تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم جعل جميع المنتديات مقروءة

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

موضوع مغلق

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 10-01-2009
جمانا جمانا غير متصل
Silver User

تاريخ التّسجيل: Jan 2008
جمانا is on a distinguished road
مشاركة: لماذا تسبون و تشتمون الرسول محمد ( صلى الله عليه و سلم ) ؟......(مدموج)

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة المراة المسلمة مشاهدة مشاركة
اشكرك يافارس القران على اجابتك و لاتعطي اهمية للحيوانات للانها لا تفهم اما باانسبة ل sherif ساقول لك ان لم يكن لك دليل عن شيئ فلا تقله و في الجزائر لا يوجد اي سفير اسرائيلي و العياد باالله و ان اردت تاكد بنفسك فنحن لانستضيف الخنازير في بلادنا...
اما باانسبة للخنزيرة نداء الروح اننا شعب لنا وطننا دافعنا عنه بكل ارواحنا واخرجنا الاستعمار مذلولا
ما تلمي نفسك يا ما، دافعتوا ازاي بقى؟؟؟
أنت لو ليكي دم تبوسي جزمة المصريين ، ده لولا المصريين ماكنت سمعتي عن دولة الجزائر.. .
و لولا محمد الخامس ما كنت شميتي ريحة الحرية..
ما بلاااش اونطة عالفاضي..
قال دافعنا قال
انتم قتلتم شعبكم ده ماشي ممكن الحد يبلعه بس دافعتم عن وطنكم بلاااش تلفيق ....
فيه حاجة كمان اشرتي يا آنسة يا مسلمة يا صاحبة الأخلاااق يا وطنية ...
انك ايه مبتشتميش ، ده شئ أكيد اذا كان كتابك كللللللله شتيمة ....
[/QUOTE]

لم ندافع عن شيئ ليس لنا ياخنازيررررررررررر

[/QUOTE]

يبقى بدافعي عن غزة ليه يا اختي؟؟؟
و بدافعوا عن بلااادات ثانية ليه، وتقولوا محتلة...

قديم 10-01-2009
نداء الروح نداء الروح غير متصل
Silver User

تاريخ التّسجيل: May 2008
نداء الروح is on a distinguished road

إقتباس:
اشرتي يا آنسة يا مسلمة
هههههههههههههههههههه علي خفه دمك ياجمانا بزمتك بزمتك دي واحده شكلها مدموازيل برضه
تؤبوريني على خفتك وطعامتك ياجمانا
انا مش فاكرة ان كلمت الجرثومة دي قبل كده

دخلين ديارنا يشتموا ويضربوا فينا زي الفلس طينين تمام نعطيهم معونات ومساعدات وكهرباء وماء وطعام وعمل وف الاخر يعضوا الايد اللي احسنت اليهم

الظاهر ان العاهرة بنت العاهره بنت عيوشه النعنوشة غاويه بهدله وشتيمة فيها
تكونيش من السادوا مادو ياوليه غاويين ضرب وبهدله اقترح ان تنضمي سريعا لاخوانك الفلس طينين محتاجينك فى الفرنساوي بتاعك والرضاعةالان فورا وبالعجل مساكين عزل لاعندهم رصاص ولا قنابل ناسفة ولا صواريخ ارض جو
ولا حاجه خالص غير الحجاره
مش كده ياعاهرة يااولاد الحرام
قديم 10-01-2009
esambraveheart esambraveheart غير متصل
Silver User

تاريخ التّسجيل: Oct 2007
esambraveheart is on a distinguished road
lol مشاركة: لماذا تسبون و تشتمون الرسول محمد ( صلى الله عليه و سلم ) ؟......(مدموج)

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة نداء الروح مشاهدة مشاركة
هههههههههههههههههههه علي خفه دمك ياجمانا بزمتك بزمتك دي واحده شكلها مدموازيل برضه
تؤبوريني على خفتك وطعامتك ياجمانا
انا مش فاكرة ان كلمت الجرثومة دي قبل كده

دخلين ديارنا يشتموا ويضربوا فينا زي الفلس طينين تمام نعطيهم معونات ومساعدات وكهرباء وماء وطعام وعمل وف الاخر يعضوا الايد اللي احسنت اليهم

الظاهر ان العاهرة بنت العاهره بنت عيوشه النعنوشة غاويه بهدله وشتيمة فيها
تكونيش من السادوا مادو ياوليه غاويين ضرب وبهدله اقترح ان تنضمي سريعا لاخوانك الفلس طينين محتاجينك فى الفرنساوي بتاعك والرضاعةالان فورا وبالعجل مساكين عزل لاعندهم رصاص ولا قنابل ناسفة ولا صواريخ ارض جو
ولا حاجه خالص غير الحجاره
مش كده ياعاهرة يااولاد الحرام
ههههههه
بيتهيالي كده اننا مش حانشوف وش المراه المسلمه(و لا حتي قفاها) تاني بعد ما اتمسح بكرامتها البلاط ..و اكيد حاتفلسع زى اخوها الفار المغوار ابو ديل حمار و شنب صرصار فارس القرعان الفشار
قديم 11-01-2009
الصورة الرمزية لـ tigeregypt
tigeregypt tigeregypt غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Sep 2005
tigeregypt is on a distinguished road

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة جمانا مشاهدة مشاركة
يا فارس القرآن
أتمنى فقط أن تعرف أن كلمة عاهرة هذه كلمة غير لبقة ، شأنها شأن كلمات أخرى استعملتها...
ممكن أن تشير لي أين قمت بسبابك؟
أو استعملت أي كلمة تشتم شخصك؟
سيدي الفاضل رغم دناءة أسلوبك في الحوار و النقاش ، وتحوليك الموضوع الى مدرسة ألفاظ لا تستعمل بثاتا من طرف اولي الألباب
إلا أنني أعذرك لأنك غاضب ، ومنفعل...
أما عن الأخلااق التي تسألني عن قاموسها ، فلو كنت تعرف تيكشبيلا لقلت تيوليولا......

اختي الحبيبة جمانا
واجب علينا نفهمه مين اللي عاهرة

العاهرة هي من تكشف عن افخاذها لثبوت الوحي خديجة
العاهرة هي من تلد ابنا لرجل وتنسبه له بعد موته باربع سنوات امتة بنت وهب
العاهرة هي اللي تفتح الباب لرجل وهي عريانة فتجعله يقول سبحان مقلب القلوب زينب بنت جحش
العاهرة هي من تقضي ليلة باكملها في الصحراء مع رجل وتقول مكنش له في الستات ومش كده كمان لا ويفخد بها في الصغر
ولم تكتفي بل سردت كل ما يخص علاقة الرجل بزوجته امام الاشهاد وتدرب اخواتها علي رضاعة الكبير وتأوي شاذ في بيتها وتجهز فتيات لاصطياد الشباب عيشة
العاهرة هي من تهب نفسها لرسولك لينكحها خالصة له من دون المؤمنين
العاهرة هي التي تنكح من محلل يذوق عسيلتها
العاهرة هي التي يدفع لها نفقة متعة عند طلاقها
عايز تاني ولا كفاية النهاردة

ارايت او سمعت عن احد السيدات المسيحيات عبر التاريخ فعلن هذا
لا اظن لانه حكر علي المؤمنات الفضليات احفاد انكح خلق الله

مدونتي كلمة حب
قديم 11-01-2009
sherif kk sherif kk غير متصل
Silver User

تاريخ التّسجيل: Jun 2006
sherif kk is on a distinguished road
lol مشاركة: لماذا تسبون و تشتمون الرسول محمد ( صلى الله عليه و سلم ) ؟......(مدموج)

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة tigeregypt مشاهدة مشاركة

اختي الحبيبة جمانا
واجب علينا نفهمه مين اللي عاهرة

العاهرة هي من تكشف عن افخاذها لثبوت الوحي خديجة
العاهرة هي من تلد ابنا لرجل وتنسبه له بعد موته باربع سنوات امتة بنت وهب
العاهرة هي اللي تفتح الباب لرجل وهي عريانة فتجعله يقول سبحان مقلب القلوب زينب بنت جحش
العاهرة هي من تقضي ليلة باكملها في الصحراء مع رجل وتقول مكنش له في الستات ومش كده كمان لا ويفخد بها في الصغر
ولم تكتفي بل سردت كل ما يخص علاقة الرجل بزوجته امام الاشهاد وتدرب اخواتها علي رضاعة الكبير وتأوي شاذ في بيتها وتجهز فتيات لاصطياد الشباب عيشة
العاهرة هي من تهب نفسها لرسولك لينكحها خالصة له من دون المؤمنين
العاهرة هي التي تنكح من محلل يذوق عسيلتها
العاهرة هي التي يدفع لها نفقة متعة عند طلاقها
عايز تاني ولا كفاية النهاردة

ارايت او سمعت عن احد السيدات المسيحيات عبر التاريخ فعلن هذا
لا اظن لانه حكر علي المؤمنات الفضليات احفاد انكح خلق الله

بقى كده ياتايجر مش هاتخلينا نشوف وش الارجوز فارس البتنجان تانى

ده انا متهيالى بعد الكلام الفاضح ده لعيوشه النعنوشه ام المدمنين والمؤمنات المنكوحات

هاياخد باب المنتدى الخلفى دون النظر للوراء

الاسلام = الارهاب
الاسلام = الفقر والتعصب وعداء الاخر وكرهه بدون سبب
الاسلام = الظلم والقهر والزنى والتخلف والرجعيه

آخر تعديل بواسطة sherif kk ، 11-01-2009 الساعة 04:19 AM
قديم 11-01-2009
aba kloog daughter aba kloog daughter غير متصل
Silver User

تاريخ التّسجيل: Dec 2008
aba kloog daughter is on a distinguished road

ممتاز يا بنات وروهم شغلهم علشان مايتطاولوش تاني على اسيادهم
متهيالك يا استاذ شريف انهم ممكن يمشوا دول خلاص جتتهم نحست ومش بيحسو
هما لو كانوا بيعرفوا يفكروا زى الناس مكنش يفضلوا فى دين محمد لحظة تانية كل بلاوى محمد قدامهم وعاملين انفسهم مش شايفينها
قديم 11-01-2009
الصورة الرمزية لـ tigeregypt
tigeregypt tigeregypt غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Sep 2005
tigeregypt is on a distinguished road

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة sherif kk مشاهدة مشاركة

بقى كده ياتايجر مش هاتخلينا نشوف وش الارجوز فارس البتنجان تانى

ده انا متهيالى بعد الكلام الفاضح ده لعيوشه النعنوشه ام المدمنين والمؤمنات المنكوحات

هاياخد باب المنتدى الخلفى دون النظر للوراء

تصدق الدمعة فرت من عيني

يلا البلد اللي تودي
عينه كتير متقلقش
ياما لسه حيورد علينا

مدونتي كلمة حب
قديم 11-01-2009
Servant5 Servant5 غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Mar 2006
Servant5 is on a distinguished road

تم غلق الموضوع وتثبيته حتى لا يقوم أى عضو جديد بفتح موضوع مماثل
قديم 25-03-2009
ahmed_evil ahmed_evil غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2009
ahmed_evil is on a distinguished road
{لمـآذآ كـل هـذه آلآكآإذيب... ولصـآلـح من } * هـآم للجـميـع*

بسم الله آلـرحمـن الـرحيـم

ده آول مـوضوع ليآ وبصـرآحـه مستنـيه من زمآإن. لمآ رآيـته هنآ فى منتـدآكم

بعـد تصفـحى فى مـنتدآكم وقـرأئتـى لمـوآضيعـكم

آلتـى تهـدف تدميـر آلآسـلآم وسـب آلمسـلمين .

ومـن غيـر مآأدخـل فى تفآآصيـل مآلهآش دآعـى

عـآإوز آعـرف ليـه كـل اللى بتقـوله ده وآيه آلهـدف منكـم

ومش مستنى رد حـد فيـكم آنه يقـولى آحنآ بنعـرفكـو آنكـو غلـط وآحنآ صـح

لآآننآ ولله آلحمـد عآرفيــن ومـؤمنيـن بنبينآ

..

بس اللى آثآر دهشـتى هـو سبكـم لينآ والتريقه اللى شغآله عمآل على بطآل

كل مآدخل موضوع واقره ردكـم آلأقـى سب واللى عآوز يـلآحـظ اللى آنآ بـقوله ده

عكـس مـوآقعنآ الآسـلآميه والتى تهـدف الى زيآده ألمعـرفه لديننآ فقط لآغيـر

يـرآجع أغلب المواضيع هنآ

وقآرنـو ردكـم اللى كله تريقه باالرد بتآعنآ

وهنآ آطـرح سـؤآلى .

لمآذأ كل هـذه آلآكآذيـب ولصآلح مـن .......؟
قديم 23-04-2009
mhmman
GUST

star لا كفاااية

الاخوة المسيحين بيتكلمو على سيدنا محمد (صلى اللة علية وسلم) كانة شخص عااااادى وهوو اشرف المرسلين دة رسول بل خاااتم الرسل واشرف المرسلين وكل ماااا لاقى رد يبقى تريقة وقلة ادب روووحوو شوووفو منديااات الكنيسة عمااالة تشتم فى الرسول ازااااى دة الدنمااارك لماااا اسااات للرسووول قوووطعت واهتز اقتصااادة انتو بقا اية احنا مستحيل نشتم فى سيدنا عيسلى لان الاسلام بينهنى عن كدة دة حرررام انا عارف انا الموضوووع دة هيتلغى ويتقفل لووو انت بتساااال طب ممكن انا بقى اسااالك زى مانتو جرحتو فى اشرف الخلق ممكن اقوووللكم اية حكاااية الاسيس الىت اغتصب الاف الفتيااات المسحيات وكمااان كففففااااية الى بيتو من الازاااز ميحدفش النااااس با الطووووب انا مسلم حر وما اسمحش ان حد يكلم على سيدن محمد كانة شخص عااادى فداااك ابى وامى يا رسووول اللة انتو با التاكيد تلاميذ ال*** بطرس زكريا كفاااية احنا عمرنا مغلطنا فيكم انتو مش بتغلطو فينا لا انتو بتدبحونا بشتيمتكو للرسووول كفوووعن شتيمة الرسووول والى هيقول انى مشتمتش عندى مليوووون دليل على الشتيمة وقلة الادب
قديم 04-05-2009
mda741 mda741 غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: May 2009
mda741 is on a distinguished road
نحن المسلمون نؤمن بجميع الرسل ومنهم عيسى عليه السلام ولكن المسيحيون يسبون نبينا

نحن المسلمون لانشتم عيسى فهو رسول الله نؤمن به كما أن أن محمد رسول الله فنحن نؤمن بجميع الرسل والأنبياء ولا نكفر بأي منهم ونعد الكفر بأحدهم كفر بهم جميعاً لأنهم رسل الله فإيماننا يقتضي الإيمان بكل الرسل والرسالات إلا أن الرسالات السابقة لدين الإسلام الذي جاء به محمد ناسخة لما قبلها فلا بد لمن يريد أن يخلص نفسه من عذاب الله يوم القيامة أن يكون مؤمناً بمحمد صلى الله عليه وسلم خاتماً للرسل ورسالته خاتمة ومهيمنة على كل ماسبقها من الرسالات.
ونحن المسلمون دستورنا كتاب ربنا القرآن الكريم يقول الله في محكم التنزيل (آمن الرسول بما أنزل إليه من ربه والمؤمنون كل آمن بالله وملائكته وكتبه ورسله لانفرق بين أحد من رسله وقالوا سمعنا وأطعنا غفرانك ربنا وإليك المصير " سورة البقرة آية 285
ونحن من ايماننا (أن تؤمن بالله وملائكته وكتبه ورسله وباليوم الآخر وبالقدر خيره وشره)
بينما في المقابل نجد المسيحيون يشتمون محمد صلى الله عليه وسلم ويصفونه بأقذع الأوصاف.
قديم 04-05-2009
youhana16 youhana16 غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
youhana16 is on a distinguished road
مشاركة: نحن المسلمون نؤمن بجميع الرسل ومنهم عيسى عليه السلام ولكن المسيحيون يسبون نبي

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة mda741 مشاهدة مشاركة
نحن المسلمون لانشتم عيسى فهو رسول الله نؤمن به كما أن أن محمد رسول الله فنحن نؤمن بجميع الرسل والأنبياء ولا نكفر بأي منهم ونعد الكفر بأحدهم كفر بهم جميعاً لأنهم رسل الله فإيماننا يقتضي الإيمان بكل الرسل والرسالات إلا أن الرسالات السابقة لدين الإسلام الذي جاء به محمد ناسخة لما قبلها فلا بد لمن يريد أن يخلص نفسه من عذاب الله يوم القيامة أن يكون مؤمناً بمحمد صلى الله عليه وسلم خاتماً للرسل ورسالته خاتمة ومهيمنة على كل ماسبقها من الرسالات.
ونحن المسلمون دستورنا كتاب ربنا القرآن الكريم يقول الله في محكم التنزيل (آمن الرسول بما أنزل إليه من ربه والمؤمنون كل آمن بالله وملائكته وكتبه ورسله لانفرق بين أحد من رسله وقالوا سمعنا وأطعنا غفرانك ربنا وإليك المصير " سورة البقرة آية 285
ونحن من ايماننا (أن تؤمن بالله وملائكته وكتبه ورسله وباليوم الآخر وبالقدر خيره وشره)
بينما في المقابل نجد المسيحيون يشتمون محمد صلى الله عليه وسلم ويصفونه بأقذع الأوصاف.
كف عن مضغ هذه اللبانه او العلكه التى يحلو لكل مسلم ان يقولها كالببغاء فلا رسولك آمن بالسيد المسيح له المجد ولا انتم من خلفه يا مسلمين لاتؤمنون إلا بما جائكم محمد به
لو كنت تؤمن بالسيد المسيح لآمنت به كما هو وفعلت وصاياه التى أوصى بها.........
ولن يرضى عنك المسلمون حتى تتبع قبلتهم وتسجد للحجر الأسود
قديم 04-05-2009
mda741 mda741 غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: May 2009
mda741 is on a distinguished road
مشاركة: نحن المسلمون نؤمن بجميع الرسل ومنهم عيسى عليه السلام ولكن المسيحيون يسبون نبي

#2 قبل دقيقة واحدة
youhana16
Gold User
------
ردي عليك هو أن أقول (حسبي الله عليك ونعم الوكيل نعم المولى ونعم النصير)
قديم 04-05-2009
Aphex Aphex غير متصل
Silver User

تاريخ التّسجيل: Jul 2005
Aphex is on a distinguished road

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة mda741 مشاهدة مشاركة

كما اوضح لك اخي يوحنا فانت لا تؤمن بالمسيح او بالانجيل و انما انت تؤمن بما قاله محمد و القران عن المسيح و الانجيل.

تقول انكم لا تشتمونا و انتم تشتموننا و تسبوننا كل يوم عندما تدعون زورا ان انجيلنا محرف بلا دليل و عندما تقولون ان المسيح هو رسول فقط.

انتم تريدون ان تعرفوا المسيحية لنا، و تريدون ان تحددوا لنا ما يجب علينا ان نؤمن به. اليس هذا تدخلا سافرا في ديننا؟

تطلقون علينا اسماء لم نختارها لانفسنا مثل النصاري، و تسمون المسيح بعيسي و بقية القديسين تغيرون اسمائهم الي اسماء ارهابية اسلامية و لا تريدننا ان نحس بالاهانة؟

اذا فمشكلتنا يا عزيزي هي مع القران الذي يتدخل تدخلا سافرا في حياة البشر بتكفيرهم و استباحة دمائهم. لن نحترم محمد ابدا و لن نحترم قرانكم و اسلامكم لانهم لم و لن يحترمونا.

مرحبا بك في المنتدي
قديم 04-05-2009
garang garang غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Jul 2006
garang is on a distinguished road

دا مسلسل بقي ممل
احنا بنومن بعيسي وانتم لا تومنوا بمحمد يا اخي شوف كلام تاني لو سمحت
فين الاهانات التي بنوجهها لمحمد هذا يا راجل حتي الطالب في كلية الب في طنطا قتلة المسلمين وراحوا يلعبوا كورة ؟ فين اي حس انساني او اي مشاعر بشرية تصرفات حيوانات وحوش بشرية وعايزنا نقول يا حلاوتك يا محمد ؟
هل نقول لك محمد ابن امنة هل هذا سب الا تقولوا عيسي بن مريم ؟؟؟؟
لما نقول اي شئ عن محمد نقولة من كتب اسلامية ريحوا بقي وارتاحوا
هل سمعت قبطي يقول عنكم احفاد القردة والخنا زير الخ مثلكم ؟ حاشا لله انتم اخوة لنا
ومتساوون امام الله من يحب الكل مسلم ومسيحي ولكنكم في اضطهادكم لنا لم تتركو ا لنا خيارا لمحمد هذا بسبب تعدياتكم \
فمن يهين محمد هو من يقتل باسم محمد واسالك ماذا فعلت طفلة عمرها 7 سنوات في الكشح ليذبحها اتباع محمد باسم محمد هل رايت انسان تتعذب البشرية علي يدية مثل هذا المحمد
واتحداك انت وكل المسلمين ان تعرفوا ما معني محمد وما هو اسمة الحقيقي ؟
سيبك بقي من محمد والاسلام فقد تم تشريح الاسلام وضربة بالضربة القاضية الفينة من جناب القمص زكريا بطرس ولم يبقي الا دفنة في صمت
الاحاديث كلها طلعت ملفقة ومتضاربة وتسيء الي اخلاق محمد والمسلمين
الاسماء الحسني تغيرت وباظت وراحت في الكازوزة
القران تم تشريحة وتوضيح تضارباتة واكاذيبة وفك شفرة بحيرة الراهب بعد توبتة عن بدعتة النسطورية
فهل ان الاوان ان تتوب عن رجل لم تجني من البشرة الا الالم والكراهية دع محمد مكانة ودع الله يحاسبة واذهب الي حجرتك وصلي لعل الرب يرشدك للنور قبل ان تموت في خطاياك مثل محمد

موضوع مغلق

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

خيارات الموضوع
طريقة العرض

قوانين المشاركة