تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 17-05-2005
الصورة الرمزية لـ ألمتوحد بن إسحق
ألمتوحد بن إسحق ألمتوحد بن إسحق غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Apr 2005
ألمتوحد بن إسحق is on a distinguished road
flower مذكرات قبطى

الزمان 1989المكان حى ابو شجرة سوهاج
زمان كنا بنروح الكنيسه بدرى بدرى علشان نلبس شمامسه و علشان نروح الكنيسه كان لازم نعدى فى
شارع طويل ضيق كل سكانه مسلمين المهم كان فيه شويه عيال من سننا بس كانوا عيال معفنين من اولاد
بائعين الفجل والجرجير و اصحاب اللحى و المسابح
كان اطول العيال دول عيل جلنف اسمه مصطفى كان يتلموا الفجر و يستنونا علي اخر الشارع وهوووب
يهجموا علينا احنا كنا بنجرى و نرجع نستنى واحد كبير رايح الكنيسه علشان نتحامى فيه بس ما كناش بنسلم
من ضرب الظلط
وفى مره قررت انى اجريش و اشوف ايه اللى ممكن يحصل و فى اليوم الموعود هجم علينا اولاد ال****
كالعادة فلم اجرى فجاء هذا المصطفى و امسكنى من ياقه قميصى و شاددنى نحو وجه القذر وسالنئ برائحه
فمه الكريهه وقال لى انت مصرانى يقصد انت مسيحى و عندما قلت ايوة انا مسيحى راح لاببنى حته قلم على
وجهى لدرجه ان صوابع ايديه علمت على وجهىومن سعتها يا معلم وانا اجرى زى الرهوان حتى كبرت و عرفت حقوقى المهدورة على ايدىالطغاة
الرد مع إقتباس
قديم 17-05-2005
غلاباوي
GUST

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة copticsaint
الزمان 1989المكان حى ابو شجرة سوهاج
زمان كنا بنروح الكنيسه بدرى بدرى علشان نلبس شمامسه و علشان نروح الكنيسه كان لازم نعدى فى
شارع طويل ضيق كل سكانه مسلمين المهم كان فيه شويه عيال من سننا بس كانوا عيال معفنين من اولاد
بائعين الفجل والجرجير و اصحاب اللحى و المسابح
كان اطول العيال دول عيل جلنف اسمه مصطفى كان يتلموا الفجر و يستنونا علي اخر الشارع وهوووب
يهجموا علينا احنا كنا بنجرى و نرجع نستنى واحد كبير رايح الكنيسه علشان نتحامى فيه بس ما كناش بنسلم
من ضرب الظلط
وفى مره قررت انى اجريش و اشوف ايه اللى ممكن يحصل و فى اليوم الموعود هجم علينا اولاد ال****
كالعادة فلم اجرى فجاء هذا المصطفى و امسكنى من ياقه قميصى و شاددنى نحو وجه القذر وسالنئ برائحه
فمه الكريهه وقال لى انت مصرانى يقصد انت مسيحى و عندما قلت ايوة انا مسيحى راح لاببنى حته قلم على
وجهى لدرجه ان صوابع ايديه علمت على وجهىومن سعتها يا معلم وانا اجرى زى الرهوان حتى كبرت و عرفت حقوقى المهدورة على ايدىالطغاة

هاهاهاهاهاهاهاهاهاها يعنى كرهك للاسلام والمسلمين سببة عقدة نفسية من زمن الطفولة ......... كدة الموضوع بان وظهر على حقيقتة ...

يا حلو بانت لبتك .,,., اول ما دابت قشرتك ....
الرد مع إقتباس
قديم 17-05-2005
Registered User

flower حبيبى غلباوى

يا حبيبى غلباوى واضح انك لا تقراء ما اكتب قلت قبلا مرارا و تكرارا ان احب اصدقائى مسلما و كمان
اخوانجى كما اننى لم اقل ابدا اننى اكره المسلمين صدقنى يا غلباوى انتم صعبانين على على العموم انا
وضعت
new thread
بعنوان من هو الله فمن فضلك اشترك معى فى المناقشه
الصعيدى
الرد مع إقتباس
قديم 18-05-2005
الصورة الرمزية لـ Pharo Of Egypt
Pharo Of Egypt Pharo Of Egypt غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: May 2003
Pharo Of Egypt is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة غباوي
يعنى كرهك للاسلام والمسلمين سببة عقدة نفسية من زمن الطفولة .............
لأ ياغباوى .. كرهنا للأسلام لأنه دين شيطانى .. ورسول الأسلام رسول الشيطان ... وتعاليم الأسلام تعاليم الشيطان ... وقرآن الأسلام كتاب الشيطان ..

فهمت؟؟؟

أشك!!
الرد مع إقتباس
قديم 18-05-2005
Registered User

flower اخى فرعون مصر

شايف يا غلباوى حتى عندما نعترف بكراهيتنا لشئ ما لا يمكن ابد ان يكون هذا الشئ غير الشيطان فمثلا
فى كل ما ما قاله اخى فرعون مصر لم يقل ابدا انه يكره المسلمين فهمت يا بجم

الصعيدى
الرد مع إقتباس
قديم 18-05-2005
غلاباوي
GUST

إقتباس:
شايف يا غلباوى حتى عندما نعترف بكراهيتنا لشئ ما لا يمكن ابد ان يكون هذا الشئ غير الشيطان فمثلا
فى كل ما ما قاله اخى فرعون مصر لم يقل ابدا انه يكره المسلمين فهمت يا بجم

الصعيدى

بتقل ادبك يا copticsaint ........ واحنا اتفقنا تبقي بتتكلم معايا بأدب ...

انا بصبر يا copticsaint لكن للصبر حدود .. ارجوك يا اخ copticsaint حاول تكون محترم شوية على الاقل معايا .... ولا اية
الرد مع إقتباس
قديم 18-05-2005
gaoun gaoun غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
gaoun is on a distinguished road
+++

واد يا غباوي كلمني انا
متستفردش بالاخ الصعيدي ....

عاوز اقولك اياها انا ..... بجم ونص وثلاث ارباع ..... قلت ايه ؟!!!

يا غباوي نفسي يوم اتعرف عليك وتجرب مني قتله علشان تمشي الحيط الحيط وتنزل رأسك في الارض لما اتشوف بشر جايين اقبالك .....

يا غباوي اعدك ان لا استعمل الشفرات عندما اتعرف عليك وان لا افتح لك شوارع وخرائط في وجهك .....

سلام وسيب الصعيدي في حالوا علشان اسيبك في حالك
الرد مع إقتباس
قديم 18-05-2005
Mena0064 Mena0064 غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
Mena0064 is on a distinguished road
الكنيسة إللى كنت بروح فيها فى مصر كان لها مدخل جانبى برضة على شارع فية شلة عيال صيع لكن الحق يقال ما كانوش بيمدوا إيديهم كانوا بيشتموا بس أصلهم ولاد ناس، و أحيانا يحدفوا زلط من البلكونات المهم مرة أنا و أخويا رايحيين الكنيسة لقيناهم فى الطريق و معاهم *** طبعا صعران عمال ينبح أنا ساعتها إترعبت و إقترحت على أخويا إننا نرجع و ناخد لفة لمدخل الكنيسة الرئيسى لكن أخويا رشم الصليب على ال*** و فورا ال*** سكت و إرتمى على الأرض و الصيع دول تحجروا بلا حركة و أخى مر وسطهم و دخل الكنيسة، للأسف إيمانى الضعيف خلانى تراجعت و لم أتبعة و خدت لفة كبيرة للباب الرئيسى. فعلا من له إيمان مثل حبة الخردل يقول للجبل أن يقوم فيقوم.
الرد مع إقتباس
قديم 18-05-2005
mena_hot mena_hot غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: May 2003
mena_hot is on a distinguished road
thu

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة Mena0064
الكنيسة إللى كنت بروح فيها فى مصر كان لها مدخل جانبى برضة على شارع فية شلة عيال صيع لكن الحق يقال ما كانوش بيمدوا إيديهم كانوا بيشتموا بس أصلهم ولاد ناس، و أحيانا يحدفوا زلط من البلكونات المهم مرة أنا و أخويا رايحيين الكنيسة لقيناهم فى الطريق و معاهم *** طبعا صعران عمال ينبح أنا ساعتها إترعبت و إقترحت على أخويا إننا نرجع و ناخد لفة لمدخل الكنيسة الرئيسى لكن أخويا رشم الصليب على ال*** و فورا ال*** سكت و إرتمى على الأرض و الصيع دول تحجروا بلا حركة و أخى مر وسطهم و دخل الكنيسة، للأسف إيمانى الضعيف خلانى تراجعت و لم أتبعة و خدت لفة كبيرة للباب الرئيسى. فعلا من له إيمان مثل حبة الخردل يقول للجبل أن يقوم فيقوم.
قصة جميلة جدااااااا اخوك عنده ايمان رائع يا استاذ مينا ربنا يخلهولك
ياريت ياجماعه نحط الموضيع دي في مذكرات قبطي برضه في منتدي الفنون علشان مثبته هناك بدل ما هنا بتنزل وتتنسي رجاء يعني واجدع سلام للصعيدي
سلام ونعمة
الرد مع إقتباس
قديم 19-05-2005
Registered User

flower محادثه من هو الله

انا فعلا حطيط قصتى فى مذكرات قبطى ولكنى فتحت هذة المحادثه بطريق الخطاء ولك يا غلباوى بلاش
تجرب حظك معايا تانى لانه لولا مدحت كان زمانك رحت فى دوامه مالهاش نهايه وبعدين انا مغلطش فيك
زعلان قوى من بجم خلاص يا سيدى انا اللى بجم وستين بجم كمان وحقك على بس رد على الكلام فى محادثه من هو الله وشكلك بقى وحش وقفاك شكله كده قرب يقمر عيش واليك يا اخى امير شكرا على شعورك الطيب
وربنا يبارك فيك و يخليك لينا

الصعيدى
الرد مع إقتباس
قديم 19-05-2005
gaoun gaoun غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
gaoun is on a distinguished road
+++

إقتباس:
واليك يا اخى امير شكرا على شعورك الطيب
وربنا يبارك فيك و يخليك لينا

الصعيدى

لا شكر على واجب ..... انا تطوعك لاكون حارس ومدافع ضد اي هجوم كان على اخوتي في الرب يسوع .... وشعاري هو انا واخوي على ابن عمي وانا وابن عمي على الغريب .....
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة