تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 18-03-2009
البدرشيني البدرشيني غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2009
البدرشيني is on a distinguished road
مشاركة: مسلم وافتخر واللي مو عاجبه ينتحر

لتاني مره ردي بيتحذف هوا دا بأاا الحوارالبناء وهيا دي الردود المسيحيه ياحلاوة دا مش أسلوب ياحضرات حتي لو مش هاترد او شايف في سؤالي اي كلام جارح ودا محصلش كنت ممكن ترد عليا بأسلوب مهذب وتقولي لو سمحت انتا غلطان في كذا وكذا لكن مش تمسحوا مشاركتي لمجرد ان مفيش حد عنده رد سيبوكو من الاساليب دي بأاا

عموما شكر جزيلا
الرد مع إقتباس
قديم 18-03-2009
Registered User

انتم اثبتم ليا بما لا يدع مجال للشك ان انتم مجرد مجموعه من الشتامين مش اكتر كنت فاكر ان هنا في حوار بناء لكن يا خساره
الرد مع إقتباس
قديم 18-03-2009
الخواجه الخواجه غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: May 2005
الخواجه is on a distinguished road

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة البدرشيني مشاهدة مشاركة
انتم اثبتم ليا بما لا يدع مجال للشك ان انتم مجرد مجموعه من الشتامين مش اكتر كنت فاكر ان هنا في حوار بناء لكن يا خساره

اهلا بيك يا سيد بدرشيني .. عليك ان تبحث في المنتدي علي الموضوعات التي بها حوار بناء او حوار هادف

فأنت من يختار في اي موضوع تشارك . و انت من يختار نوعية المواضيع .. و انت من يحدد اسلوب الحوار

المنتدي هو ملتقي اشخاص عديده بديانات مختلفه بطوائف مختلفه بأعمار مختلفه . ببلدان مختلفه

فلا تحكم علي الجميع او علي المنتدي مسبقا بشيئ انت لم تدركه او لم تثبته . و بالتالي لم تثبت بما لا يدع مجال

للشك كما ذكرت انت ما تدعيه علي الجميع بان الجميع شتامين و سبابين دون تمييز , اهلا بك مره اخري

و لا تستعجل في حكمك ولكن اطلب منك البحث اكثر و انتقاء ما تقراءه و ما تشارك فيه من مواضيع

لنتعاون جميعا حتي تتغلب رسالة الحب و النور و الحياة علي ثقافة الكراهية و الظلم و الموت
الرد مع إقتباس
قديم 18-03-2009
sami60
GUST

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة الخواجه مشاهدة مشاركة
اهلا بيك يا سيد بدرشيني .. عليك ان تبحث في المنتدي علي الموضوعات التي بها حوار بناء او حوار هادف

فأنت من يختار في اي موضوع تشارك . و انت من يختار نوعية المواضيع .. و انت من يحدد اسلوب الحوار

المنتدي هو ملتقي اشخاص عديده بديانات مختلفه بطوائف مختلفه بأعمار مختلفه . ببلدان مختلفه

فلا تحكم علي الجميع او علي المنتدي مسبقا بشيئ انت لم تدركه او لم تثبته . و بالتالي لم تثبت بما لا يدع مجال

للشك كما ذكرت انت ما تدعيه علي الجميع بان الجميع شتامين و سبابين دون تمييز , اهلا بك مره اخري

و لا تستعجل في حكمك ولكن اطلب منك البحث اكثر و انتقاء ما تقراءه و ما تشارك فيه من مواضيع
الجواب باين من عنوانه يا خواجه
كل ده ومافيش شتايم؟ الله يديم عليك نعمه النسيان او التوهان
الرد مع إقتباس
قديم 18-03-2009
Dalia0123 Dalia0123 غير متصل
Silver User

تاريخ التّسجيل: Feb 2006
Dalia0123 is on a distinguished road

إقتباس:
لتاني مره ردي بيتحذف هوا دا بأاا الحوارالبناء وهيا دي الردود المسيحيه ياحلاوة دا مش أسلوب ياحضرات حتي لو مش هاترد او شايف في سؤالي اي كلام جارح ودا محصلش كنت ممكن ترد عليا بأسلوب مهذب وتقولي لو سمحت انتا غلطان في كذا وكذا لكن مش تمسحوا مشاركتي لمجرد ان مفيش حد عنده رد سيبوكو من الاساليب دي بأاا

عموما شكر جزيلا
انا قرأت المشاركة اللى انت كنت كاتبها
بس فعلا مش فاهمة غرضك من الأسئلة اللى انت كنت سائلها دى

بيتهيألى ان انت لو قريت مواضيع المنتدى مظبوط
هتلاقى الاجابة على كل اللى ممكن حتى يخطر على بالك
قديم 18-03-2009
الخواجه الخواجه غير متصل
Moderator

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة sami60 مشاهدة مشاركة
الجواب باين من عنوانه يا خواجه
كل ده ومافيش شتايم؟ الله يديم عليك نعمه النسيان او التوهان

اهلا بيك يا سيد سامي 60 مقبوله منك الدعوه رغم بعدها عن اللباقه

كما قلت للاخ بدرشيني . انت ايضا من يختار الموضوع و انت من يضع المشاركة في هذه النوعيه من المواضيع

انا بكلامي هذا لم انفي ان هناك مواضيع بها الفاظ او مشاركات ليست هادفه او خارجه . ولكن ان كنت تهتم بهذه النوعيه

فأنت من يشارك و يقراءها .. و لكن ان كنت تهتم بالحوار الجاد سواء السياسي المدني او العام فاهلا بك

و انت كنت تهتم بحوارات الاديان فأنت تضع معتقدك و دينك محل تحليل و تشريح و نقد وعليك ان تتقبل اي هجوم

او نقد او كشف لحقائق او دلائل لم تصل اليها انت او كان لك فكر خاطئ بها . و ان كتب اي شيئ ليس بدليل

عليك بشرح و اثبات ذلك . او اثبات حقيقة ما يعرض او يناقش .. اما انك تعمم دون دليل فالمشكله بك انت

المنتدي به المواضيع الواقعيه و القيمه و الصادمه و الكاشفه للحقائق و الهابطه و المرحه و الفنيه و الاخباريه

و العلميه و الطبيه الخ ولكن عليك انت يتوقف في اي مواضيع تشارك و اي موضيع تهتم . اسف ان كان اهتمامك

او نشاطك يقع فقط في المواضيع الهابطه . و ترمي علي غيرك ما بك .. كلمة اخيره و بكل بساطه و بأختصار

(((( الاختيار لك ))))

لنتعاون جميعا حتي تتغلب رسالة الحب و النور و الحياة علي ثقافة الكراهية و الظلم و الموت
الرد مع إقتباس
قديم 18-03-2009
Registered User

مردتوش علي سؤالي برضه هوا انا ليه مشاركتي اتحذفت تاني حاجه من غير ما أدور في المنتدي انا سألت 7 اسئله تحت بعض اتمسحو ليه
الرد مع إقتباس
قديم 18-03-2009
الخواجه الخواجه غير متصل
Moderator

إقتباس:
مردتوش علي سؤالي برضه هوا انا ليه مشاركتي اتحذفت تاني حاجه من غير ما أدور في المنتدي انا سألت 7 اسئله تحت بعض اتمسحو ليه

طيب .. انت بتسأل مين ؟؟؟ بتسألني انا ؟؟؟ المفروض انا هنا ارد علي سؤالك ؟؟

شويه شويه .. انت بتقول اتحذف ليك 7 اسئله تحت بعض .. طيب انت تفتكر هنا المنتدي مفتوح علي شان انت ترمي

مش سؤال و تستني الرد عليه لاء 7 اسئله ب 7 مداخلات ؟؟ ولا تكون مداخله واحد ب 7 اسئله .. شيئ طبيعي

يحذف كل اسئألتك .. مش فاهم حاجه او عندك استفسار .. خد لك لفه الاول في المنتدي اكيد ((( اكيد ))) اسئلتك ليها رد

في مواضيع سابقه .. لو لقيت اسئلتك محدش قبل كده سألها و محدش رد عليها افتح موضوع خاص بسألك

واكيد ها يترد عليك و ها تتبسط للاخر . روق كده يا بدرويشي .. عفر سيجاره ابداء بقي في اي منتدي

تحبه دور و اقراء و اطلع .. و لما يكون عندك 1000 سؤال حط واحد واحد لما يخلص الرد عليك حط التاني

وهكذا . مش داخل ترش اسئله و تغرق المنتدي . سؤال سؤال . نقطه نقطه

الرد مع إقتباس
قديم 18-03-2009
Registered User

شوفوا ياشباب انا مش داخل عشان اتكلم في اسلاميات واعتقد دا منتدي ردود مسيحيه فا انا بسأل اسأله واتعشم اني اجد اجوبه مقنعه لكن هاندور وابحث امال انا بسألكم ليه انا عايز اسأل سؤال واشوف جواب علي طول
الرد مع إقتباس
قديم 18-03-2009
Registered User

من الأخر يا أخ خواجه انتا مش بترد علي الأسئله يعني انتا عايزني اخد لفه في المنتدي طيب ماتدلني يابشمهندس قولي روح الحته الفلانيه خليك حلو كدا امال ثم دانا سألت اسأله يعني خفيف خفيف يعني لو حد كان كلف نفسه وتحت كل سؤال كتبلي الأثبات كنا وفرنا الحبر اللي كتبنا بيه كل الردود دي ولا ايه عموما ليلتك زي الفل وبالمناسبه انا مبدخنش اصل انا عقبال املتك رياضي
الرد مع إقتباس
قديم 18-03-2009
Dalia0123 Dalia0123 غير متصل
Silver User

تاريخ التّسجيل: Feb 2006
Dalia0123 is on a distinguished road

إقتباس:
شوفوا ياشباب انا مش داخل عشان اتكلم في اسلاميات واعتقد دا منتدي ردود مسيحيه فا انا بسأل اسأله واتعشم اني اجد اجوبه مقنعه لكن هاندور وابحث امال انا بسألكم ليه انا عايز اسأل سؤال واشوف جواب علي طول
بجد نفسى أعرف غرضك ايه من الاسئلة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يعنى لو غرضك المعرفة :

فيبقى لازم تتعب شوية لغاية ما توصل للمعلومة الصحيحة
اما بقى لو انك فاكر انك زنقتنا بأسئلتك :
فانت بتحلم ومحتاج تصحى من حلمك فعلا لحسن النوم الكتير وحش على الصحة
قديم 18-03-2009
Registered User

شكرا يا أخت داليا بجد ردك زي السكر وانا مبسوط اني بتكلم معاكي والأكتر من كدا انك خايفه علي صحتي بس احب ابشرك واقولك اني والحمد لله صحتي زي الفل بس انا ليه لازم اتعب وانا في ناس حلوين وزي الورد قدامي ممكن يجاوبوني ويفيدوني وأرجوكي ماتقوليش اني كسول
الرد مع إقتباس
قديم 18-03-2009
الصورة الرمزية لـ موسي الأسود
موسي الأسود موسي الأسود غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Mar 2006
موسي الأسود is on a distinguished road

إقتباس:
من الأخر يا أخ خواجه انتا مش بترد علي الأسئله يعني انتا عايزني اخد لفه في المنتدي طيب ماتدلني يابشمهندس قولي روح الحته الفلانيه خليك حلو كدا امال ثم دانا سألت اسأله يعني خفيف خفيف يعني لو حد كان كلف نفسه وتحت كل سؤال كتبلي الأثبات كنا وفرنا الحبر اللي كتبنا بيه كل الردود دي ولا ايه عموما ليلتك زي الفل وبالمناسبه انا مبدخنش اصل انا عقبال املتك رياضي
اهلا يا بدرشيني

بعد ان تعدي هذا الموضوع اربع خمس صفحت حضرتك تأتي الينا و ترمي كلمتين في الهواء .

يا زميل يجب عليك قبل ان تعرض تساؤلاتك العديدة ان تتجول في المنتدي كما تفضل الخواجة و طلب منك و بعد ذلك اكتب السؤال المناسب في الموضوع المناسب بعد أن تقرأه جيدا و تضيف الجديد الذي لم يطرح بعد .
و أمامك فهرس موضوعات القسم المثبت أعلي القسم يمكنك للتسهيل المرور فيه كي توفر الحبر و الورق و الوقت و كهرباء الكمبيوتر .

ومن الملاحظ من مشاركاتك السابقة انك جاي تهزر وتضيع وقت فقط

ودليلا علي ذلك هو ما لاحظه الاستاذ الخواجة في عرض تساؤلاتك السبع دفعة واحدة .
دمت بعقل لتتعلم التمييز .

كلمة الصليب عند الهالكين جهالة و اما عندنا نحن المخلصين فهي قوة الله "كور 1 -1:18
لى النقمة ان اجازى يقول الرب
رفعنا قلوبنا ومظلمتنا اليك يارب
الأقباط يصرخون و المسلمون يعتدون و الشرطة يطبلون
إن الفكر الخاطئ يضعف بمجرد كشفه
الرد مع إقتباس
قديم 18-03-2009
Registered User

أ/ موسي

انا اتشرفت بمعرفتك كتير واسلوبك قمه في الشياكه واتمني ان يكون في بينا حوارات بنائه دايما يارب واللي في الخير يعمله ربنا انشاء الله
الرد مع إقتباس
قديم 18-03-2009
Registered User

موضوع اني جاي اهزر دي غريبه حبتين لاني فعلا عايز اعرف اجوبة الأسئله لو انتم شايفين اني طرحت الموضوع بتهريج او اني دفعت بكميه من الأسئله مره واحد فا أنا ممكن اقسطهم مفيش مشكله ممكن سؤال سؤال لكن انا عايز اعرف هل في حد من الساده الافاضل هايرد عليا ولا برضه هانروح لنفس الخانه بتاعة اتجول في المنتدي
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 3 (0 عضو و 3 ضيف)

قوانين المشاركة