تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 26-08-2005
sammy sammy غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
sammy is on a distinguished road
ممكن حد يساعد من فضلكم

واحد صاحبى عاوز ينزل أجازة مصر وعاوز يتعرف على طريقة كويسة أو شركة تحجز له أسبوع أو عشرة أيام فى احد فنادق الغردقة اللى على البحر مباشرة ... ممكن حد يساعده من فضلكم ....
مطلوب اسم الشركة ورقم تليفونها وإن كان لها سايت على النت يبقى أفضل وهل من الأرخص الحجز من هنا أم من مصر لما ينزل؟؟؟ وكم تقريبا المبلغ المطلوب لقضاء خمسة عشر يوما فى المناطق السياحية فى مصر؟؟؟
قديم 27-08-2005
fredy_kroger fredy_kroger غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
fredy_kroger is on a distinguished road

يا اخي الحبيب في الرب ......

ممكن ادلك علي تلك المعلومات لاني زمان كنت (سكوبا دايفر) في الغردقة . لكني انصح صاحبك بعدم الذهاب الي الغردقة لان نصف المدينة (منطقة شعبية زي العتبة )

شرم الشيخ حاليا فيها تخفيضات كبيرة علي الفنادق لتشجيع السياحة لكن لازم تسالة عايز فندق كام نجمة .......

الحجز في معظم فنادق شرم بالاسبوع ...لو حجز اربع ايام مثلا ممكن يدفع اكثر من حجز اسبوع كامل لان النظام هناك (باك تو باك) يعني الشركات الاجنبية بتحجز بالاسبوع للسائحين فلو حجزت اربع ايام لن يسكن الحجرة احد الا في نهاية الاسبوع... لذلك حجز اسبوع ارخص من اربع او خمس ايام.....حجز اسبوعين افضل من عشر ايام ....لان السعر هيكون واحد...

ممكن يحجز من بلدة لان شركات السياحة العالمية تؤجر الفنادق للموسم كله( و بالتالي بتأخذ تخفيضات كبيرة علي عكس السائح الذي ياتي بمفردة) لكن في الحالة دي هيكون حجز كامل بمعني هيدفع للشركة و هي مسئولة عن الطيران و الانتقالات ...

لازم يحدد عايز حجز (هاف بورد) ؟؟؟ سويت؟؟ او غرفه ؟؟او ؟؟تاون هاوس ؟؟

لو عايز معلومات اكثر ارسل لي رسالة خاصة....

الرب يسوع يبارك حياتك.
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة