ثانية نكتب مداخلة بسيطه لرفعه ثانية لمقدمة المقسم

للرد في صندوق الكتابة رجاء إضغطي (كليك) على هذا الزر السريع للرد

وهو آخر زر أسفل كل مشاركة سيفتح لك صندوق الكتابة لتكتبي فيه

(من يُقبل اليَّ لا أُخرجه خارجاً )( يو6: 37)
(حينئذ يسلمونكم إلى ضيق و يقتلوكم و تكونون مبغضين من جميع الأمم لأجل إسمي)
( مت 24:10 )
مسيحيو الشرق لأجل المسيح

http://mechristian.wordpress.com/
http://ibrahim-al-copti.blogspot.com/

آخر تعديل بواسطة الحمامة الحسنة ، 26-05-2011 الساعة 12:25 PM
الرد مع إقتباس
قديم 26-05-2011
Registered User

إقتباس:
عزيزتي الاخت رانيا واسمحي لي من هنا ورايح اقول لك اختي
شكرا علي اهتمامك بالرد علي كل واحد باسمه ومرة تانية حا تلاقي الكل هنا اخوة واخوات ليكي وبيصلوا من اجلك والرب قادر يحافظ عليكي.

الاحدات المتلاحقة اللي قصدتها هي الاحداث في مصر والعالم العربي لهذا تجدي ان فيه مواضيع كتيرة بتتفتح علشان كدة المواضيع اللي ما فيهاش مشاركات لمدة يوم بتتنقل الي الصفحة التانية وساعات التالتة ويبقي صعب علينا ان نلاقيها بسهولة ... دي طبيعة المنتدي لان كل صفحة بتحتوي علي عدد محدد من المداخلات والاقدم بينزل للصفحات التالية لان الاحدث دايما علي وش الفتة فوق يعني ... علشان كدة ساعات بنكتب كلمة زي "للرفع" يعني بنخلي الموضوع يبقي جديد فيظهر تاني في اول صفحة وهكذا...للتوضيج لا غير .... ربنا يكون معاكي ونسمع صوتك قريبا باذنه...سلام.

بشكر التوضيح ودة من ذوقك وكرم اخلاقك واتشرف بيك وباخوتك
ميرسي لك وعلى فكرة انا دخلت غرفة ابونا زكريا
وفيها اسامي كتير اوي حبيت ابلغك اني نزلت البالتوك
بشكر لك التوضيح
الرد مع إقتباس
قديم 26-05-2011
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة الحمامة الحسنة مشاهدة مشاركة

الأخت العزيزة
الأخ زغلول يقصد ان موضوعك يتراجع في قائمة القسم
نتيجة للأحداث المتلاحقة التي نفتح لها موضوعات جديدة فيتراجع موضوعك لخلف قائمة القسم
فلدفع الموضوع للأمام على مقدمة القسم ثانية نكتب مداخلة بسيطه لرفعه ثانية لمقدمة المقسم

للرد في صندوق الكتابة رجاء إضغطي (كليك) على هذا الزر السريع للرد

وهو آخر زر أسفل كل مشاركة سيفتح لك صندوق الكتابة لتكتبي فيه
ميرسي لردك وتوضيحك وشرجك كيفية الرد من صندوق الرد
بشكرك كمان مرة وليباركك الرب
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة