تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 27-11-2005
P i X e L
GUST

evil بأى حق ساد كاندل يرجع تانى ؟

خلاص ... كرامتى مش مهمه اوى كدة عندكم؟
نسيتوا الكلام اللى قاله ؟ بلاش...نسيتوا اللى كان بيعملوا - وما زال - فيكو ؟

لو سمحتم ... لو كنا لاقينا عذر لوجود المسلمين وسطنا فى المنتدى...فاكيد مفيش عذر لوجود البلطجية منهم
الرد مع إقتباس
قديم 27-11-2005
الخواجه الخواجه غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: May 2005
الخواجه is on a distinguished road
انا اؤيدك في كل كلمه جمله و تفصيلا يا اخ بكسيل و ياريت الادمن يراعوا ده

مش ودن من و ودن من عجين و نعمل فيها ديمقراطيين حتي مع ال****

و التافهين و المشتتين و ياريت ياريت ارحمونا من الغوغاء المحترم بس هو اللي يفضل معانا

مش مهم العدد المهم النوع-- الكيف و ليس الكم
الرد مع إقتباس
قديم 27-11-2005
الصورة الرمزية لـ ezzzak
ezzzak ezzzak غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
ezzzak is on a distinguished road
المخفي المره دي راجع اسمه ايه ؟؟؟؟؟؟ظ
الرد مع إقتباس
قديم 27-11-2005
الصورة الرمزية لـ zaki
zaki zaki غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Jun 2005
zaki is on a distinguished road
هو باور 40 شرف تانى

طيب حد يؤلنا اسمة اية علشان نرحب بية صح

ومتخفش يا P i X e L هو متعود يطرد فى اول موضوعين بالكتير

الاقباط
(ابناء مصر المحتلة)
الرد مع إقتباس
قديم 27-11-2005
غلاباوي
GUST

الاخ العزيز بيسكل ... انا لا ادافع عن ساد كندل او باور او ايا كان .. فالمخطيء يستحق العقاب بالتاكيد .. ولكن هل من يستحق العقاب هو المخطيء المسلم فقط .. دون المسيحي ؟! ام انك نوافقنى انه من احقاق العدل على الاقل في المنتدي معاملة الجميع معاملة واحدة ومن يخطيء يعاقب فورا بدون تحيز .......

ولا تنسي يا عزيزي انك اخطأت اكثر من مرة في اكثر من مداخلة تجاهي انا شخصيا .. وتجاهلت تلك الاساءة .. ومع ذلك لم يعاقبك احد .....
ما رأيك .؟
الرد مع إقتباس
قديم 27-11-2005
mir_a mir_a غير متصل
Registered User

mir_a is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة غلاباوي
الاخ العزيز بيسكل ... انا لا ادافع عن ساد كندل او باور او ايا كان .. فالمخطيء يستحق العقاب بالتاكيد .. ولكن هل من يستحق العقاب هو المخطيء المسلم فقط .. دون المسيحي ؟! ام انك نوافقنى انه من احقاق العدل على الاقل في المنتدي معاملة الجميع معاملة واحدة ومن يخطيء يعاقب فورا بدون تحيز .......

ولا تنسي يا عزيزي انك اخطأت اكثر من مرة في اكثر من مداخلة تجاهي انا شخصيا .. وتجاهلت تلك الاساءة .. ومع ذلك لم يعاقبك احد .....
ما رأيك .؟

كلامك مظبوط , بس انا اعتقد انهم بيعملوا كدا معاك ومع اي مسلم علشان ميكرروش غلطات الغربين لتاني مرة , وهيه ان المسلمين معندهم اي عدل مع اي حد مختلف عنهم ولو حتي مسلم , فيبقي مينفعش تكونوا انتم بتعاملوا الناس بغير عدل وتستغلوا العدل بتاع الاخرين
اتمني تكون فهمت قصدي
الرد مع إقتباس
قديم 28-11-2005
غلاباوي
GUST

يا عزيزي mir_a على الاقل ان لم يكن هناك عدل في الحياة الحقيقية .. فلنحاول ايجادة هنا كخطوة اولي ... ام ان فاقد الشيء لا يعطيية ؟؟
المسلم هنا يلزم بأن يكون محترما ومهذبا مع من يسبونة ويهينون دينة ومعتقداته .. في حين ان المسيحي يعطي له كامل الصلاحيات في اي شيء يفعلة ... وهذا هو الخطأ بعينة ..
الرد مع إقتباس
قديم 28-11-2005
2ana 7or 2ana 7or غير متصل
Registered User

2ana 7or is on a distinguished road
إقتباس:
يا عزيزي mir_a على الاقل ان لم يكن هناك عدل في الحياة الحقيقية .. فلنحاول ايجادة هنا كخطوة اولي ... ام ان فاقد الشيء لا يعطيية ؟؟
المسلم هنا يلزم بأن يكون محترما ومهذبا مع من يسبونة ويهينون دينة ومعتقداته .. في حين ان المسيحي يعطي له كامل الصلاحيات في اي شيء يفعلة ... وهذا هو الخطأ بعينة ..
أخى العزيز غلباوى ... المنتدى هنا هو المتنفس الوحيد لنا كأقباط لكى نقول فيه رأينا دون التعرض الى حذف كلامنا أو مقاطعة أو أذية أو أرهاب أو تهديد بالقتل ... لأن طبيعة أجهزة الأعلام المصرية التى تمنحكم أنتم المسلمين كل الحق فى الأساءة الى كل العالم بدون حساب أو رادع ... و لا تعطى للطرف الآخر حق الرد بكل حرية ... و أن أعطته هذا الحق تعطيه لمن يخونه ...
خذ عندك مثل ... عندما تكون هناك مشكلة تخص الأقباط أول شخص تستدعيه أجهزة الأعلام المصرية الغبية ليتحدث بأسم الأقباط هو الشيوعى الملحد ميلاد حنا أو جمال أسعد الذى يهاجم قداسة البابا شنودة و الكنيسة ...
كيف يمكن لشخص ملحد أو شخص أخر يهاجم الكنيسة أن يكون شخص مخلص لقضية شعبه!!!! ... علما بأن كلمة كنيسة يعنى الشعب ... أى الذى يهاجم الكنيسة يعنى يهاجم الشعب ...
لذلك ستسمع هنا كلام يعبر عن غضب و ثورة أكثر منه كلام يعبر فعلا عن مشاعرنا الحقيقية ... لكن ما باليد حيلة لابد لنا من الدفاع عن أنفسنا و أن ندافع عن معتقداتنا و نوصل رسالة الى الكل أن الدين الأسلامى لا يناسبنا و أننا نتمسك حتى الموت بالمسيح و الدين المسيحى و هويتنا القبطية ...
سؤال أين نستطيع كل ذلك ؟؟؟ الا من خلال مثل هذا المنتدى أعقد أنه المتنفس الوحيد لدينا لأن جميع القنوات الأخرى مغلقة أمامنا تماما ...
أعتقد هذه هى نتيجة عدم الحرية و سترى المزيد و المزيد ...
بس تأكد من شيىء نحن لا نكره أحدا لكن من حقنا الدفاع عن أنفسنا و نرد على كل ما يقال علينا فى أجهزة الأعلام الأسلامية التى تصول و تجول فى كل بقاع الأرض تهاجم عقيدتنا و حريتنا ... أستحمل بقى و أمرك لله ...

آخر تعديل بواسطة 2ana 7or ، 28-11-2005 الساعة 02:27 AM
الرد مع إقتباس
قديم 28-11-2005
غلاباوي
GUST

هل هذا اعتراف صريح منك يا عزيزي انا حر .. ان المنتدي يمثل حائط مراحيض عامة يستطيع كل شخص الكتابة علية ببذائة وقذارة بدون ان يخشي ان يراه احد وليجد متنفس فية طالما لا يستطيع ذلك على الملأ ؟!!
معذرة للتشبية .. ولكن اعذرني يا عزيزي .. لا اقصد الاهانة ولكن لا يوجد تشبية اقرب للوضع الا ذلك ...
تقبل تحياتي ومعذرتي مرة اخري ؟.
الرد مع إقتباس
قديم 28-11-2005
2ana 7or 2ana 7or غير متصل
Registered User

2ana 7or is on a distinguished road
إقتباس:
هل هذا اعتراف صريح منك يا عزيزي انا حر .. ان المنتدي يمثل حائط مراحيض عامة يستطيع كل شخص الكتابة علية ببذائة وقذارة بدون ان يخشي ان يراه احد وليجد متنفس فية طالما لا يستطيع ذلك على الملأ ؟!!
معذرة للتشبية .. ولكن اعذرني يا عزيزي .. لا اقصد الاهانة ولكن لا يوجد تشبية اقرب للوضع الا ذلك ...
تقبل تحياتي ومعذرتي مرة اخري ؟.
مثل المراحيض النتنه بتاعة المسلمين الى ماليه الدنيا فى أجهزة الأعلام ... أعذرنى أنا أيضا لأن بصراحة كل البرامج الدينية بتاعتكوا هى أيضا مراحيض ... أعذرنى مرة أخرى

آخر تعديل بواسطة 2ana 7or ، 28-11-2005 الساعة 03:38 AM
الرد مع إقتباس
قديم 28-11-2005
hanna3 hanna3 غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
hanna3 is on a distinguished road
غلباوي عييب

غلباوي انت بتستعبط علينا تسخر من تفكيرنا يا سيد غلباوي دا منتدي قبطي وعيب تتكلم باسلوب ساخر وتشبهه بدورة مياة عيب روح شوف اي سابت اسلامي عشان تشوف الافاظ البذيئة بلا حساب عييب عيييييييب

/SIZE]
الرد مع إقتباس
قديم 28-11-2005
P i X e L
GUST

ماشي يا غلاباوى كويس انك فهمت الليلة
بس رد علينا... ايه اللى مخليك معانا طول الوقت دة مستحمل التهزيق والبهدلة
وعلى كلامك بتقول راجل كبير
انا لما غلطت فيك مقلتش الفاظ خارجة ولا شتايم بالام زى اخوك فى الاسلام ساد كاندل
انا كنت بشوف ردك هيكون اية عشان اعرف حاجة معينة وعرفتها
مع العلم يا غلاباوى لو حد مسيحي بيغلط هنا بيتحاسب زيه زي المسلم

ساد كاندل هو taher
الرد مع إقتباس
قديم 28-11-2005
taher
GUST

العزيز ريكسل
معك كل الحق فى طلب عدم تواجدى فى الموقع تحت اى مسمى
تقبل تحياتى
وعذرا ان تكون تلك اخر كلماتى هنا وان تكون معك
يا لسخرية القدر
سلام للجميع فلا امل فى اصلاحكم الا اعادة تنشئة وتربية دينية تقوم على احترام الاخر
اى اخر
الرد مع إقتباس
قديم 28-11-2005
غلاباوي
GUST

كالعادة اغضبك يا انا حر تعبيري رغم اعتذاري المسبوق والمتبوع لما قلت ولكن اكدت في نفس الوقت انه اقرب ما يكون للوضع الحالي ... لا يجرؤ واحد من المنتدي هنا بأن ياجهر بسباب المسلمين او الدين الاسلامي او الرسول الكريم صلي الله علية وسلم علانية في الشارع في مصر .. ولكن هنا في المنتدي تعلوا الاصوات ومن لا يمتلك الجرأة وجه لوجه .. يشتم ويسب من خلف شاشة انيقة ولوحة مفاتيح ... ووسط اصدقاء يشاركونه نفس الهواية القذرة فيحس انه قوي ويستيطع فعل كل ما يريد .. ولكنه على ارض الواقع لا يساوي شيء ... وبالرغم من ذلك انا اعرف انها وسيلة قد تبدو واقول قد تبدو ناجحة كمن يصنع دمية على شكل رئيسة في العمل ويظل يضربها اسقاطا على مديرة في العمل الذي لا يجسر رفع صوته في وجودة ... المشكلة ان بأسلوبكم هذا وهذا شيء مؤكد .. قد استطعتم وبمهارة واحترافية عالية جدا تحويل عدد ليس بالقليل من المسلمين المعتدلين الذين يؤمنون بالمساواه ومطالبتهم بحقوقكم .. الي مسلمون كارهون لاي شيء يشير حتى لكم بعدما لمسوا اسلوبكم في التحاور .. واذا كانت المنتديات او البرامج تسبكم او تتكلم عنكم باسلوب غير لائق كما تتصور او كما تدعي .. فهل الاسلام مفيش وراه حاجة غير اهانة المسيحية اللى كرمها وذكرها كدين سماوي في القرأن ؟؟!! اما انتم فمحور احديثكم كلها الاسلام واللمسلمين والكراهييية ... الخ

تحياتي

اما الاخ بيكسل ... كان لك يا عزيزي موضوع بأسم (( قريبا قناة EXMUSLIM على القمر الاوروبي))

وبعد الدخول وجدتك تقول ,, ( انا اسف الموضوع كله مجرد امنية ) وبالطبع كان ردي عبارة عن ضحكة وعدم تعليق على اسلوبك وكأنك تقول ( ههههه ضحكت عليكم )

وكان ردك طبعا واللذي حذفة الادمن
((ايه يا عم عجبتك اوى كدة ... ولا حد بيعمل فيك حاجة ))
http://www.copts.net/forum/showpost....9&postcount=12

ومع ذلك لم ارد عليك ... ليس لعجزي للرد ولكن ببساطة لاخرج من مستوي الحوار المتدنى الذي قعا سيحدث اذا رددت عليك وبدأنا في الشتم واللعن وتلك ليست من صفاتي ..

اما باور او طاهر او ايا كان فهو مسؤول عن نفسة ولست مسؤول في ان يسبك بالدين او الام فكل شخص مسؤل عن لسانة وتصرفاتة فقط ...

ياتري مازلت مصر انك لم تخطأ في حقي ؟!
واما موضوع ((مع العلم يا غلاباوى لو حد مسيحي بيغلط هنا بيتحاسب زيه زي المسلم ))
فلا تحكم على شيء لا تعرفة .. بما انك حديث العهد بالمنتدي ... ولا تعرف جيدا ما اعرفة ..
اما تواجدي هنا في المنتدي .. فلا تنسي يا عزيزي اننى قبطي مثلك تماما والمنتدي خاص بالاقباط ... وهناك ايضا اسبابي الشخصية لذلك .. وهناك اسباب عامة كتبت عنها في اكثر من مداخلة ...

آخر تعديل بواسطة غلاباوي ، 28-11-2005 الساعة 06:55 PM
الرد مع إقتباس
قديم 28-11-2005
P i X e L
GUST

إقتباس:
ووسط اصدقاء يشاركونه نفس الهواية القذرة فيحس انه قوي ويستيطع فعل كل ما يريد .. ولكنه على ارض الواقع لا يساوي شيء ...

لاتنسى ان هذه ( القذارة ) اسلامية اصيلة ...وياريت تقصّر

اما على ارض الواقع لا يساوى شيء فايضا المسلمين خارج الدول الاسلامية ممكن تقوللهم كل الكلام دة فى وشهم ايضا ومش هيقدروا يعملوا حاجة لانهم يحتمون بالسلطة....من الجبان الان يا عزيزي؟

إقتباس:
اما الاخ بيكسل ... كان لك يا عزيزي موضوع بأسم (( قريبا قناة EXMUSLIM على القمر الاوروبي))
انا وضحت يا غلاباوى سبب الكلام اللى كنت بقوله ... ركز

اما انك قبطي .. فدى اخر نكتة...اجدد نوع من انواع النكت
النقطة دى ليها موضوع بحاله
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة