تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 20-12-2005
حماده
GUST

الي مايكل منير: عايزين حزب

مستر مايكل منير
انا كنت دعيت لاقامه حزب سياسي ( الحزب الفرعوني)
ارجوك اعمل بجد اكتر وعايزينك تكون منور مصر ديما
وكل النجاحات بزيارتك الكريمه لمصر ساعدتنا كتير فارجووووك

تهتم بكل المصرين مسلمين واقباط
اما الاخوان فامن الدوله هتراعيهم وتعرفهم ازاي يعملوا
كده مع المدنين بشعار طائفي بحت
زي الي حصل في الشرقيه بين الاخوان وعائلات مسيحيه علي شكل اباده جماعيه لسبع بيوت
مستر مايكل انا اشد المعجبين بيك واتمني انك تكون نجم يلم كل الشباب العالماني من مسلمين ومسيحين مصر ارجوك
شكرا اتمني من المشرفين ايصال صوتنا
الرد مع إقتباس
قديم 20-12-2005
afanous afanous غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2004
afanous is on a distinguished road
يا حماده ماحنا قلنالك قبل كده أن فيه بالفعل حزب علماني يدعو لإحياء القومية المصرية اسمه حزب مصر الأم.
وادي الموقع:
http://www.ahmos.co.nr
الرد مع إقتباس
قديم 20-12-2005
Mike1 Mike1 غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Nov 2003
Mike1 is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة حماده
مستر مايكل منير
انا كنت دعيت لاقامه حزب سياسي ( الحزب الفرعوني)
ارجوك اعمل بجد اكتر وعايزينك تكون منور مصر ديما
وكل النجاحات بزيارتك الكريمه لمصر ساعدتنا كتير فارجووووك

تهتم بكل المصرين مسلمين واقباط
اما الاخوان فامن الدوله هتراعيهم وتعرفهم ازاي يعملوا
كده مع المدنين بشعار طائفي بحت
زي الي حصل في الشرقيه بين الاخوان وعائلات مسيحيه علي شكل اباده جماعيه لسبع بيوت
مستر مايكل انا اشد المعجبين بيك واتمني انك تكون نجم يلم كل الشباب العالماني من مسلمين ومسيحين مصر ارجوك
شكرا اتمني من المشرفين ايصال صوتنا
يا اخ حماده

مع احترامي انت بادئ بأول القصيده كفر لما تكتب او تنادي مستر لواحد مصري , علي ما اعتقد اسمه ألاصول يكون السيد مايكل منير او المهندس مايكل منير , بس لك العذر انك وبقيه المصريين المسلمين ينظرون الي اسم مايكل كأسم اجنبي او خواجه وليس مصري مع العلم ان اسم مايكل وجد في مصر وكان اسم الكثير من المصريين علي الآقل 600 سنه قبل ان يسمعوا عن , او يعطوا لآبنائهم اسماء مثل : حماده او احمد او محمد .
اعتقد انك لا تتوقع او ترضي ان يناديك واحد مصري مستر حماده.

الرد مع إقتباس
قديم 20-12-2005
jesus_4_us jesus_4_us غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: May 2004
jesus_4_us is on a distinguished road
puzzl

ياعم حمـــــــادة .
بيقولـــــــــــــــــــو لك يوجــد حزب اســــــــمه كذا وحزب كذاـ
باللـــــــــــــــــه عليك ياســــــيدى تقبل الإنضمـــــــــــام لحزب اسمه الحــــــــزب المســـــــــــــيحى الديموقراطى. هذا الحزب لن يفرق بين الأعضـــــــــــــاء من المسلمين المعتدلين . فى انتظـــــــــــار الـــــــرد.
الرد مع إقتباس
قديم 21-12-2005
hanna3 hanna3 غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
hanna3 is on a distinguished road
الاخ جمادة

شكرا لاقتراحكم الجميل فقط الاخ مايكل منير يقوم بعمل هنا في امريكا مهم جدا جدا جدا ومفيد للحميع هنا اكثر من اي مكان اخر اما عن الحزب فهو موجود فعلا ولسنا في حاجة للمزيد من احزاب تتصارع فلا تحصل علي شئ ثم ان اي انقسام في القوي اللبرالية يجعلها تخسر كل شئ لان شعبية الاخوان في تزايد كبير ولا يوجد اي انقسام في صفوفهم وشكرا لاقتراحك الجيد

الرد مع إقتباس
قديم 21-12-2005
الصورة الرمزية لـ Mrs 2ana 7or
Mrs 2ana 7or Mrs 2ana 7or غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Sep 2005
Mrs 2ana 7or is on a distinguished road
الحاج حماده افضل عشان يفهم
الرد مع إقتباس
قديم 21-12-2005
غلاباوي
GUST

لا لا لا ... بلاش الحاج حمادة دي .. كدة ممكن يتهم انه مسلم .......

الاصوب ممكن نقولة يا مقدس حمادة
الرد مع إقتباس
قديم 21-12-2005
Saweres
GUST

المثل بيقول ، الطمع يقل ما جمع
وحكاية الحزب الفرعوني ، ومصر الأم ، ده كلام مش مقبول في المرحلة الحالية
لأن الأمور المفروض تؤخذ على خطوات
الأول نقلبها ليبرالية والمجتمع يتعود على كده ، وبعدين نقلبها فرعونية
انما من اسلامية لفرعونية؟!! تبقى دي أحلام ومضيعة للوقت
آسف بس ده رأيي
الرد مع إقتباس
قديم 21-12-2005
حماده
GUST

هاي للجميع علي فكره اناا سني 23
يعني مش حاج زي ما a2na بتقول
وبفهم كويس
اما حبيبي ايفونس حزب مصر الام الي اتغير لمصر الفتاه اسمه يغم لانه ايه يعني مصر الفتاه او الام لا احنا عايزينه ده من ضمن الاحزاب الي تنضم لحزب كبير وهو نزل الساحه وفشل فمينفعش نعمد عليه و مايكل منير حتي مش مهتم بيه وبيفكر يعمل حزب لوحده جديد
الحاجه التانيه انا ليا 4 اصدقاء اسمهم مايكل وكلمه مستر دي دلع مش اكتر وبتتقلي انا شخصيا عادي خالص مايكل مصري وابن المنيا صعيدي يعني وصورته علي الموبايل والكمبيوتر بتاعي ومش بتعامل انه خواجه زي ما جورج اسحاق قائد حرركه كفايه قاله انت امريكي مش مننا انا رفضت النقطه دي في كلاموه يا مستر مايكي 1 هههههههههه لووووووول ...... غلاباوي انا لامقدس ولا حاج انا لسه بدري عليا
رساله تانيه الي مايكل منير مهندس البشمهندسين كلهم مسيووووو مايكل يا سيد مايكل يا استذنا عايزين حزب بسرعه ويكون ان شاء الله عصا موسي تبلع كل الاحزاب الوفد والنناصري والتجمع والغد ومصر الفتاه وباقي الاحزاب النونو دي زيقدر ينافس الوطني الديمقراطي
وبسرعه وتاكد ان كل واحد فينا هيعمل بجد عليه جدا وندعوا ناس تشترك بس ابتدوا انتوا
وفكره الحزب الفرعوني لازم تطلع مرره واحده المصرين بداوا يرجعوا يدوروا علي اصلهم واحنا مش هنقلهم اتكلموا لغه هيروغليفيه ولا تبقي مصر تحت حكم ملكي الحزب الفرعوني يبقي مجرد اسم يدل علي المصريين ويحفظلهم كرامتهم جوه مصر وبره بانه ياسر علي وزاره الخارجيه ان لاتتهاون مع الجاليات بره مصر وتتعزز قيمه المواطنه اكتر
وشكرا
الرد مع إقتباس
قديم 21-12-2005
afanous afanous غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2004
afanous is on a distinguished road
إقتباس:
وبفهم كويس
اما حبيبي ايفونس حزب مصر الام الي اتغير لمصر الفتاه اسمه يغم لانه ايه يعني مصر الفتاه او الام لا احنا عايزينه ده من ضمن الاحزاب الي تنضم لحزب كبير وهو نزل الساحه وفشل فمينفعش نعمد عليه و مايكل منير حتي مش مهتم بيه وبيفكر يعمل حزب لوحده جديد
مين قال لك الكلام الفارغ ده يا حماده؟ حزب مصر الأم ماغيرش اسمه وافتح الموقع اللي بعتهولك وأنت تشوف أن اسمه لسه زي ماهوه.
وبعدين أنا ماليش دعوه الحزب عاجب مايكل منير ولا لأ. ربنا اداك واداني مخين نفكر بيهم وأنا شخصيا مقتنع 100% ببرنامج حزب مصر الأم، وياريت يبقى اعتراضك عليه منطقي وبعد ما تقرا برنامج الحزب، مش عشان فلان ولا علان مش عضو في الحزب.
سلام
الرد مع إقتباس
قديم 22-12-2005
غلاباوي
GUST

إقتباس:
وبفهم كويس
الحاجه التانيه انا ليا 4 اصدقاء اسمهم مايكل وكلمه مستر دي دلع مش اكتر وبتتقلي انا شخصيا عادي خالص مايكل مصري وابن المنيا صعيدي يعني وصورته علي الموبايل والكمبيوتر بتاعي ومش بتعامل انه خواجه زي ما جورج اسحاق قائد حرركه كفايه قاله انت امريكي مش مننا انا رفضت النقطه دي في كلاموه يا مستر مايكي 1 هههههههههه لووووووول ...... غلاباوي انا لامقدس ولا حاج انا لسه بدري عليا
رساله تانيه الي مايكل منير مهندس البشمهندسين كلهم مسيووووو مايكل يا سيد مايكل يا استذنا عايزين حزب بسرعه ويكون ان شاء الله عصا موسي تبلع كل الاحزاب الوفد والنناصري والتجمع والغد ومصر الفتاه وباقي الاحزاب النونو دي زيقدر ينافس الوطني الديمقراطي
وبسرعه وتاكد ان كل واحد فينا هيعمل بجد عليه جدا وندعوا ناس تشترك بس ابتدوا انتوا
وفكره الحزب الفرعوني لازم تطلع مرره واحده المصرين بداوا يرجعوا يدوروا علي اصلهم واحنا مش هنقلهم اتكلموا لغه هيروغليفيه ولا تبقي مصر تحت حكم ملكي الحزب الفرعوني يبقي مجرد اسم يدل علي المصريين ويحفظلهم كرامتهم جوه مصر وبره بانه ياسر علي وزاره الخارجيه ان لاتتهاون مع الجاليات بره مصر وتتعزز قيمه المواطنه اكتر
وشكرا

وقريب هنعمل له بوسترات كمان وممضية بأسمة عشان تعلقها علي الحيطة .... يمكن مش هتلاقي محلات عندك في مدينة السلام بتبيعها ... لكن انزل العزبة او شارع 10 هتلاقيها موجودة ......
ولو ملقيتهاش ..... ابقي قولي
الرد مع إقتباس
قديم 22-12-2005
حماده
GUST

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههه
غلاباوي ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
مش لللدرجه دي وبطل تريقه يا مان ومدام انت عارف المنصوره كويس كده ده تليفوني اتصل بيا *******
-------
ايه يا حمادة ، مش كفاية شتايم؟!!
وكمان دعايات شخصية؟!!
ابعتهوله في رسالة خاصة

آخر تعديل بواسطة Saweres ، 22-12-2005 الساعة 01:56 PM
الرد مع إقتباس
قديم 22-12-2005
حماده
GUST

افووووووووووووونس حبيبي انا سمعت الكلام ده من رئيس الحزب وبعدين يمكن كانت فكره والموقع جميل ماشي بس لازم تعرف حاجه مهمه انك لو مششيت وراا حزب زي ده مش هنكسب لانه معرفس يخاطب الناس والناس محبوش اسمه وهو حزب نونو واحنا بنفكر بمستوي للحزب اكبر ومممكن حزب مصر الام ينضمله عادي تكاتل احزاب واتلاف وغيرهم زي الغد والتجمع ونبقي عملنه خطوه مش هنختلف مصر الام او الفتاه خلاص مصر الام بس انا باكدلك انه لازم يندرج تحت حزب كبير ياسسه مايكل منير مع مسلمين معتدلين يكون حزب ربلالي معتدل اوكي
الرد مع إقتباس
قديم 22-12-2005
حماده
GUST

هانا
تحياتي ليكي وشكرا علي الاطراء مايكل منير فعلا شغال صح ووعمل موجه مهمه جدا عالميا في الفتره الاخيره ودي نتيجه حتميه للمجهود الي بيعمله علشان كل المصرين واتمني انه يبقي يقول كده وياكد علي انه بيشتغل علشان المصرين
مش لطائفه معينه منهم
بحيكي ....................شكرا............. حماده
الرد مع إقتباس
قديم 22-12-2005
Saweres
GUST

إقتباس:
هانا
تحياتي ليكي وشكرا علي الاطراء مايكل منير فعلا شغال صح ووعمل موجه مهمه جدا عالميا في الفتره الاخيره ودي نتيجه حتميه للمجهود الي بيعمله علشان كل المصرين واتمني انه يبقي يقول كده وياكد علي انه بيشتغل علشان المصرين
مش لطائفه معينه منهم
بحيكي ....................شكرا............. حماده
حمادة
المهندس / مايكل منير ، بيطالب بحرية العقيدة لكافة الأقليات ، بغض النظر عن نوع العقيدة ، والأقليات مثل : أقباط ، صوفيين ، شيعة ، نوبيين ،... وغيرهم المضطهدين من الحكومة المصرية
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة