تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 02-04-2006
3nter
GUST

آخرتها ايه معاكم ؟

وبعدين آخرتها ايه؟

شويه العيال اللى نازلين ردح فى بعض سواء مسلمين او مسيحيين الطرفين العن من بعض
لا المسيحيه بتقول كده ولا الاسلام بيقول كده
ماسكين لبعض عا الواحده المسلم بيقول على المسيحى ما قال مالك فى الخمر و كتابه محرف وبيعبد الصليب
والمسيحي بيقول المسلم بيمسح مش عارف ايه بزلطه وبيشرب بول البعير ومتبع دين محمد ابن مش عارف ايه ورسول كذا وكذا
انت يا مسلم وانت يا مسيحى ياللى بتشتموا فى بعض ونازلين تكفير فى بعض انا بقولها والله شاهد
لا انت مسلم ولا انت مسيحى
اتحدى اى واحد منكم يذكر نص من الانجيل او القرآن بيحلل اللى انتوا بتعملوه ده
انتوا كده فاكرين انكم بتخدموا دينكم وبترضوا ربكم
انا ما بتكلمش عن وحده وطنيه او وحده علاجيه و كلام من ده انا بتكلم عنكو وعن اللى بتعملوه فى انفسكم وعاوزين توصلوا ل ايه فى النهايه
يا مسلمين عاوزين المسيحيين كلهم يبقوا مسلمين؟
وانتى يا مسيحيين عاوزين المسلمين يبقوا مسيحيين؟
لا ده ولا ده راح يحصل
ايه اللى راح يفيدك لو مسلم اتنصر او مسيحي اسلم
اغلى شيء عندنا هو ديننا اذا كان واحد ترك اغلى شيء عنده تفتكر ان ها يكون عنده اخلاص لأي شيء تانى؟
تقولى شاف النور او عرف طريق الهدايه
راح اقولك هو ما كانش كافر بس كان بيعبد الله بطريقته وقلبه خاشع لله طمعا فى دخول الجنه
مين من مش عاوز يدخل الجنه؟
دا الشيخ فلان قال كذا وابونا فلان قال كذا
التحاور والاختلاف شيء مفيد بس بيكون فى حدود المعقول
انت وهي مش بتخلفوا مع ااقرب الناس لكم سواء الام/الاب/ الابن/ الزوجه او الزوج ؟
معنى كده انهم وحشين ؟
عيب اللى بتعملوه فى بعض ده
ومن خلال قراتى للمداخلات لاحظت ان معظم الجماعه اللى بيشتموا من الشباب الصغير اللى ما شافش امه وهى رايحه تزور جارتها المسلمه وواخده معاها طبق طعميه يوم الجمعه العظيمه ولا شاف ام احمد جارتهم وهى داخله عليهم بطبق عاشورا او حته كنافه فى رمضان
الحق مش عليكو الحق عا الزمن الاغبر اللى عايشين فيه ده
جتكوا نيله عليكوا وعلى ايامكم الغبره
الرد مع إقتباس
قديم 03-04-2006
iwcab iwcab غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
iwcab is on a distinguished road
الأخ عنتر
يظهر إنك راجل طيب مش عارف إيه هو الإسلام ؟ وإيه هى المسيحية ؟
إحنا عشنا 1350 سنة مش قادرين نظهر رأينا فى الإسلام بسبب العنف والإرهاب الإسلامى والحكومى
ولما إتفتح الإنترنت والفضائيات بقى الوسيلة لإظهار الحقيقة المدفونة من 13 قرن
المحبة لكم ولكل الناس موجودة عندنا .. لكن الطرف الآخر ماعتدوش محبة ، وعندهم كتاب يحض على كراهيتنا وإضطهادنا وقتلنا ، والأحوال العامة والمسيحية والإقتصادية أصبحت فى أسفل سافلين بسبب عدم أمانة المسلمين ( بيبيعوا القطاع العام حالياً ب 5 % من تمنه ) وذلك بعد سرقة البنوك والقروض والمعونات ، وخاربينها على الآخر ، غير الكذب والنفاق والعنف إلخ
ربنا يرحم آمين
كان فيه حديث أخيراً لأبونا زكريا بيرد على عمر أديب وخالد الجندى هتلاقيه فى موقعه فى أول صفحة .. هتقدر تفهم منه الموضوع أكتر

آخر تعديل بواسطة iwcab ، 03-04-2006 الساعة 12:10 AM
الرد مع إقتباس
قديم 03-04-2006
faraway5050 faraway5050 غير متصل
Silver User

تاريخ التّسجيل: Jun 2003
faraway5050 is on a distinguished road
صدقني كلامك صح 100% يا عنتر وانا كنت كتبت قبل كده التعليق التالي لما لاحظته هذه الايام وياريت تبداء كل اسره من الان تعلم اولادها المحبه - حتي محبه الاعداء - لان في الحقيقه الله محبه وهو بيحبنا

التعليق:-

الاخ الاستاذ

انا مقتنع بكلامك 100% بس المشكله ان هناك الكثيريين من الدعاه الاسلاميين بيحاولو ان يعلموا الجيل الجديد التعصب الاعمي زمان كان هناك متعصبيين بس قلائل وكان المعتدليين اكثريه فلم نشعر بهم مش لدرجه هذا الجيل صدقني انا لي اصدقاء مسلميين اولادهم بيكفروهم لانهم يعرفون مسيحيين زي ومنهم من ابتداء يبعد عنا لدرجه ان في رمضان الماضي ابن صديق لي مسلم ( ابن اللي عازمني ) رفض الجلوس معنا علي مائده الافطار لانه علي حد قوله حرام ان نجتمع سويا علي مائده واحده ( المؤمن والكافر ) واخرون ينصحون اولادهم بالابتعاد عن مصاحبه المسيحيين عيني عينك وطبعا كل ده بيولد التطرف الاعمي
الرد مع إقتباس
قديم 03-04-2006
3nter
GUST

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة iwcab
الأخ عنتر
يظهر إنك راجل طيب مش عارف إيه هو الإسلام ؟ وإيه هى المسيحية ؟
إحنا عشنا 1350 سنة مش قادرين نظهر رأينا فى الإسلام بسبب العنف والإرهاب الإسلامى والحكومى
ولما إتفتح الإنترنت والفضائيات بقى الوسيلة لإظهار الحقيقة المدفونة من 13 قرن
المحبة لكم ولكل الناس موجودة عندنا .. لكن الطرف الآخر ماعتدوش محبة ، وعندهم كتاب يحض على كراهيتنا وإضطهادنا وقتلنا ، والأحوال العامة والمسيحية والإقتصادية أصبحت فى أسفل سافلين بسبب عدم أمانة المسلمين ( بيبيعوا القطاع العام حالياً ب 5 % من تمنه ) وذلك بعد سرقة البنوك والقروض والمعونات ، وخاربينها على الآخر ، غير الكذب والنفاق والعنف إلخ
ربنا يرحم آمين
كان فيه حديث أخيراً لأبونا زكريا بيرد على عمر أديب وخالد الجندى هتلاقيه فى موقعه فى أول صفحة .. هتقدر تفهم منه الموضوع أكتر
انت بالكتير قوى 25 سنه جبت منين ال 1350

وايه اللى جاب القطاع العام فى زكريا بطرس و عمر أديب وخالد الجندى
والحاله الاقتصاديه ما احنا من زمان مش لاقيين ناكل
خليك فى صلب الموضوع

الرد مع إقتباس
قديم 03-04-2006
الصورة الرمزية لـ Safnat_Fa3nash007
Safnat_Fa3nash007 Safnat_Fa3nash007 غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: May 2005
Safnat_Fa3nash007 is on a distinguished road
+++

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة 3nter
وبعدين آخرتها ايه؟

شويه العيال اللى نازلين ردح فى بعض سواء مسلمين او مسيحيين الطرفين العن من بعض
لا المسيحيه بتقول كده ولا الاسلام بيقول كده
ماسكين لبعض عا الواحده المسلم بيقول على المسيحى ما قال مالك فى الخمر و كتابه محرف وبيعبد الصليب
والمسيحي بيقول المسلم بيمسح مش عارف ايه بزلطه وبيشرب بول البعير ومتبع دين محمد ابن مش عارف ايه ورسول كذا وكذا
انت يا مسلم وانت يا مسيحى ياللى بتشتموا فى بعض ونازلين تكفير فى بعض انا بقولها والله شاهد
لا انت مسلم ولا انت مسيحى
اتحدى اى واحد منكم يذكر نص من الانجيل او القرآن بيحلل اللى انتوا بتعملوه ده
انتوا كده فاكرين انكم بتخدموا دينكم وبترضوا ربكم
انا ما بتكلمش عن وحده وطنيه او وحده علاجيه و كلام من ده انا بتكلم عنكو وعن اللى بتعملوه فى انفسكم وعاوزين توصلوا ل ايه فى النهايه
يا مسلمين عاوزين المسيحيين كلهم يبقوا مسلمين؟
وانتى يا مسيحيين عاوزين المسلمين يبقوا مسيحيين؟
لا ده ولا ده راح يحصل
ايه اللى راح يفيدك لو مسلم اتنصر او مسيحي اسلم
اغلى شيء عندنا هو ديننا اذا كان واحد ترك اغلى شيء عنده تفتكر ان ها يكون عنده اخلاص لأي شيء تانى؟
تقولى شاف النور او عرف طريق الهدايه
راح اقولك هو ما كانش كافر بس كان بيعبد الله بطريقته وقلبه خاشع لله طمعا فى دخول الجنه
مين من مش عاوز يدخل الجنه؟
دا الشيخ فلان قال كذا وابونا فلان قال كذا
التحاور والاختلاف شيء مفيد بس بيكون فى حدود المعقول
انت وهي مش بتخلفوا مع ااقرب الناس لكم سواء الام/الاب/ الابن/ الزوجه او الزوج ؟
معنى كده انهم وحشين ؟
عيب اللى بتعملوه فى بعض ده
ومن خلال قراتى للمداخلات لاحظت ان معظم الجماعه اللى بيشتموا من الشباب الصغير اللى ما شافش امه وهى رايحه تزور جارتها المسلمه وواخده معاها طبق طعميه يوم الجمعه العظيمه ولا شاف ام احمد جارتهم وهى داخله عليهم بطبق عاشورا او حته كنافه فى رمضان
الحق مش عليكو الحق عا الزمن الاغبر اللى عايشين فيه ده
جتكوا نيله عليكوا وعلى ايامكم الغبره
انا عن نفسي ممكن اتوقف عن لهجتي مع المسلمين ولكن بشرط : و هو ان القى المثل
ان كنت تستطيع ان توقف اخوتك في الدين عن التحدث في الدين فسوف تجدني قد توقفت تلقائياً

حقولك على حاجه يا عمنا عنتر
انت راجل طيب وابن حلال
بس مصيبتك انك مش شايف ايه هو دينك

انا اتحداك لو فتحت الانجيل ووجدت اي كلمه اذتكم كمسلمين او لو تمسكم بأذى !!!
طبعا حتقولي مهو الاسلام جيه بعد المسيحيه
طيب على عيني وعلى راسي

المسيح جيه بعد اليهوديه ولم يهاجمها ولم يمس الدين اليهودي او يحض على قتل اليهود او تدفيعهم جزيه والخ ....
وحتى الوثنين لم يهاجم معتقداتهم بل طرح الحياه الجديده امام الجميع يرافقها معجزاته والناس امنت به

اما عندكم فلا تكفون عن مهاجمه المسيحيين والمسيحيه وهذا ليس بجديد يا عزيزي .
يعني عايزين تركبوا دينكوا على كتاف الديانات الاخرى بالقوه ....

حقولك على حاجه عندي زميل من الخليل (عارفهم بتوع العقول الحجر) .....
غلط مره وفتح اول ما جيه يشتغل , موضوع في الدين وهاجم المسيحيه !!!
ولحد الان بيترجاني ما اتكلمش على الدين او اجادلوا في الدين وبيسب الساعه الي فتح معايا نقاشات ......
وبشهاده منه قال لي انت بتسألني حجات مفكرتش فيها بالاول
ومره تراهنا على حديث وكذبني , وما كان مني إلا ان احضرت له الحديث فأنكر وجوده مع انه من " صحيح بخاري " , وقال اكيد مستحيل الرسول يعمل هيك !!!

قلتلوا روح انزل المكتبه عندكوا وشوف لو لقيتوا ولا لأ , او اسأل شيوخك
غابت القصه اسبوع , وفي يوم وقفلي الصبح وبقولي "يا **** طلع الي قلتلي اياه صح ...."

واكملت طريقي الى شغلي دون ان اعيره اهتمام زائد وخصوص انه شدد وقتها على انه مستحيل ان يخرج هذا العمل من الرسول !!! ولو فعلا حصل سيعيد التفكير في دينه (بما معناه) .
وفي الليل كنت نازل بالسياره فقالي خذني معاك , وفي الطريق بحكيلي منوا لحالوا قال هذا الحديث إلوا سبب وبعرفش الشو وبدء يتحجج ويتعرج بالحديث لكي يضيع الطاسه ويخرج نبيه من مأزقه .
ومن يومها حرم الرهان في هيك مواضيع , وانقطع عن الحديث في الدين لفتره

وبقيت انا الي اتحدث في الدين وهو يطلب مني اني ما اتكلمش في الدين ههههههههههه

ومن وقتها بقولوا على نفسها جنت براقش انت الي بدأت ولازم تتحمل

صدقني انا محبش اتعرض لحد بس لما حد يجي يطب فيه , فيا ويلوا ويا سواد ليلوا هههههه

---------------
على العموم لو عايز اني افتح صفحه بيضه من جديد فأنا مستعد بس اي حد حسمعوا بيمس مسيحي ومسيحيتي في اي حاجه , فسوف تعود حليمه لعادتها القديمه !!!

سلام رب المجد معاك
وشكرا لك يا عزيزي عنتر , وحاول ان تكون ولو لمره واحده مسيحي كامل , علشان تحس بلي احنا منحس بيه

اخوك الاصغر 007

لا تخف من الباطل ... ان ينتشر او ينتصر .... إن الباطل لا بد أن يهزم امام صمود الحق مهما طال به الزمن .... وكل جليات له داهود ينتظره وينتصر عليه
"بإسم رب القوات"
(قداسة البابا شينوده الثالث )

آخر تعديل بواسطة Safnat_Fa3nash007 ، 03-04-2006 الساعة 02:59 AM السبب: +++
الرد مع إقتباس
قديم 03-04-2006
hanna3 hanna3 غير متصل
Registered User

hanna3 is on a distinguished road

شو يا عنتر امسكها علينا لو احنا بنبدا يبقي لك حق فقط ارجو
انك تروح وشوف الاخ ابو اسلام احمد عبد اللة بيقول اية ولا دا مش محسوب مسلم ؟
ممكن اقول لك حاجة تحدي لك ولكل مسلم
هات لي كتاب او فقط اي تطاول علي اي رمز اسلامي ولو بكلمة واحدة قبل احدث الزاولة الحمرا ؟
لكن بعد الذبج واقتل مش عايزنا نفتح بقنا ؟؟ ياراجل ؟
بالمناسبة انا احيي فيك طيبتك

الرد مع إقتباس
قديم 03-04-2006
sammy sammy غير متصل
Gold User

sammy is on a distinguished road
تعليق صغير
فيه مسلمين كتير لكن أبو إسلام شخص واحد ومثله ماية أو ألف, لكن مئات آلاف المسلمين زى الدكتور ناصر الذى إستقال من أجل حق قبطية. وزى فرج فودة وزى رفعت السعيد.
إما أن نحولهم جميع لأبو إسلام ونعاملهم جميعا على إنهم كلهم أبو إسلام.... أو نقصر غيظنا المبرر جدا على أبو إسلام ونحيى اللى زى الدكتور ناصر!
قديم 03-04-2006
Silver User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة sammy
تعليق صغير
فيه مسلمين كتير لكن أبو إسلام شخص واحد ومثله ماية أو ألف, لكن مئات آلاف المسلمين زى الدكتور ناصر الذى إستقال من أجل حق قبطية. وزى فرج فودة وزى رفعت السعيد.
إما أن نحولهم جميع لأبو إسلام ونعاملهم جميعا على إنهم كلهم أبو إسلام.... أو نقصر غيظنا المبرر جدا على أبو إسلام ونحيى اللى زى الدكتور ناصر!
انت عندك حق يا سامي وربنا يعوضك وانا اول واحد ساطبق ذلك واتمني من الجميع اننا نتعامل مع اخوتنا المسلميين كما علمنا السيد المسيح
احبوا اعدائكم
باركو لاعنيكم
احسنوا الي مبغضيكم

ونتذكر باننا اذا كان عندنا كل الايمان ولكن بدون محبه فنحن لا شئ وربنا يبارك الجميع
الرد مع إقتباس
قديم 03-04-2006
Christian Christian غير متصل
Registered User

Christian is on a distinguished road
بصراحة عنده حق ......حتى لو الاسلام كده و كتير من المسلمين كده ...احنا المفروض منبقاش كده لأن السيد المسيح له المجد قال لنا اننا لو حبينا اللى بيحبونا فده شئ عادى لأن غير المؤمنين أيضا يفعلون كذلك و لكننا لأننا أولاد الله المفروض أن نحب حتى من يكرهنا ...
بس بينى و بينك يا عنتر : الاخوة المسلمين اللى بيكرهونا و بيسبونا عندهم من القرآن و الأحاديث ما يجعلهم يفعلون ذلك .....
يا اخوانى احنا مشكلتنا مع تعاليم الاسلام مش مع المسلمين المخدوعين ...المفروض انهم يصعبوا علينا مش نشتمهم ...
الرد مع إقتباس
قديم 03-04-2006
الصورة الرمزية لـ موسي الأسود
موسي الأسود موسي الأسود غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Mar 2006
موسي الأسود is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة faraway5050
[SIZE="3"][COLOR="Magenta"]
احبوا اعدائكم
باركو لاعنيكم
احسنوا الي مبغضيكم
عزيزي faraway5050 باركوا لاعنيكم ليست باركوا لاعني مسيحكم عندما توجه الاهانة لشخصكم الكريم فانت مطالب بالصفح و الغفران لمن أساء اليك لكن اذا وجهت الاهانة لمعتقدك فهل تقبل ذلك وتبارك لاعني معتقدك و مارد فعل اولادك عندما يجدونك سلبي لمعتقدك .
عزيزي عنتر مع كل الحق فيما قد قلته لكن أيمكنك أن تصمت ابواق الميكروفونات في الجوامع و الجمعيات الشرعية و التي تسب معتقداتنا و تنعتنا بالكفر يوميا بدون اي حراك من الدولة
اذا ضمنت لي ذلك فانا سأنحني لك احتراما علي صدق كلامك .
سلام

كلمة الصليب عند الهالكين جهالة و اما عندنا نحن المخلصين فهي قوة الله "كور 1 -1:18
لى النقمة ان اجازى يقول الرب
رفعنا قلوبنا ومظلمتنا اليك يارب
الأقباط يصرخون و المسلمون يعتدون و الشرطة يطبلون
إن الفكر الخاطئ يضعف بمجرد كشفه
الرد مع إقتباس
قديم 03-04-2006
كشكش بيه كشكش بيه غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Jan 2006
كشكش بيه is on a distinguished road
والله كلامكم كله حلو بس فيه مشكلة صغيرة انك بتطلب من مجموعة صغيرة ان تلتزم وفى المقابل مطلوب من نظام كامل للدولة ان يلتزم؟؟؟
ليك علينا اننا ندافع ولانهاجم .... حاضر
الرد مع إقتباس
قديم 03-04-2006
Silver User

الاخ موسي الاسود

السيد المسيح له المجد نفسه اهين وشتم وضرب فماذا كان رده انه غفر لهم لانهم لا يعلمون ماذا يفعلون

اللي انا باقوله ده مش ضعف صدقني ده قوه وانا ممكن اخذ حقي وانا ممكن اوصل فكرتي وانتقادي للناس بدون شتائم وخصوصا ان الكتاب ذكر ان لا حلفون ولا شتامون يدخلون ملكوت السموات

الرب يبارك حياتك
الرد مع إقتباس
قديم 04-04-2006
emnb emnb غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2005
emnb is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة موسي الأسود
عزيزي faraway5050 باركوا لاعنيكم ليست باركوا لاعني مسيحكم عندما توجه الاهانة لشخصكم الكريم فانت مطالب بالصفح و الغفران لمن أساء اليك لكن اذا وجهت الاهانة لمعتقدك فهل تقبل ذلك وتبارك لاعني معتقدك و مارد فعل اولادك عندما يجدونك سلبي لمعتقدك .
عزيزي عنتر مع كل الحق فيما قد قلته لكن أيمكنك أن تصمت ابواق الميكروفونات في الجوامع و الجمعيات الشرعية و التي تسب معتقداتنا و تنعتنا بالكفر يوميا بدون اي حراك من الدولة
اذا ضمنت لي ذلك فانا سأنحني لك احتراما علي صدق كلامك .
سلام
عزيزي موسى الأسود
أوافقك على كلامك على ألا أتسامح مع من يسب عقيدتي ولكن
أولا : لا يكون ردي بسب الآخرين وعقائدهم
ثانيا : الله هو الذي يدافع عن نفسه ويدافع عنا أيضا ونحن مهما صنعنا لن نستطيع أن ندافع عن الله وعن كلماته المقدسة ولا عن أنفسنا

الرب يقاتل عنكم و انتم تصمتون (خر 14 : 14)
الرد مع إقتباس
قديم 04-04-2006
الصورة الرمزية لـ makakola
makakola makakola غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Jan 2005
makakola is on a distinguished road
أخى الحبيب faraway5050

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة faraway5050
الاخ موسي الاسود

السيد المسيح له المجد نفسه اهين وشتم وضرب فماذا كان رده انه غفر لهم لانهم لا يعلمون ماذا يفعلون

اللي انا باقوله ده مش ضعف صدقني ده قوه وانا ممكن اخذ حقي وانا ممكن اوصل فكرتي وانتقادي للناس بدون شتائم وخصوصا ان الكتاب ذكر ان لا حلفون ولا شتامون يدخلون ملكوت السموات

الرب يبارك حياتك
صحيح أن السيد المسيح له كل المجد عندما أهين وشتم غفر لهم لأنهم لا يعرفون
لكنه فى نفس الوقت عندما وجد الباعة فى الهيكل أمسك سوطا وطرد الباعة من الهيكل، كما أنه وبخ اليهود فى أكثر من مناسبة

فى مجال العقيدة، لا تنازل

ليتركو مسيحنا فى حاله، وكتابنا المقدس فى حاله، وأبناء وبنات الكنيسة فى حالهم

إذا كانت الدولة تترك شخص مثل زغلول النجار يكتب فى الجرائد القومية أن الكتاب المقدس محرف، فلو لم تعطنى نفس الحق أن أكتب فى نفس الجريده أن القرأن محرف، سأكتبها على كل حائط، وعلى كل ورقة تقع فى يدى، وفى كل منتدى أدخله، حتى تعطينى الدولة حق كتابة ذلك فى جرائدها القومية، وإن قالت أنه أمر لا يليق، فالأولى أن يقال ذلك لزغلول النجار أولا
قديم 04-04-2006
iwcab iwcab غير متصل
Registered User

iwcab is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة emnb
عزيزي موسى الأسود
أوافقك على كلامك على ألا أتسامح مع من يسب عقيدتي ولكن
أولا : لا يكون ردي بسب الآخرين وعقائدهم
ثانيا : الله هو الذي يدافع عن نفسه ويدافع عنا أيضا ونحن مهما صنعنا لن نستطيع أن ندافع عن الله وعن كلماته المقدسة ولا عن أنفسنا

الرب يقاتل عنكم و انتم تصمتون (خر 14 : 14)
الرب يقاتل عنكم أى عن ذواتنا وحقوقنا
لكن بالنسبة للإيمان معلمنا بولس يقول : إننا موضوعون للمحاماة عن الإنجيل ، ويقول : كيف يؤمنون بلا كارز ؟
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة