تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 23-08-2006
iceman99 iceman99 غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Aug 2006
iceman99 is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة برنسيسة الاسكندرية
بسم الاب البادى والابن الفادى والروح القدس علية قوتى واعتمادى
اشكرك على اسلوب كلامك ولكن ارجو ان تكتفى بالردود لانى صعب حد يصدق كلامك مهما كان اسلوبك فى الكلام او الدلائل ولكن صدقنى كل هذا كان بايدى كل مسلم حتى لو كان مسلم على الورق بس مسلم صح ولا وبرضو نورت المنتدى ومع ذلك اسمحلى ان اقول لك انى مع وجودك فى المنتدى هتخسر حتى ردودى فى الحوار لانى فعلا م بسكت لاى انسان مهما ان كان لو مس كلامى او دينى بشيئ وخصتا ان كان مسلم مش عشان بكرهكم لا عشان ياما اوى منكم بيفكرو انى كلمة اللة يسمحك ضعف ولكنها هى اقوى من اى شتيمة ولكن فى منتدى مثل يدخلو غير المسيحى هذا لا تكفى اللة يسمحك لانى كل مسلم يعتبرها ضعف فاعظرنى يا استاذ عمرو على اى مشاركة ولو عاوز تكون صديق فى المنتدى ياريت انت اللى تثبت انك مسلم بجد مش على الورق خلى كل اللى فى المنتدى يشوف ردودك باسلوب حوار ونقاش محترم هتلاقى كل الى بيشتركو بيردو بنفس الاحترام ودة طبعا هيخلينا كل الاعضاء نحترمك ودة اللى انت بتتكلم فية اكيد هتشارك فى مواضيع كتيرة وانت نفسك هتلاقى نفسك اتحولت برضو لى مسلم على الورق واسفةsorry على كلامى بس مع الزمن هتلاقى نفسك مش قادر تحبنا وعمتا نورت المنتدى
ابنة المسيح والاسكندرية
اختى الفاضله برنسيه اسكندريه اشكرك على متابعتك لردودى فى المنتدى وفى موضوعى واهم شىان لغتك فى الحورا تعبر عما بداخللك وتعبر عن اسلوبك الجاد فى النقاش ومدى جديتك فى الحوار وبالنسبه لكلام ان لن اكتفى بالردود ولن اخسر احد فى هذا المنتدى لان لدى حبال من الصبر والحمد لله والقدره على المناقشه وتفهم الامور والوعى الادراكى الى كل كلمه تقال فى هذا المنتدى ومن الاخوه المسحين وسال لماذا اخسر ردودك فى المنتدى لن اسى الى حد اويسى احد الى انا اتعودت الا اسكت على حقى لانه من يفرط فى حقه من السهل ان يفرط فى اى شى مهما كان غالى عليه هذا صح ولا خطا واعملى كلمه من اخ لكى انكى لو سكتى على حق لكىمن السهل ان تضيعى حقوقك مهما كان صاحب الحق ومن قال ان كلمه الله يسامحك هى ضعف هى ليست ضعف اوجبنانما كما قولتى انتى اقوى من اى شتيمه بس متجيش على واحد اهانك اغتصب حقك وتقوللى الله يسامحك اتمى ان اكون صديق فى المنتدى
بس اسمحى لى فى شى انا انسان مومن بدينى لى كل الحق انا اغار على دينى وانتى منحقك ان تغارى على دينك وتتدافعى عنه وتقبلى احترامى وتحياتى
الرد مع إقتباس
قديم 23-08-2006
kokylove kokylove غير متصل
Registered User

kokylove is on a distinguished road
ماتو حول تفهم احنا مش بنكره حد بس انت بتخلونى بكرهم بالعفييه من عميلكم وبعدين انتو بتقولو انا احنا حلل ليكم فى الفلوس وفى البنت فى تدمير الكنائس فى عميلكم السوده وبعد كل دى بتقولو انا انتم بنحبونا ازاى اقنعنى يا ابنى انتو اصلنى مش بتحبو نفسكم علشان تحبونا احنا انتو لو تطولو تموتونا هتعملوها وبعدين انت اصل الارهاب و الدمر يا ابنى حولو انت الاول تبطلو عميلكم السوده و تحولو تحبونا علشان انا بقدر بحبكم بنت المسيح koky
الرد مع إقتباس
قديم 23-08-2006
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة kokylove
ماتو حول تفهم احنا مش بنكره حد بس انت بتخلونى بكرهم بالعفييه من عميلكم وبعدين انتو بتقولو انا احنا حلل ليكم فى الفلوس وفى البنت فى تدمير الكنائس فى عميلكم السوده وبعد كل دى بتقولو انا انتم بنحبونا ازاى اقنعنى يا ابنى انتو اصلنى مش بتحبو نفسكم علشان تحبونا احنا انتو لو تطولو تموتونا هتعملوها وبعدين انت اصل الارهاب و الدمر يا ابنى حولو انت الاول تبطلو عميلكم السوده و تحولو تحبونا علشان انا بقدر بحبكم بنت المسيح
koky

اختة كوكو اهلا بيكى واهلا بكل المسحين
سوال ممكن الجواب عليه انتى مين اللى قاللك ان احنا مش بنحب بعض احنا والحمد لله بنحب بعض ونغار على دينا كما تغارون على دينكم
وانتى شايفه ان احنا عمايلنا سوده احنا مين المسلمين ممكن بردوه واحنا نموتكم لييه ماهو الدافع اللى يخلينا نموتكم (لكم دينكم ولى دينى) دينى مقا ليش روح اقتل واحد مسيحى كده من الباب للطاقولكى منى كل الاحترام والتقدير وشكرا على رايك فينا الذى احترمه بشده لانى احب الاراء الصؤيحه وحريه المناقش
اخوكى عمرو
الرد مع إقتباس
قديم 23-08-2006
برنسيسة الاسكندرية برنسيسة الاسكندرية غير متصل
Silver User

تاريخ التّسجيل: Apr 2006
برنسيسة الاسكندرية is on a distinguished road
evil سلام ونعمة على اخواتى فى المعمودية

اولا ياعمرو مع احترامى ليك الانسة كوكى بتتكلم صح لانى الانسان اللى بيحب غيرو ميعملش اللى بتعملو المسلميين ومتقنعنيش انى احداث اسكندرية الاخيرة دى من ناس عندها دين او حتى تعرف تحب نفسها متقنعش نفسك بحاجة انت عارف انها غير كدة للاسف المسلم عومرو ماعرف يحب حتى نفسة لكن تغير على دينك دى اوك لانى كا واحد بيغير على اعز مالية واعتقد اغلى حاجة على البنى ادم دينة لكن صدقنى لو تهدى شوية وتاخود باللك من الاحداث هتلاقى اللى بيحصل دة استحالة يكون من ناس عندها عقيدة او حب او اى حاجة من اللى انسة كوكى بتتكلم عليها واهلا بيكى يا كوكى فى المنتدى ونتمنى منك مشاركات اكتر
اما عن الاستاذ الاسلام الحق مننين بالظبط عاوزنا نقتنع انك دين حق وبلاش تقول ربنا يهدينا للاسلام عشان حرام تتدعى على الناس بجهنم خليك فى الجنة بتاعتك وسيب كل واحد فى جنتة ام عن اقتنعنا فا كل العالم يعرف ان الاسلام فعلا دين ال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بلاش عشان محدش يزعل وبلاش تتكلم باسلوب غير لائق عشان نتناقش بهداوة
ابنة المسيح والاسكندرية
الرد مع إقتباس
قديم 23-08-2006
Registered User

استاذ عمرو انا وثقه انكم مش بتحبو بعض انا بتعمل معكم كتير جداااااااااااااا بس نفسى افهم بيم انك بتتكلم انتو ليه بتقولو ان احنا حلل ليكم وليه بتكرهونا كده بت المسيخ كوكى
الرد مع إقتباس
قديم 23-08-2006
Registered User

انت يا استاذ يا تع الاسلام الحق انت ليه بتقول ان دنكم صح ايه فيه صح واحد متجوز اربعه ولى كان بيشرب خمره ولى نام وقام وقال انا نزل عليه الوحى هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههه بنت المسيح كوكى
الرد مع إقتباس
قديم 23-08-2006
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة kokylove
استاذ عمرو انا وثقه انكم مش بتحبو بعض انا بتعمل معكم كتير جداااااااااااااا بس نفسى افهم بيم انك بتتكلم انتو ليه بتقولو ان احنا حلل ليكم وليه بتكرهونا كده بت المسيخ كوكى
كوكى سيدتى الفاضله اسمح لى انا اقول سيدتى الانى الا اعلم ماهو سنك مش ده المهم انتى بتقولى ان احنا مش بنحب بعض هل انتى اتعاملتى مع كل المسلين اللى فى الدنيا
بيتهلى لا ممكن تكونى اتاعملتى مع واحد او اتنين فلا تعممى حديثك علينا كلنا المسلمن ان احنا بنكره بعض لا ده مش صح
مين اللى قال ان انتم حلل لينا ده مش صح ارجع الى معاملات المسلين لاهل الكتب وترى حسن معامله الاسلام لغير المسلمين وانا ساللتك قبل كده ايه الدافع اللى يخلينا نكرهم ياريت قبل كل شى احبى على السوال ده اللى محدش راضى يجوبنى عليه
اقبل تحياتى وفائق احترامى اخوكى عمرو
الرد مع إقتباس
قديم 23-08-2006
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة برنسيسة الاسكندرية
اولا ياعمرو مع احترامى ليك الانسة كوكى بتتكلم صح لانى الانسان اللى بيحب غيرو ميعملش اللى بتعملو المسلميين ومتقنعنيش انى احداث اسكندرية الاخيرة دى من ناس عندها دين او حتى تعرف تحب نفسها متقنعش نفسك بحاجة انت عارف انها غير كدة للاسف المسلم عومرو ماعرف يحب حتى نفسة لكن تغير على دينك دى اوك لانى كا واحد بيغير على اعز مالية واعتقد اغلى حاجة على البنى ادم دينة لكن صدقنى لو تهدى شوية وتاخود باللك من الاحداث هتلاقى اللى بيحصل دة استحالة يكون من ناس عندها عقيدة او حب او اى حاجة من اللى انسة كوكى بتتكلم عليها واهلا بيكى يا كوكى فى المنتدى ونتمنى منك مشاركات اكتر
اما عن الاستاذ الاسلام الحق مننين بالظبط عاوزنا نقتنع انك دين حق وبلاش تقول ربنا يهدينا للاسلام عشان حرام تتدعى على الناس بجهنم خليك فى الجنة بتاعتك وسيب كل واحد فى جنتة ام عن اقتنعنا فا كل العالم يعرف ان الاسلام فعلا دين ال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بلاش عشان محدش يزعل وبلاش تتكلم باسلوب غير لائق عشان نتناقش بهداوة
ابنة المسيح والاسكندرية
اهلا بيكى انستى الفاضله برنسيسه الاسكندريه ويعجبنى اسلوبك فى الناقش انستى الفاضاه
اولا تمسك كلامك بالتفصيل اللمل
اولا ان رديت على كوكوى وسالتها سوال ياريت القى اجيبته عندك
اما بالنسبه لاحداث الاسكندريه الاخيره ياريت لو عندك علم بيها جيدا ارجو الرجوع الى جذر المشكله نفسها هتعرفى مين الغلطان فى هذه الاحداث وكل من قام باعمال فىها فهم ناس ليسوا بارهابين بل هم غيروين على دينهم وان اعتقد بل اجذم انا هذا لوحدث معكم لفعلمتم اكتر منهذا فليست المساله مسلت ارهاب واطرف هى مساله غيره على الدين ياريت ولو متابعه الاحداث الصح ليه ياريت تتاكدى من ناس موثوق فيهم فاسا س الخلاف فى المحاكم ان كل طرف يرى انه على حق ولكن دايما تظهر الحقيقه التى انتم غافلون عنها اولستوا غافلين انتم لاتريدون الاقتناع بيها ان دينا دين حب وسلام لا دين ارهاب وتطرف وياريت تجوبنى على السوال ده ماهو الدافع الذى يجعلنا نكرهكمم؟؟؟؟؟؟؟؟heart
الرد مع إقتباس
قديم 12-09-2011
leen leen غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Sep 2008
leen is on a distinguished road
مشاركة: لماذا يكرهنا المسيحيين

لا ادري بالفعل ما الذي يحصل فكنا في فترة السبعينات لا نرى اية فروق ما بين المسيحي والمسلم لاننا لم ناخذد من الدين الاسلامي سوى الذي تعلمناه في المدارس وهو المعامله الحسنه للجميع
وكان لابي اصدقاء مسيحيين وكنا نحبهم رحمة الله عليك يا جورج حبش من اعز اصدقاء ابي
اليوم تغيرت النظرة الى المسيحيين ولكن لا تجده الا عند المسلمين الذين يطبقون القرآن لانهم يقولون وبدون اي تفكير ولا عقلانيه بانه موجود في القرآن ،وعلى سمع ابي من جامع قريب لهم الشيخ يدعي على المسيحيين ويومها ابي انزعج كثيرا وقال انه لا يفهم
الكراهيه اتت من المسلمين وبالتالي اوجدت شريحه من المسيحيين المتعصبين الذين يكرهون المسلمين، مع العلم بان الفكر المسيحي هو فكر اهل بلاد الشام التي كانت قبل الاسلام كلها مسيحيه وهم نفس المواطنين لكن منهم من اسلم بعد دخول المسلمين بالفتح او الاحتلال وغالبا احتلال كما افهمه انا وبالنسبه لاقباط مصر اصلا اخي المصري بما فيه مسيحي ومسلم انت قبطي لانه اسم اطلق على مصر من قبل الاجانب egybt مع قلب الجيم الى ق

آخر تعديل بواسطة leen ، 12-09-2011 الساعة 04:54 AM
الرد مع إقتباس
قديم 07-01-2012
Servant5 Servant5 غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Mar 2006
Servant5 is on a distinguished road

رفع للأهمية
------------------------------------------------------

ولإفتقاد الأعضاء القدامى ----------------------------------------
قديم 10-01-2012
janmurad janmurad غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Jan 2012
janmurad is on a distinguished road

اولا السلام عاى الجميع : الاسلام والمسيحية
لا اتصور انه هناك كره بين المسلمين والمسيحيين بل هناك اختلاف بين المعتقدات الدينية .
لست مصريا انا من سوريا ارمني الاصل ومسلم الديانة
بالنسبة لسوريا هناك تعايش كبير بين الديانات السماوية . وعلاقات متبادلة متحابون فيما بينهم ولكن هنال حدود بالنسبة لكليهما يجب ألا يتجاوزوها الطرفين.
على الصعيد العالمي في الفترة الاخيرة حدثت تغيرات كبيرة في العالم بأيدي الدول التي تسعى السيطرة على جميع الشعوب فلجأت الى استخدام الارهابيين بغطاء الاسلام لتحقيق مصالحها والذين بدورهم ارتكبوا الكثير من المجازرا في الكثير من الدول تحت اسم الاسلام . هذا هو سبب كره البشرية من الاسلام وليس المسيحيون فحسب.

بالنسبة الي باعتباري عضو جديد في هذا المنتدى :
انا ارمني و مسلم اجدادي اعتنقوا الاسلام بعد المجازر التي ارتكبت بحقهم من قبل الاتراك والاكراد يعني لولا المجازر لكنت مسيحيا الان .
احببت الاسلام كدين لأنه يدعو الى الخير والتسامح واحب الدين المسيحي التي يدعو بدوره الى الحب والسلام.ولكم جزيل الشكر.
الرد مع إقتباس
قديم 10-01-2012
الصورة الرمزية لـ abomeret
abomeret abomeret غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
abomeret is on a distinguished road

العضو المبارك janmurad

ايها السورى الطيب الاصل والذى يعترف بأصولة .. مرحبا بك زميل جديد فى المنتدى .

((فأنت الصدر الحنون له في محيط المخاطر و الكراهيه و الظلم و الارهاب الذي يتربص به ))
الرد مع إقتباس
قديم 11-01-2012
الصورة الرمزية لـ knowjesus_knowlove
knowjesus_knowlove knowjesus_knowlove غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: May 2003
knowjesus_knowlove is on a distinguished road

أهلاً بك ياعم الأرمني عضواً جديداً في المنتدى ...

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة janmurad مشاهدة مشاركة

بالنسبة الي باعتباري عضو جديد في هذا المنتدى :
انا ارمني و مسلم اجدادي اعتنقوا الاسلام بعد المجازر التي ارتكبت بحقهم من قبل الاتراك والاكراد يعني لولا المجازر لكنت مسيحيا الان .
احببت الاسلام كدين لأنه يدعو الى الخير والتسامح واحب الدين المسيحي التي يدعو بدوره الى الحب والسلام.ولكم جزيل الشكر.

ولكن من كلماتك هذه يؤسفني أن أقول لك بكل أسف أنك مريض ومُغفل في نفس الوقت....

وإسمح لي أن أشرح لك سبب قولي هذا ...

أولاً أنت مريض بما يعرف بمتلازمة ستوكهولم ....
(مرض نفسي) يصيب الشعوب المضطهدة
إقتباس:
فى يوم 23 أغسطس عام 1973، هاجم بعض المسلحين أكبر بنك فى مدينة استوكهولم واحتجزوا بعض الموظفين كرهائن، وعلى مدى أيام حاول رجال الشرطة السويديون التفاوض مع الخاطفين من أجل إطلاق سراح الرهائن. ولكن بلا فادة , فـ نفذت الشرطة هجوما مفاجئا وحررت الرهائن.

وهنا حدثت المفاجأة: فبدلا من مساعدة الشرطة فى مهمتها، راح بعض المخطوفين يقاومون محاولة تحريرهم، بل إنهم أبدوا تعاطفهم مع الخاطفين وظلوا يدافعون عنهم وذهبوا ليشهدوا لصالحهم بعد ذلك أمام القضاء.

هذا التصرف الغريب من الرهائن تجاه خاطفيهم، استوقف عالم النفس السويدى "نيلز بيجيرو" فأجرى دراسة مطولة خرج منها بنظرية جديدة اشتهرت فى علم النفس باسم "stockholm syndrome".. أو "مرض استوكهولم".. وكلمة "syndrome".. تعنى فى الطب مجموعة أعراض مرضية تتلازم دائما وتصيب المريض.

فى نفس الوقت، تؤكد هذه النظرية أن بعض الناس عندما يتعرضون إلى الخطف أو القمع والاعتداء بدلا من أن يدافعوا عن كرامتهم وحريتهم، فإنهم مع تكرار الاعتداء يتعاطفون مع المعتدى ويذعنون له تماما ويسعون إلى إرضائه.

وقد أثار مرض استوكهولم اهتمام علماء النفس فتوالت الدراسات حوله واكتشفوا أنه يصيب 23% من ضحايا الخطف والاعتداءات بأنواعها المختلفة، وقد توصل العلماء إلى تفسير مقنع لمرض استوكهولم.. هو أن الإنسان عندما يتعرض إلى القمع والإذلال، عندما يحس بأنه فاقد الإرادة لا يملك من أمره شيئا وأن الجلاد الذى يقمعه أو يضربه أو يغتصبه، يستطيع أن يفعل به ما يشاء..يكون عندئذ أمام اختيارين: إما أن يظل واعيا بعجزه ومهانته وينتظر الفرصة حتى يثور على الجلاد ويتحرر من القمع، وإما أن يهرب من إحساسه المؤلم بالعجز وذلك بأن يتوحد نفسيا مع الجلاد ويتعاطف معه.

وهذا المرض يبدو أنه يتم وراثته لأجيال عديدة...
فبكل أسف أنه بعد إغتصاب جدتك أحبت مغتصبها لأنها أصيبت بهذا المرض...
ومن ثم أنجبت والدك الذي أنجبك مصاباً بنفس المرض ومدافعاً عمن إغتصبوا جدتك بل وغارقاً لأذنيك في حبهم ....

أما لماذا أصفك بالمغفل فذلك لأنك تعرف هذا التاريخ الدموي الأسود لما حدث لجدودك ...
ومع ذلك لازلت تتبع العقيدة الشيطانية التي جعلتهم يفعلون كل هذه الجرائم...

بالضبط مثل هؤلاء المُغفلين ...

النوبي
http://www.copts.net/forum/showpost....2&postcount=33
والأمازيغي
http://www.copts.net/forum/showpost....&postcount=119
والسلجوقكي
http://www.copts.net/forum/showpost....2&postcount=22

معجزة محمد الواحدة والوحيدة هى أنه أقنع من البشرالمغفلين مايزيد على مليار ونصف يصلون عليه آناء الليل واطراف النهار

ومن المؤكد أنه لن يعترض على كلامي هذا إلا غلماانه نازفى المؤخرات وحورياته كبيرات المقعدات

" كن رجلا ولا تتبع خطواتي "
حمؤة بن أمونة

آخر تعديل بواسطة Servant5 ، 11-01-2012 الساعة 03:06 PM السبب: correction
الرد مع إقتباس
قديم 11-01-2012
الصورة الرمزية لـ knowjesus_knowlove
knowjesus_knowlove knowjesus_knowlove غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: May 2003
knowjesus_knowlove is on a distinguished road

وأخيراَ خد هذه الهدية من قصيدتي العصمااااااء

إذا كان رب البيت للأعناق ضارباً فشيمة أهل البيت كلهمُ مص الدماء

وبَنُو النَضْيرِأذلَهمْ وإسْتَحَلَ دَمَائُهم بعد أن قَاومُوا دَعْــــــــــــــــــــــــــواه
فضَرَبَ عُنُقَ كِنَانَةً بعد أنْ مَنَعَ عنه كِنْزاً كانَ قد أخْفَــــــــــــــــــــــــــــــاه
وزَوْجَتَهُ صَفْيَة إغْتَصَبْها فى حِمَىَ أبا أيوبِ مَــــــــــــــــــــــــــــــــــــوْلاه
فى نَفْسِ لَيْلَةِ قَتْلِهِ لزَوْجِها وهىَ صَارخَةٌ وَاعَشْيرتــَـــــــــــــــــــــــــــــاه!
فأينَ شُهُورُ العِدةْ الأربَعة … وأينَ شَرْعِكَ يارَِسُـــــــــــــــــــــــــــولَ الله؟
تِلْكَ أفعالُ نَبْىُ الرحمةِ … فيا رَحْمَتَهُ إبنْ القُسَــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاه!

هذا هو دين الاسلام الذي يدعو الى الخير والتسامح ياااااااحااااااج

فهل تعلم ماحدث لصفية بعد ذلك ؟؟؟؟
لقد أحبت محمدك وأصبحت مجرد نعجة من نعاجه تتشاجر وتتعارك مع بقية نسوانه حتى لاتضيع ليلتها فتأخذها نعجة أخرى ....

اللات يرحم جدتك ويبشبش الطوبة اللي تحت رأسها ...
لقد أصبحت مثل صفية بعد أن إغتصبها رعاااااااااع محمد ....

أتمنى لك الشفاء السريع من المرض والغفلة معاُ

معجزة محمد الواحدة والوحيدة هى أنه أقنع من البشرالمغفلين مايزيد على مليار ونصف يصلون عليه آناء الليل واطراف النهار

ومن المؤكد أنه لن يعترض على كلامي هذا إلا غلماانه نازفى المؤخرات وحورياته كبيرات المقعدات

" كن رجلا ولا تتبع خطواتي "
حمؤة بن أمونة

الرد مع إقتباس
قديم 11-01-2012
zzaghlul zzaghlul غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
zzaghlul is on a distinguished road

الحقيقة انا اشك ان البيه او البيك ارمني ولا هو مغفل ولا حاجة هو بيحاول يستغفلنا يعني فاكرنا مغفلين ....اعتقد انه كذاب هو تركي مش ارمني ...اعرف الكثير من الارمن في امريكا وكتير منهم الحدوا وسابو المسيحية لكنهم بيعرفوا ما هو الاسلام ومن هم الاتراك ولم اجد ابدا من اسلم ...ومن اسم العيلة "مراد" هو اسم تركي دا لو ما بيكذبش في الاسم كمان ... الحقيقة انا لا استطيع ان اصدق انه يقول انه بقي مسلم بسبب اللي عمله الاتراك فيهم يعني بفرض ارمني .... زي ماصفية اليهودية ممكن تقتنع بالاسلام علشان الرزول قتل كل عيلتها وقبيلتها واغتصبها في نفس ليلة قتلهم فهي يا سلام عرفت اد ايه الاسلام دين سلام وتسامح وحب وراحت مأسلمة علي روحها ...دا مش كلام مغفلين دا كلام مجانين كذابين بيدعوه عن الاخرين وبهتان يعني مايطلعش من الضحية بالطريقة دي حتي لو كان مصاب ب استكهولم سيندروم .. كلام هذا ال مراد يدل علي كذبه ناس مخلولة ومعتوهة قرفونا بالكلام عن دين السلام والتسامح وهو لا يمت بصلة للانسانية من اصله ....بس خلاص زهقت من سيرتهم النتنة.

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة