تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

خيارات الموضوع طريقة العرض
Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 07-04-2005
whiterose whiterose غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2005
whiterose is on a distinguished road
thu

بختصار ومن غير تزويق كلام يا انا حر انت اسم على مسمى لانك روحك حرة ودمك حر للاسف خوفنا من انتقاد الكنيسه بسبب اى تصرف خاطئ منها هو سبب اللى وصلناله للان للاسف الدنيابتتغير واهو العراق مين يقول ان واحد كردى من مواطنين الدرجه العاشرة ايام صدام بقى رئيس الدوله والان الاخوان المسلمين بيلعبوا حلو بالشباب والشارع وبداوا اللعب والضرب تحت الحزلم واحنا فين من كل ده زمان البابا قال لا حزب مسيحى ولا مسلم طب وبعد تغيير القانون وترشيح الاخوان للرئاسه حنسمع برده نفس الكلام ونصحى نلاقى واحد بجلابيه ودقن وايده فيها كرباج بيحكمنا
لا والف لا لازم وقفه ووقفه صح والايام اثبتت ان الكنيسه فقط هى اللى بتقدر تاثر على الشارع القبطى يبقى لازم لازم الكنيسه تتحرك وقدامنا اكبر مثل فى لبنان واهو بمساعده الكنيسه لبنان بيتغير كفايه حسن نيه لاننا حملان وسط ذئاب وحسن النيه من الكنيسه بالسلطه فى مصر هو رهان خسران لازم الكنيسه تتدخل الان قبل اى فوات للاوان وبعد منكون محكومين بالشريعه الاسلاميه ووقتها محدش حينفعنا
البابا مش بس رئيس دينى بل هو شخص مؤثر وله كاريزمه خاصه والكل ملفوف حوله ولازم نستغل ده الان مش بعدين انا فهمت من مقالك انا حر السابق انك تريد للكنيسه ان تبعد عن السياسه بس الوضع اتغير والاخوان داخلين بتقلهم والسياسه مالهاش قواعد ثابته يبقى كل الافكار تتغر وتتدخل الكنيسه حتى لو من تحت لتحت وترشح قيلدات مسيحيه علمانيه وتقف معاهم وتعضدهم وتسندهم
يا نااااااااااااس احنا مش عددنا قليل احنا يمكن قرب العشرين مليون يعنى دوله بحالهاومش لازم نصحى نلاقى روحنا بندفع الجزيه ونحن صاغرون
ربنا يباركك انا حر واى حد بيفهم حيعرف انك لا شتمت ولا بتاع وبلاش نعمل زى المسلمين اللى يخالفنا الراى نشتمه ونهينه ونكفره يا copticpride
ارحمنا يا رب اللى جاى فى مصر بشع بشع بشع
الرد مع إقتباس

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة