تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 30-04-2006
طارق احمد ابراهيم
GUST

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة hanna3

الي مدمني الكذب اياهم
اقتباس
-----------------------------------
ازاى نوافق على المبادئ دى :

1. احنا مش منافقين زى الدول الغربية اللى شالت المادة مدى من الدستور كتابة فقط ولكن فى الحقيقة تطبقها - العملية كلها سياسة داخلية و ادعاء للمساواة اثبتت الأيام كدبه - خصوصا للى عاش هناك
------------------------------
انت يا ابني عايش في يلاد الوق واق ولا مدمن كذب في كل مصيبة مسجد
في امريكا اللي بتاكلكم ولولاها لمات نصف مسلمي العالم جوعا والباقي يضربوا بعض لما يخلصوا علي بعض لولا اننا بنحو شكم عن بعض في امريكا يا سيد
تم بناء 1400 مسجد منذ عام 1994 الي عام 2001
في اليونان التي كانت ترفض بناء المساجد وبمساعد ة الاقباط - جاتهم خيبة اكثر واكثر( لا لا ستين خيبة ) --
تم بناء مسجد في اثينا واخر في كريث
واضيف الي جنابك انة في بلجراد عشرات المساجد رغم الاف الصرب الذين ماتوا في الحرب الماضية في صمت القبور وملايين قتلهم المسلمين في كوسوفو اثناء الحرب العالمية الثانية
واحن اللي بندوخ عشان نرمم دورة مياة قتلنا منكم كام ؟ ولا واحد بل تقتلوا في اخوا تنا
والفاعل اما مجنون او مجهول
-------------------------------------------------

اقتباس من المذكور اعلاة ة
. قانون موحد لبناء دور العبادة !!! طيب ازاى - دانتو اغنى من فى مصر و كمان مدعومين من الغرب يعنى فلوسكم كتيرة قوى - و بعدين حتى فى الدول الغربية التى تدعى المساواة - هل هناك قانون مثل هذا يسمح ببناء المساجد زى بناء الكنائس - عجبى
------------
يا ساتر يا ناس يا شر كفاية قر عين الحسود يا شيخ
اسمع يا شاطر احنا المسيحيين عايشين ببركة الرب فقط ولا يوجد لدينا بترول ولا مساعدة دولية مثلكم الدولة تدخل سباق مع المتطرفين في بناء المساجد ومدارس الازهر بينما نحن المسيحين في كل انحاء العالم نبني كنائسنا بشرفنا باموالنا لا يوجد في العالم كلة دولة تساعد في نباء الكنائس الا اموالنا من حر مالنا
عشان كد ة ربنا مبارك فلوس من عرقنا حلال مش سرقة من اموال دافع الضرائب القبطي
خايفين من الكنيسة لية ؟؟
هات لي بلد في العالم تمنع بناء المساجد ؟؟ حتي روما مهبط الكاثوليكية فيها مساجد اسمع يا ا بني الحرية الدينية في كل ارجاء العالم الا العالم الاسلامي فقط
---------------
-3. هو كل ما تطلع كلمة جديدة يخترعها شرقى ولا غربى تبقى سبوبة كلام ؟ - مانتو و احنا من زمان مواطنين - وسمح لكم ان تكونوا اغنى فئة فى مصر مع انكم اقل فى النسبة - عايز ايه مواطنة اكتر من كده ؟!
----------------------
سمح يعني اية يا خايب اسمع يا ساذج الاقباط فقط لم ترجع لهم ممتلكاتهم اما كل المسلمين رجع السادات الله يجحمة لهم كل ممتلكاتهم اما الاقباط لاء كل حاجة في مصر للمسلم فقط
ومع هذا ربنا بيفتح علينا ويعوضنا اضعاف روجوا قولوا لة
صحيح عايشين ننضرب وساكتين مذابح من عام 1971 للان ومستمرة كفاية بقي خلوا في عينكم حصوة ملح عيب اختشوا
---------------------------------
مين مايكل منير ده ؟ عايش فى مصر ؟
------------------
لا يار وح خالتك
دا عايش في قلوبنا

واللي بعتوك قول لهم لو مس احد شعرة من مايكل مايدفع مسلمين كثير الثمن غالي
واحب اعرفك ان مايكل منير زعيمنا الشاب المحبوب
وقول للي بعتوك موتوا بغيظكم

احب ان اوضح للاخ ان بناء المساجد ده شئت ام لم تشء حتتبنى اما بالنسبة للكنائس ياحلو انت بتتبنى ببركة كل بابا التبرعات كشفوف البركة وطبعا القسيس لمل يشيل الخطية من وحد ه ويخلوا بها فى حجرة وطبعا من عرق التعب وهو بيطلع الخطية منها بتتعبوا والله اكتب وقول البدع انا شوفت بعينى الله يخلى جارى والله مسيحى وكان بيحكيلى وعلى فكرة هو مسيحى بس مش مقتنع بكلام القساوسة مهرى دروس على الفاضى وهو دخلنى من باب خلفى واتفرجت على حجات عمرى ما شفتها احترام اية واخلاق اية وطقوس دينية انا اشهد ليكم انك على حق فى تخلفكم وضلالكم وان انتم الشياطين نفسها ادعو الجميع لمشاهدة المنظر من داخل الكنيسة انا مصورة على التلفون ولولا انى بلا ش الفضايح احنا عندنا ستات وطبعا لو بعت الرسالة ممكن اروح امن الدولة المهم وسلامى للجميع ولماما شنودة طنط افة والحاج جرجس كان فى الحج على جبل المقطم باىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
الرد مع إقتباس
قديم 30-04-2006
elmafdy elmafdy غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
elmafdy is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة طارق احمد ابراهيم
احب ان اوضح للاخ ان بناء المساجد ده شئت ام لم تشء حتتبنى اما بالنسبة للكنائس ياحلو انت بتتبنى ببركة كل بابا التبرعات كشفوف البركة وطبعا القسيس لمل يشيل الخطية من وحد ه ويخلوا بها فى حجرة وطبعا من عرق التعب وهو بيطلع الخطية منها بتتعبوا والله اكتب وقول البدع انا شوفت بعينى الله يخلى جارى والله مسيحى وكان بيحكيلى وعلى فكرة هو مسيحى بس مش مقتنع بكلام القساوسة مهرى دروس على الفاضى وهو دخلنى من باب خلفى واتفرجت على حجات عمرى ما شفتها احترام اية واخلاق اية وطقوس دينية انا اشهد ليكم انك على حق فى تخلفكم وضلالكم وان انتم الشياطين نفسها ادعو الجميع لمشاهدة المنظر من داخل الكنيسة انا مصورة على التلفون ولولا انى بلا ش الفضايح احنا عندنا ستات وطبعا لو بعت الرسالة ممكن اروح امن الدولة المهم وسلامى للجميع ولماما شنودة طنط افة والحاج جرجس كان فى الحج على جبل المقطم باىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
مستوى كلماتك يدل تماما على مستوى تربيتك , و انسان بهذا الانحطاط من الطبيعى جدا ان يكون كاذب فى كل كلمه يقولها , و الحقيقه انا ارى انك اتفه من ان ارد عليك و اوضح كذبك فى كل كلمه قلتها , مش مكسوف من نفسك يا كداب .

المفدى
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة